[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rian_t

Re: [VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:24

De afgelopen maanden heb ik elke paar weken dit topic aangeklikt om de voortgang van Bambi bij te houden. Wat een goed gevoel gaf het als we zagen wat je allemaal deed voor haar! Je hebt een moeilijke beslissing in een nog moeilijkere tijd moeten nemen. Heel veel sterkte TS, je hebt je best gedaan!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 12:11

Jullie weten niet hoe verzachtend jullie lieve woorden voor mij zijn. Echt ontzettend bedankt!!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:28

Jolien87 schreef:
Wat ik gisteravond nog wilde zeggen, maar waarbij ik toen de juiste woorden niet kon vinden, is dat je Bambi denk ik op geen beter moment had kunnen laten gaan. Je hebt haar weer opgelapt voor zover dat ging en je hebt de wereld laten zien wat voor prachtige pony er achter dat zakje botten schuilde toen je haar kocht. Bambi heeft de wereld met opgeheven hoofd kunnen verlaten.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Mijn complimenten voor hoe je haar, samen met de anonieme giften, nog een paar fijne laatste maanden hebt kunnen geven, ondanks alle moeilijkheden die je zelf hebt doorgemaakt en door moet maken. Petje af!

Heel veel sterkte met het verlies van je broer, Bambi en de zorgen om je schoonmoeder! :(:)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:45

Hier ook moeite woorden te vinden.
Bambi heeft nog een paar mooie maanden mogen hebben bij jullie. Omgeven van liefde.Een moeilijk maar eerlijk besluit.

Heel veel sterkte met deze beslissing. Rn sterktemet al het geen wat nog gaat komen met je schoonmoeder.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:54

Heel veel sterkte, met alles. T is niet ff niks

Laura_Chulo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:15

Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en heb zoveel respect voor wat jij vanaf het eerste moment voor Bambi hebt gedaan.
Jij kende haar het beste en dat jij voelde dat het tijd was om haar los te laten, was dat de beste beslissing die je voor haar kon nemen.
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode :(:)

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:27

Lieve Wendy, ik heb er van genoten om jouw updates te lezen over Bambi, om te zien hoe ze opleefde en genoot van haar laatste dagen bij jullie. Dit is nooit het einde waar je op hoopt, maar ook dit hoort bij "zorgen voor"... Je hebt het geweldig gedaan, je bent een voorbeeld voor velen als je met zo veel liefde een dier opvangt en een gouden plekje geeft. Heel veel sterkte Y;(

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:08

Lieve Wendy,

Ik heb jullie verhaal vanaf het begin gevolgd en altijd met veel plezier meegeleefd met jullie proces. Ik heb enorm veel bewondering voor je dat je de stap hebt durven zetten om dit arme dier mee te nemen en je je voor de volle 100% ingezet hebt om haar te helpen. Werkelijk; je bent een topwijf!

Ik ben er heilig van overtuigd dat Bambi bij jou alles gekregen heeft wat ze nodig had. De afgelopen maanden lijken nu misschien voor jou alsof ze voor niets zijn geweest, maar geloof me; voor Bambi hebben ze een wereld van verschil gemaakt. Jij hebt haar iets gegeven wat ze anders niet had gehad; een liefdevol thuis, een geweldige verzorging, waar het in niks aan ontbrak en bovenal; een paardwaardig afscheid. Je hebt alles gedaan wat je kon en ik wou dat er meer mensen zoals jij waren. Ik heb diepe bewondering voor je. Niet alleen voor je keuze om Bambi die dag mee te nemen van de markt, maar ook voor je keuze om haar te laten gaan. Liefde is ook loslaten en meid, wat is het moeilijk, maar hieruit wordt voor mij pas écht duidelijk hoeveel je van haar houdt. Jij hebt écht een verschil kunnen maken in het leven van die kleine witte pony. En dat heeft Bambi zelf ook geweten. Ik heb diepe bewondering voor je dat je zelf je verantwoordelijkheid hebt genomen en gedaan hebt wat je wist dat moest; hoe moeilijk het ook voor jezelf is. Dat is pas echt houden van. Onthoud dat goed. Ik weet dat er met mij nog heel veel anderen zijn die jou enorm bewonderen en respecteren voor wat jij hebt gedaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met zowel het overlijden van je broer, als het afscheid van Bambi, als het ziekbed van je schoonmoeder. Je krijgt wel heel veel te verduren zeg! :(:) Geef jezelf alle tijd om dit alles een plekje te geven. Wees lief voor jezelf. Wij zijn met z'n allen ongelofelijk trots op je!

