Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:02

wyoming schreef:
Ik ga stoppen met zoeken, ik heb al zoveel pech gehad, dat ik echt de lol er niet meer van in zie. Daarnaast vind ik ook de prijzen niet meer in verhouding staan, de echt goede (sport)paarden daargelaten maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik hoef geen sportpaard.

Ik ga op zoek naar een verzorgpaard want ik mis de omgang met de paarden verschrikkelijk en misschien dat ik dan via via wel aan een paard kom.

Dus iedereen succes met zoeken, hopelijk vinden jullie wel je droompaard.

Wat jammer dat het zo moeizaam gaat. Steeds achter het net gevist?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:28

mpc_rijder schreef:
Is er iemand met verstand van dravers die ik een pb zou mogen sturen? :) Ik ben nu in contact over een draver maar vind het moeilijk om er meer achtergrond info over te vinden :Y)

Kom maar op :D

esje01

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:01

Echt heel spannend
Mijn DA heeft de foto's al gezien en kon niets vreemds ontdekken

Instructeurs zijn positief over de filmpjes

Morgen wat cross hindernissen springen en zien wat ie doet op vreemd terrein

Ik heb al wel een nieuwe set van Le Mieux besteld....het is de goden verzoeken maar oh ik hoop het zo

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:38

wyoming schreef:
Ik ga stoppen met zoeken, ik heb al zoveel pech gehad, dat ik echt de lol er niet meer van in zie. Daarnaast vind ik ook de prijzen niet meer in verhouding staan, de echt goede (sport)paarden daargelaten maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Ik hoef geen sportpaard.

Ik ga op zoek naar een verzorgpaard want ik mis de omgang met de paarden verschrikkelijk en misschien dat ik dan via via wel aan een paard kom.

Dus iedereen succes met zoeken, hopelijk vinden jullie wel je droompaard.

Wat zonde maar o’zo herkenbaar. Bij mij is de lol er eerlijk gezegd ook wel vanaf. Helemaal na die val bij de tweede bezichtiging. Merk dat het me toch meer heeft gedaan dan ik dacht. Het doet trouwens nog steeds pijn :Y)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:14

esje01 schreef:
Echt heel spannend
Mijn DA heeft de foto's al gezien en kon niets vreemds ontdekken

Instructeurs zijn positief over de filmpjes

Morgen wat cross hindernissen springen en zien wat ie doet op vreemd terrein

Ik heb al wel een nieuwe set van Le Mieux besteld....het is de goden verzoeken maar oh ik hoop het zo

ohh zo spannend! Ik hoop met je mee <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:20

wyoming schreef:

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van dit topic.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 14-03-21 08:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:08

Eilatan schreef:
wyoming schreef:

Moderatoropmerking:

Dan moet je dus juist nu verkopen. Dan kun je uitzoeken aan wie je 'm verkoopt.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 14-03-21 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:18

Eilatan schreef:
wyoming schreef:

Moderatoropmerking:

Maar ook nu kun je je paard aan een goed tehuis verkopen :j

Je hoeft er ook geen vraagprijs bij te zetten.
Heb ik wel gedaan toen. Ben wel gezakt in prijs bij degene die hem uiteindelijk wilde kopen, omdat het geld voor mij niet het belangrijkst was.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 14-03-21 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:25

Wyoming wat jammer dat je stopt met je zoektocht! Ik liep helaas vandaag ook ergens tegen aan...

Ik ga een erg leuk paard bezichtigen maar ik kreeg zojuist het keuringsrapport van de röntgenologische keuring waarop staat Kootgewricht RA: ‘klein chipje voorzijde’
Volgens de verkoper is dat niet noemenswaardig, de beoordeling van de foto’s waren verder 1’tjes en 2’tjes

Ik had eerder te horen gekregen dat ze helemaal was goedgekeurd dus ik had dit niet verwacht...
wat zouden jullie doen? Alsnog gaan bezichtigen?
Ik heb niet eerder een paard gehad met een chip dus ik heb er geen ervaring mee, wel lees ik dat het op latere leeftijd voor problemen kan zorgen. De merrie is trouwens 7 jaar en wordt op m niveau springen getraind. Ik wil zelf graag eventing gaan doen, beginnen in de B en dan kijken hoe ver we komen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:26

Chip zou ik een fijn paard niet op laten lopen. Je kan dit altijd nog operatief laten verwijderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:30

Een chip is niet meteen een reden voor een negatief advies van de da. Dus dan kunnen ze nog steeds goedgekeurd zijn, alleen met een kleine beperking. Het wisselt ook nog per plek en chip of het erg is of niet. Daarvoor zou je de foto's kunnen laten controleren door jouw Da, om te kijken wat hij zegt. Soms kan je ze laten zitten, soms is het beter om ze te laten verwijderen. Afhankelijk van de leeftijd, de plek en noem maar op.

Je moet eigenlijk ook vragen of ze goedgekeurd zijn zonder bemerkingen.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:40

Ja ik dacht zelf dat goedgekeurd, betekend dat er geen bemerkingen zijn maar dat is dus niet zo...
Ik had gelezen dat op latere leeftijd een chip verwijderen niet mogelijk is?

Als ik wel ga bezichtigen en ik wil het paard kopen dan wil ik het gewricht sowieso nog een keer op de foto laten zetten door een andere da. Helaas doet mijn eigen da alleen klinische keuringen maar ik ga ze maandag denk ik alsnog even bellen voor advies

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:45

Advies zonder de foto's te beoordelen lijkt mij niet zo nuttig. Een goede keuringsarts kan je ook vertellen of dat gewricht opnieuw op de foto moet of dat deze foto's goed genoeg zijn.

