Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 11:50

Iris__Bennie schreef:
Hoi Dames,

Wie wil mij helpen een filmpje te beoordelen?
Ik ga hem namelijk niet open en bloot op het forum zetten! :)

Dankje!

Ik ook wel! :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:57

Nimber schreef:
Wauw wat zijn jullie weer hard gegaan. Ik vind de Krack ook erg leuk Jury, maar ik heb een zwak voor krackjes.

lisch ben je m al kwijt :P dan kan ik weer rustig dit topic bijhouden.

Nicole hij is wel gaaf hoor op t filmpje

nee halleandro is er nog <<)

iris bennie ik wil ook wel het filmpje bekijken :j
las over politie paarden en aimee doet dat noooooiit weer waarom?

Conny_

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:01

Hallo!

Ik heb niet heel het topic door gelezen maar ik heb mijn merrie te koop staan!
Ik weet niet of er iemand naar iets dergelijks op zoek is maar ik kan het altijd hier neer zetten dacht ik!

Het is een 14jarige Ster merrie van Landwind II B (KWPN)
Loop momenteel Z1 dresuur met winstpunten en is erg braaf en lief in de omgang, zowel thuis als op wedstrijden. Verder is ze verkeers- en trailermak.
Kan ook een erg goede sprong maken, maar doordat ik hier geen ervaring mee heb is hier nooit iets mee gedaan..

Een link naar sporthorses: http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... paard.aspx

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:42

Ik meld me ook als lezer.
Ik ben niet van plan om een paard/pony te kopen. maar ik kijk graag naar wat er allemaal te koop is. In de hoop dat het toch ooit eens gaat gebeuren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:20

lisch schreef:

Is een heel verhaal. Ik ga hier de details niet uit de doeken doen.
Maar komt er op neer dat m'n paard een maand op proef geweest is en ze daarna via allemaal omwegen hebben geprobeerd om hem voor een heeeeeeeeeeeel extreem laag bedrag aan te kunnen schaffen.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:35

Wat zou een 3 jarige mooi getekende bonte ruin van minimaal 1,70 ongeveer mogen kosten? Heel braaf karakter, is tuig gewent heeft alleen nog niemand opgezeten. Heeft ook een goede afstamming.
Eventueel heb ik nog een filmpje.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:37

Ik ben binnenkort op zoek naar 2 lieve shetties, maar duurt nog even.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:41

De eigenaar en ik van de haflinger komen er waarschijnlijk niet uit. Ik ben niet bereid om de hoofdprijs te betalen (bedrag noem ik liever niet, maar 't is behoorlijk hoog voor een haflinger) en hij wil nog geen euro zakken. Leuk paardje, maar dan houdt het op. Pony wordt verkocht, omdat de kinderen uit huis zijn en ze willen zo graag een heel goed tehuis, maar over de prijs valt dan weer niet te praten. Dan houdt het helaas gewoon op. Ik heb geen haast, ik kom vast nog wel een keer een leuk beestje tegen, maar ga toch ook geen fantasieprijzen betalen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:45

Ankie2011 schreef:
De eigenaar en ik van de haflinger komen er waarschijnlijk niet uit. Ik ben niet bereid om de hoofdprijs te betalen (bedrag noem ik liever niet, maar 't is behoorlijk hoog voor een haflinger) en hij wil nog geen euro zakken. Leuk paardje, maar dan houdt het op. Pony wordt verkocht, omdat de kinderen uit huis zijn en ze willen zo graag een heel goed tehuis, maar over de prijs valt dan weer niet te praten. Dan houdt het helaas gewoon op. Ik heb geen haast, ik kom vast nog wel een keer een leuk beestje tegen, maar ga toch ook geen fantasieprijzen betalen.

jouw prijs noemen met een uiterste datum/tijdstip van reageren, werkt soms heel goed. Vertel erbij dat reageren na dat tijdstip betekend dat je bod een X bedrag lager zal zijn.

maar goed er is geen handvol maar een landvol

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:54

Oke, dat is minder Aimee.

Bij mij staat de prijs al vast, ze is bij hun ook voor dat bedrag verzekerd, mocht er wat gebeuren, er wordt ook een contract ondertekend. Ze gaat daar twee weken heen, als ze door de testen komt wordt ze op de foto gezet.

Ik wilde ook alles op papier zwart op wit hebben, omdat mijn merrie gezond bij mij weggaat, en ik haar, als ze terugkomt, ook weer gezond terug wil.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:57

Ik had ook alles op papier en de prijs stond ook al vast ;)
Paard werd terug gestuurd met een zeer bijzondere reden en vervolgens bleven ze er achteraan bellen dat ze hem alsnog wel wilden voor een extreem laag bedrag omdat ik er nu wel snel vanaf zou moeten :x

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:38

Aimee schreef:
lisch schreef:

Is een heel verhaal. Ik ga hier de details niet uit de doeken doen.
Maar komt er op neer dat m'n paard een maand op proef geweest is en ze daarna via allemaal omwegen hebben geprobeerd om hem voor een heeeeeeeeeeeel extreem laag bedrag aan te kunnen schaffen.

