Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:31

Hopelijk vind je snel een geschikte stal! Hier ging de stalling zowaar 10x makkelijker dan verwacht. In de ochtend toen een stal gebeld, die middag gekeken en die hadden nog plek. Dus als ik een paard vind kan die direct ernaartoe. Als paard dinsdag goedgekeurd wordt kan het zelfs direct door naar stal, maargoed, eerst keuring afwachten. Duurt voor m’n gevoel nog eeuwen eer het dinsdag is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:43

Ohhh ja lastig stalling! Ik heb het geluk dat ik al jaren daar op stal kom en dat er nieuwe stallen bij gebouwd gaan worden. Die zitten inmiddels ook alweer vol dus ik ben er gelukkig op tijd bij geweest!

Spannend, Selina! Ik hoop van harte dat het wat wordt. :D En dat eeuwige wachten... Tussen de eerste ontmoeting met mijn paard en het moment dat hij op stal stond heeft drie weken gezeten. En hoewel dat helemaal niet zo bijzonder lang is, leek de tijd echt vóórbij te kruipen... :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:52

Selina schreef:
Hopelijk vind je snel een geschikte stal! Hier ging de stalling zowaar 10x makkelijker dan verwacht. In de ochtend toen een stal gebeld, die middag gekeken en die hadden nog plek. Dus als ik een paard vind kan die direct ernaartoe. Als paard dinsdag goedgekeurd wordt kan het zelfs direct door naar stal, maargoed, eerst keuring afwachten. Duurt voor m’n gevoel nog eeuwen eer het dinsdag is :=

Het kan natuurlijk ook een reden hebben dat iedereen er blijkbaar weg gaat.....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:54

ikke schreef:
Selina schreef:

Of ze zijn hee selectief met wie ze als klant willen. Bij ons is het van belang dat je in de groep past. Ze hebben liever boxen vrij, dan alles vol en veel gedoe tussen klanten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:01

Zo hé, lekker negatief :=
Ze fokken zelf ook dus nu zijn er een aantal de opfok in dus dan zijn er plekken vrij of verkocht.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:40

Ketly schreef:
Leuk dat iedereen weer paarden is wezen kijken! :D

Mag ik mijn nieuwe aanwinst nog één keertje spammen? :o Ik ben zo trots!

[ [url=m/LQ4hCj.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf paard! Heel veel plezier en geluk met hem!

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:09

Britt_xxx schreef:
Jessie2020 schreef:
Even uit interesse: in welke regio is dat dan dat er geen stallen meer vrij zijn?

Regio Rotterdam voor mij in ieder geval, alles waar ze maar een beetje buitenkomen in de winter propvol. Had er laatst zelfs meerdere waarbij de wachtlijst zelfs vol is...

Omg ik had mijn paard daar vroeger staan voor ze aan huis gingen. Ben blij dat ik toen die sores niet had!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:23

Ik heb inmiddels ook een paardje gekocht, hij is donderdag gecastreerd.
Over enkele weken kan ik hem ophalen, spannend..

Foto was van de advertentie, nu was er geen winterhaar meer te bekennen natuurlijk.
Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:29

Gefeliciteerd Leentje *\o/* Vertel eens wat meer over hem?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:30

StonedRomy schreef:
ikke schreef:

Of ze zijn hee selectief met wie ze als klant willen. Bij ons is het van belang dat je in de groep past. Ze hebben liever boxen vrij, dan alles vol en veel gedoe tussen klanten.

Inderdaad, zeker bij de wat meer hobbymatige pensionhouders of individuele particulieren die een paar stalletjes verhuren, komt dit vaker voor. Die hebben liever een lege stal dan gedoe op hun grond. En met gedoe bedoel ik niet alleen negativiteit, maar gewoon alles wat er bij komt kijken bij het hebben van pensiongasten. Mijn huidige stal neemt bv. geen wedstrijdruiters meer aan omdat ze de luxe willen van af en toe eens ervoor te kunnen kiezen de bak niet te slepen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:31

Leuk Leentje! Hoe oud is hij?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:37

MISTRAL94 schreef:

Hij zal 4 jaar worden, inmiddels ruin :D

Nakomeling van R oyal Dance, koel in het hoofd (1 van mijn belangrijkste wensen)
1,70m groot
Staat nog bij de fokker, kleinschalige fokstal waardoor hij veel in hand geweest is.

Zadelmak en braaf onder het zadel maar moet nog doorgereden worden. (ze hebben hem langer laten uitgroeien omdat hij zo groot is)
Ik heb een filmpje van OHZ maar zit er zelf een beetje belabberd op, was de keer ervoor met een ander paard te testen gevallen dus het vertrouwen was even ver zoek :o
Laatst bijgewerkt door Leentje_ op 24-05-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:38

Gini schreef:
Inderdaad, zeker bij de wat meer hobbymatige pensionhouders of individuele particulieren die een paar stalletjes verhuren, komt dit vaker voor. Die hebben liever een lege stal dan gedoe op hun grond. En met gedoe bedoel ik niet alleen negativiteit, maar gewoon alles wat er bij komt kijken bij het hebben van pensiongasten. Mijn huidige stal neemt bv. geen wedstrijdruiters meer aan omdat ze de luxe willen van af en toe eens ervoor te kunnen kiezen de bak niet te slepen. :D

De stal waar ik mijn nieuwe aanwinst zal stallen gaf ook aan dat ze al eerder mensen hebben weg gestuurd die voor teveel gedoe en drama zorgen. Dat vind ik eigenlijk wel fijn want een stal waar continu een competitieve en onaangename sfeer heerst hoeft voor mij niet..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:51

Leentje_ schreef:
MISTRAL94 schreef:

Hij zal 4 jaar worden, inmiddels ruin :D

Nakomeling van Royal Dance, koel in het hoofd (1 van mijn belangrijkste wensen)
1,70m groot
Staat nog bij de fokker, kleinschalige fokstal waardoor hij veel in hand geweest is.

