Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:50

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:57

Hallo,
Ik heb nieuws !
Mijn paardje staat in de wei en we zijn echt supergelukkig ! *\o/*
Gisteren is hij gebracht en toen ik vandaag bij hem in de wei ging zitten/ hangen kwam hij naast me liggen en ging daarna lekker liggen rollen . Is dat niet lief ?? <3

javascript:Grootformaat();
javascript:Grootformaat();

Mchll__

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:59

@bertine37 dat is inderdaad heel erg lief hihi! Heel veel plezier met hem :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:01

Dank je, volgens mij doen de foto's het niet of wel ?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:02

Gefeliciteerd Chelsea!! :D

Mooie aanwinst heb je Mchll! :)

Wat leuk zeg dat het zo goed gaat bertine.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:06

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:08

Proficiat Chelsea, Bertine en Mchll

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:18

Leuk Bertine!!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:25

Leuk dier Bertine! Die eerste foto is echt leuk haha.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:51

Gefeliciteerd Chelsea, Bertine en Mchll. Gaat wel hard zo.
Als iedereen nou straks een paard/pony heeft zit ik nog alleen in het topic.

Ben op dit moment aan het pb-en met iemand die een 2-jarige Tuschinski heeft, welke erg leuk lijkt. Maar veulen is eigenlijk te oud, te duur en de moeder is van een hengst die mij niet zoveel zegt. We zijn vorig jaar zelf een Tuschinski veulen verloren 4 dagen na de geboorte en dat maakt het extra lastig.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:51

Ondanks de kwaliteit, mooie foto's Bertine!

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:58

Vraagje: Hoe staat jullie tov c ornage?
Paard dat ik op het oog heb, is heel groot voor een fries (175) en heeft graad 3.
Prijs is er zeker naar (-3.000) en da zei dat het voor vijfennegentig % niet verergert.
Wat voor nadelen heeft dit allemaal?
Want we willen er idd verder mee mennen en dressuren (paard is betuigd en M oef. dressuur)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:03

Joyced schreef:
@ Geryon, dat was me nog niet opgevallen nee! Is dat iets om me zorgen over te maken?

Ik denk niet dat het iets is om zorgen over te maken, maar misschien komt het door zijn beenstand.. heb je een foto? Het lijkt wel of zijn onderbenen sowieso al naar binnen staan. Heb nog eens het filmpje gekeken, en ben het met Paddenpad eens over niet in zijn spoor lopen. Misschien is hij wat scheef en komt het daardoor. Zou ook best kunnen dat hij strijkt, omdat hij ze meer naar het midden zet. Ik vind het lijken of ook het witte voetje wat naar binnen staat. Misschien gezeik dit, maar gezien je niveau (en je doel met dit paard denk ik, want het lijkt me een duur paard) lijken mij zulke details me wel handig om goed na te gaan! Vind zijn niveau trouwens wel wat matig, hoe lang wordt hij al getraind? Hij is pas 6 natuurlijk. Trucjes kent hij wel, maar hoe het uitgevoerd is moet nog echt verbetering in komen vind ik.

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:03

Leuke foto's bertine en mchll! :-)
@ melkbus, ik zit hier ook nog een tijdje vast hoor, heb al een hele hoop paarden die ik wil en kan gaan bekijken, maar is pas voor juli haha :-)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:04

@eastpak: Cornage in graad 3 is geen pretje en kan leiden tot benauwdheid en verminderde prestaties. Voor een beetje recreatief dressuurmatig hobbelen en rustige ritten voor de wagen zou ik het wel aandurven, anders niet. :) Plus vergis je niet in het geluid... Veel ruiters gaan zich daar enorm aan storen.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:05

Oke, is opereren een optie of is dat te duur (?) en komt dat toch terug of niet?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:08

Je bent van Belgie als ik het goed onthouden heb? Hier in Nederland is een cornage operatie bij de wet verboden door het ministerie van landbouw, tenzij het welzijn van het paard er danig onder te lijden heeft dat zijn leven in gevaar is. Wat vaak wordt weggewuifelt met; Dier is simpelweg niet geschikt voor het werk dat je er mee wil, geef hem minder werk en is het prima leefbaar. Ja, dat moet je maar net willen natuurlijk.