Heel veel liefs en virtuele knuffels, ook namens mijn medebokkers denk ik zo. Ergens is Bambi nu op een betere plek en ze waakt over jou!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:10

Lieve Wendy, die post van Dobbelicious, print die uit en hou die bij je. :(:) Woord voor woord zo'n waar stukje tekst ! :(:)

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:23

Wat hebben jij en je familie veel grote verliezen in zo een korte periode te verduren! Vreselijk! ;(
Ik heb Bambi vanaf het begin gevolgt, het was zelfs vanaf de foto's duidelijk te zien dat ze erg blij was met jou/jullie liefde en aandacht! Daardoor heeft ze fijne maanden gehad.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe in deze ontzettend moeilijke tijd Y;(

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:25

dobbelicious: mooie woorden!!

Wendy je bent een Vrouw naar mn hart!!
alles doen wat in je macht ligt maar wel de beslissing durven nemen!
sterkte!!

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:58

Dobbelicious schreef:
Lieve Wendy,

Ik heb jullie verhaal vanaf het begin gevolgd en altijd met veel plezier meegeleefd met jullie proces. Ik heb enorm veel bewondering voor je dat je de stap hebt durven zetten om dit arme dier mee te nemen en je je voor de volle 100% ingezet hebt om haar te helpen. Werkelijk; je bent een topwijf!

Ik ben er heilig van overtuigd dat Bambi bij jou alles gekregen heeft wat ze nodig had. De afgelopen maanden lijken nu misschien voor jou alsof ze voor niets zijn geweest, maar geloof me; voor Bambi hebben ze een wereld van verschil gemaakt. Jij hebt haar iets gegeven wat ze anders niet had gehad; een liefdevol thuis, een geweldige verzorging, waar het in niks aan ontbrak en bovenal; een paardwaardig afscheid. Je hebt alles gedaan wat je kon en ik wou dat er meer mensen zoals jij waren. Ik heb diepe bewondering voor je. Niet alleen voor je keuze om Bambi die dag mee te nemen van de markt, maar ook voor je keuze om haar te laten gaan. Liefde is ook loslaten en meid, wat is het moeilijk, maar hieruit wordt voor mij pas écht duidelijk hoeveel je van haar houdt. Jij hebt écht een verschil kunnen maken in het leven van die kleine witte pony. En dat heeft Bambi zelf ook geweten. Ik heb diepe bewondering voor je dat je zelf je verantwoordelijkheid hebt genomen en gedaan hebt wat je wist dat moest; hoe moeilijk het ook voor jezelf is. Dat is pas echt houden van. Onthoud dat goed. Ik weet dat er met mij nog heel veel anderen zijn die jou enorm bewonderen en respecteren voor wat jij hebt gedaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met zowel het overlijden van je broer, als het afscheid van Bambi, als het ziekbed van je schoonmoeder. Je krijgt wel heel veel te verduren zeg! :(:) Geef jezelf alle tijd om dit alles een plekje te geven. Wees lief voor jezelf. Wij zijn met z'n allen ongelofelijk trots op je!

Heel veel liefs en virtuele knuffels, ook namens mijn medebokkers denk ik zo. Ergens is Bambi nu op een betere plek en ze waakt over jou!

Mooi geschreven dobbelicios.
Sluit me hier 100% bij aan ik kon de juiste woorden niet vinden.
Nogmaals wendy veel sterkte.
Ik denk aan jullie.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:39

Och Wendy…wat verdrietig!
Bedankt dat kleine Bambi de laatste maanden van haar leven liefde heeft gekend, zorg heeft ontvangen en vele volgers in dit topic Bambitis heeft bezorgd!
Soms is je best het enige wat je kunt doen en zit er niet meer in…

Sterkte!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:39

Wat heb jij je best gedaan om die kleine donder nog even te laten genieten ! Heel veel sterkte :(:)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:31

Lieve, lieve, lieve Wendy... Y;(

Ik heb het Bambi topic van het begin af aan gevolgd, met perioden iedere dag, met andere perioden iets minder... Ik lees zonet al je slechte nieuws, en ik leef enorm met je mee. De tranen rolden over mijn wangen toen ik het afscheidstopic las. Wat moet dit een zware periode voor je zijn, en heel veel sterkte gewenst daarvoor.

