Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 05:49

Wauw Carmuh wat super goed , gefeliciteerd :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:41

Wow goed zeg Carmuh!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:21

Super goed Carmuh!

Ben trouwens jaloers op Hudson.. dat is vergeleken met mijn Hummer al echt een paard in plaats van een puppy

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:56

Carmuh schreef:
Moniek......wat is hij toch knap he, ziet er fijn uit hoor!!
Coberlina.....fijn dat het rijden zo goed gaat!
Vencedor....Oei balen! Fijn dat je even een ruiter achter de hand hebt.
Kiddiekat....Ziet er fijn uit hoor!
MArije...Gelukkig ben jij erop blijven zitten hahaha

Wij zijn vandaag weer op wedstrijd geweest. Eerst even aan de longe en daarna erop. Ze voelde braaf aan, eigenlijk naar mijn idee beetje te braaf en dan komt ze wat te diep en op de voorhand maar he voor een 3 jarige dik tevreden. Waren eerste met 207 en 2de met 201 dus weer een dikke 4 winstpunten erbij...

Wat een gaaf paard wordt t toch Moniek. Volgens mij ben jij ook al bijna aan starten toe.
Coberlina fijn ook dat rijden zo goed gaat
Vencedor, beterschap!
Kiddiekat, leuk paard hoor en braaf. Zo'n dekentje hoef ik nog niet te doen haha
Marije, fijn dat het weer goed gaat met Elmo.
Carmuh, gefeliciteerd met die mooie punten

Wij gaan met History denk ik in januari ook starten. Hij is er goed genoeg voor. Halsstrekken wil ik eerst nog voor elkaar zien maar dat gaat ook al steeds beter, hoe sterker hij van achteren wordt.
Hier wat zadelgedoe. Het dressuurzadel blijft maar naar voren schuiven en dan komt het teveel op de schouder en gaan zn mooie gangen eraan. Was wel al naar de zadelmaker geweest en qua vullen en pas maken valt er niet veel aan te doen. Hij heeft gewoon weinig schoft, ronde schouders, een ronde buik, singelgroeve ligt vrij naar voren en hij duwt t zadel zelf ook nog wat naar voren.
Dus we rijden maar weer even met het springzadel tot ik een goede oplossing heb gevonden. Wie heeft er behalve singelstoten kruisen ook nog een goede tip?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:10

Babootje , wij gaan volgend jaar April starten ik mag niet meer in de B :(:) dus als het buitenseizoen begint wil ik gaan starten .. Heb er zin in :)

Ik heb geen advies voor je zadel .. Ik heb met een vorig paard hetzelfde probleem gehad .

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:24

Oei stoute Elmo! :oo gelukkig ben je blijven zitten!!

Vencedor, ah bah! Hopelijk snel je gezicht weer een beetje minder bont en blauw, nu net voor de feestdagen :+ gelukkig verder niks!

Carmuh, mooi resultaat!

Babootje: met een paard dat rond is, waarbij dan ook nog de schouders ver achteruit komen en de singelgroeve juist verder naar voor, dan kun je idd niet teveel doen. Zadel genoeg naar achter leggen, een banaansingel gebruiken zonder elastiek.

Pol, denk dat die van jou niks te klagen heeft, zo fijn rustigaan, vaak naar buiten. +:)+ dus dat lopen zoals sommige anderen komt nog wel!

Hier gisteren weer zo'n fijne rit :) hoop dat we zo in stijgende lijn verder kunnen.
Was naar het einde toe fijn vw nw aan het draven, toen er in de weide plots een van de paarden begon te rennen. Gelukkig bleef ze erg braaf. Ze liet zich wel goed zien :D kont eronder, en vooraan steeg ze een halve meter haha. Precies een volleerd dressuurpaard haha. Wel fijn gevoel zo'n draf!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:08

Hahaha top Coberlina ze heeft zichzelf " verraden " zoals ik dat altijd zeg . Wat super dat ze verder braaf bleef.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:12

