Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:57

Laarvv schreef:
Dank je! Mijn paard is nu ongeveer 1,5 maand onder het zadel. Het is een Bretton Woods x Lancet ruin van nu 1,65 cm. Fijn paard maar wel erg voorwaarts en tikje ril op het been.
Hoe vaak rijden jullie de jonkies per week?

Ja dat rille staat Lancet wel om bekend. Benieuwd naar je foto's
Wij rijden onze History 3 x per week max half uur. Voor de rest gaat ie los of beetje aan het halster gelongeerd. 1 x per week met bijzetje longeren. Altijd maar behelpen in de winter.

Gisteren heeft mijn dochter weer gelest op hem. En hij gaat letterlijk met sprongen vooruit. Omdat we in de longeerbak wegens de drukte niet terecht konden is ze erop gegaan zonder vooraf te longeren. Dus hij was lekker wakker. Maar hij heeft het echt super gedaan. Wel wat fris maar hij blijft daarin goed bewerkelijk.
Het dressuurzadel bleef met antislipmat, neopreen singel en gekruiste singestoten nu ook beter liggen.
Hals strekken gaat nu ook beter (nu het zadel beter ligt). Instructrice zei ook dat je nu goed zijn kwaliteit kan zien, want met het hals strekken blijft hij met de schoft goed omhoog (betekent dat ie niet op de voorhand kakt) en mooi vanuit de schouder bewegen. Hij kan verruimen en we nemen af en toe een pasje zijwaarts mee (waarbij hij natuurlijk nog wel over de schouder gaat, maar hij reageert in ieder geval goed op eenzijdige kuit).
Dus we denken wel dat ie in januari zijn eerste proefje kan lopen. Hij had het zelf ook goed naar de zin: oortjes erop en maar briesen. Wereldbeestje hoor.

fokfanaat

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:11

Welkom laarvv, die van ons loopt om de dag, half uurtje per keer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:35

fokfanaat: wat heerlijk voor je zus dat het vertrouwen op dit speciale paard weer terug komt. Super leuk dat jullie het zo samen kunnen doen.
switt: niet al te veel van aantrekken. Ik snap de reacties enrzijds wel want die mensen kennen je achtergrond niet. Lijkt mij voor je paard heerlijk dat hij mee naar buiten kan aan de hand. heb je al uitslag van het bloedonderzoek.
laarv:welkom. Wij rijden maar 1 á 2 keer per week.

Had vandaag batterij van de camera opgeladen en langs de bakrand gezet. Wilde eindelijk ook weer eens beeldmateriaal van ons rijden. Jas uit (wtf doe je maf mens, dat kén ik nog helemaal niet... oeps maar ging goed gelukkig) camera aan. Heerlijk gereden met kleine stukjes er fijn in zakken ik draf. Vol verwachting op de camera kijken....... ;( alleen aan gezet maar niet op opnemen. Zo jammer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:38

pol013 schreef:
Had vandaag batterij van de camera opgeladen en langs de bakrand gezet. Wilde eindelijk ook weer eens beeldmateriaal van ons rijden. Jas uit (wtf doe je maf mens, dat kén ik nog helemaal niet... oeps maar ging goed gelukkig) camera aan. Heerlijk gereden met kleine stukjes er fijn in zakken ik draf. Vol verwachting op de camera kijken....... ;( alleen aan gezet maar niet op opnemen. Zo jammer.

Wahahaha zou ook iets voor mij zijn :D :D Volgende keer beter.

Ja, was ik ook even benieuwd naar Switt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:50

Switt, ja was een hele zware keuze .. Maar ik durfde gewoon niet meer .. Het plezier is weer helemaal terug .

Welkom Laarvv .. Klinkt super jouw H'tje .. Ben benieuwd naar beeld van hem ;)
Mijn H'tje loopt ongeveer 3a 4 keer in de week soms 3 keer rijden soms 2 x en de andere keren longeren .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:58

Welkom laarv. Ben ook wel benieuwd naar fotomateriaal van die van jou.
Ik had vandaag geluk. Ondanks de wind was Elml heel braaf en de geiten waren oud nieuws en dus niet spannend meer.
En toen ik aan t rijden was, was er een stalgenootje net haar nieuwe camera aan het testen.
Ik hoorde heel vaak klikklikklikklikklikklik en zag de camera mijn richting op.
Moet haar morgen even mijn mailadres geven, zit vast wel wat leuks bij die serie foto's.