Zadelmak en braaf onder het zadel maar moet nog doorgereden worden. (ze hebben hem langer laten uitgroeien omdat hij zo groot is)
Ik heb een filmpje van OHZ maar zit er zelf een beetje belabberd op, was de keer ervoor met een ander paard te testen gevallen dus het vertrouwen was even ver zoek :o

Klinkt super. En wat herkenbaar dat je onzeker gemaakt bent tijdens proef rijden. Dat heb ik ook gehad. Op mijn (nieuwe) merrie reed ik zo weg. Stapte vervolgens op een ander paard die op een gegeven moment schrok en zowat omhoog kwam tot 3 keer toe, had ik in mijn hoofd ook gemaakt dat ik het niet meer kon ed.

Nu kun je je ook melden in het vervolg topic van show je nieuwe aanwinst *\o/*

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:49

Ben net terug van de tweede keer kijken bij de 8 jarige ruin. En het is een match!
Ergens komende week alles tekenen en dan is hij officieel van mij. Wel zal hij daar nog ruim 1,5 week blijven staan tot alles helemaal is afgerond bij mijn stalling. <3 Zodra hij officieel van mij is, zal ik hem hier showen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:39

robinxfellow schreef:
Ben net terug van de tweede keer kijken bij de 8 jarige ruin. En het is een match!
Ergens komende week alles tekenen en dan is hij officieel van mij. Wel zal hij daar nog ruim 1,5 week blijven staan tot alles helemaal is afgerond bij mijn stalling. <3 Zodra hij officieel van mij is, zal ik hem hier showen.

Gefeliciteerd, super leuk! *\o/*

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:52

Hier helemaal andersom, veel keuze in stalling. Maar gud waar haal ik de paarden vandaan :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:57

Veel nieuwe aanwinsten wat leuk! Ik ben verliefd op de valk fries :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:58

Gefeliciteerd! Mooie hals erop Leentje. Ben benieuwd naar je filmpje.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:01

Jessie2020 schreef:
Even uit interesse: in welke regio is dat dan dat er geen stallen meer vrij zijn?

Hier in Arnhem en omstreken is het momenteel ook erg druk, maar dat heeft ook te maken met de opheffing van een grote stal in de buurt en al die pensionklanten die nu een nieuwe plek moeten zoeken.
Laatst bijgewerkt door ArcoIris op 24-05-20 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:08

ArcoIris schreef:
Jessie2020 schreef:

Hier in Arnhem en omstreken is het momenteel ook erg druk, maar dat heeft ook te maken met de opheffing van een grote stal in de buurt en al die pensionklanten die nu een nieuwe plek moeten zoeken.

Ja eens! Helaas heb ik daarom 1 stal 22km van Arnhem en 1 stal 35km van Arnhem voor de paarden. Voor mn lege stal zoek ik nog een leuk paard.

Volgend weekend mag ik proefrijden op het paard van een kennis ivm eventuele aankoop. :o

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:09

Ondertussen contact gehad met een paar mensen en wat advertenties afgestruind maar het klopt gewoon allemaal net niet, dus ik zoek verder. Ik moet zeggen dat ik ook een heel groot verschil in contact meemaak met verkopers, de ene heel vrijgevig en vrolijk en de ander lijkt zich aan een 10-woorden limiet te houden en zo min mogelijk informatie te delen. Just me?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:11

ArcoIris schreef:
Ondertussen contact gehad met een paar mensen en wat advertenties afgestruind maar het klopt gewoon allemaal net niet, dus ik zoek verder. Ik moet zeggen dat ik ook een heel groot verschil in contact meemaak met verkopers, de ene heel vrijgevig en vrolijk en de ander lijkt zich aan een 10-woorden limiet te houden en zo min mogelijk informatie te delen. Just me?

Wat zoek je en bij welk budget?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:14

ArcoIris schreef:

Vrouwelijke verkopers zijn naar mijn ervaring meestal wat uitgebreider. Verkoper waar ik dan afspraak mee maakte vond alles prima. Dan was het ‘Kan het dit weekend?’ ‘Prima’ en dat was het dan. Geen dag of tijd :+ Maar tot nu toe wel allemaal aardige mensen tegengekomen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:35

Ik had wel eentje gebeld, dat paard was kreupel en hij zei misschien kan je volgende week langs komen. Hij had er ook meer maar die waren misschien wat te klein. Dus ik zeg nou dat is prima, het is toch dichtbij.. Zegt hij nou je kunt wel beter volgende week dan eerst bellen, anders is die misschien al wel weg :+.

Ehhh... Echt??