Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:17

bertine hoe gaat het met je hernia?
ben jij er aan geopereerd of moet het zo overgaan?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:19

nee, geen rare reden of zo.
Ik wil er graag iemand bij hebben, omdat ik ook een keer alleen op een keuring ben geweest en die werd toen afgekeurd. Ik was toen helemaal van slag en kon toen wel een steuntje gebruiken. Die persoon die ik erbij wil hebben kan niet iedere dag en dan heb je ook nog eens de planning van de kliniek, die hadden het ook nogal druk. dus tja..

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:24

Alja schreef:

ja, ik ben er aan geopereerd en heb een prothese in mijn nek gekregen. Deze verdrukt nu alleen de zenuwen aan de andere kant en ik moet misschien nog een keer geopereerd omdat dus de prothese niet goed zit. Maar het gaat nu redelijk. Misschien kan ik binnekort wel een keer een stapritje maken. Dit paard die ik wil kopen is ook zo schattig. Ik heb hem nu 4 keer gezien en hij legt zo lief zijn hoofd op mijn schouders. heel handig voor een nekhernia..ha..ha.. :P

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:32

Even om op dat versleten terug te komen. Mij maakt het niet uit of die een slechte start heeft gemaakt. ( nouja, de basis moet er wel goed in itten natuurlijk ) wannntttt ik ga sowieso NH doen waardoor je een relaxter paardje krijgt.. Dus lijkt mij dat die langer meegaat. Ik ga namenlijk niet als ik mijn eigen paard heb opstappen en meteen L2 oefeningwn doen ( dat kn ik trouwens nog nieteens want ben net pas weer begonnen maar dat ter zijde ).

Sorry voor de typfoutjes maar zit op de ipád en dan typ ik soms een beetje vaag :p

Edit met slechte start bedoel ik dat die te haastig is getraint zonder rust waardoor je dus een gehaast paard krijgt :p

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:34

bertine37 schreef:
Alja schreef:

ja, ik ben er aan geopereerd en heb een prothese in mijn nek gekregen. Deze verdrukt nu alleen de zenuwen aan de andere kant en ik moet misschien nog een keer geopereerd omdat dus de prothese niet goed zit. Maar het gaat nu redelijk. Misschien kan ik binnekort wel een keer een stapritje maken. Dit paard die ik wil kopen is ook zo schattig. Ik heb hem nu 4 keer gezien en hij legt zo lief zijn hoofd op mijn schouders. heel handig voor een nekhernia..ha..ha.. :P

Is de pijn wel weg nu? Mijn vader heeft namelijk een dubbele nekhernia en die moet misschien ook onder het mes maar hij twijfelt of de pijn daar wel van zou weggaan en het niet erger wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:38

Optisana schreef:
Even om op dat versleten terug te komen. Mij maakt het niet uit of die een slechte start heeft gemaakt. ( nouja, de basis moet er wel goed in itten natuurlijk ) wannntttt ik ga sowieso NH doen waardoor je een relaxter paardje krijgt.. Dus lijkt mij dat die langer meegaat. Ik ga namenlijk niet als ik mijn eigen paard heb opstappen en meteen L2 oefeningwn doen ( dat kn ik trouwens nog nieteens want ben net pas weer begonnen maar dat ter zijde ).

Sorry voor de typfoutjes maar zit op de ipád en dan typ ik soms een beetje vaag :p

Edit met slechte start bedoel ik dat die te haastig is getraint zonder rust waardoor je dus een gehaast paard krijgt :p

Dat gehaaste is niet het punt; dat is veelal meer karakter dan training; het gaat om de fysieke schade die dan al is aangericht. Daar gaat NH je veelal niet bij helpen, tenzij van de wal in de sloot.........

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:39

Hey! ik kom me ook even melden in dit topic, ben namelijk sinds kort opzoek naar een jonge (3/4j) dressuur gefokte hengst/ruin.. Heb er al 2 op het oog maar misschien hebben jullie ook nog wat leuks voor bij zien komen? :D

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:27

Yessssssss helemaal happy..die vrouw van het paard waar we gisteren zijn wezen kijken mailt me net.
Dat andere meisje heeft vandaag afgebeld omdat ze de verantwoordelijkheid voor een eigen paard toch wel te groot vond. Nu heb ik de kans het paard te kopen! *\o/*

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:30

Wat fijn, Udessa!

