De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:54

De les gister ging helemaal goed. Voor de eerate keer tqee officiele proeven geoefens en mijn insteuctrise die ook jury is was dik tevreden. We zouden in principe kunnen starten maar daar ben ik nog niet klaar coor. Wil eerat met hem naar ander terrein toe om te oefenen en om te kijken hoe hij daar reageerd. Volgend jaar zien we wel voor eventuele wesstrijden. Heb geen haast

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:16

Waaaauw die lekkere nek van eston <3

Leuk meisje, ik denk ook pas volgend jaar aan starten!

Ondanks het koude weer deze week heerlijk kunnen rijden en een les gehad. We gaan elkaar steeds meer aanvoelen, en hij gaat zn massa gebruiken ipv drammen en zijn gewicht in de strijd gooien. Ook veel met balkjes bezig geweest, en daarmee een onbedoelde vliegende wissel gesprongen :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:39

Haha tja je bent springpaard of niet natuurlijk!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:38

Ik wil ook rond begin volgend jaar eens gaan starten, doe het rustig aan en begin voor hem gewoon in de B :) . Daarnaast heb ik ook mijn merrie uiteraard nog welke ik weer zal gaan opbouwen voor het M.

Fijn dat de les goed ging, jullie gaan hard met de wissels er al tussen :P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:00

Ik wil denk ik wel ergens volgend jaar starten, maar eerst zelf maar eens erop rijden en voelen. Daarnaast gaat ze ook 1 januari naar de nieuwe stalling, met prachtige faciliteiten... maargoed zal ze ook even moeten wennen.

Lindamusters: fijn dat je lekker aan de rijderij bent en jullie meer een combinatie worden. Zijn springpaarden roots komen al boven!

meisje2000: heb je ook een foto ohz? Fijn dat het zo goed gaat!

Nessie: wennen aan zijn goede gangen is wel een leuk wennen :D fijn dat hij zo braaf is! Hij is erg stoer onder het zadel <3

Finley: leuk, lekker jolig! Heerlijk zo'n uitlaatklep voor ze.

Donja: knao voor zo'n jonkie! Gefeliciteerd met je winstpunt!

Whinny ging weer top. In het begin schrok ze van een fietser die lopend het bouwland over ging, kwam plots vanachter de bosjes (is heel logisch, want er loopt nooit iemand, jongen had een lekke band en koos de kortste weg naar huis) Paar passen weg, maar heel beheersbaar en ook zo weer klaar. Vervolgens is ze wat meer op tempo gereden en heeft vandaag haar eerste galop sprongen onder het zadel gemaakt, beide kanten op deed ze top!

Maandag is ook de zadelmaker geweest, zadel was nog goed aan te passen.. donderdag kon ik hem al weer ophalen, dus top service. Lag echt een stuk beter, dus weer blij mee. Over een half jaar weer controle, en dan laat ik er ook wat dikkere wrongen opzetten.. vind ik zelf fijner en was geen probleem.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:36

Urosa, nee helaas geen foto's. Ik rij in de avond en in de binnen bak en dan is het te donker om foto's te maken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:27

Wat gaan jullie paarden goed zeg +:)+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:04

Diva haar voorpluk is eindelijk weer mooi lang, vind ik echt prachtig <3
Afbeelding

Ze doet het goed onder haar dekentje maar ik vind het nog altijd onhandig. Ik krijg langzaamaan wel de neiging er eens op te stappen dus misschien doe ik dat van de winter nog wel eens voor de lol :o

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:44

Nova is inmiddels helemaal gewend op haar stal en we zijn deze week begonnen met zadeltje erop. Vandaag haar naast ons bankje geparkeerd en beetje gespeeld met de leadrope, overal kloppen en eroverheen hangen.
Voor ik het wist zat ik. Even inbuigen links en rechts. Braaf paard.

Afbeelding

PS. Was ongepland dus volgende keer uiteraard met cap

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:32

CrazyCat je doet je naam eer aan :+
Wat super gaaf dat het zo goed ging!