Ik vind het ongelooflijk knap wat je gedaan hebt voor Bambi, bijna 100 pagina's vol zijn geschreven met voorgaande woorden. Maar niemand van ons, behalve jij, heeft het ook echt waar gemaakt. Een zielig, mager pony'tje wat om hulp schreeuwt helpen. Niet zeggen, pfoe die zou ik ook wel mee naar huis willen nemen om een warm stalletje te geven, maar ook gewoon doen.
Duizenden (waaronder ik) roepen dat ze het zo graag zouden doen, een zielige zieke pony van de paardenmarkt redden, maar niemand wil het uiteindelijk op zijn/haar bordje nemen.

En jij Wendy, jij hebt dat wel gedaan. Je hebt er heel veel tijd, liefde (en centen, je kunt er nou eenmaal niet omheen draaien) in dit ongelooflijk lief wit pluizebolletje gestoken. Ze heeft haar laatste maanden bij jou een pracht tijd gehad, de liefde gekregen die ze gewend was van vroeger, de verzorging, de medicatie, alles wat nodig was haar te redden.
Ik weet niet voor 100, maar voor 1000% zeker, dat dit de beste beslissing voor haar is geweest. Jij kende haar het beste. Jij bent degene geweest die dit beestje wilde redden. Iemand die dit wil doen, een pony kopen waarvan je van tevoren wist dat dit bloed, zweet en tranen (en centen) zou kosten, die heeft een hart van goud. En eerlijk is eerlijk, jij hebt voor Bambi harder gevochten dan dat menig man hier op Bokt zou doen.

Iemand die dit alles over heeft gehad voor een lieve oude zielige zieke pony, daar kun je voor tekenen. Je hebt Bambi in haar waarde gelaten, totdat het gewoon op was. Totdat de negativiteit in het leven van Bambi zwaarder ging wegen dan de positiviteit. Er is dan helaas maar een oplossing, en dat is om haar te laten gaan.
Je hebt Bambi nog een waardige dood kunnen geven. Was jij er niet geweest, dan was ze waarschijnlijk al dood gevonden in de vrachtwagen na thuiskomst van de paardenmarkt. Een zielig hoopje Bambi... Ze heeft nu iemand gehad om tot op het laatste moment in de ogen aan te kunnen kijken, voordat Bambi ze voorgoed zou sluiten. Ze heeft op het laatste moment iemand gehad die van haar hield. En als jij er niet voor haar was geweest Wendy, dan had ze dat niet gehad.

Ik heb respect voor je Wendy, en voor je keuze. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe, met Bambi, je broer, en je schoonmoeder. Sla je er doorheen meid, je bent een sterke vrouw. Meer kan ik niet zeggen...

ps. Ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt wanneer ik zeg dat niemand geholpen zou hebben, ook niemand van ons niet. Natuurlijk, als we allemaal een miljoen euro (beter gezegd: een paar duizend), en veel tijd tot onze beschikking zouden hebben, zou iedereen de keuze die Wendy gemaakt om Bambi te redden, ook gemaakt hebben. Daar twijfel ik geen seconde aan. Ik wil er alleen mee uitdrukken, hoe groot mijn respect voor Wendy is, dat zij de keuze om Bambi's weg in te slaan heeft gemaakt, terwijl ze wist dat dit geen gemakkelijke weg zou worden. Helaas is de weg niet zo afgelopen zoals gehoopt, maar ik kan alleen maar lof uitspreken voor mensen zoals jij, Wendy. :(:)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:13

louka69 schreef:
Lieve, lieve, lieve Wendy... Y;(

Ik heb het Bambi topic van het begin af aan gevolgd, met perioden iedere dag, met andere perioden iets minder... Ik lees zonet al je slechte nieuws, en ik leef enorm met je mee. De tranen rolden over mijn wangen toen ik het afscheidstopic las. Wat moet dit een zware periode voor je zijn, en heel veel sterkte gewenst daarvoor.

