Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Dat is nogal een verschil zeg, en ja, spanning doet wel heel wat zeg.
Toobs is ook een rare met spanning die sluit zich dan helemaal af.
Ik zeg insturen! Ik wil ook weer eens wat insturen, maar gezien de responstijd vind ik het ook weer zo zinloos.. lastig..
Nou ja, waar ik mee zit, moet Toobs meer van voren tegen houden en teugels korter houden, zodat hij meer sluit en geen 60 meter lang wordt, ik snap dat deel, maar ik wil/kan hem niet tegenhouden zoals gewenst vind dat te veel druk, geen idee of dat ook echt teveel druk is, zou dat graag eens horen, want contactteugel klinkt prachtig, maar daar zit hem nou net de clou, wat is contact en wat is te los en wat is te strak?? Heb ik het even niet over L en R niet gelijk en te langzaam zijn etc.
vur schreef:Trouwens, ik denk wel dat hoe meer verzameling je hebt, hoe moeilijker dat 3 hoekjes verhaal wordt.
https://www.google.nl/search?q=ingrid+k ... k69rEgXPIM:
Daarbij komt nog bij in welke gang het paard gaat in de draf, passage of uitgestrekte draf bijvoorbeeld, en op welk moment de foto is genomen. Zelfs van Ingrid kom je perfecte foto's tegen, maar ook die niet kloppen volgens het 3 hoekjes verhaal. Dus ik hou het er op dat de theorie misschien wel klopt, zeker bij een paard dat nog niet in verzameling gaat, maar dat de praktijk weerbarstiger is.
Promisse schreef:https://www.google.nl/search?q=totilas+ ... AtYSV3sxQM:
als je dan deze foto vergelijkt met die van Ingrid dan zou ik hier zeggen dat Totilas breekt in de rug waar het paard van Ingrid zijn kont er onder gooit. Ook als je kijkt naar de beide nog op de grond staande benen van Totilas. Het op de grond staande achterbeen is al verder in de afwikkeling dan het op de grond staande voorbeen.
Ik vond Totilas overigens een fantastisch paard hoor!
Promisse schreef:ho ho Kadankovitch, Rien is de eerste, en zegt dat keer op keer, die toegeeft dat hij meer fouten gemaakt heeft dan velen van ons. Dit hoor je hem in de cursus en heel vaak tijdens zijn clinics etc. zeggen.
Ook in het filmpje van deze gratis cursus zegt hij: Ik zeg niet dat mij het luktm maar we moeten er wel naar streven. ( zoiets )
Dus ik weet niet waar jij jouw idee over hem vandaan haalt.
Rien staat al jaren achter wat hij nu predikt. Nu is hij bondscoach, geen reden om ineens om zijn mening ineens te veranderen of anders te brengen. Men heeft hem aangesteld voor deze functie, wetende hoe hij tegen alles aankijkt. En blijkbaar werd dat helpvol geacht.
En verder ga ik me buiten dit gesprek houden want ik kom hier om beter te leren rijden en nergens anders voor.