Vanmorgen mijn ontbijt uitgesteld om fotos te gaan nemen, missie geslaagd :j
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:50

Azmay schreef:
CrazyCat je doet je naam eer aan :+
Wat super gaaf dat het zo goed ging!

Vanmorgen mijn ontbijt uitgesteld om fotos te gaan nemen, missie geslaagd :j

Valt mee hoor ik heb al heel wat rockies ingereden en ze zijn allemaal zo cool in hun koppie.

Mooie foto!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:45

Nova, wat braaaaaaaaaaaf!!! Knap hoor! En dat je dat zonder cap durft :oo

Azmay, mooi plaatje zeg! Was het late ontbijtje wel waard dus!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:39

Fijn dat het rijden zo goed gaat urosa!

Mooie voorpluk heeft Diva inderdaad :)

Jeetje wat braaf crazycat! :D

Wat een gave foto Azmay, prachtig!

Ik heb Eston gisteren verhuisd. Wilde wat foto's maken, maar mijn telefoon bedacht alleen helemaal te crashen. Dus heb alleen een paar foto's nog op de oude plek. Hij deed het super, zonder twijfel achter me aan de trailer in :) . Ook op zijn nieuwe plek gedroeg hij zich keurig! Ging eigenlijk meteen eten :+ Toen de andere hengsten binnen kwamen was hij wel nieuwsgierig, maar ging wederom snel weer rustig verder met eten.

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:58

Fijn dat eston zo relaxed bleef joh! Hoe doet ie t nu ?

Vandaag shoot gehad, alvast een voorproefje <3
Afbeelding

Niet zo spectaculair als de foto van Azmay maar wel een mooie foto :D

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:27

Ik geloof dat ik het in een ander topic al zei, maar wat een gave foto Azmay!Was dit een toevalstreffer of op commando?

Fijn dat de verhuis zo goed is gegaan Nessie!

Hele mooie foto Linda! Jullie staan er beide heel mooi op!

Ik geef Zine momenteel Finecto tegen de mijt. Maar helaas, het kost alleen maar veel geld. Hij heeft nu een kuur gehad en ben het nu preventief aan het geven, maar hij heeft nog steeds wondjes in zijn sokken. Zodra het op is,stop ik er mee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:46

Echt een mooie foto Linda, ik zou dan weer willen dat ik meer van zulke foto's had :+

Mijt is verschrikkelijk, hiernaast hebben ze het en omdat we daarht hooi haalde zouden die van mij het ook kunnen hebben maar het lijkt gelukkig van niet.

Het steigeren was puur geluk, ik heb het wel ooit op commando gezet maar dat vertikt ze al een jaar en gezien de leeftijd vond ik dat niets erg :Y)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:11

Die van ons heeft ook even last gehad van mijt, we hebben daarvoor een shampoo gekregen van de dierenarts waarmee we hem 2 weken om de 3 dagen helemaal mee hebben gewassen. Daarna was het weg en het is niet meer terug gekomen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:31

Mooie foto Linda!

Het gaat goed met Eston! Nu 2x gereden en hij was braaf :) Aan de hand is hij een grote hengst en kan ook wat hinniken, maar onder zadel let hij keurig op! Vandaag was buiten ook nog obstakel training, moesten slalommend langs stapels dakplaten, wapperende linten en een enorme hijskraan in het donker. Maar hij volgde me heel braaf ook al was het erg smal :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:26

Gister weer super gereden. Losrijden zowel de les gi gen top. Vrijdag ga ik voor de eerste keer zonder begeleiding rijden. Mijn instructrise was zeer tevreden en zei dat we er aan toe waren. Chameur word vanaf nu 2 keer per week een half uurtje gereden. Dit kan hij ook makkelijk hebben en zonder les doe ik eerst alleen de stap en draf dus heel veel vraag ik dan nog niet van hem. Zontrots op dit paard.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:00

Nessie: waardevol zeg dat hij zo mooi hanteerbaar blijft als hengst en nuchter reageert op zulke obstakels! Ook super dat de verhuizing zo goed ging!

Bontesok: balen zeg dat de kuur niet helpt.. hopelijk gaan de wondjes snel weg.. niks aan als ze dat soort dingetjes hebben.

