Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:55

Nicole

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:58

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:59

laatste is erg leuk annepanne, heb hem opgeslagen en zal vanavond even contact opnemen.

schimmeltje spreekt me niet direct aan, waarom kan ik niet zeggen.

Hier op bokt ook even oproepje geplaatst, wie weet wat mensen thuis hebben staan zonder dat het op internet te koop staat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:01

Ben ontzettend benieuwd wat de prijzen zullen zijn op die veiling maar die worden niet vrijgegeven dus als iemand gaat, wil erg graag weten wat de schimmel merrie moet opbrengen :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:04

Seven schreef:
Ben ontzettend benieuwd wat de prijzen zullen zijn op die veiling maar die worden niet vrijgegeven dus als iemand gaat, wil erg graag weten wat de schimmel merrie moet opbrengen :D

Der zit zoveel moois tussen.. Alleen is die veiling niet voor mij weg gelegd :Y) haha

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:05

Ik heb wel het idee dat het bruine merrietje waarvan annepanne de link geeft nu meer een soort manegepony is... en diertje is ook pas 5 jaar dus hoeveel heeft die nou gezien van de wereld. Als ik jou verhaal over je wat angstige dochtertje lees Goos.. dan zou ik een wat ouder dier kiezen dat is misschien niet zo snel van de wijs gebracht als ze wat zenuwachtig wordt.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:07

evelijn, dat is ook het enige waar ik even tegenaan zit te hikken. Maar kan altijd eens gaan kijken wellicht is het wel de gouden pony.

Zat zelf inderdaad ook te denken aan ene ouder dier, "afgeschreven" manege pony ofzoiets om het even heel cru te zeggen. Ze wil heel graag en wil niet dat ze nu direct weer het vertrouwen kwijt raakt.
Ze heeft na de val weinig "gereden" hebben wij bewust tegen gehouden om te kijken hoe graag ze wil en ze blijft ons de oren van de kop vragen dus toch maar weer een poging wagen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:10

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:18

maar een manegepony is waarschijnlijk weer niet verkeersmak, in ieder geval is dat maar de vraag want er zijn weinig maneges die buitenritten maken volgens mij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:20

Hier maakt elke manege wel buitenritten ook kan je op de meeste manege's je ruiterbewijs halen en dan moet je ook langs de weg.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:22

bij mij in de buurt maakt geen 1 manege buitenritten, dus denk dat het ook wel een beetje eraan ligt waar de pony staat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:35

Vergeet niet dat een manegepony vaak zo braaf is omdat hij veel loopt. Ik heb vroeger manegepony's bij ons verkocht zien worden, die dag in / dag uit hun rondjes liepen, maar eenmaal particulier verkocht eerst snel dik werden en in combinatie met een heel stuk minder werken toch aanmerkelijk "actiever" werden :+ .

Btw, als jullie een nieuw topic klaarzetten (en mij pb'en), zet ik hem voorlopig wel op slot tot hier de 100 is gehaald. Kan hij daarna meteen open.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:45

Leeftijd heeft er nooit zoveel mee te maken. Een vijfjarig ponietje van een particulier kan veel liever zijn dan manegepony's die vaak schoppen en bijten omdat ze 3 of 4 verschillende ruitertjes per dag op hun rug hebben. Annepanne: de pony ziet er heel lief uit. Als het een echte lieve en betrouwbare pony is dan is dat goud waard.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:52

En bij manegepony's zijn de hulpen ook niet altijd goed aangeleerd en je ziet veel manegepony's die echt verpest worden.
Dus dan moet je er op leren rijden en die pony nog de goede hulpen aanleren.
Overal zitten voordelen en nadelen aan, maar dat moet ieder voor zich weten wat hij/zij belangrijker vindt.
Maar ik denk dat je het zo van een foto niet kan zien en je toch echt moet gaan kijken voor je een pony afkraakt.
Niet ieder jong paard/jonge pony is per definitie druk, moeilijk of lastig, er zijn ook uitzonderingen op de 'regel'.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:15

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:17

tja blijft lastig om een geschikte kinder pony te vinden die correct is aangereden.

Tuurlijk vind ik het erg belangrijk dat ze het correct leren, maar vind vertrouwen momenteel iets belangrijker en plezier uiteraard.
afgeschreven manege pony was ook meer figuurlijk bedoeld als letterlijk.
Eigenlijk niet bij nagedacht dat ze inderdaad wat vuriger kunnen worden als ze bij een particulier zijn.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:26

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:49

Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een veelzijdig paardje waar ik iets me kan bereiken. Nu heb ik de kans om een paard van een vrienden te leasen en uit te brengen, dit is haar afstamming:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/267451
Wat vinden jullie hierban ?

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:51

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:09

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 19:19

R_ali_R schreef:
hoi
komt binnen vallen :D
ik wil naar dit paard gaan kijken http://link.marktplaats.nl/598889384
zou iemand een filmpje willen beordelen

Als je hem nog geheel naar eigen hand kunt zetten, kun je hem vooral ook buiten zetten :)*

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:23

Seven schreef:

nou ik zie op de veiling ook weer enkele paarden staan die vorig jaar ook al werden aangeboden. En er staan er sowieso al 2 op die ze via de eigen verkoop via stal al niet verkocht raakten...(en dat waren geen hele rare prijzen)

(als je ziet hoe ze die promo filmpjes maken en de paarden trainen (vooral de 3-4 jarigen) zodat ze spectaculair lopen en de benen omhoog gooien om kijkers te trekken). (en als je dan filmpjes ziet van x weken maanden na de veiling..dan zijn ze heulll anders..niet meer zo spectaculair etc)

Ik denk dat er via een andere weg zeker zo''n goede paarden te vinden zijn voor een mindere prijs.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:28

Vochtbult binnenvoorkant van de sprong.
Wat zeggen jullie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:30

Gaat mij niet om de andere paarden enkel om de schimmel merrie die spreekt me erg aan en had ik willen bekijken voor aankoop maar wouden ze niet zo verkopen enkel via deze veiling en omdat ik totaal niet weet wat de prijzen zullen zijn heb ik dat maar gelaten :D

Ligt eraan hoe lang het dier het heeft of het echt vocht is of verbening en of het dier er naar loopt :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:33

Needje schreef:
Vochtbult binnenvoorkant van de sprong.
Wat zeggen jullie?

Als het niet toevallig een ophoging door een dikke ader is (die lopen ook nog wel eens over de binnenvoorzijde van de sprong), dan wegblijven.
Is de spatplaats.