Wat zijn je verdere eisen en wat is je budget, Linduh :)?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:31

Aparte reden Udessa maar heel fijn voor jou! :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:34

_likepink_ schreef:
ismy : Ik gebruik meestal windows movie maker en gebruik iets trance achtig of top 40 muziek.
Tenzij het een eigen filmpje is, dan doe ik mooi wat ik zelf wil O:) Jammer dat je nog niemand voor de vos heb, wauw vond het wel een erg mooi dier om te zien!. De 3 jarige was ook een leuk dier!
Hihi ja zeker! Kom je denk ik wel tegen :D

Pattypaard : Wat een leuk dier! Tja foto's zeggen ook niet altijd alles vind ik. Had dit paard ook anders verwacht. Maar wij hadden beetje hetzelfde, het was toch in de buurt waar we waren. En was ook erg positief uiteindelijk.
Wel heerlijk dat je op vakantie gaat! ( Als ik er niet over heen heb gelezen )
Vind je er ook mooi oppassen, mooi dier om te zien.

Pletje123 : Hopelijk loopt het inderdaad goed af.
Vind het eerste paard, en de laatste wel erg leuk zo op het eerste gezicht!.

Vonneke : Mooi dat het paard je tot zoverre aan sprak dat je er nog een keer komt kijken!
Wij zijn iets later vertrokken, was ook wat beter voor mijn vader. Hij doet al zoveel moeite om alleen al dat eind te rijden. We hebben geloof ik intotaal 450/460 kilometer gereden en zijn 10 uur vertrokken, het valt inprincipe dus nog wel mee. Haar vader is Wolfgang :)

Optisana : Ik ben van mening dat je met de helft van je budget zelfs een hele leuke zou kunnen vinden!
En wauw dankje haha! :D

Verder, iedereen bedankt :D Het is zeker een plaatje om te zien.
Was ook erg relaxed toen we thuis kwamen. Onze andere paarden vonden het niet zo leuk dat ze niet meteen haar aandacht kregen :oo
[ Afbeelding ]
Palen zijn inmiddels al weg langs de kant :j

Leuk paard heb jij gekocht! Mooi kleurtje ook! Heel veel plezier samen :).

Toevallig dat wij een beetje hetzelfde hadden haha. Zo zie je maar weer, foto's zeggen lang niet alles.
Ja, echt fijn om weer even er tussenuit te gaan! Al denk ik dat we eerder moe dan uitgerust terug komen haha.

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:37

Pattypaard schreef:
Aparte reden Udessa maar heel fijn voor jou! :)

Ja ze is nog jong en was ook erg onzeker overal van. Tenminste dat vertelde die vrouw me gisteren.
Dat meisje viel ook erg naar voren tijdens draven en het paard stopte netjes.
Het zou haar eerste eigen paard zijn. Maar goed ik ben er wel blij om haha :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:39

Ik zou zeggen zoiets bedenk je je voordat je op zoek gaat naar een paard. Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde ;).
Voor jou komt het goed uit haha.
Ga je haar/hem laten keuren?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:52

Cardy schreef:
Ik ben zelf niet op zoek naar een paard, maar vind het ontzettend leuk om jullie zoektocht naar een paard te volgen. Kijk zelf ook geregeld op bijv. marktplaats om te zien welke paarden er op dit moment op de markt zijn.

Wat vinden jullie van dit paard: http://link.marktplaats.nl/542579670
(De verkopers ken ik nog van vroeger en weet dat ze erg goed met hun paarden omgaan en vriendelijk rijden)

En deze spreekt mij ook erg aan:
http://link.marktplaats.nl/549627346

1e is erg leuk, toch maar een reactie gestuurd ondanks de leeftijd :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:32

Ilsemarie schreef:
ik ging ook voor een oudere met wat meer kilometers en ben ook met een 3-jarige thuisgekomen... en die 3-jarige is al braver dan mijn 32-jarige ooooooooit is geweest! Leeftijd zegt inderdaad niet altijd iets, soms compenseren ze gemiste ervaring ook enorm met karakter!

Klopt, het verschil echt met het karakter van het paard :j
Alhoewel dat ook kan veranderen hoe ouder het beestje word!

