Ik hoop met die van mij aankomende maanden ook weer mee te kunnen doen op dit topic...Zit vol jalousie te kijken hoever iedereen al is...Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik nu wel zie dat een jaartje wachten helemaal geen ramp is...Chicago lijkt een stuk volwassener te zijn geworden en minder puppy in zijn lijf te zijn.
Voor degene die het niet (meer) weten. Afgelopen zomer ben ik begonnen met Chicago te beleren, hij was superbraaf en zette geen stap verkeerd...maar ook geen stap teveel...was niet voorwaarts te krijgen. Toch maar osteopaat erbij gehaald en bleek hij ernstig geblokkeerd in zijn lendenen. De vraag was of het nog goed zou komen. Ik heb hem in het najaar licht longearbeid gegeven, daarna een periode rust en nu langzaam weer begonnen aan de longe. Hij lijkt het een stuk beter te doen. Binnenkort wil ik er weer eens op stappen...ben heel benieuwd....
In de titel iets in de trent van: hoe doen de paarden uit het jaar 2011 het? Puppiepaarden uit het jaar 2011? Zoiets? Ik longeer guusje niet meer vordat ik erop stap. De eerste drie weken gedaan, daarna niet meer. Ze was braaf en ik wil niet dat het een gewoonte wordt. Maar ik snap heel goed dat een paard het nodig kan hebben hoor. Misschien even aan de hand stappen na het opzadelen en het opstappen?
_Zoe
Geplaatst: 27-02-15 11:51
Mijne word in december zelfs pas 4 ben benieuwd of ze de titel aanpassen en anders zelf gewoon een huiskamer topic met die titel aanmaken?
Mag ik mij hier ook melden? Heb sinds 2 maandjes een merrie uit 2011, ze wordt in april 4. Ze is nu 3 keer onder het zadel geweest en pakt het erg goed op.
Jessica24
Geplaatst: 27-02-15 13:55
Goed idee Anonymous, om de titel aan te passen naar: puppie paarden uit 2011 oid. Welkom mnoonn, knap koppie, wel echt nog een jonge uitstraling. Ik longeer altijd nog voor ik opstap. Wil het frisse er gewoon af hebben en geen risico lopen. Daarbij heeft ze niet echt consequent gelopen en is het geen paard waar je op stapt en mee weg rijd. Het begint nu al weer langer licht te worden en mijn dochter gaat nu een paar keer spelen bij de kindjes. Ze word bijna 4 en als ze naar school gaat komt er zoiezo meer ruimte. Ik kijk er echt naar uit. Zal weer eens een fotootje plaatsen.
Goed idee voor de titel! Zou ook het jaartal doen...
Mooi paard mnoonn! Ik lingeer nu wel weer even. Na 2maanden rust geen overbodige luxe. Voordien was het niet meer echt nodig. Al dee ik het wel bij stormweer of weinig rijden
pradadaan
Geplaatst: 28-02-15 00:21
wat 'leuk' dat hier meer late veulentjes zijn. In mijn omgeving is Giv de enige die zo laat is
Meld me hier ook maar, heb er ook 1 uit 2011, is licht aangereden en staat nu vanaf oktober gewoon lekker te nietsen in een paddock Paradise, in mei komt ze weer naar hier en gaat ze aan het werk. Ze is van april.
Moest echt even 3 keer kijken welk topic dit nou was maar de titel is aangepast. Daar had ik ook al eens over zitten denken, want de 3 jarigen van 2011 worden dit jaar inderdaad 4.
Mijne gaat goed bij Elise. Binnenkort weer even kijken en wat foto's en filmpjes maken.
pradadaan
Geplaatst: 01-03-15 16:39
Faline schreef:
Moest echt even 3 keer kijken welk topic dit nou was maar de titel is aangepast.
dat had ik dus ook
Vandaag een foto van Giv in een nieuw setje, nu vind ik het setje te gek maar nog 10x zo leuk om te zien hoe Giv veranderd Als ze daar dan staat helemaal opgezadeld en met die nek er op ben ik echt wel trots, ze word nu wel echt paard
vandaag voor het eerst met een spoortje gereden. Ging prima. Heeft goed geholpen met aanspringen in galop.
Na het rijden nog even de meetstok er langs gehouden. Die was wel heel erg eng. Gelukkig hielp een handje brokjes heel goed. En ik kon haar meten op 1.56! Echt goed gegroeid! Dus goede hoop dat ze in juli in het NRPS stamboek kan worden opgenomen (moet ze minimaal 1.57 zijn). Toen ze 3 was ben ik niet naar de keuring geweest, omdat ze toen echt nog te klein was. Dit jaar gaat het wel lukken!
Ik denk het het is een welsh merrie van 1,46. Ze is eind maart vorig jaar beleerd door mij. Ze heeft wel een tijd rust gehad, omdat ze een veulen had. 29 maart hebben we de clubkampioenschappen, dit wordt onze eerste 'wedstrijd' Ze had een hele tijd moeite met de linkergalop, sinds deze week gaat dat echt goed! Mijn moeder heeft vandaag foto's gemaakt, die zal ik zo wel even hier plaatsen