Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:17

Alja schreef:
hoe oud zijn jullie??
willen jullie niet afhankelijk zijn en zelf paarden hebben?

onafhankelijk bedoel je?

kiana

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:20

En we naderen volgens mij alweer een nieuw Topic....alweer bijna vol !

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:22

Ik ben 23 woon samen en heb een dochter...mijn vader kan het betalen en heeft ook hobby in de paarden, hij vind het leuk en tsja waarom niet>

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:22

Ik heb altijd mijn eigen paarden moeten betalen. Ik was 16 toen ik mijn eerste kocht. Pap en mam hebben me wel geholpen als er wat was hoor. Ik mis niks dat ik het zelf heb moeten betalen. Ik ben daardoor wel anders naar paarden gaan kijken. Ook de nodige lesgelden moeten betalen, maar daar haal ik nu mijn voordeel weer uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:25

Ik heb nog nooit iets zomaar gekregen voor alles wat ik heb heb ik mn stinkende best moeten doen, krom moeten liggen etc.
Bizar in mijn beleving om iets gewoon maar te krijgen. Ik zou daarin tegen wel eens iets gewoon willen krijgen als ik het verdien helaas is dat niet aan de orde dus maar gewoon door buffelen dus :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:26

tja seven.... ik schud je de hand :j krijgen is leuk! maar die vlieger gaat hier niet op!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:27

Maar het is niet zo dat ik alles krijg he... En ook ik moet er hard voor werken maar mijn vader en ik hebben samen een passie voor paarden en het is
fijn dat we dat zo kunnen combineren..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:28

dat is het ook maudenmarc! nu nog zorgen dat jullie het eens worden :))

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:29

Ook hier altijd krom moeten liggen voor mijn eigen beesten.
Tot we de loterij winnen, buffelen we maar gewoon door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:31

ik ben wat ouder dan Maudenmarc en de paarden zijn niet van mij. Ze zijn altijd van mijn vader geweest en hij bekostigd ze. Ik mag een x bedrag uitgeven en daar bemoeit hij zich niet mee.
De vos die ik nu heb heeft hij keertje of 5 gezien, hij kan hem zo niet eens uit stal pakken ;)

Vroeger wel fanatiek gereden overigens maar vanwege zijn eigen bedrijf te risicovol

En of ik niet onafhankelijk wil zijn en de paarden aan mezelf? Ik ben onafhankelijk, werk hard maar mijn vader wil gewoon graag wat dingen betalen. Hij heeft er hobby in mij plezier te zien hebben met de paarden. Hun hebben een zeer goed lopend bedrijf en delen daarin graag met ons. Al is het natuurlijk niet zo dat ik met mijn handje op kan gaan staan!

De paarden zijn van mijzelf. Ik beslis erover, staan op mijn naam enkel niet met mijn geld betaald.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:35

ach als het zo kan is dat makkelijk toch. ik kan me wel voorstellen dat je makkelijk geld aan je kinderen 'geeft' als je het makkelijk kan missen.

hier is het nooit zo geweest, ik heb altijd zelf voor mijn pony's / paarden gewerkt. ik kocht mijn eerste eigen pony toen ik 15 was. ik ben nooit iets te kort gekomen, maar paarden werden er niet gekocht. als ik dat wilde, moest ik dat zelf maar doen en dat heb ik dus gedaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:37

ik werk zelf hard en ben heel serieus met de paarden. der is geen dag dat ik er niet ben. Iedere dag wordt er wat mee gedaan. Al sinds mijn zesde. Anders had mijn vader niet zoveel pony's en paarden gekocht, er zo ontzettend veel geld ingestoken. Dan had hij al veel eerder zijn handen eraf gehaald.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:39

Mijn ouders hebben de passie niet en ergens is dat doodzonde voor me maar aan de andere kant ook een goede zet ik kijk heel anders tegen de dingen aan dan anderen.

Mijn ouders hadden het ook nooit breed en konden me niets geven rijlessen was al lastig ik kreeg dan ook al snel les als ik enkele ponys van de manege wij helpen beleren etc.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:40

Ik zou me maar mooi in de handjes knijpen. Ondanks dat je er hard voor werkt, denk ik dat het wel anders is en vooral makkelijker is als je de eerste aanschaf al niet hoeft te bekostigen. Heerlijk hoor!

Als onze zoon ooit in de paarden gaat zal hij het ook een stuk makkelijker hebben dan mij. Hij begint met goed materiaal en dat is altijd beter voor je ontwikkeling. De weg is een stukje korter ( ik zeg dus niet perse makkelijker )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:45

ik knijp iedere dag in mijn handjes en ben enorm blij met ze.
Toevallig heb ik het er net met een vriendin over dat ik helemaal niet verwend overkom.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:48

Ik denk dat het dat ook is hoor, als je ouders zelf ook in de paarden zitten is dat toch wat anders. En moet eerlijk zijn als mijn kinderen willen rijden mogen ze ook een pony (van opa :D)
Ik heb nooit pony's gehad en kreeg mijn eerste paard voor mijn afstuderen (ok studeerde pas 1,5 jaar later af maar goed). Stalgeld en onderhoud is grotendeels altijd zelf betaald.

