Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:57

Ohhh, onze les morgen gaat niet door... -O- Ging beetje banketstaaf... vriendin van mij geeft er les in, die zou langskomen.. uiteraard zou ik haar gewoon betalen (al is het maar omdat ze nu een uur moet rijden, omdat we zijn verhuisd!), maar we zouden ook nog lekker een rondje buiten rijden op m'n andere paarden.. :D Toen ze gisteren vroeg hoe laat ze zouden komen en of ze dan ook mee konden eten (zij en haar vriend, is altijd gezellig met z'n viertjes, en Kevin kan echt héérlijk koken <3 :9 ), antwoordde ik dat ik eigenlijk nog niet zit te wachten op héél de middag mensen over de vloer. Dus lekker met de paarden bezig en dan ieder thuis eten is voor mij nu even fijner.. merk dat m'n emmertje vrij makkelijk overloopt op het moment, en zij zorgen nu eenmaal voor een hoop extra (leuke) prikkels, maar dan ben ik tegen etenstijd wel op :Y) En toen stuurde ze ineens dat ze dan toch maar niet komen.... -O- Leek haar toch beter om dan een andere keer af te spreken... -O- Terwijl we dit al best een tijd gepland hebben staan en ik expres ben begonnen met wennen aan het bitje enzo... en vooral Kevin had er zó'n zin in... :(:) Ligt het nu aan mij, maar komen ze alleen als ze ook eten krijgen?! :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:58

Mooi hoofdstel, Vientje!

Gebit is nu in ieder geval niet meer scherp, s1993! Fijn dat hij braaf was :j
Van mij mogen ze het ook aangeven.

Afspuiten is makkelijk te leren als het heel warm is. Vaak vinden ze de verkoeling dan lekker en is het snel minder eng.

Galop is inderdaad niet zo simpel qua kracht en balans. Daar aan werken e dan ineens gaat aangalopperen een stuk beter.

MirandaFuego, handig actie _O-
Malik is nu wel vallende baasjes-proof.

Joy heeft lekkere dikke quarterbillen!

Welkom Evi_Nijem
Wat een verhaal. Is medisch alles uitgesloten?
Qua opstappen zou ik beginnen met hem leren inparkeren naast een kurkje. En vandaar rustig leren dat er iets of iemand op zijn rug komt. Dan hoeft ook niemand hem dichtbij vast te houden.

Gefeliciteerd Candalisa! Wat een moppie <3

Jammer xXutopia, misschien denkt ze dat ze tot last is ofzo? Enige wat je kunt doen is bellen en vragen waarom ze toch niet komt nu.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:13

Joya en ik zijn vandaag weer met stalgenoot en haar paard op pad geweest.
Ze liep weer meteen de trailer op en stond onderweg keurig. Uitgeladen en opgezadeld naast de trailer en daarna op pad. Eerste stuk heb ik er naast gelopen, wil niet te lang op haar rijden aangezien ze dat niet gewend is.
Na 6,5 kilometer even een pauze ingelast en een kopje thee gedronken. Daarna ben ik bij een bankje opgestapt. Ben zo blij dat ik wat tijd heb besteed aan het inparkeren. Bij "kom voor" parkeert ze in en ze blijft keurig stilstaan tot ik "stap" zeg.
Daarna heel stuk voorop gereden op een best technisch pad. Heuvels, bochten, afstapjes, smalle stukken en alles ging prima. Joya gaf na een paar kilometer zelf aan dat ze graag achter het andere paard wilde dus hebben we van plek gewisseld.
Het was prachtig in het bos en ze deed het zo goed.