Ook wel fijn gereden.
Geprobeerd verbinding te krijgen en om hem met de juiste stelling door de voltes te laten lopen en zijn buiten schouder wat te begrenzen.
Gaat nog niet vloeiend, maar zat er nu pas voor de 4e keer weer los op sinds zijn operatie en revalidatie, dus dat is ook helemaal niet raar.
Hij pakte het wel braaf op dus ik was tevreden.

Elmo loopt nu gemiddeld zo'n 2 a 3 x per week een half uurtje onder het zadel, waarvan de eerste 10 minuten aan de longeerlijn. Nu is hij wel af 5 inmiddels, maar eigenlijknpas vanaf augustus serieus ohz met een time out van 10 weken vanwege zijn operatie.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 22-12-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:58

Fijn dat hij zo braaf was Marije! Ben benieuwd naar de foto's!

Nee, geen uitslag maar ik heb het ook nog niet gedaan. Ik had de auto van mijn ouders total loss gereden en zonder auto was het een heel gedoe (en hierna waren mensen niet meer heel happig om aan mij hun auto uit te lenen :+ ). Maar morgen mag ik mijn eerste eigen auto ophalen :D

Ben wel benieuwd, hij is nog steeds niet echt een enthousiaste 3 jarige....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:03

Wat zeuren ze weer lekker, Monique, in je foto-topic.

Nou ik heb nieuws voor ze, mijn vijfjarige die na zijn operatie/revalidatie nu weer voor de 4e keer ohz was gisteren, krult zich ook op...
Maakt niks uit hoe oud die is, gewoon het africhtingsstadium.
Hij is zoekende. In draf komt zijn hoofd wel wat omhoog en dukt hij zich er wat uit, in stap gaat hij uit zichzelf achter de teugel.

Switt, lastig hoor. Vind het oik wel dapper hoe je het volhoudt. Als maar weer aan t uitpluizen wat hem toch mankeert.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:15

Marije , echt he .. Maar sommige plaatsen ook maar wat zonder terug te lezen op wat er al gezegd is .. Dat vind ik zo jammer, je kan 100 x hetzelfde herhalen ;)

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:11

Ik heb je topic even bekeken, maar wat een commentaar hebben sommige zeg. Bah! Zelf waarschijnlijk nog nooit op een jong paard gezeten haha. Wat een leuk paard is het, fijn bloed ook!

Ik heb alleen een filmpje waar ik er voor de eerste keer op zat tijdens het proefrijden. Zal eens kijken of ik van de week thuis een stukje kan filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=zhyM_Cr ... e=youtu.be

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:00

Laarv , wat een brave knappert :) mooi dier zeg wauw !

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:32

wauw, die blijft mooi doorspringen van achter. gaaf beest

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 17:42

IK kon het ook niet laten om nog even te reageren in je topic Moniek, je bent hartstikke lekker bezig!!

Welkom Laarvv, wat een ontzettend gaaf dier heb je daar :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 17:54

Hinde gaat momenteel zo fijn, even 2 weken rust doet haar soms wel goed. Ze is ook heel erg aan het groeien weer, ik denk dat ze al dik 1.66 is op t moment. Ze komt nu ook steeds meer van m'n hand af en blijft achter lekker ondertreden.

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:04

Wat een fijn dier laarvv. Je rijdt hem ook netjes.