Bedragen zou je eens na moeten vragen, maar zal al snel richting de 2.500 a 3.000 gaan vermoedelijk en het paard mag gedurende 3 maanden nagenoeg niets doen. Don't!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:09

Iedereen weer gefeliciteerd vandaag :D Ik kan op mijn werk helaas de foto's niet bekijken dus dat doe ik thuis nog even :)

Ik ga dit weekend al bij een paardje kijken, iets sneller als verwacht :) Een hele knappe haflinger ruin van 2,5 jaar oud :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:16

Oei cornage van die aard zou ik ook niet doen.
Ik koop sowieso geen paard met cornage omdat ik het domweg een akelig geluid vindt.
als je ook nog enige ambitie hebt zou ik het net als pinda dipje zegt echt niet doen. Vind het paard in die staat ook nog wel prijzig eigelijk.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:17

Dat is een groot bedrag, zeg voor een operatie. (bijna het bedrag van het paard nu)
Heeft het paard ook veel last van cornage en wat zijn zoal beperkingen met cornage?
edit: ik ben idd van België

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:20

Paard kan last krijgen van benauwdheid en sneller moe zijn etc

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:22

Eastpak schreef:
Paard dat ik op het oog heb, is heel groot voor een fries (175) en heeft graad 3.
Prijs is er zeker naar (-3.000) en da zei dat het voor vijfennegentig % niet verergert.
Want we willen er idd verder mee mennen en dressuren (paard is betuigd en M oef. dressuur)

Was die merrie niks dan? Vond jullie goed bij elkaar passen zo van het filmpje gezien.
Een paard met cornage zou ik eigenlijk niet kopen..

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:25

Eastpak schreef:
Dat is een groot bedrag, zeg voor een operatie. (bijna het bedrag van het paard nu)
Heeft het paard ook veel last van cornage en wat zijn zoal beperkingen met cornage?
edit: ik ben idd van België

Operatie is ook erg ingrijpend en het herstel verloopt moeizaam. Meestal duurt het zeker wel een jaar voordat ze hun oude werk weer kunnen hervatten, lijkt met geen leuk begin van een nieuw paard. En voor 3.000 euro zijn er echt nog wel andere friezen te vinden. Een paard met dusdanige ernstige cornage is voor mij persoonlijk max. 750 euro waard, even uitgaande van een redelijk papier.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:26

Cath_16 schreef:
Eastpak schreef:

Was die merrie niks dan? Vond jullie goed bij elkaar passen zo van het filmpje gezien.
Een paard met cornage zou ik eigenlijk niet kopen..

Mijn vader is niet zo dol op de prijs en weet niet of ik helemaal dat barok type wil (zie liever eentje hoog op de benen).
Vind haar ook heel leuk en fijn te rijden.
Hopelijk kunnen we dit weekend even langsgaan bij haar onderweg en meteen over de prijs praten (moet pa wel overtuigen om er te blijven stoppen).

Pinda_Nootje: Bedankt voor de informatie. No-Go dus.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:48

cornage kost rond de 1000 euro, wordt gewoon bij bodegrave gedaan,en met een wk of 10 kun je weer volop gaan. Heb zelf een paard er aan laten opereren en vindt er geen enkele hinder of iets er van.

Een paard heeft er niet erg veel last van, enkel het geluid is als het heel erg is niet om aan te horen.Bij een niet al te grote cornage afwijking hoor je het met de wat zwaardere arbeid, een soort fluitende ondertoon bij de ademhaling.Onze merrie had het gekregen na een keel ontsteking op 6 jr leeftijd.