Optisana schreef:
Okee!!
Dacht altijd dat vooral KWPN'ers nog wat pittig zijn onder het zadel als ze nog zo jong zijn. Ik zat er dus naast weer wat geleerd :)

Ligt er ook echt een beetje aan uit welke bloedlijn je KWPN'er komt, er zijn bloederige lijnen die echt wel heet zijn maar andere bloedlijnen staan erom bekend om een rustig karakter.

Alja schreef:
Bejaarde tehuisje klinkt leuk maar denk dat 5% van de paarden daar eindigt en de rest ergens anders...

Ja dat is inderdaad de realiteit, ook al ben ik zelf een persoon die mijn paarden nooit weg zal brengen naar bijv. slager als zij geen pijn hebben.
Dan mogen ze lekker oud worden bij mijn :)

_likepink_ schreef:
Onze staat nu ook heerlijk op de wei met de club.
Ging erg goed en ze werd heel snel geaccepteerd.
Staan nu gezellig met ze alle naast elkaar te grazen, heerlijk om te zien dat het zo goed gaat.

Ga eerst weer naar buiten toe de paarden doen en dan bij lezen! :j
Wat ik zo snel nog wel mee kreeg was dat de schimmel vrijdag gekeurd werd?
Hoop voor je dat ze goed gekeurd wordt SteffiiY!

Klopt :j Vrijdag word ze gekeurd!

bertine37 schreef:
nee, geen rare reden of zo.
Ik wil er graag iemand bij hebben, omdat ik ook een keer alleen op een keuring ben geweest en die werd toen afgekeurd. Ik was toen helemaal van slag en kon toen wel een steuntje gebruiken. Die persoon die ik erbij wil hebben kan niet iedere dag en dan heb je ook nog eens de planning van de kliniek, die hadden het ook nogal druk. dus tja..

Aha slim :j Ik moet Vrijdag alleen, ben benieuwd hoe ik het op zou pakken als ze afgekeurd word.

Udessa schreef:
Yessssssss helemaal happy..die vrouw van het paard waar we gisteren zijn wezen kijken mailt me net.
Dat andere meisje heeft vandaag afgebeld omdat ze de verantwoordelijkheid voor een eigen paard toch wel te groot vond. Nu heb ik de kans het paard te kopen! *\o/*

Wat een super nieuws :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 07:40

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:42

Welmoed, dat paard heeft een gevorderde ruiter nodig, staat in de tekst :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 07:51

O, tekst niet echt goed gelezen, oeps.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:53

Ach.. het is nog vroeg :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 08:04

haha precies. :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:13

welmoed__ schreef:

Bwaha, met een beetje zoek werk koop ik er 4 die zadelmak zijn of twee met hetzelfde niveau voor dat geld...Gaat echt nergens over die vraagprijs :+

Nav de bovenstaande discussie: Als een paard als 4 jarige l2 loopt ga ik mij afvragen of mensen er niet ook gewoon als 2 jarige een zadel op gooien en al rijden? Gebeurt dat, of is het meer dat ze als driejarige gewoon meer gepushed worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:22

Ruitje, een L2 proef is niet zo bijzonder dat je daar 2 jaar training voor nodig hebt!

Wanneer ze het been goed snappen is een pas opzij zo gepiept. Pasje achterwaarts op het been leer ik de paarden al als ik er een paar keer opgezeten heb. Dat gaat dan vele malen makkelijker dan het een jaar later aanleren

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:47

Een L2 proef is niet zo spannend hoor......dat kan een vierjarige makkelijk aan, daar zou ik me niet door laten weerhouden. Dan laat ik eerder dat paard staan wat op zesjarige leeftijd dik in het Z gereden is.....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:51

Wanneer jullie de 100 pagina's bereikt hebben mag er een nieuw topic op PP geopend worden. :) Wanneer die er staat zal ik dit topic sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:51

daffodil schreef:
Een L2 proef is niet zo spannend hoor......dat kan een vierjarige makkelijk aan, daar zou ik me niet door laten weerhouden. Dan laat ik eerder dat paard staan wat op zesjarige leeftijd dik in het Z gereden is.....

Een paar jaar geleden mocht een vijfjarige Z lopen hihi