Ik vind het ongelooflijk knap wat je gedaan hebt voor Bambi, bijna 100 pagina's vol zijn geschreven met voorgaande woorden. Maar niemand van ons, behalve jij, heeft het ook echt waar gemaakt. Een zielig, mager pony'tje wat om hulp schreeuwt helpen. Niet zeggen, pfoe die zou ik ook wel mee naar huis willen nemen om een warm stalletje te geven, maar ook gewoon doen.
Duizenden (waaronder ik) roepen dat ze het zo graag zouden doen, een zielige zieke pony van de paardenmarkt redden, maar niemand wil het uiteindelijk op zijn/haar bordje nemen.

En jij Wendy, jij hebt dat wel gedaan. Je hebt er heel veel tijd, liefde (en centen, je kunt er nou eenmaal niet omheen draaien) in dit ongelooflijk lief wit pluizebolletje gestoken. Ze heeft haar laatste maanden bij jou een pracht tijd gehad, de liefde gekregen die ze gewend was van vroeger, de verzorging, de medicatie, alles wat nodig was haar te redden.
Ik weet niet voor 100, maar voor 1000% zeker, dat dit de beste beslissing voor haar is geweest. Jij kende haar het beste. Jij bent degene geweest die dit beestje wilde redden. Iemand die dit wil doen, een pony kopen waarvan je van tevoren wist dat dit bloed, zweet en tranen (en centen) zou kosten, die heeft een hart van goud. En eerlijk is eerlijk, jij hebt voor Bambi harder gevochten dan dat menig man hier op Bokt zou doen.

Iemand die dit alles over heeft gehad voor een lieve oude zielige zieke pony, daar kun je voor tekenen. Je hebt Bambi in haar waarde gelaten, totdat het gewoon op was. Totdat de negativiteit in het leven van Bambi zwaarder ging wegen dan de positiviteit. Er is dan helaas maar een oplossing, en dat is om haar te laten gaan.
Je hebt Bambi nog een waardige dood kunnen geven. Was jij er niet geweest, dan was ze waarschijnlijk al dood gevonden in de vrachtwagen na thuiskomst van de paardenmarkt. Een zielig hoopje Bambi... Ze heeft nu iemand gehad om tot op het laatste moment in de ogen aan te kunnen kijken, voordat Bambi ze voorgoed zou sluiten. Ze heeft op het laatste moment iemand gehad die van haar hield. En als jij er niet voor haar was geweest Wendy, dan had ze dat niet gehad.

Ik heb respect voor je Wendy, en voor je keuze. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe, met Bambi, je broer, en je schoonmoeder. Sla je er doorheen meid, je bent een sterke vrouw. Meer kan ik niet zeggen...

ps. Ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt wanneer ik zeg dat niemand geholpen zou hebben, ook niemand van ons niet. Natuurlijk, als we allemaal een miljoen euro (beter gezegd: een paar duizend), en veel tijd tot onze beschikking zouden hebben, zou iedereen de keuze die Wendy gemaakt om Bambi te redden, ook gemaakt hebben. Daar twijfel ik geen seconde aan. Ik wil er alleen mee uitdrukken, hoe groot mijn respect voor Wendy is, dat zij de keuze om Bambi's weg in te slaan heeft gemaakt, terwijl ze wist dat dit geen gemakkelijke weg zou worden. Helaas is de weg niet zo afgelopen zoals gehoopt, maar ik kan alleen maar lof uitspreken voor mensen zoals jij, Wendy. :(:)

Amen _/-\o_

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:29

Potdorie... Jeetje..

Wat een dappere keus meissie!

Heel veel sterkte!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:31

Willen de active bokkers van dit forum even pb doen?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 23:08

Ik zou graag wat willen zeggen. Iets waarin ik mijn waardering kan laten blijken. Iets waarin ik kan uiten hoe ontzettend fijn jullie aardige/ lovende woorden zijn. Maar dat is moeilijker dan dat ik zou willen.

