Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:01

Silly1972 schreef:
ivy_power89 schreef:
:wow: 20 minuten rijden om te kunnen rijden...
dat zou mij op den duur opbreken.

De manege ligt over de brug bij mijn huis, met de fiets hooguit 3 minuten, maar daar ben je dus echt hoop geld kwijt.
als ik naar een stal in zeewolde zou gaan dan ben ik 10 minuten met de auto, maar had al het idee om eventueel een scooter te kopen voor de mooie en lichte dagen :)

10min met de auto? over welke stal heb je het dan?

Veldstar ;)
we reden er laatst langs, stopwatch aan, eindigde op 11 minuten en toen reden we de wijk in ;)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:02

essiedepessie

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:03

@Shanty, als ik terug dressuur zou gaan rijden mocht jij mijn paard wel uitzoeken ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:04

essiedepessie schreef:
ikke schreef:
Toch wel. Bedenk dat die Duitsers echt knettergek zijn en prijzen willen betalen die helemaal nergens over gaan! Dat gaat daar helemaal niet over paarden, maar over hoeveel geld ervoor betaald is.

nederland, belgie exact hetzelfde hoor.

Ik heb uit amerika al te veel troep zien komen, en dan nog wat er op de vlucht allemaal nog mis kan gaan, daarbij komt ook nog dat hun keuringen heel anders liggen dan de onze, en ik wil gewoon niet nog een keer een paard moeten laten gaan op jonge leeftijd. ik onderhandel liever een beetje over de prijs.

De truc is de juiste contacten, ver weg van het "snelle geld" en de "grote jongens".
Ik heb inderdaad ook wel rommel van de overkant gezien dat voor belachelijk geld naar de oosterburen ging; soms enkel om het leuke kleurtje.

Waarom heb je dat paard? Voor jezelf? Of voor "de buitenwereld"? Wil je wedstrijden rijden voor je eigen genoegen of om "de anderen" af te troeven? Kwaliteit verloogend zich niet en dat is meer dan een "interessant papier" ook in de western.....

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:05

@ xshanty en Roelien
Jullie hebben allebei zóveel geluk dat ie niet zo groot hoeft te zijn haha!! 10 cm erbij en er komt gelijk weer een paar duizend op!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:05

Citaat:
De truc is de juiste contacten, ver weg van het "snelle geld" en de "grote jongens".
Ik heb inderdaad ook wel rommel van de overkant gezien dat voor belachelijk geld naar de oosterburen ging; soms enkel om het leuke kleurtje.

Waarom heb je dat paard? Voor jezelf? Of voor "de buitenwereld"? Wil je wedstrijden rijden voor je eigen genoegen of om "de anderen" af te troeven? Kwaliteit verloogend zich niet en dat is meer dan een "interessant papier" ook in de western.....

het gaat mij dit keer meer om een herda/pssm/hypp vrij papiertje met goede genen, rechte benen, en sterkte botten en pezen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:08

zooooo leuke paarden!

echt knapperds, als je kijkt wat ik er soms tussenuit haal :') de tinker die ik misschien wil is misschien zelfs een lelijk eendje (zeker in de advertentie) maar ik kijk gewoon heel erg naar karakter. Als je kijkt hoe sterk je een paard kan laten opknappen na een maandje of twee maakt het voor mij niet uit datie niet van m'n computerscherm vlamt :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:11

ivy_power89 schreef:
Veldstar ;)
we reden er laatst langs, stopwatch aan, eindigde op 11 minuten en toen reden we de wijk in ;)

tja als je daar wilt staan.........