Ik heb vandaag ook nog even de woorden "sponsor gezocht" laten vallen, maar daar werd nog niet op gehapt helaas :+

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:50

Scheeld een stuk dat je je er net zo hard voor inzet als een ander die dat geluk niet heeft.

Ik ben erg blij dat ik het nu allemaal lekker aan huis kan hebben. Ik heb ook pension gestaan, maar het gevoel van een eigen paard is toch wel een stuk sterker als ze in je tuin staan. Vind ik dan :o

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:52

Ja dat hoop ik ook nog een keer te roggelen, ons 5 jaren plan gaan we helaas niet halen. Die verloopt in december. Ik denk dat er nog 5 jaar bij komt. En bedankt he crisis :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:57

@ Vonneke ik heb hetzelfde als jou. Paard is van mijn ouders. Mag er alles mee doen zolang het in hun straatje past. Al het geld wat ik win gaat terug naar de paarden voor spullen. Meeste deel van mijn jureergeld ook en als ik spullen verkoop gaat het ook terug naar de paarden. Alleen mijn enter is van mij en betaal ik zelf ook qua stalling ed

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:02

Hier een paard onder voorbehoud verkocht altijd leuk! Zijn erg leuke mensen en paard zal het goed bij hun hebben, maar nog even afwachten.

Seven hier geen paard over voor je om te trainen.

Schrik van de berichten dat toch een groot aantal pappie's de boel betalen.

Hier betalen ze al heel wat jaren niet meer, zodra ik oud genoeg was om te werken kon ik het allemaal zelf doen. Dierenarts hebben ze wel altijd betaald maar verder dagelijkse onderhoud was voor mijn eigen rekening. Ben er wel blij om, daardoor ben ik erg zuinig op mijn hard verdiende centjes geworden.
Ik ben lang onafhankelijk en ben daar wel heel erg blij mee.
Ze zullen mij ook heel hard uitlachen als ik op het thuisfront zeg dat ze het nu alsnog mogen betalen hihi, dan komen de mannen met de witte pakjes om de hoek kijken denk ik.

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:06

Ik was zaterdag per toeval in Asten waar de presentatie van de BVA veiling paarden aan de gang was. Omdat ik veilingen wel spannend vind heb ik het een beetje gevolgd. Niemand hoeft zich zorgen te maken over de paarden hoor, de prijs die aangegeven staat als 1e bod is niet de prijs waar het paard voor verkocht wordt als je dat of iets hoger biedt. De openingsprijs of "laatste bod" als er nog niets geboden is niet de laatprijs, de prijs die als minimum door de eigenaar is afgesproken. De paarden blijven dan gewoon bij de eigenaar. Erg verwarrend, de paarden worden dus niet per definitie voor die lage prijzen verkocht.

Wat nog spannender is is dat het handjevol paarden waar wel hogere bedragen voor zijn geboden, waarschijnlijk heel toevallig, allemaal ook weer heel toevallig van I-Horse zijn en nou zit I-Horse ook al heel toevallig in de organisatie. Weet iemand van de hoed en de rand?
Laatst bijgewerkt door Rasp op 10-09-12 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:07

Toch mooi als dat kan, ik kan wel hun weide ed gebruiken en ze willen wel een handje helpen, maar de kosten zijn voor mezelf.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:09

mijn ouders zullen ook nooit te beroerd zijn om in nood bij te springen als het nodig mocht zijn.
Ze hebben het nooit slecht gehad, maar ze hebben me wel heel duidelijk bijgebracht dat ik mijn eigen boontjes moet doppen. Toen ik te jong was voor het werken kreeg ik alles wat ik maar wou, knip in de vinger en we zaten in de auto als de winkels of iets nog open was dat heeft me behoorlijk verwend gemaakt.
daardoor heb ik nu de verschrikkelijke tik dat ik alles in 10 fout moet hebben voor de paarden.

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:11

hier ook niemand die alles voor mij betaald hoor. heb op mijn 19de zelf mijn eerste paard gekocht door er hard voor te gaan werken. toen woonde ik nochtans nog thuis, maar moest zelf wel alles bekostigen (stalling, dierenarts, hoefsmid, lessen). nu woon ik al zo'n 3 jaar samen (ben intussen bijna 23) en momenteel geen paard wegens huis en studie, nog 1 jaartje studeren en dan is er weer budget over voor een paard :)

kan haast niet wachten :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:12

Goos_Horses schreef:
mijn ouders zullen ook nooit te beroerd zijn om in nood bij te springen als het nodig mocht zijn.
Ze hebben het nooit slecht gehad, maar ze hebben me wel heel duidelijk bijgebracht dat ik mijn eigen boontjes moet doppen. Toen ik te jong was voor het werken kreeg ik alles wat ik maar wou, knip in de vinger en we zaten in de auto als de winkels of iets nog open was dat heeft me behoorlijk verwend gemaakt.
daardoor heb ik nu de verschrikkelijke tik dat ik alles in 10 fout moet hebben voor de paarden.

Same here.. vroeger echt niks te klagen gehad. Alles wat mn hartje begeerde had ik :j
Toen ik een vaste baan kreeg was het gedaan. Toen moest ik zelf mn zaakejs maar regelen :D