Later weer afgestapt toen ik merkte dat ze moe werd. Het moet wel leuk blijven voor ons allebei.
Uiteindelijk hebben we 14 kilometer gelopen, langste afstand tot nu toe. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:47

Sorry voor de ego post,
Druk geweest hier, Maylinn ploft af en toe in standje rodeo en wij kunnen de reden niet zo goed achterhalen. Voor dat het bevestigd gedrag word dus opzoek naar iemand die ons daarmee kan gaan helpen.
Onze keuze is gevallen op Roos Bijleveld heel benieuwd wat ze voor ons kan betekenen zo komt ergens komende 2 weken naar ons toe om kennis te maken.
Heb alles wel gekozen maar het blijft niet echt hangen. Sorry daarvoor. Is geen desinteresse maar jolijn slaapt niet zo goed wegens waarschijnlijk reflux... pfff

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:26

Xutopia, ik dacht hetzelfde als fransje, omdat je gezegd had dat het allemaal wat veel was, dacht ze misschien beter af te zeggen?
Communicate blijft altijd lastig. :')

Fransje, wat goed! *\o/*
Handig dat je met een ander paard mee kan, hele buitenritten al!
Echt fijn hoor dat het zo lekker gaat. :j

Phuddle, he gets wat vervelend met Jolijn, hopelijk is het snel weer beter. :(:)
Hulp is natuurlijk wel handig als je er zelf niet uitkomt, ben benieuwd!

Malik heeft het weer knap gedaan.
Heb ipv een krukje nu maar een ton gebruikt, is net wat makkelijker want Malik loopt er soms tegenaan.
En voor mij wat meer sta ruimte.
Heb helemaal over hem heen gehangen en hij vond het prima, braverd!
Nog een fotootje met zijn hoofdstel.
Het is een multibridle maar ik gebruik hem tot nu toe gewoon als sidepull.

Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:45

MirandaFuego schreef:
Xutopia, ik dacht hetzelfde als fransje, omdat je gezegd had dat het allemaal wat veel was, dacht ze misschien beter af te zeggen?

Fransje, wat goed! *\o/*
Handig dat je met een ander paard mee kan, hele buitenritten al!
Echt fijn hoor dat het zo lekker gaat. :j

Phuddle, he gets wat vervelend met Jolijn, hopelijk is het snel weer beter. :(:)
Hulp is natuurlijk wel handig als je er zelf niet uitkomt, ben benieuwd!

Malik heeft het weer knap gedaan.
Heb ipv een krukje nu maar een ton gebruikt, is net wat makkelijker want Malik loopt er soms tegenaan.
En voor mij wat meer sta ruimte.
Heb helemaal over hem heen gehangen en hij vond het prima, braverd!
Nog een fotootje met zijn hoofdstel.
Het is een multibridle maar ik gebruik hem tot nu toe gewoon als sidepull.

[ [url=m/DOe3pn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is hij knap met dat groen! Echt heel mooi

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:55

Staat Malik goed dat hoofdstel!

Ach het zit ook niet helemaal mee met Jolijn zeg!
Goed dat je hulp in roept als je het zelf niet meer zie. Ook fijn dat ze gewoon langs komt.

goldenarrow

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:16

Knap zo met dat hoofdstel!

Morgen komt hier iemand die mij vorig jaar ook geholpen heeft. Die komt helpen met 1 van onze merries (verzorgster gaat die oppakken, die is er helemaal gek mee, ik heb er helemaal niks mee :+ ) en kijkt gelijk ook even mee met Prazani. En heb ook al een zadelpasconsult aangevraagd voor hem. Arme gup gaat het nog zwaar krijgen _O-

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:32

Bedankt weer voor de tips! <3

BAPLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:33

fransje23 schreef:
Mooi hoofdstel, Vientje!

Gebit is nu in ieder geval niet meer scherp, s1993! Fijn dat hij braaf was :j
Van mij mogen ze het ook aangeven.

Afspuiten is makkelijk te leren als het heel warm is. Vaak vinden ze de verkoeling dan lekker en is het snel minder eng.

Galop is inderdaad niet zo simpel qua kracht en balans. Daar aan werken e dan ineens gaat aangalopperen een stuk beter.

MirandaFuego, handig actie _O-
Malik is nu wel vallende baasjes-proof.

Joy heeft lekkere dikke quarterbillen!

Welkom Evi_Nijem
Wat een verhaal. Is medisch alles uitgesloten?
Qua opstappen zou ik beginnen met hem leren inparkeren naast een kurkje. En vandaar rustig leren dat er iets of iemand op zijn rug komt. Dan hoeft ook niemand hem dichtbij vast te houden.