Maar het is geen goedkeuren officieel he? Het is dan een positief advies dat paard geschikt is voor de doeleinden waarvoor het gekeurd wordt. Dat kan ook met een bemerking en die wordt dan beschreven. Tip voor volgende keer, even vragen of er bemerkingen zijn dus. Maar day hoeft niet het einde van de wereld te zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:08

Mijn inmiddels gepensioneerde sportpaard heeft zijn hele leven lang al een chip in/bij zijn kogel. Ik heb hem gekocht als jaarling en nooit laten opereren. Dier is er ook nooit een pas om kreupel geweest en is nu nog 100% droog en regelmatig op de benen.

Je kunt pech hebben, maar het kan ook gewoon levenslang probleemloos zijn. Bij twijfel gewoon je eigen DA vragen. Gezien je niveau en ambitie zou ik een paard met een chip niet zomaar laten staan. Zeker geen paard dat verder helemaal goed bij je past. Want vind maar eens een paard dat goed bij je past, je kunt in dit topic wel lezen hoe moeilijk dat is ;)

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:38

Wat kost een operatie om een chip te laten verwijderen?
N0a schreef:
Chip zou ik een fijn paard niet op laten lopen. Je kan dit altijd nog operatief laten verwijderen.

Ik ga nu zooo twijfelen over het paard dat ik heb laten lopen.
Het paard paste in alles zo goed bij me.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:01

Mijn nieuwe aanwinst heeft ook een chipje. 2 dierenartsen, onafhankelijk van elkaar, gaven aan dat het geen kwaad kon. Het zat op een gunstige plek. Ik heb daarom de gok genomen. Ik snap het wel als je toch twijfelt hoor.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:04

Voor mij zou een chipje persoonlijk ook geen dealbreaker zijn, toch niet als de dierenarts aangeeft dat het op een gunstige plek zit. Ik vind het ook wat anders voor een jong paard als eentje die al in het werk staat, bij een jong paard weet je niet zo goed wat het geeft bij belasting, maar als hij al drie-vier jaar in het werk staat met dat chipje neem ik aan dat het niet zo'n problemen geeft verder.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:19

Bedankt voor al jullie reacties! Ik twijfel nog steeds maar ik heb besloten om toch bij het paard te gaan kijken en het een kans te geven. Als dit paard echt bij me past en ik hem zou willen kopen ga ik de keuring natuurlijk nog een keer laten uitvoeren, door een andere da en me uitgebreid laten adviseren door deze da

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:20

Volgens mij kost die operatie iets van 600-800 euro. Zit wel een periode boxrust aan vast, dat vind ik eigenlijk een groter nadeel.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:57

Als die chip op een gunstige plek zit, lig ik geen nacht wakker van een chip.

Mijne heeft ook in beide achterbenen een chipje zitten...ik heb ze niet weg laten halen want was volgens DA een plek waar de kans dat ze er last van zou krijgen heel heel klein. Dan ga ik niet snijden in een gezond paard. Ik heb haar inmiddels 10 jaar en nergens last van. Maar vooral de DA laten bepalen of het een gunstige plek is of dat het een plek is waar je meer risico loopt.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:45

Zojuist de haflinger ruin bekeken. In omgang wat lomp maar heeft voor hij bij deze vrouw kwam ook 6 jaar kunnen doen waar hij zin in had. Met rijden super braaf in de buitenbak met dit weer (storm). Ga de 23e nog een keer kijken want durfde er nu niet zo goed zelf op ( zit een beetje tussen mijn oren maar heb een icd en al een jaar niet gereden dus wind is dan spannend merk ik). Verder echt leuke pony en het werk dat er in zit zie ik wel zitten. Dus de 23e even afwachten hoe het rijden gaat.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:48

Kimberley_ schreef:
Zojuist de haflinger ruin bekeken. In omgang wat lomp maar heeft voor hij bij deze vrouw kwam ook 6 jaar kunnen doen waar hij zin in had. Met rijden super braaf in de buitenbak met dit weer (storm). Ga de 23e nog een keer kijken want durfde er nu niet zo goed zelf op ( zit een beetje tussen mijn oren maar heb een icd en al een jaar niet gereden dus wind is dan spannend merk ik). Verder echt leuke pony en het werk dat er in zit zie ik wel zitten. Dus de 23e even afwachten hoe het rijden gaat.

Dat klinkt heel positief! Snap wel dat je nu niet op een wildvreemd paard stapt hoor, ook al is ie braaf. Ben benieuwd hoe het de 23e gaat gaan :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:35

Jeetje maar 10 dagen later is wel erg laat. Was vandaag ook wel enorm slecht weer met die wind.

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:52

Ik ben vandaag bij een 2-jarige merrie geweest en het is in alle opzichten waar ik naar op zoek ben! Ook bij de verkoper had ik een goed gevoel, de recensies die ik had gelezen waren ook positief. Volgens de verkoper is ze 2 a 3 weken geleden klinisch goedgekeurd zonder bemerkingen (papier niet aanwezig, maar op te vragen). Een maand geleden ook RX goedgekeurd inclusief hals en rug (wel gezien). Ik heb deze foto's inmiddels ontvangen voor herbeoordeling door een eigen onafhankelijke dierenarts. Ik merk dat ik op zoek ben naar zekerheid dat het écht klopt en dat ik zo min mogelijk risico loop. Nu komen er morgen echter nog andere geïnteresseerden en het is helaas niet mogelijk om haar tot eventuele herbeoordeling (op z'n vroegst maandag) van de foto's vast te houden. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Hebben jullie nog adviezen?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:40

Ik word hier altijd heel kriebelig van, dat “ snelle”. Wat nu behoorlijk is. Ik wil niet het idee hebben dat ik voor het blok word gezet. Maar dat is wellicht mijn allergie.