Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:00

ik kan niet anders dan dat beamen!

@ Blens, gaaf man lekker weer rijden! hoe lang is dat geleden? ben benieuwd naar het rij-verslag!

@ lon, je 'klinkt' (kan ik dat zo zeggen), een stuk lichter, in ieder geval. althans dat is het gevoel dat ik krijg bij je bericht. goed om te merken/ lezen/ voelen.

nou ik heb ook wat hoor, Zneddies nieuwe wagentje hebben we maandag opgehaald, Flicka heeft er uiteraard al voor gelopen! is echt superleuk, lekker licht en Flicka liep er makkelijk mee weg ook in de bak. wagentje is mooi geworden, zwart met helder blauw (passend bij Zneddies beenbeschermers en deken).
Zneddie zelf heeft gisteren voor het eerst een echte 'appuyerende/ pirouetterende' wending naar rechts gemaakt, een aantal keer. wat genieten wat genieten, zijn training begint vruchten af te werpen en zijn herinneringen aan het pijnlijke ongevalletje lijken nu echt plaats te maken voor oudere herinneringen aan hoe het was, maar vooral ook voor de nieuwe, plezierige ervaringen van het werken in het tuig.
Als ik hem dan zo zijn best zie doen, zijn meegaandheid voel in mijn handen en vooral zijn tevredenheid, het loskomen van de spanning ervaar, man dan kan mijn wereld niet meer stuk. ik vind het een eer en een cadeau om met die pony te mogen werken, ik leer er zóveel van!

Ik wil op de plaatwielen van zijn wagentje iets gaan zetten, iets met zijn naam en een mooie spreuk oid. zat zelf te denken aan 'Zneddies Victory' of iets dergelijks.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:00

Ben het er mee eens hoor, Lon, je klinkt al beter. :(:) Gaat goedkomen schatje!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:42

En Bren, hoe was de rit, heb je genoten?????Dat hoop ik zo voor je.
Vast wel wat last van de spieren morgen vermoed ik.
Heerlijk merrieveulen dat jouw zorgenkindje zo lekker gaat. Dat is dan dubbel en dwars genieten.
zijn er hier nog mensen die naar Horse Event komen.
Ik ben daar nl met het promotieteam 3 dagen en zou het best leuk vinden om jullie te ontmoeten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:20

Dat weet ik nog niet Esje!
Ik ga waarschijnlijk een paar maanden heel rustig zitten met de studie maar het kan maar net zo zijn dat die extra kans die ik ga aanvragen dan al is. En dan wordt het dus minder rustig.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:48

ik denk niet dat ik naar Horse Event ga... zal eens even kijken wanneer het is etc. Het is hier altijd zo'n gedoe met vervoer enzo, en kost natuurlijk ook weer centjes...

@ Nemurin, wat voor kans???

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:09

Om mijn laatste vak voor de bachelor nog te halen. :o
Ik had nogal een slecht laatste stel tentamens, dus terwijl ik in juni nog dacht mijn bachelor te kunnen halen bleek dat in juli alweer niet het geval.

Gelukkig is de schade maar 2 vakken, en ik moet komende week het praktijkdeel van één van die vakken nog doen. Van de week het schriftelijk deel herkanst.

Maar ja het andere vak was al de herkansing, dus moet ik een extra aanvragen. Dat kan als het 't enige ding is dat nog hoeft.

Als ik vaag klets: het IS ook ingewikkeld. :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:13

Brenda, hoe was je rit nog! Ben zo benieuwd he!! :D

Dames, ik moet jullie iets bekennen. Ik heb een paardje op proef.. Het is zo snel gegaan dat ik er zelf nog wat moeite mee heb. Ik voel me schuldig naar Romy, het voelt alsof ik haar vervang.. Maar ze is zo leuk..