Gefeliciteerd Candalisa! Wat een moppie <3

Jammer xXutopia, misschien denkt ze dat ze tot last is ofzo? Enige wat je kunt doen is bellen en vragen waarom ze toch niet komt nu.

Jep, medisch is alles uitgesloten. Hij moet sowieso met een laddertje leren dat ik opstap. Ik ben 1m60, hij 1m76! Zo lenig ben ik niet en wil zijn rugje dat ook niet aan doen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:31

Evi, is hij gecastreerd?

Golden Arrow, haha, ook van de jongenspaarden?
Wel handig dat ze even bij je mee kan kijken.
En gelijk zadel passen, is ook wel fijn natuurlijk.

Jaah leuk he dat hoofdstel, de kleur staat hem!
Ik wilde eigenlijk lila maar die hebben ze niet in een mooie kleur, deze zag ik tweedehands dus ik dacht, dat maar proberen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:31

MirandaFuego schreef:

Nou, zeg dat wel.. zeker over de app! Maar wel grappig, jullie zeggen allemaal wat ik eigenlijk hoop dat ze bedoelt, maar niet wat mijn vriend en beste vriendin zeggen :P Maargoed... we hebben daarna nog lekker gekletst, dus is niks aan de hand. Maar wel jammer dat de les niet doorgaat -O-

Mooie foto van Malik <3

Da's het volwassen leven goldenarrow :P Ze moeten er maar aan wennen haha

Mooi maatje Evi :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:38

MirandaFuego schreef:
Evi, is hij gecastreerd?

Golden Arrow, haha, ook van de jongenspaarden?
Wel handig dat ze even bij je mee kan kijken.
En gelijk zadel passen, is ook wel fijn natuurlijk.

Jaah leuk he dat hoofdstel, de kleur staat hem!
Ik wilde eigenlijk lila maar die hebben ze niet in een mooie kleur, deze zag ik tweedehands dus ik dacht, dat maar proberen.

Nee, 1 van onze fokmerries. Die is nu 7 en onze verzorgster is er dus helemaal weg van dus die wil haar gaan rijden. Helemaal prima wat mij betreft :+

En zadelpassen zal pas over een tijdje zijn, maar wil een mooi barok zadel voor Prazani. Hij is mega-kort in de rug en heeft een flink lang doorlopende schouder, en dat type zadels vangen dat wel redelijk op. Plus dat ze super mooi zijn en heerlijk zitten <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:52

Golden Arrow nee ik bedoelde of jij jongenspaarden leuker vond, omdat je de merrie niks aan vindt.
Zelf ben ik nl. ook meer van de jongenspaarden. :D
Maar gaaf zo'n zadel, ben benieuwd!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:06

Ohh, heerlijk Fransje. Ik kan niet wachten tot ik met Rudi een keer naar het bos kan <3

Phuddle, wat vervelend zeg, met allebei. Misschien heb je het allang gecheckt maar kan het niet zijn dat Jolijn een allergie heeft? Geef je BV of kunstvoeding? Dan kan het zijn dat ze een lactose of koemelk allergie heeft. Wat betreft Maylinn, is er in haar voer of voerpatroon iets veranderd? Dat is vaak een reden waarom paarden ineens de pan uit flippen, dat er iets in de samenstelling of het patroon veranderd is.

Vientje, mooi hoofdstel. Toch weer een soort van mijlpaal :D

Herkenbaar zulk soort konten GJ _O- Hier ook 3 van zulke exemplaren O:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Welkom Evi_Nijem.
Ik zou je paard in dit geval niet bij iemand anders zetten om te beleren maar eerder samen met iemand anders zelf beleren. Eerst wennen aan de "nieuwe" persoon en zo vervolgens uitbouwen. Laat de nieuwe persoon bijvoorbeeld zijn eten geven zodat hij hem/haar positief ziet, en vervolgens langzaam verder naar poetsen en aan de hand leiden enz..Zo zou ik het in ieder geval proberen :)

Staat hem goed MF <3 Niks over gehouden aan je niet zo gracieuze afdaling hoop ik?

