Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:29

nathe schreef:
ja het was al donker.;.
Het is een ruin en idd totaal niet onder de indruk van de zweep.
Hij was nog heel jeugdig vond ik, ook nog maar 3,5.

zou 4500 veel zijn voor hem?

Ligt eraan wat je zoekt. Wil jij zo'n beest wat nog niet over zeik gaat, al staat ie op de Dam tussen de Ajax-fans, dan kon je hier best eens een goeie aan hebben.
Als het dier daadwerkelijk zo'n karakter heeft, een merrie was en goed gezond, an zou ik daar best dat geld voor over hebben. Waarom merrie? Ik ben nu eenmaal een merrie-mens :D

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:30

Jeej men paardje is aangekomen! *\o/*

http://s1.proxy03.twitpic.com/photos/large/411270604.jpg

Bijna geen foto's gemaakt... morgen ga ik dat doen ^^
Hij was super koel in zen hoofdje en was heel snel al op zen gemak. Even op gereden om te zien of het zadel paste of niet, maar spijtig genoeg niet. Ik vreesde er al een beetje voor. Zondag meer zadels passen!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:17

Steentje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 10:05

Aprella, leuk paard! :)

Ahum, dames..
Ik heb jullie hulp weer nodig. :=

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:56

@ aprella; Gefeliciteerd ;)

@ Nathe; Die ruin is zeker niet onder de indruk zeg, maar goed ze zullen hem wel vaker hebben opgejaagd hebben met die zweep dat hij er nu niet meer van schrikt ;) Ik vind hem nog erg jeugdig. Maar filmpje laat niet echt zn gangen zien.. (ja even de draf, maar hij galopeerd overkruist :P)
Is ie ook ohz getoond?

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:00

@ Nathe : die 7 jarige vind ik een mooi paard maar voo mij zou die al afvallen door het rijden van de ruiter. Lekker zagen naar mijn mening en constant prikken met sporen. Is al afgestompt voor jij hem krijgt.

Die 3,5 jarige vind ik ook een leuk paard, niet onder de indruk van de zweep, tja die van mij ook niet echt. Nuchter karakter is belangrijk en juist deze paarden zijn dus wel minder onder de indruk van zaken. Zolang ze er wel respect voor hebben.
Zelfde vraag als Romanoff : heb je hem onderz adel gezien?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:23

nee niet onder zadel gezien.
Fokker wou de keuring bij afkeuren niet betalen en ik had geen goed gevoel bij hem...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:32

Dan moet je het niet doen ;), als je er geen goed gevoel bij hebt.

Die 7jarige zie ik nu pas; Ind de ruiter stoort mij enorm, heeft absoluut geen onafhankelijke zit en zit het paard in de weg! Paard reageert absoluut niet goed op haar hulpen en ze is hem de hele tijd aan het porren, slecht verkoopfilmpje :j
Rijd met zweep en sporen... omdat zij hem nu al verknoeid heeft.
Jammer voor het paard, maar dat is een heel gedoe om dat er weer uit te krijgen!
& mss erg afkrakend voor jou! Sorry..
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 02-10-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:35

ik ga er eens kijken en zelf rijden, dan zal ik zien hoe ver hij afgestompt is :)
Vindt het een heel aansprekend paard maar blijkbaar wel een echte Jazz nakomeling van karakter.
Ik ben benieuwd :)

Het porren met spoor en kort in de nek was me ook opgevallen ;)
Ik rij helemaal tegengesteld dus het zal snel duidelijk worden of ik er iets mee kan denk ik.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:36

Tja dat is ind dan de enigste optie ja. Mss valt het mee en kan het ook zijn dat ze hem gewoon in de weg zit waardoor hij niet doorloopt.
Hmm Jazz karaktertjes.. Je moet het leuk vinden :D!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:42

ja ik zou ook niet doorlopen als ze me zo in mijn mond zouden zagen.
Vanvoor tegenhouden en vanachter naar voor schoppen... Er zijn andere manieren om een paard te rijden ja. :n

Paard gaat er baat aan hebben om goed over de rug te lopen... :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:45

@Nathe..ik vind het wel een leuk paard om te zien en kwa ruiter..ach ga maar eens op concours kijken ik zie de meeste mensen zo rijden.....

(wie weet ben ik zelf ook geen geweldige ruiter kwa houding en zit.........moet toch eens regelen dat iemand een filmpje maakt om eens kritisch naar mijn eigen rijden te kijken kwa houding/zat/hulpen..)

Zelfs bij het EK dressuur 2011...zie je genoeg "prikkers"......dus je paard hoeft er echt niet afgestompt van te zijn, gewoon gaan kijken en rijden....

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:58

Ik kom ook even binnenvallen.