Hinde doet het echt goed. Fijn.
Baal dat ik de camera niet met had. Hari ging vandaag weer top. Aanleuning wordt ook elke dag beter.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:58

Ik had je foto's gezien Yentll in je topic, jullie zijn een mooie combi.. En wat ziet het er goed uit zeg +:)+

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:02

Wat een super vriendelijk beeld yentll! Mooi maatje ook voor jou zo.
Wat fijn al die positieve berichten over de jonkies!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:22

Wat een stoer paard zeg Laarvv. Prachtige galop zit erop. Mooie combi met jou ook.
Idem met Hinde en Yentl. Mooi om te zien.
Grappig om te lezen dat we wel allemaal in zo'n zelfde fase van aanleuning zitten. Ook bij History wordt dat beter en beter naarmate hij sterker wordt. Sinds we hem hebben is ie nog zo'n 3 cm gegroeid en dus officieel paard inmiddels. Volgens de touwtjestest zou hij 1,63 moeten worden maar dat denk ik eerlijk gezegd niet. 1.60 is al groot genoeg voor mijn dochter, die zelf ook aan de kleine kant is.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:54

Thanks allemaal :) zelf ook blij dat het weer in stijgende lijn gaat!
Morgen mijn vriend nog eens laten filmen.

Laarvv: welkom! Leuk paard heb je! Mijn collega heeft ook net een 4jarige gekocht van Bretton Woods!

Vencedor, ocharme, met deze dagen nog steeds bont en blauw #) hopelijk snel beter weer.

En ik blijf ook fan van Hinde!

Moet de foto topics nog even opzoeken, maar waarom zou je al niet na een paar maand beetje wijken mogen vragen? Als je wacht tot ze al langer dan een jaar onder het zadel zijn, dan snappen ze er helemaal niks meer van. Juist gebruik van maken dat ze nu zo makkelijk leren!

Trouwens, die man die aan q music had gevraagd voor een kur te maken, dat paard is ook 4. Loopt toch ook L2? En daar geeft dan niemand commentaar op.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:52

Wauw, gaaf dier Laarvv! Wat een galop!

Gave foto's weer van Hinde, vind jullie echt een hele knappe combinatie.

Vier jaar is toch ook echt niet zo jong meer? En wijken is ook niet zo spannend. Zelfs mijne kon een pasje opzij, dat zegt wel wat :P

Oh ik zou 1.60 echt groot zat vinden! Ik ben zelf 1.74 en had een merrie van 1.52. Ik vond dat zelf niet misstaan, super handig zo een kleintje!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:47

Hinde is ook gaaf. Super knap dier.

Iedereen fijne kerstdagen!

Vanmorgen naar de huisarts geweestvol goede moed. In de hoop dat mn hecht pleisters eraf mochten. Een deel wel deel laten zitten. Maar had er beter op kunnen blijven. Dit zit er helemaak niet uit. Allemaal opgedroogd bloed, keo grote korst.. Hoop van harte dat dit fatsoenlijk gaat helen. Ben er best even over de zeik van zo in mn gezicht. Ook al zijn er 1000den ergere dingen op de wereld en had ik ook echt gewond kunnen zijn..

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:06

Wat rot dat het niet meeviel. Natuurlijk ben je hiervan over de zeik, het is toch je gezicht. Ik duim voor je dat alles snel en netjes gaat helen. Natuurlijk zijn er ergere dingen, die zijn er altijd maar van een bont en blauw gezicht mag je best even flink balen! Heb je er ook pijn aan of valt dat mee?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:19

Pijn valt mee. Ook niet echt gehad. Vrijdag teveel adrenaline in mn lijf om wat te voelen denk ik en dagen erna pijn wel goed te doen. Alleen vrijdagnacht pijnstillers op. Blauwe plekken zijn ook een heel eind weg dus dat valt erg mee. Ik ben nu groen geel van kleur.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:22

Hinde is zo knap! Mooie vooruitgang ook steeds.

Hier ook vorderingen maar dan wel in een andere richting
Afbeelding
Helemaal alleen het bos in. Toen mijn vriend weg fietste had hij het heel even moeilijk maar kon hem hanteren. Paar minuten de oren van zijn kop gekletst en lekker voorwaarts opgelost toen hij met zn kop begin te zwaaien en toen werd hij wat stoerder. Maar klein rondje gemaakt omdat ik niet wilde dat het mentaal EN fysiek zwaar zou zijn. Dit is mentaal best een flinke stap bij zo'n gup. Maar wat een held! _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:10

Haha jij ook Pol013. Maar wat een leukerd ook.