Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:57

@ Jotoma; Oh, om dan nee te zeggen is echt heel moeilijk. Ik heb ook echt gehuild toen Don Royal werd afgekeurd. Op dat moment zou ik hem toen zo kopen.. maar na een nachtje er over slapen was ik toch blij dat ik hem niet gekocht heb, wie weet wat ik voor kostenpost had gekocht. Maar wss als hij nu klnisch wel goed was had ik hem alsnog zelf op de rontgen gezet, voor de zekerheid :).
Mja klinisch was ie nu al niet goed, dus hebben foto's ook geen zin.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:35

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 14:45

Wat een leukerd Jasmijn!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:53

Wat een leuke fjord! Normaal ben ik niet zo into de fjordjes, maar deze ziet er erg leuk uit! Heel aansprekend hoofdje en oogt heel gezond!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:14

Wat een schatje Jasmijn! :D

Romanoff je hebt gelijk, zelf doortrainen lijkt mij ook heel leuk! Het 'groene' is eraf, maar de echte knopjes kan ik er dan zelf opzetten (met goede begeleiding natuurlijk).

Julie, die merrie voor 10.000 vind ik ook zeker goed en duur genoeg! Had nog foto's gezien van je wedstrijd in het andere topic, zag er echt leuk uit joh. Ik reageer hier maar even want mag officieel nog niet in dat andere topic komen.

Kaitlin, over die beenstand. Mijn instructeur en vader draaien dan ook meteen om, terwijl ik het nog wel enige kans wil geven (ligt natuurlijk wel aan hoe erg het is). Ik had een superleuke merrie gevonden met een geweldige klik, helaas, een bokvoetje wat niet heel erg opviel..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:18

Haha snel een paard kopen, dan mag je er ook bij ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:18

@Jotoma, misschien is het wel sociaal naar de verkoper toe om foto per foto te laten nemen en dan meteen beoordelen ipv meteen het hele pakket te doen en dan achteraf de 18 foto's te beoordelen.

en dan als EERSTE de hoef (ivm HKO) op de foto te laten zetten, is hij daar echt niet goed dan hebben die mensen waar jij hem van koopt niet meteen de hele keuring als kosten (vind ik persoonlijk wel zo eerlijk naar de verkoper toe je hebt namelijk al mazzel met deze prijsklasse dat de keuringskosten bij afkeur voor verkoper zijn, dus dan zou dit wel voor de verkoper doen).

@jasmijn leuk ford idd!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:24

Wat studiemiep zei hebben we bij Finesse ook gedaan. Wij hadden ook de afspraak "goedgekeurd kosten koper, afgekeurd kosten verkoper" en wij hebben per 4 foto's beoordeeld. Als er iets niet goed was geweest na de eerste 4 zouden we dus gewoon gestopt zijn om de kosten voor de verkoper te beperken.

Brandy heb ik enkel klinisch laten keuren, vond ik in die prijsklasse voldoende maar das is een persoonlijke keuze natuurlijk.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:42

dankje!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:43

Leuke fjord Jasmijn, gefeliciteerd!! :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:45

@studiemiep: dat waren we sowieso van plan ;). Maar bedankt voor de tip!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:58

@Jotoma *\o/* :D ach ik ben wel een beetje sociaal ook naar verkopers toe.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:09

Hihi ik ook hoor. Het zijn echt hele vriendelijke, lieve mensen. Zag dus ook erg tegen t onderhandelen op. Heb ze net nog gesproken, 20 juli om half 3 wordt hij gekeurd. Zaterdag om 11.00 uur gaan mijn vriend en ik weer even kijken en ik ga rijden. Het wordt wel echt ons paard, dus mijn vriend is erg benieuwd (hij werkte de vorige keer). Dan bespreken we ook de koop/keuringsovereenkomst.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:12

Spannend hoor, zometeen is er weer iemand uit het topic haha

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:11

spannend! nu maar hopen dat hij word goedgekeurt!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:35

Oeh Jasmijn wat een lekker ding. Hij heeft zo'n heerlijke pony-face... Ik vind dat altijd heel erg leuk. Het paard dat ik nu op het oog heb heeft ook zo'n pony-kop en daar kan ik echt verliefd op worden.

Wat betreft keuringskosten. Ik heb nu ook een afkeuring betaald en heb het standpunt ingenomen dat ik dat echt niet meer doe. Je betaald toch aardig wat geld voor een paard dat je slechts een of twee keer hebt gezien.
Nu heb ik de afspraak dat afkeuren voor kosten van de verkoper is. Ik kan me zomaar indenken dat we de kosten delen op het moment dat het een twijfelgeval is en ik afzie van de koop.

Ik heb weer een keuring aanstaande vrijdag om 13.30 uur. Moet er maar niet teveel over nadenken, want dan slaap ik niet meer tot dan.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:59

Hallo sorry dat ik binnen kom vallen. had me in het eerste topic al aangemeld en heb inmiddels een super paardje gevonden en donderdag heb ik der alweer 4 weken.
Alleen ben ik benieuwd naar die er nog meer een jong paard heeft (3) en welk of wat voor zadel je dan heb.
Ik heb nu een knightrider maar wil graag over op een dressuurzadel maar nu hoor je ook weer verhalen dat je dan een vzh moet nemen omdat ze nog zo jong is etc? heeft er iemand hier ervaringen mee?

edit is er ook een topic voor paardeneigenaren die net een paard hebben?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:09

Ja, in de huiskamer! ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:14

Demi_Donna schreef:
Hallo sorry dat ik binnen kom vallen. had me in het eerste topic al aangemeld en heb inmiddels een super paardje gevonden en donderdag heb ik der alweer 4 weken.
Alleen ben ik benieuwd naar die er nog meer een jong paard heeft (3) en welk of wat voor zadel je dan heb.
Ik heb nu een knightrider maar wil graag over op een dressuurzadel maar nu hoor je ook weer verhalen dat je dan een vzh moet nemen omdat ze nog zo jong is etc? heeft er iemand hier ervaringen mee?

edit is er ook een topic voor paardeneigenaren die net een paard hebben?

Ik heb sinds een week een 4 jarige, is ook nog niet uitgegroeid dus. Waarom perse vhz eigenlijk? Daar heb ik nog nooit van gehoord!
Ik heb er een Mac Rider op liggen, volledig op maat gemaakt dmv drukmetingen en kan nog goed aangepast worden dus groeit hij niet uit. :)
Laatst bijgewerkt door Lioony op 11-07-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:22

Oke bedankt ja dat ben ik nu dus aan het uitvogelen mensen die met 4 of 4 jarige wedstrijden rijden rijden toch ook niet allemaal vzh?
ik ga mac rider eens opzoeken dankjewel.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:30

In mijn omgeving eerlijk gezegd niemand! Maar dat zijn ook allemaal dressuurmutsen :D
Moet er niet aan denken om op een vhz zadel te moeten rijden _O-

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:33

Ik heb een veelzijdigheidszadel bijgekocht voor buitenritten,springen en voor m'n vriend :) Maar zit toch ook beter op m'n dressuurzadeltje hoor :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:36

Ik koop ook eerst een dressuur zadel, en dan mooi door sparen voor een springzadel :p

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:37

Ik spring voorlopig nog niet en buitenrijden doe ik ook niet, en anders lekker met dressuur haha :P In vhz zit ik niet comfortabel, spring ook niet..

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:53

Okee hmm gelukkig zat die het gewoon hebben zie het verschil er niet echt van in kwa rug en schouderligging voor het paard en me zit is al niet zo fijn en blijf ik bij een dressuurzadel toch beter zitten..