We zijn heel spontaan gaan kijken, wat dat betreft kwam ze opeens op m'n pad. En ja, de klik was er meteen en ze is echt leuk. Maar het is wel zo enorm snel na Romy. Ik voel me echt schuldig op sommige momenten.. ;(

Ik ben zo bang dat iedereen me nu ziet als iemand die zo de ene verliest en dan huppa de 2e klaar heeft staan, dus daarom weten nog maar een paar mensen er van.. Maar ik wilde het aan jullie wel vertellen. Is het niet veel te snel zo?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:31

Lonneke, wat onwijs leuk voor je meis.
wat ben ik blij dat Romy van hierboven over je waakt en er voor heeft gezorgd dat er een ander paardje op je pad kwam.
Volg je gevoel en GO for Him or Her.
Een ander paard, een andere liefde, andere leuke momenten en een positief gevoel. Waarom moet je je daar schuldig over voelen. Het verzacht hoogstens het verdriet over Romy en dat is alleen maar goed. Je hebt je een geweldig baasje getoond en je verdient weer het geluk van een ander paard
Gekkie ,niet doen :+ dat schuldig voelenen je hoeft je toch naar andere mensen niet te verantwoorden. wie zijn zij om hierover te oordelen.
Ik ben blij voor je en wil heel graag een foto

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:52

Ze heet Rosa, NRPS merrie van nu 2 jaar en 4 maandjes. Ze meet al ruim 1.55!

En ja, weer een prachtig vosje met witte beentjes en een mooi blesje.. (En een leuke witte vlek onder haar buikje <3 )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar vlekje:
http://i94.photobucket.com/albums/l91/l ... G_0564.jpg

En toch voelt het voor mij nog wat moeilijk, maar ik geniet al wel van Rosa.. Ze doet me heel erg aan Romy denken, maar toch heeft ze een heel ander karakter. Vind haar stiekem al best wel leuk :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:27

he zo eentje hebben wij er ook op stal, wel iets kleiner.
Ze is heel erg leuk, en alle tijd om zelf op te leiden en helemaal jouw paardje te worden.
TOP!
Ik snap het helemaal.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:29

@brenda: wij zitten allemaal te popelen om een verslag van je rit!!!!!!!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:32

lonneke gefeliciteerd.
het is echt een leuk ding.

brenda, en en en?????

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:28

Prachtbeest! En als het klikt, dan klikt het, dan moet je haar niet uit schuldgevoel laten staan. :n
Je kunt best tegelijk rouwen om Romy en een nieuw iemand leren kennen, toch?

Ik vind dat niet vreemd. Mensen die dat wel vinden, vind ik eerlijk gezegd nogal kortzichtig... :o

Brenda we willen 't weteeeeeennnn ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:24

Merrieveulen we zijn benieuwd naar de nieuwe wagen van Zned die is snel klaar gemaakt.
Heerlijk dat hij het zo goed doet en dat jullie samen leren.
Ik word altijd zo blij van jouw verhalen en leef me helemaal in. <3
Zneddies victory klinkt goed :j .

Es wanneer is Horse Event noviember misschien ik zou het ook leuk vinden je te ontmoeten. :D

Ahh arme Mar je moet de boeken in. :(:) Gelukkig kan jij zeer goed studeren!

Lonneke wat een goed nieuws en wat een prachtig paard is Rosa. *\o/* *\o/* *\o/*
Voel je niet schuldig het is helemaal duidelijk dat Romy Rosa op jouw pad heeft gestuurt.
Het is zeker niet te snel het is goed voor jou.
Jij kunt niet leven zonder paarden. :D

Bedankt allemaal voor jullie interesse hoe mijn uurtje paardrijden was. :D
Ik heb genoten en de laatste tijd heb ik veel last van mijn rug maar na 10 minuten te paard leek het alsof mijn rug loskwam.
Omdat het paard hoog opga in de draf had ik wel weer later pijn in mijn rug maar het is duidelijk dat een goed paard goed is voor mijn rug.
Dus weer een rede te meer om een ander paard aan te schaffen en zeker eerst meer te rijden hahaha ik zat een beetje gammel.
Merrieveulen in december heb ik voor het laatst op de fantastische hengst (Galiano) <3 van een vriend gereden.
Ook de bokker heeft enorm genoten van de buitenrit die we gemaakt hebben door de bergen.
Het was dus helemaal te gek en in september ga ik zeker een paardje bekijken die ik op het oog heb. :j