Ik ben nu ruim een maand aan het zoeken naar het geschikte paard.
Na te hebben bedacht wat ik wou, een dressuurpaard, ging ik paarden bezoeken. Het duurde een tijdje, zeven paarden verder, voordat ik besefte dat ik ook wel allround wou gaan kijken. Ik ben nog jong (bijna 18) en ik vind het 'zonde' om me nu al helemaal op de dressuur te gooien, terwijl ik weinig ervaring heb ik springen en ik springen en crossen (SGW) heel erg leuk vind.
Op sporthorses.nl zal ik een 6 jarige merrie staan, met M niveau dressuur en L springen en SGW. Ook een prachtig paard om te zien.
Na er twee keer langs te gaan om te rijden (dressuur en springen), was ik helemaal verkocht. Deze moest ik hebben!
We kwamen overheen uit de prijs en de week erop zou die gebracht worden, maar ik zou met de rontgenfoto's van de keuring nog wel even langs mijn dierenarts gaan.

Helaas heeft de dierenarts mij sterk afgeraden het paard te kopen wegens een bepaald onderdeel. Onwijs teleurstellend.. we hadden ons er erg op verheugd..

Nu weer zoekende, donderdag ga ik langs bij de beekhoeve in Rijsbergen om weer enkele paarden te kijken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:01

@Yesorno waarop raadde jouw dierenarts aan het paard niet te kopen?

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:13

Het paard heeft ongelijke hoeven in combinatie met verbrede voedingskanalen - geeft grote kans op hoefkatrol en andere blessures. Hierna heeft een andere dierenarts er ook naar gekeken (zelfde kliniek) en die zei het zelfde..

helaas.. was een hele grote teleurstelling, gezien ik had verwacht dat het wel goed zou zijn, het paard was namelijk die week ervoor in een andere kliniek gekeurd (wel een 2 op dat onderdeel).

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:19

heel goed dat je het paard hebt laten staan!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:19

nathe schreef:
ik ga er eens kijken en zelf rijden, dan zal ik zien hoe ver hij afgestompt is :)
Vindt het een heel aansprekend paard maar blijkbaar wel een echte Jazz nakomeling van karakter.
Ik ben benieuwd :)

Dit hoeft niet altijd zo te zijn hoor, spreek uit ervaring. Zelf dus net een Jazz gekocht en zo akelig super braaf

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:21

het kostte me veel moeite, maar het is mijn eerste eigen paard en wat doe je als twee dierenartsen zeggen 'Koop het paard niet!'..?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:20

Niet kopen ;)!
Mijn paard heeft wel iets smallere hoeven als andere paarden, maar niet de 1 groter als de ander. Ik heb de hoefsmid ook niet horen klagen ofzo dat het afwijkend was oid.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:21

precies ;)

Ik had wel het gevoel een klik te hebben met het paard. Ik zag het helemaal zitten met haar, maar ik had niet eens een keuze op deze manier.. dus het was even slikken, hard doorbijten en verder zoeken

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:43

Welkom Yesorno! Jammer van dat paard zeg, heb je een klik en dat kom je zoiets tegen :(:)

Ik ben vandaag na even een pauze te hebben genomen weer eens gaan kijken naar een paard, dit maal
nog maar een 5 jarige merrie. Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring, dus ik vraag mij af of dit een goede combinatie
zou kunnen zijn, want ik voelde mij wel goed op het paard. (http://www.youtube.com/user/ElienSegers ... DXlJh2gq0E)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:44

die van mij is net ingeslapen wegens HKO dus je hebt een goede keus gemaakt maar snap dat het balen is

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:49

ik vind haar niet helemaal zuiver lopen maar ben gefixeerd op beenproblemen.
Ze kijkt ook wat zuur en zwiept veel met de staart (maar dat kan ook door de muggen komen natuurlijk)
ben er niet weg van/

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:53

@ Yesorno : Ja het is balen dan he, als het dan gewoon niet goed is.. Joh en zo kom je er vast nog ene paar tegen die je leuk vind, en die worden afgekeurd ed..
"even" een paard zoeken, die goed gezond is vind je niet 123;)

@ Elynia : Ik vind het wel leuk dier, ohz toont ze wel leuk. Zit jij erop of?
Maar.. ze loopt niet helemaal zuiver, vind haar wat jaknikken.. waar je dus een kreupel paard zal kunnen zien op de volte, op het harde.. kan spierenkwestie zijn, maar ook orthopedisch..

Als het klikt en vertrouwd aanvoelt, maakt leeftijd niks uit. Er zijn ook paarden van 10 jaar oud die nog flinke puberale streken uithalen ;).
Ik wou ook een volwassen paard, die wedstrijdervaring had, al goed doorgereden, goed verkeersmak. En waar kom ik mee thuis, een 3,5 jarig paard dat net 3 maand beleerd is en nog niks van de wereld heeft gezien :D

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:54

Elynia schreef:
Welkom Yesorno! Jammer van dat paard zeg, heb je een klik en dat kom je zoiets tegen :(:)

Ik ben vandaag na even een pauze te hebben genomen weer eens gaan kijken naar een paard, dit maal
nog maar een 5 jarige merrie. Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring, dus ik vraag mij af of dit een goede combinatie
zou kunnen zijn, want ik voelde mij wel goed op het paard. (http://www.youtube.com/user/ElienSegers ... DXlJh2gq0E)

wat voor paard zoek je precies?