Lindamusters: prachtige foto! zo'n voorproefje beloofd in ieder geval veel goeds!

Azmay: wauw wat een plaatje!!

Crazycat: ik doe het je niet na haha. Wel super braaf van haar (kijkt ook al mooi de camera in) :')

Whinny gaat ook super, begint nu echt ergens op te lijken. Zaterdag voor het eerst er zelf op, ben erg benieuwd!!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:34

welshfan97 schreef:
Die van ons heeft ook even last gehad van mijt, we hebben daarvoor een shampoo gekregen van de dierenarts waarmee we hem 2 weken om de 3 dagen helemaal mee hebben gewassen. Daarna was het weg en het is niet meer terug gekomen.

Weet je toevallig nog hoe dat heette?

Gelukstreffer dan inderdaad Azmay! Ik snap dat je het niet erg vind dat hij het niet meer op commando doet. Je ziet vaak dat ze het te pas en onpas gaan gebruiken.

Inderdaad vervelend die mijt. Sommige dierenartsen adviseren de sokken nog steeds af te scheren,maar het is bewezen dat dat niet helpt.En daarbij hebben ze die sokken niet voor niets!
Ik vind het zo sneu dat hij er soms zo'n last van heeft.Staat dan te stampen tegen de rand van se container.
Morgen geef ik de laatste scheppen Fibecto en dan is het op. Koop geen nieuwe meer.
Ga maar weer wat anders proberen.

Tof dat het inrijden zo goed gaat Uroza! Hij loopt al netjes.Leuk filmpje! Succes zaterdag!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:13

Bontesok: ah wat sneu voor hem! Ik heb helaas geen ervaring wat betreft middelen voor mijt. Hopelijk vind je snel iets wat aanslaat. Ik kan me voorstellen als je moet wassen met shampoo het wel handiger is dat de sokken misschien iets geschoren worden? 'kaal' zou ik idd niet doen met de winter.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:58

bontesok schreef:
welshfan97 schreef:

Weet je toevallig nog hoe dat heette?

Gelukstreffer dan inderdaad Azmay! Ik snap dat je het niet erg vind dat hij het niet meer op commando doet. Je ziet vaak dat ze het te pas en onpas gaan gebruiken.

Inderdaad vervelend die mijt. Sommige dierenartsen adviseren de sokken nog steeds af te scheren,maar het is bewezen dat dat niet helpt.En daarbij hebben ze die sokken niet voor niets!
Ik vind het zo sneu dat hij er soms zo'n last van heeft.Staat dan te stampen tegen de rand van se container.
Morgen geef ik de laatste scheppen Fibecto en dan is het op. Koop geen nieuwe meer.
Ga maar weer wat anders proberen.

Tof dat het inrijden zo goed gaat Uroza! Hij loopt al netjes.Leuk filmpje! Succes zaterdag!

Ik zal het vanavond even vragen aan m'n moeder, weet het zelf zo niet hoe het heette. Die van ons had er niet zo'n erge last van als die van jou zo te lezen. Ons paard kreeg alleen kale plekken maar had geen pijn of jeuk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:04

Ik word een beetje moedeloos, Dief is zichzelf helemaal niet.
Het viel me een week geleden al op dat ze veel knuffelachtiger en braver is dan ik gewend ben maar het slaat nu helemaal nergens meer op. Pony staat onder dikke dekens om warm te blijven en is gewoon bijna lusteloos. Ze is wel alert en eet en drinkt goed dus spoed zal het niet zijn. Gisteren ontwormd dus hopelijk is dat het en is het met een week over.
Een vreemde zal het misschien niet opvallen maar dit is niet wat ik gewend ben.

Kijk dan hoe ze bij me kwam staan toen ik aan het mesten was vanmorgen, normaal is het een monstertje :(:)
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:58

Ziet er netjes uit bij Whinny! :D
Ze staat er niet als een monstertje bij zo, beetje als een moe monstertje. Hopelijk wordt ze snel weer de oude!
Fijn dat het rijden goed gaat meisje2000 :)

Hier ging het ook heel fijn! Eston doet goed z'n best en ook de galop gaat steeds beter :)

Afbeelding