Verder heb ik het ontzettend druk, dus ga weer snel verder met mijn werk. :Y)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:12

Ik kan helemaal niet goed studeren! Nou ja, laten we zeggen, het zou beter kunnen. Maar ik heb het voordeel van een semi-fotografisch geheugen op de kortere termijn. ;)

Fijn dat je ritje leuk was Bren! Smaakt naar meer?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:17

Hahhaha Mar dat scheeld een light semi-fotografisch geheugen :')
Ja inderdaad ik heb genoten van onze buitenrit en ben nu heel goed aan het nadenken wat ik ga doen.
Weten jullie wat er gebeurd als het topic op 100 paginas komt?
Moeten we dan een nieuw topic maken?
Ik zit me dat al een hele tijd af te vragen evenals dat ik graag zou willen dat we met echte namen verder gaan.
Dat vind ik net even wat persoonlijker wat vinden jullie?

Lonneke vrouw hoe gaat het met jou?
Druk in de weer met Rosa ben zo benieuwd wat je gaat beslissen en wanneer.
Een dikke kus voor jouw, vrouw.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:21

Ik heb liever niet mijn naam uitgebreid op een site als Bokt, niet al mijn toekomstige docenten vinden het grappig als je veel tijd op Bokt besteedt. ;) Al probeer ik me wel te gedragen, in dit topic laat ik me soms toch verleiden tot uitspraken wanneer ernaar gevraagd wordt...

Verder denk ik dat het net zo goed een HK-topic kan worden, maar jij bent de TS dus het is jouw beslissing. :j

Ik ga nu richting vergadering (zucht... was het bijna vergeten). :=

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:39

Oh bah een vergadering, succes! :(:)
Oke ik snap het dat je je naam niet op bokt wilt hebben maar ik bedoel gewoon voornaam hoor :o
Ik zal je anders voortaan ook gewoon Nemurin noemen als je dat liever hebt en sorry dat ik regelmatig je naam gebruik had ik niet over na gedacht :o
Ik denk dat het normaal is dat je je laat verleiden het is immers toch jouw vak en wie kan beter reacties geven dan iemand die studeert.
Maar ik snap je volkomen. :j
Ik vind het best als het een HK word, maar weet niet wat jullie willen/denken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:41

@ bren, wat super dat je ritje zo goed bevallen is! Ik hoop dat er in Sept. een leuk paardje voor je voorbijkomt, ben heel benieuwd wat het gaat worden!

@ lon, wat super! Een ander paard kan Romy nooit vervangen, en zo moet je het denk ik ook niet zien. zij komt náást Romy, niet in de plaats van. wel denk ik dat zij het verdriet om Romy zal verminderen en ervoor zal zorgen dat je gedachten ook naar leuke dingen kunnen uitgaan.

ik snap wel dat je je schuldig voelt, ik zou dat zelf denk ik ook hebben maar je hoeft ook geen boetedoening aan te gaan. Ik kan me het gevoel goed voorstellen maar vind het helemaal goed dat je een leuk paardje bent tegengekomen. (en ze lijkt ook wel wat op Romy qua kleur!)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:56

Zelfs de naam lijkt op Romy ze beginnen allebei met Ro ik vind het allemaal te toevallig en ben er echt van overtuigt dat Romy Rosa op Lonneke haar pad heeft gestuurt dit zijn teveel toevallen. :j
Kom nu waarschijnlijk erg zweverig over :o