Babootje ik heb met Elmo een vergelijkbaar probleem.
Hoewel mijn wintec 500 oude model vnl tijdens het longeren iets naar voren schuift.
Na het longeren leg ik het weer iets terug en met rijden blijft het tot nog toe liggen.
Hen er wel een banaansingel aan idd.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:27

kiddeikat, lekker scheuren met je paard zo. Fijn dat hij het zo goed doet.
Moniek. Dapper dat je een topic aan durfde te maken. De ophef over het L starten kan ik ook nier zo volgen. Voor zo'n beest is een keer een pasje wijken echt nog niet zo ingewikkeld.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:13

@Moniek: Hele gave foto's van Hudson! Ik snap ook niet zo goed waar iedereen zo een probleem van maakt...

@Venecor: Auwtj, dat klinkt wel heftig... Hoe is het nu met je?

@ Carmuh: Wat goed zeg, gefeliciteerd!! *\o/*

@ Marije: Hihi, gelukkig ben je blijven zitten! Hij is in elk geval lekker wakker, dat is ook wel fijn toch ;)

@ Kiddiekat: leuk dier! Ben gek op schimmels <3

@Coberlina: Wat heerlijk dat je zo fijn aan het rijden bent!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:32

Hahaha ik vind het geweldig om te zien dat er inderdaad zon ophef over gemaakt wordt , had ook niet anders verwacht :D Veranderd mijn plan echt niet door hoor hahaha, ik voel zelf goed aan wat wel en niet gaat toch ;)
Een L proefje is geen Z proef natuurlijk .. Idd een pasje opzij en een beetje gas geven .. Nou gaat ie in mijn ogen niet stuk van .. Ben benieuwd hoeveel ophef er nog gaat komen ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:03

Pfft belachelijk monique, ik zou me juist zorgen maken als je na 3/4 jaar ohz nog geen eenzijdige kuithulp meegenomen zou hebben.

Die van mij ging weer toppie vandaag, heb hem nu bijna 3 mnd thuis en wat een verschil.
Zuslief begint ook wee vertrouwen te krijgen, zo sneu, ze wil zo graag maar had zoveel angst.
Maar rijdt nu ook weer wat los en haribo gedraagt zich super.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:16

Natuurlijk gaat hij daar niet stuk van, wat een onzin zeg..... De beste stuurlui staan altijd aan wal. Gelukkig kun je er zelf om lachen :)

Ik durf ook bijna niet meer het bos in met de mijne, mensen vinden het nodig me er steeds op te attenderen dat hij wat raar loopt. En dat gaat van vriendelijk tot "Jezus, breng je paard eens naar een dierenarts joh!". ;(

Super dat het zo goed gaat fokfanaat. Lijkt me super leuk om zo je hobby met je zus te kunnen delen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:21

Wat vervelend, trek het je niet aan. Je weet het zelf het beste.

Ja dat is super, we hebben vroeger altijd gereden en 13 jaar geleden voor het eerst een paard samen gedaan, altijd heel gezellig en veel lol gehad, ik rij zelf niet meer, maar verder doen we alles nog wel samen. Dit paard is voor haar heel emotioneel omdat ze hem nog ongeboren voor de helft als huwelijkskadootje heeft gekregen 3,5 jaar geleden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:27

Ik begrijp precies hoe je zus zich voelt, heb natuurlijk in het zelfde schuitje gezeten met Haydn .. Oh wat heb ik gehuild toen ik merkte dat ik bang van hem was geworden... Ik merk dat ik soms nog een beetje zenuwen heb als ik op Hudson stap ..gelukkig denderd die onverstoord door en neemt mij gewoon mee :)
Vind het heel dapper dat ze zo door zet en dat haar angst omgezet wordt in vertrouwen +:)+

Switt , idd je weet zelf het beste wat je beessie wel en niet kan... Ik krijg ook van sommige op m'n topic reacties waarvan ik denk pffff ik ben geen 11 ;) , lekker met hem het bos in is voor hem ook leuk en goed voor jullie samen :(:)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:46

Tsja, ik weet niet of ik het het beste weet maar ik doe in elk geval mijn best. Vijf minuten stappen van stal is een open plek in het bos met een grote zandkuil, daar wandel ik vaak heen om de heuvel op en af te klimmen met hem. Hij vindt dat wel leuk en het leek me wel goed voor hem.

