Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:33

ja heel sneu voor de teef inderdaad, ga je wel weer dekken?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:34

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:39

Seven schreef:
ja heel sneu voor de teef inderdaad, ga je wel weer dekken?

nee begin er niet meer aan, ze wordt gesteriliseerd

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:39

leuk schimmeltje.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:50

begrijpelijk FF, jammer joh

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:02

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:03

Jammer van alle merries zeg ik heb vaker gehoord... maar hoop dat het nogmaals lukt dit jaar.

Seven wat heeft die merrie die niet meer bereden kan worden ontzettend jammer van zo'n 4-jarige.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:06

tita schreef:
CleovG schreef:
Hoi,

Zijn er hier toevallig mensen die al bij dit paard zijn gaan kijken?

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... oek/metall

Duh is dat T-witter

Ja Tita, dat is T-witter. Staat alweer een tijdje te koop en is al weer even niet meer van mij.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:10

Ja dat weet ik want ik heb nog even getwijfeld toen ie te koop stond volgens mij was dat vorig jaar sept/okt.. maar dan moest ik gelijk Z-starten en had ik dus geen zin in.

Jij hebt hem volgens mij verkocht aan de Kreij... haar is het dus ook niet gelukt := en verkocht zo te zien aan de naam Jeroen van Bokhoven..die houdt hem ook al niet aan.... zonde hou niet van schimmels maar voor hem maak ik een uitzondering.

hmmm als ie verder gezond is op de benen is wel een koopje hebbie Z-paard voor ong 5500 euro
Laatst bijgewerkt door tita op 20-07-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:11

xLIESSSx schreef:
Om eerlijk te zijn had ik dat niet verwacht dat zoveel kopers contact blijven houden. En ik had ook niet verwacht dat verkopers ook liefst contact houden...
Maar uiteraard wel tof dat het zo is :D

Ik heb ook nog af en toe contact met de verkoper van mijn paard. Via Facebook en af en toe een mailtje. Vooral in het begin een paar x heen en weer gemaild en foto's gestuurd, nu wordt dat al rap minder (paard is nu 9 mnd. bij mij). Meestal trouwens op haar (verkoper) initiatief, als zij me mailt met vraag hoe het met ons is. Ik vind die interesse eigenlijk wel leuk en als dat verwaterd (en dat zal wel), is het ook prima.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:15

EsterW schreef:
xLIESSSx schreef:
Om eerlijk te zijn had ik dat niet verwacht dat zoveel kopers contact blijven houden. En ik had ook niet verwacht dat verkopers ook liefst contact houden...
Maar uiteraard wel tof dat het zo is :D

Ik heb ook nog af en toe contact met de verkoper van mijn paard. Via Facebook en af en toe een mailtje. Vooral in het begin een paar x heen en weer gemaild en foto's gestuurd, nu wordt dat al rap minder (paard is nu 9 mnd. bij mij). Meestal trouwens op haar (verkoper) initiatief, als zij me mailt met vraag hoe het met ons is. Ik vind die interesse eigenlijk wel leuk en als dat verwaterd (en dat zal wel), is het ook prima.

Om hier op terug te komen met fokker van mijn kat heb ik sporadisch contact stuur zo nu en dan foto's zij (vrouwke van 85) stuur mijn mailbox vol met foto's en grapjes ik open ze niet eens meer.

En mijn paard heb van bokt en de verkoper las (zal wel leest zijn want profielvieuws schiet nog steeds omhoog) mijn posten anders en werd pissig dus dat is over.
Ach doe het wel weer een keertje over

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:19

tita schreef:
Ja dat weet ik want ik heb nog even getwijfeld toen ie te koop stond volgens mij was dat vorig jaar sept/okt.. maar dan moest ik gelijk Z-starten en had ik dus geen zin in.