Ik ben ook gebeld door de bereden politie :) de man die ik sprak had het over een proeftijd van 2 weken. Maar toen ik uitlegde waar ik precies woon hield het op. Ze zouden bellen als ze in de buurt waren ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:52

Ik heb mn ruin ook aan de bereden politie kunnen verkopen, echter was hij te braaf en wou niet mensen weg duwen te goed opgevoed :D

Maar ik zou via lichtenvoorts cats best weer een paard willen verkopen, duidelijk de prijs afgesproken en kreeg mn dier ook heel fijn en precies het zelfde terug geen problemen dus

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:11

Dat is wel balen Aimee. Ik ben voor mijn ruin die ik te koop had ook gebeld maar ik geef geen paard op proef mee. Daarmee hield het voor hun op. Heb er achteraf ook geen spijt van want hij heeft nu een supergoed thuis gekregen zijn nieuwe eigenaresse is zo gelukkig met hem het plezier straalt eraf. Had niet beter kunnen wensen voor hem.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:13

ik geef ook geen paard op proef mee..

joehoeeeeee.... nimber??? <<) :D

<<)
Afbeelding
smelt :+:
Afbeelding

als hij hier zij hals er nu mooi op had :o
Afbeelding

mijn eerder geplaatste foto's zijn wel mn favorieten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:22

lisch schreef:
ik geef ook geen paard op proef mee..

Als ik mijn huidige paard niet op proef had gekregen, had ik 'm niet gekocht.

Nu was dat paard wel ziek en had zowel de verkoper als ik het idee dat een andere omgeving weleens heel goed kon zijn voor dat paard, maar toch.........

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:25

lisch valserik :D

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:42

Ikke dat is jouw keuze. Een serieuze koper is bij mij van harte welkom het paard meerdere keren te komen rijden, mag het verzorgen, in en uit de wei halen, de hele mikmak, maar het paard verlaat niet het erf, behoudens voor de aankoopkeuring dan ;-)
Ben geen handelaar maar een particulier en alle risicos voor het op proef meegeven liggen wel bij mij.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:13

Johnnydepony schreef:
Die Daddy Cool leek mij ook leuk, maar als er niet gekeurd kan worden hoef ik ook niet te bellen.
Edit, de daddy cool was al gekeurd zie ik net, waren dat geen recente foto's ?

dat waren foto's van een paar jaar geleden toen ze 2,5 was.

Vanochtend de Disc bekeken. Wat een zooi daar op het erf. Mijn buren waren het liefst gelijk weer omgedraaid, maar op ijn aandringen hebben we ons een weg door de strontgeur van de honden en troep op het erf gebaand. We konden echter niemand vinden. Wel apart als je om een bepaald tijdstip afspreekt om te komen kijken en je vind na veel zoeken uiteindelijk iemand helemaal achter op het land.
Merrie was op stand wat matig, korte croupe en bol in de lendenen. Rug moet in ieder geval ff op foto gezet worden op die plek lijkt me. Maar qua bewegen was het een bovengemiddelde in de stap en draf. Maar nog erg groen, weinig lb en galop was nog wat lastig.
Maar zeker het overdenken waard.
Helaas redde we het niet meer om naar die in zeewolde te gaan kijken. Daar moeten we dan nog maar een x aparte afspraak voor maken.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... carat.aspx
morgen gaan we naar deze kijken, ben bang dat ze wat te horizontaal is maar je weet maar nooit.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:25

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:30

Jury, leuk een Tuschinski! Wel uit een Gribaldi.. zou even het karakter in de gaten houden geloof ik..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:32

yep, was mijn gedacht ook. Zag laatst een Jazz x gribaldi :x
Daan, zo zonder tekst en uitleg waarom ie zo laag is zou ik wel hele grote argwanende vraagtegens bij dat paard zetten. Wellict springt ie niet meer op nivo....

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:46

Karakter is inderdaad aandachtspuntje. Misschien is het wel een trage goedzak maar daar moet je maar net van houden. Heb een Gribaldi x Pion gereden }:)

Vindt het wel verdacht laag in combinatie met de opmerking over nageeflijk rijden met dressuur Daan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:12

Annemiek_epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:29

ik ben een stille mee leeser,
maar zag daannn vraag over dat spring paard, ik ben daar gisteren wezen kijken. En hij springt zeker nog op nivo allen drussuur matig is hij minder. Ze doen voor zoon lage prijs omdat ze ruimte gebrek hebben en nu te veel huur betalen wat elke keer oploopt