Oh dat lijkt me echt heerlijk fokfanaat, ben een beetje jaloers. Bij mij in de familie houdt niemand van paarden, helaas.

Heb je Haydn nog steeds Moniek of niet meer?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:11

Ik zie er weer enig sinds toonbaar uit. Mn lippen hebben weer normale proporties dus kan weer vast voedsel eten hahaha. Rechterkant van mn gezicht is alle kleuren vooral mn oog maar de zwelling is eigenlijk al Grotendeels weggetrokken. Mensen kijken me allemaal enorm meewarrig aan haha. Ik denk dat er gedacht wordt dat ik mishandeld ben of iets. Heel irritant. Donderdag naar de dokter kijken of hechtpleisters eraf mogen of hoe lang ze nog erop moeten jeukt als de ziekte. Zal straks eens kijken of ik een foto in een link kan zetten. Very charming. Ik ga er pas weer op als mn gezicht goed geheeld ism als ik nu nog een klap erop krijg heb ik een probleem.

Leuke topics over hudson en hinde. Commentaar houd je helaas altijd..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:11

Switt.. Nee helaas heb ik Haydn niet meer... Dat is een heel verhaal, geloof dat als je een aantal blz terug gaat ( bij het begin begint ;) ) kun je het hele verhaal lezen.. Het is niet dat ik het niet nog een keer wil vertellen.. Maar het is best veel ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:20

Coberlina...fijn dat je een stijgende lijn te pakken hebt, hopen dat je die even vast kan houden!
Moniek...Heb even gespiekt in je topic en de reacties zijn zo typisch bokt. In de L1 word niks spannend verwacht, de basis gangen en een pasje wijken.
Fokfanaat...fijn dat j zus weer een beetje vertrouwen krijgt, lijkt me leuk om je hobby met je zus te kunnen delen inderdaad.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:28

Gelukkig zijn er ook heel veel positieve reacties.. Hahaha en gewoon al 3 pagina's hahaha als ik voorheen een topic maakte was ik blij met een paar reacties hahaha

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:34

wat een leuk idee, is er misschien nog meer interesse om dit voor 2016 ook weer te doen?? ik heb het meeste gelezen en het is heel erg leuk om alle processen te volgen! zelf ga ik komend jaar vol verwachting 3 knappe paardjes inrijden :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 06:30

Lindamuster, ik denk dat er dan een nieuw topic aangemaakt moet worden.. En dat deze net als het topic van de paarden die in 2014 beleerd zijn een andere naam krijgt....

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:39

Zou ik mijzelf ook mogen melden in dit topic? Ben sinds een maand ook eigenaar van een H'tje en het lijkt me leuk om te zien hoe anderen het doen met hun 3 jarige!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:48

Welkom Laarvv! Is je paard al onder het zadel of moet je nog beginnen? Wat is het er voor eentje?

moniek21 schreef:
Switt.. Nee helaas heb ik Haydn niet meer... Dat is een heel verhaal, geloof dat als je een aantal blz terug gaat ( bij het begin begint ;) ) kun je het hele verhaal lezen.. Het is niet dat ik het niet nog een keer wil vertellen.. Maar het is best veel ;)

Wat een verhaal..Maar nu achteraf fijn dat je destijds die knoop hebt doorgehakt en dat je nu weer met plezier aan het rijden bent.

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:29

Dank je! Mijn paard is nu ongeveer 1,5 maand onder het zadel. Het is een Bretton Woods x Lancet ruin van nu 1,65 cm. Fijn paard maar wel erg voorwaarts en tikje ril op het been.
Hoe vaak rijden jullie de jonkies per week?