Jij hebt hem volgens mij verkocht aan de Kreij... haar is het dus ook niet gelukt := en verkocht zo te zien aan de naam Jeroen van Bokhoven..die houdt hem ook al niet aan.... zonde hou niet van schimmels maar voor hem maak ik een uitzondering.

hmmm als ie verder gezond is op de benen is wel een koopje hebbie Z-paard voor ong 5500 euro

Hij is geen Z met winst volgens mij, maar M2. Ik heb hem meteen aan Jeroen verkocht, die zei precies het zelfde als jij, voor hem maakte hij ook een uitzondering omdat hij het zo'n gaaf dier vond. Maar blijkbaar ging dat toch ook niet als gewenst.

Hij was destijds goed op zijn benen en de rest van zijn lijf, maar het is een heel apart dier qua karakter en omgang.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:22

Nouja ik ben ook apart :+ misschien was het een optie geweest hahahahahah.

Dacht echt dat ie eerst naar de Kreij ging, doet er niet aan toe is jammer voor het paard vele verhuizingen is niet goed ongeacht voor welk paard hoop dat ie leuk baasje krijgt.

En Jeroen schijnt goed overweg te kunnen met aparte paarden..zegt wel wat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 13:27

Leuk dier die schimmel, zou wel wat voor mij zijn maar kan niet nog een dier betalen kwa aankoop :=
Kwa karakter houd ik wel van een aparte :j

Mijn merrie heeft ataxie door nek trauma tita, heel jammer vooral omdat ze zoveel kwaliteit heeft

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:29

Bah seven hoe is dat gebeurd en hoe zie je dat?

Nou seven ik vind het schimmeltje echt netjes geprijsd tis wel 12 jaar

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 13:34

Ze stond helaas ergens anders dus ik weet niet wat er is gebeurd, volgens DA is dit enkel gebeurd door flinke klap of val op de nek regionen.

Ik zeg niets over de prijs van de schimmel toch tita

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:44

Was ze toen wel van jou, bedoel stond ze in de opfok ofzo.... en hoe ben je erachter gekomen door manier van lopen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 13:47

Ja ze is ruim 1,5 jaar van ons ze heeft nog nooit iets gehad geen pas kreupel en toen ik dr weer ophaalde bij dr trainings adres was ze goed kreupel en slapjes, ze is zo gebleven en toen heeft de da naar meerdere testen dit als prognose gesteld.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:10

tita schreef:

Ik hem linksachter in de sprong wel stijf..
Maar goed daar zou je een foto van kunnen nemen met de keuring.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:16

Vind hem achter helemaal niet fijn lopen, aanleuning ook niet fijn, zeker niet in de zijgangen, mn de travers. Tactmatig blijft hij daar ook niet in. Zou er niet graag een Z proef mee willen neerzetten zoals ie hier loopt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 15:18

Dat was me inderdaad ook op gevallen, hij lijkt onreglmatig in de zijgangen knikt ook mee.
Kon het filmpje eerst niet bekijken.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:45

anton476

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:57

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 15:58

En dat is 2 x

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:08

Hai ik-zoek-een-leuk-paard bokkers :D Wij hebben nog een 3 jarige te koop. Ze is PROK. Verder is er nog niets mee gedaan. Geen keuring, en ook niet geprobeerd zadelmak te maken etc. Ze is trouwens ook absoluut sterwaardig bevonden door de stal waar haar papa stond. Maar omdat ze pas nu echt doorschiet wachten we een jaar.
Vanaf veulen af aan opgegroeid met een leeftijdsgenootje en ook oudere paarden. Goed opgevoedt wat betreft meelopen en alles wat met omgang te maken heeft.
Ze speelt nu nog voor weidepaard /3. Verder komt ze uit een stermerrie, steroma en keur overgrootmoeder. Leuk lijntje dus om ook mee te fokken. Ze hoeft niet weg, ze mag weg.
Ze meet nu 1.64 maar groeit absoluut nog uit omdat de andere nakomelingen ook late waren. Ook allemaal pas met 4 jaar naar de keuring.
Waarom ze weg mag, een ongeluk van bijna 2 jaar geleden vind ik het nu nog te dichtbij en te spannend om weer een jong paard op te leiden..
De rest via PB.
Afbeelding