slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:32

xKatleentjex schreef:
massy schreef:
mij kan je niet overtuigen als ene paard op zo´n slachtplaats staat zullen zeniet denken ik krijg een uitgebreide poetsbeurt hoor!! als ze op hun eigen plekje zijn is hun einde een stuk vrediger

Verklaar je nader.
Ooit een slachthuis binnen geweest?
Ooit verschillende paarden zien geslacht worden?

Ik persoonlijk trouwens ook niet hoor. Maar ga eens navragen bij de verschillende mensen hier op bokt die wel voor die keuze hebben gekozen. Negen van de tien zeggen je allemaal: Hij liep zo braaf en rustig naar binnen, hij had geen flauw idee wat er aan de hand was, hij was al weg voordat hij de kans had om te panikeren, hij stierf met een snoepje tussen zijn tanden..... En van die 1/10de waarvan het paard wel verkeerd reageerde, is het maar de vraag of het ook niet aan de gespannen omstaanders lag (als je paard moet slachten voel je je niet bepaald vrolijk als eigenaar, maar dan zal je die negativiteit net zo hard uitstralen als de DA was langsgeweest met het spuitje).

Citaat:
maar een paard word allicht zenuwachtig en dat hij dan zijn laatste levens uren zenuwachtig moet zijn en niet rustig op zijn trouwe plekje kan blijven vind ik al genoeg om hem niet te laten slachten ook als een paard er zwaar aan toe is en dan nog een trailerreis naar de slact moet maken vind ik niet leuk voor een paard

Tweede rij vanonder beginnen op je toetsenbord.
Helemaal uitertst links, daar staat normaal zo'n pijltje.
helemaal rechts van het rijtje heb je hetzelfde pijltje. Als je een van die twee tegelijk met een letter indrukt, krijg je dit: HOOFDLETTER.
Verder staat er onder de drie ook nog een punt. Of je kan het pijltje weer indrukken en op de toets waar de puntkomma en de punt staan drukken, werkt ook Knipoog .

Verder hangt het er maar vanaf welk paard je hebt. Mijn paard is 21 en van jongs af aan van de ene plek naar de andere gesleurd. Honderden wedstrijden, buitenritten, nieuwe weien, nieuwe paarden...die kijkt nergens meer vanop. Als ik op wedstrijd ben ik haal haar de trailer af, doet ze niet eens de moeite om eens rond te kijken. Dadelijk het gras grazen, geen greintje spanning of zenuwen.

Het verhaal zal anders worden als je een driejarige hebt die nog nooit zijn erf is afgeweest, laat staan een trailer heeft gezien. Ja, als je die gaat vervoeren, dat wil wel eens met meer problemen gaan.

Maar zoals ik eerder zei, ook niet elk paard is even vrolijk bij het ruiken van een DA. Het paard wat ik beschreef was ook bloednerveus zolang de man in de buurt was, moest hij hem die dag hebben ingeslapen dan zou het inslapen voor het paard ook een bijzonder angstige ervaring zijn geweest.

Citaat:
dat is zo niet waar paarden mogen niet geslagt worden geen slager !!!

Inderdaad! Weg met de slager! Leve de doe-het-zelvers! Go jij! Go jij!

mijn pony is niet bang voor de DA dus mijn besluit staat VAST ( typ les hoef ik niet van jou or Knipoog )

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:43

Je hebt het volste recht om zelf te kiezen wat jij denkt dat het beste voor je pony is, en niet het beste voor jou.
Maar je bent nog jong en kunt nog niet alles hebben meegemaakt of het in het juiste perspectief zien of je wil het gewoonweg niet zien omdat je te jong bent dus...en dat geeft niets.....je hoeft gelukkig nog niet te kiezen.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:47

ik weet het niet het lijkt me zowiezo een moeilijke keuzen, maar ik ben op zich niet ernstig tegen slachten, alleen er zijn in nederland toch bijna geen paardenslachterijen meer? dan moet je waarschijnlijk weer ver rijden met een ziek paard... is ook niet alles

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:00

massy schreef:
mijn pony is niet bang voor de DA dus mijn besluit staat VAST ( typ les hoef ik niet van jou or Knipoog )

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

En weer een paar pagina's geneuzel erbij, en nu eindelijk eens een MOD die als mosterd na de maaltijd langskomt.... Haha!