Hmm Utopia, ik voel waar je heen wilt. Ze kunnen het ook verkeerd begrepen hebben maar het lijkt me inderdaad beter om zoiets gelijk bespreekbaar te maken want anders gaat er misschien een mooie vriendschap aan ten onder, en dat zou zonde zijn :(:)

Goldenarrow, Prazani moet aan de bak. Ik ga nu met Rudi ook langzaamaan vaker aan het werk. Super zin in ook :):)

Rudi en ik hadden gisteren ook weer een mijlpaal. We hebben voor het eerst zonder lijn gedraafd *\o/* Hij deed het super goed. Wel zwabberig maar verder best netjes. Rechtsom is hij wel al veel beter in balans dan linksom. Daar valt hij heel erg over de binnenschouder en loopt hij gebogen naar rechts. Dat is gelijk onze volgende missie, een beetje rechter worden linksom.

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:12

Lekkere dikke billen :9

Dan mijn dikke billen ook even showen :P

Afbeelding

Thanks allemaal voor jullie reacties :D Fijn om het zo ook te horen, gelukkig is onze vriendschap niet zomaar over en is dat zelfs niet bij me opgekomen :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:29

Gelukkig maar +:)+
Nice ass :)ddd

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 05:36

MirandaFuego schreef:
Golden Arrow nee ik bedoelde of jij jongenspaarden leuker vond, omdat je de merrie niks aan vindt.
Zelf ben ik nl. ook meer van de jongenspaarden. :D
Maar gaaf zo'n zadel, ben benieuwd!

Oh, nee hoor. Heb niet direct een voorkeur voor geslacht. Ik vind karakter van het paard belangrijk. Ik heb de paarden voor mijn hobby en plezier en heb geen zin om continu over mijn schouder te moeten kijken. En aangezien ik die merrie ongeveer net zoveel vertrouw als dat ik haar kan gooien is het niet helemaal mijn type :+ En gezien we 13 paarden hebben heb ik niet de tijd/zin/motivatie om met haar aan die band te gaan werken, want de andere 12 willen ook aandacht. Dus doe ik gewoon de basisverzorging en de verzorgster gaat er lekker mee aan de slag :) Zij blij, ik blij en paard een soort van blij _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:48

Merries zijn alleen blij als ze eten krijgen. }>
Er zijn wel merries waar ik het goed mee kan vinden maar over het algemeen vind ik de jongens leuker. :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:44

Voor de oplettende bokkers, ik heb net mijn naam veranderd! :D
En gelijk mijn avatar aangepast. :#

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:52

Noisy wat een mooie billen! :D
En super zeg, zonder lijn al draven, dan ben je al een heel eind op weg!
Nee niks geen last, moet toch af en toe een beetje oefenen met vallen. :')

Xutopia die billen mogen er ook zijn!
Gelukkig maar dat de vriendschap niet direct in de goot ligt.

Het wordt echt bloedheet vandaag! :wow:
Zo maar naar de wei, drollen scheppen, dat doe ik liever niet vanmiddag. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:55

MirandaMalik schreef:

Het viel mij meteen op!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:00

fransje23 schreef:
MirandaMalik schreef:

Het viel mij meteen op!

Haha ik heet al bijna 15 jaar zo dus ik twijfelde wel maar ik dacht, nu toch maar doen anders kan het straks niet meer en moet ik een cijfer erbij.

BAPLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:44

MirandaMalik schreef:
Evi, is hij gecastreerd?

Jep, eerst wouden we hem hengst laten omdat hij met paarden samenstond en wel een brave hengst was, maar dan op 3jarige leeftijd toch gecastreerd in de hoop dat zijn gedrag zou beteren. En dat heeft mss wel een beetje geholpen.

BAPLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:46

Noisy schreef:
Welkom Evi_Nijem.
Ik zou je paard in dit geval niet bij iemand anders zetten om te beleren maar eerder samen met iemand anders zelf beleren. Eerst wennen aan de "nieuwe" persoon en zo vervolgens uitbouwen. Laat de nieuwe persoon bijvoorbeeld zijn eten geven zodat hij hem/haar positief ziet, en vervolgens langzaam verder naar poetsen en aan de hand leiden enz..Zo zou ik het in ieder geval proberen :)

Hij gaat sowieso niet weg om te beleren. ik zou iemand enkel laten komen voor de eerste keren er op.