Wellicht omdat mijn hoofd nog te vol zit. Wellicht omdat jullie reactie's zo overweldigend zijn dat daar gewoon moeilijk op te reageren is.

Maar weet in ieder geval dat ik elke reactie meerdere malen gelezen heb, en dat elk woord mij goed deed. Toch fijn om in een periode van zulke inkt zwarte diepte zulke lichtpuntjes te kunnen lezen.

Ik zat vandaag nog te denken, dat dit haast een slecht verhaal lijkt wat eigenlijk niet waar is. Want wie verliest nu eerst haar broer, dan haar pony en dan haar schoonmoeder? Binnen drie weken? Dat kan eigenlijk niet. Moest haast wel verzonnen zijn. Potverdikkie, wat had ik dit graag verzonnen. Wat had ik graag wakker geworden uit deze nachtmerrie. Dit is zo'n verhaal dat je van andere hoort. Of dat je droomt, en wakker schrikt en beseft dat het gelukkig allemaal maar een nachtmerrie was en iedereen nog leeft. Maar helaas.... Het is de bittere werkelijkheid. En niets zal veranderen. Dit is de waarheid, en ik heb het er maar mee te doen. En die harde waarheid komt soms even bitterhard binnen. En andere momenten gaat het redelijk, en weet je dat je door moet en er gelukkig ook goede dingen in het leven zijn. Maar het is hard en voelt niet eerlijk. Tijd heelt alle wonden zeggen ze, dus ik hoop dat ik die tijd krijg. En dat het nu echt klaar is en er niets meer bij komt. Nu kan ik me nog staande houden. Nu weet ik nog door te gaan. Als er op dit moment nog wat bij komt weer ik het zo net nog niet.

Maar voor nu red ik het. Als je me dat van te voren had gezegd had ik je niet geloofd. Dat is het enige lichtpuntje in deze donkere maand. Ik ben kennelijk sterker dan dat ik zelf ooit had verwacht.

Iedereen nogmaals onwijs bedankt. Niets wat ik kan zeggen wat mijn dankbaarheid volledig duidelijk maakt.
Afgelopen weken ook kaartjes mogen ontvangen:
Afbeelding

Waarvan eentje zelf een echte tekening van Bambi zelf betrof:
Afbeelding

Echt onwijs hartverwarmend.

Nu naar bed, hopelijk even lekker slapen, en morgen weer een nieuwe dag. Dag per dag door...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:17

Wat knap geschreven.
Maar zoals je t omschrijft. Wat gebeurt Is, is inderdaad een slecht bedacht verhaal zeg

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:25

Het lijkt idd een slecht verzonnen verhaal waaruit je wakker moet worden. :(:) Zoveel verdriet... Tijd heelt alle wonden, maar de littekens, daar spreken ze niet over...

Heb geen verdriet om Bambi, lieve Wendy. Je hebt haar de mooiste laatste maanden bezorgd die ze zich maar kon wensen. En toen die laatste maanden op waren, heb je de moed gehad haar te laten gaan voor het echt, echt niet meer ging. <3

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:39

Heel veel sterkte! Ik heb een soortgelijk iets mee gemaakt vorig jaar. Eerst zeer onverwachts aan een hartaanval mijn ene oma, dan naar een ziekte bed mijn andere oma, en vervolgens zeer onverwacht pony moeten laten in slapen. En ook allemaal in zn korte periode.

Heel veel sterkte met dit alles.

Ik was een trouwe meelezer

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:32

Het is geen heel verhaal maar ik wil je graag mijn sterkte aan je wensen!
Ik vind het heel erg mooi wat je voor Bambi hebt betekend!
Knuffel van San :(:) Y;(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 02:55

Wauw zeg wat een mooie tekening van bambi

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:46

Lieve Wendy, ik vind het bewonderenswaardig dat je reageert, dat je iedereen bedankt voor de reacties. Ik vind je onwijs sterk dat je nog steeds een lichtpuntje kan zien. Wat ben jij een sterke vrouw, ongelofelijk! Geef jezelf de tijd om alles een plekje te geven. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst voor jou, je gezin en je familie :(:)