Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
binnenkort eens iemand zo gek krijgen om te filmen 
wat een paard kinders......
zo makkelijk opgelost he die zaken 
Gisteren en eergisteren gewerkt, dus dan mag het he
dus we gaan een stukje wandelen vandaag en samen chillen en slobber eten. Monster eet slobber, ik vind het niet zo lekker haha.
het is ook echt geweldig
echt, ik kan niets anders zeggen. Hij is zo'n ontzettend leuk, blij, speels paard ook gewoon....... en knuffelig
dat is hij echt
ik ben ook gewoon belachelijk blij
dus liefde is altijd over
want als hij zijn hoofd omhoog doet, kom ik er niet meer bij, met mijn respectabele lengte. Een trapje pakken is waanzin, want dat stapt hij natuurlijk gewoon weg, en dan sta je daar
En ik wil ook niet bitloos om een probleem uit de weg te gaan. Dat probleem moet eerst opgelost, en dan kunnen we verder kijken. En Monster wil helemaal niet bitloos, want ik heb wat bitloze zaken geprobeerd, zoals een sidepull, en een kaakgekruist systeem, en daar werd hij heel erg boos over.
t is toch wat met m.
manubres schreef:Wat betreft het bit....Ik dacht dat je er al eerder problemen mee hebt gehad en het heel goed opgelost was? Dat het nu weer begint is denk toch een teken dat er weer iets veranderd is?
Elisa2 schreef:Ja veel ontstaat door negatieve associaties uit het verleden, mensen die inderdaad een bit er in "rammen", sperriem te strak, aansingelen te snel en strak en dan krijgen paarden een hekel aan dat soort druk. (terecht)
Dit was bij mij ook altijd het enige waar ik een beloning voor gebruikte, paarden met zulke associaties zelf het bit in laten happen en daarna belonen met wat lekkers en dan wordt dat de nieuwe veel leukere associatie.