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:00

prima een HK-topic, ik klets gewoon vrolijk door.
Het is hier vandaag erg benauwd en daar hebben onze oudere paardjes Jolly en De Blitz toch altijd veel last van. De Blitz houdt dan altijd meer afvalstoffen vast en zwelt dan een beetje op. Jolly laat het gewoon afweten, sukkelt maar zo'n beetje in het rond en er kan nauwelijks een drafje af.
er ziten enorm veel dazen en zelfs de vliegen zijn nijdig en steken gemeen.
De horseFair was een succes. Beide veulens gedroegen zich voorbeeldig en liepen dapper mee, door de slalom over het zeil en het applaus is, als je dicht tegen mama aanstaat ook niet zo eng.
natuurlijk aan het einde van de demo een fotomomentje ingelast en het grut losgelaten, blijft altijd leuk om ze te zien rennen en gekke sprongen te zien maken.
Pocahontas laat zich op de stand goed aaien en Puck af en toe ook, maar het was leuker om vanachter mama te kijken en pas te spieken als de mensen iets verder weg stonden.
Al met al weer een dagje vol indrukken voor het jonge spul en eenmaal thuis op stal hebben ze heerlijk liggen slapen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:08

blensink schreef:
Zelfs de naam lijkt op Romy ze beginnen allebei met Ro ik vind het allemaal te toevallig en ben er echt van overtuigt dat Romy Rosa op Lonneke haar pad heeft gestuurt dit zijn teveel toevallen. :j
Kom nu waarschijnlijk erg zweverig over :o

helemaal niet, ik heb dat gelijk al gezegd, dat Romy een leuk paardje voor d'r zou uitzoeken. is het waarheid? geen idee, maar ik vind het wel een mooie gedachte dat het zo zou werken.
aan de andere kant heb je natuurlijk het menselijk onderbewuste dat soms keuzes maakt die je zelf niet eens doorhebt, tot je erop gewezen wordt. ach, hoe het ook zij, ik vind het superleuk!

@ Esje, klinkt helemaal goed! zalig toch zo'n dagje erop uit met z'n allen.

Hier was het ook niet erg gunstig weer, Zned liep ook een beetje moeilijk te doen, met warm weer is hij altijd moeilijk te motiveren om echt aan het werk te gaan. hij beweegt wel heerlijk op het moment, alleen vandaag miste hij echt wel wat power haha! Ik heb hun weitje ook alweer gesproeid, tegen het uitdrogen van de hoeven.

HK-topic van maken vind ik ook prima hoor. volgens mij zijn we toch al meer HK bezig dan 'gewoon'.

het lijkt me ook leuk om een keer een meeting te houden, bij ons op stal is een huisje wat eerder gebruikt werd voor cursussen, staat nu leeg. lekker de ruimte om te kletsen enzo, zit ook een keukentje in dus ik dacht dat het misschien leuk kon zijn om daar eens wat mee te doen?
er zijn ook paarden zat, maar het is ook een optie om zelf iets mee te nemen en bijv. een rit oid erbij aan te plakken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 18:14

Oh Es wat erg te horen dat Jolly en De Blitz zo´n last hebben van de warmte. :(:)
Wat ze hier doen is de paarden onder een spray zetten als het te warm is.
Vinden ze heerlijk maar je moet wel de mogelijkheid hebben natuurlijk.
Geweldig om te horen dat de horseFair een succes was ben benieuwd naar wat foto´s. *\o/*
Hopelijk heb je ze gemaakt en fijn dat je lekker gezellig mee blijft kletsen ondanks vele verdrietige verhalen hebben we er toch een zeer leuk topic van gemaakt. :j
Als iemand weet wat ik moet doen om van dit topic een Hk te maken pb me dan want ik heb geen idee en moet ik voor een OP zorgen dan mag ik wel opschieten misschien is er een vrijwilliger die me wil helpen, please!
Ben alleen nog vandaag vrij maar heb een paar uurtjes aangezien we al bijna op pagina 100 zijn hellluup :=

Wauw merrieveulen ik ben voor dan houden we eerst een meeting bij jou en volgend jaar bij mij hahaha. *\o/*
Zned heeft ook last de van warmte erg is dat he dat de hoeven dan meteen zo uitdrogen.
Het is zeker een mooie gedachten en ik geloof er ook helemaal in. :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:50

maak er gewoon lekker een huiskamer topic van.
eigenlijk is dat het al.... :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 20:25

Oke ik heb even doorgewerkt en het stelt nogsteeds niets voor maar goed heb een begin voor het HKtopic.
mariska32 hoe gaat het trouwens met Bob nu?
Hoop alles goed!