Mosterd hoort niet nà de maaltijd, maar bij de kroketten Clown

Oh en voor degene die "mijn Flashje" op de BBQ wilde gooien of in de frikandel wilde draaien, of wat dan ook..... Leuk dat je de moeite hebt genomen in mijn profiel te kijken, maar had ff beter gekeken Haha! Flash is niet van mij maar van mijn man. Had je beter Daniek als voorbeeld kunnen nemen, meer kiloooooooooooooooos!!!!!! Whoehaaaaaaaa..........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:03

massy schreef:

Dan zou ik al eens gaan beginnen met hoofdletters en punten Knipoog .

En als jouw pony niet bang is voor de DA dan des te beter. Dan laat jij hem als de tijd komt maar inslapen als jij je daar beter bij voelt. Maar ga dan niet lopen roepen dat paarden zenuwachtig en gestressd zijn bij het vervoer en zien van een slachthuis, want er zijn er genoeg die juist op hun gemakje naar binnen wandelen Lachen .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:56

altijd leuk om dit soort discussie te lezen. Helaas reageren er alleen een bepaald soort mensen op

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:52

ben ik benieuwd wie je precies bedoeld?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:06

Huh? Ik kan niet wachten totdat ik mn paard kan laten slachten? Wat is dat iets voor vreemds?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:57

das DPShumor en Snoevie ik doelde op de slachten is zieligmensen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:45

haha okee ik snap m

en paardenmaf,op die doel je nou met je laatste opmerking?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:07

Ik doelde op IndianLady. Dat kleine zinnetje onder haar berichten. Niet dat ik me daaraan stoor... :|

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:49

Paardenmaf1 schreef:
Ik doelde op IndianLady. Dat kleine zinnetje onder haar berichten. Niet dat ik me daaraan stoor... :|

Is ook DPS humor Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:43

aah oke sorry was niet helemaal helder Tong uitsteken

PinkLady1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:46

volgends mij kan je je paard ook op de manier in laten slapen bij de slager.. gewoon met een "pistooltje". dit deden ze bij het paard van een vriendin van mij.. en hebben hem daarna naar een crematorium voor paarden gebracht..dit vind ik persoonlijk ook een goeie manier. Zo lijd het paard niet en word hij niet opgegeten. wat ik een zeer onsmakelijk idee vind.. een paard is er niet voor om opgegeten te worden dus ik wil ze daar ook niet in "steunen"

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 06:36

waarom is een paard er niet om opgegeten te worden,en koetjes en varkentjes wel?

en inslapen gebeurd niet met een pistooltje,dat is gewoon hoe de slager het doet(het 'afschieten')

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 06:44

Nou ja, nu staat het in ieder geval in het juiste topic en niet bij in memoriam....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 06:52

dat vond ik ook een beetje misplaatst ja..........

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 06:59

Slachten houd ik niet van
Nee, mijn grote vriend krijgt een rustig plekje ergens bij mij Lovers

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:20

áls ik de keus zou maken zou het slacht op eigen terrein worden.
simpel.
Maarja.. heb begrepen dat dit hier in NL niet (meer) mag...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:20

Slacht op eigen terrein? Hoe wou je dat doen dan?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:21

op de BBQ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:30

volgens mij gebeurd dat alleen nog uit nood(noodslachting)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:31

myxlea schreef:
Slacht op eigen terrein? Hoe wou je dat doen dan?

Miryamk : nee niet op de bbq .
Wordt in America gedaan Lachen gewoon slachter belle ; hoi, kom je me paard ff afmaken (ff grof gezecht)
en dat wordt dan gedaan Lachen
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 15-06-07 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:32

Snoevie schreef:
volgens mij gebeurd dat alleen nog uit nood(noodslachting)

ook noodslachting niet meer.
Wij hebben mijn vorige vzpony moéten inslapen, omdat de slager niet op t weiland wou schieten. en wij haar niet konden vervoeren, en haar levend in het trkkerbakje schuiven vonden we niet echt een oplossing.
Ook zij heeft gevochten tegen de spuit, dat was de reden waaorm we haar geslacht wouden hebben, wij wisten dat ze panisch werd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:37

Dat is wel heel erg Jolliegirl