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:15

@shanty, ongeveer al die paarden heb ik ook aangeklikt gehad, maar ik ben gewoon bijna van overtuiging dat ik met mijn zus geen jong paard moet gaan opleiden.
Jammer maar helaas, ik wil niet dat door mijn schuld een paard verpest word aangezien ik dit al vaker heb zien gebeuren en dat is zo zonde.
Dat kost gewoon heel veel tijd en dat heb ik niet in mijn examenjaar...
en mijn zus ook niet als ze werk gevonden heeft en een gezinnetje wil stichten en tijd wil hebben voor dr man (dat gaat nu voor bij haar daarom is de verantwoordelijkheid van het paard bij mij neergelegd)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:18

Ik weet niet wat er is gebeurd! Maar volgens mij heb ik zo even 4 pagina's gemist ofzo!:S Dagje stage en je bent er uit! Proberen in te lezen maar gaat me denk ik niet meer lukken!
Als goed is gaat mijn vader vandaag weer bellen met de mnr van het belachelijke dure paard. Stiekem hoop ik dat ie naar ons bod is gezakt, maar ik ben er bang voor. Aan gezien dit meteen mijn limiet is is het dan over en uit! Jammer maar helaas. Mocht het zo zijn ga ik binnen kort nog bij een of twee paardjes kijken en dan is het ook afgelopen hoor! Zit daar niks tussen dan houdt het voorlopig even op!

Oh waar ik nog wel even op wilde reageren over hoe je je paard voor het eerst ziet! Nou ik vind naast het paard heel belangrijk, dus liefst zo uit de wei of stal en dan zien hoe hij met poetsen is! Daarnaast los en onder het zadel, en dan gaat het vooral om gevoel!
Knotjes is wel heel leuk en zo maar ik denk toch echt dat je vooral moet voelen hoe hij/zij los is.
Voor mij moet ze heel ontspannen zijn namelijk omdat ik naast het paard een schijterd ben :D hahaha

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:21

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:22

Hallo

Ik ben ook opzoek naar een leuk allround sportpaard. Ben nog niet heel erg lang opzoek maar hoop wel snel wat te kunnen vinden! Rijd al jaren paard maar wil nu wel eens verder en gewoon weer elke dag op een eigen paardje kunnen rijden(heb vroeger wel een pony gehad).
Wat houden jullie ingedachten voor maandelijkste lasten van het paard/pony?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:24

Silly1972 schreef:
ivy_power89 schreef:
Veldstar ;)

tja als je daar wilt staan.........

Ja dat wil ik, mooie stallen, binnenbaan, springtuin en dichtbij huis.
Heb geen zin meer om 2d minuten in de auto te zitten.........

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:25

@ alice13 : same here! ik wil in de toekomst met het paard ook grondwerk/VD gaan doen dus wil ik ook graag zien hoe het paard in de omgang is. Voor mij hoeven ze ook niet helemaal ingeknot te zijn hoor. Echt helemaal vies van de wei zou ook niet mogen.. maar toch een momentje dat je even kennis kan maken en ervaren hoe het paard is. Vaak voel ik dan ook pas de 'klik'.

@ Manny : stalgeld, voer, hooi, stalbekleding (stro oid), hoefsmid, ontwormingen, lessen en evt. bijkomende DA-kosten. :)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:29

@ Manny : stalgeld, voer, hooi, stalbekleding (stro oid), hoefsmid, ontwormingen, lessen en evt. bijkomende DA-kosten. :)[/quote]

Die had ik wel maar bedoel meer een bedrag ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:31

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:32

Manny schreef:
Hallo

Ik ben ook opzoek naar een leuk allround sportpaard. Ben nog niet heel erg lang opzoek maar hoop wel snel wat te kunnen vinden! Rijd al jaren paard maar wil nu wel eens verder en gewoon weer elke dag op een eigen paardje kunnen rijden(heb vroeger wel een pony gehad).
Wat houden jullie ingedachten voor maandelijkste lasten van het paard/pony?

in iedergeval 450 euro in de maand voor waar ik wil staan dan tenminste

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:36

ik heb stalgeld (150 euro p/m), voer, strooisel en hooi inbegrepen.
Hoefsmid : 75 euro elke 6 weken
inenting : 20 euro elke twee maanden (ongeveer)
lessen heb ik momenteel niet (meer)
tandarts 100 euro per jaar.

dus zonder bijkomende DA-kosten ben ik denk ik zo'n kleine 250 euro kwijt, maar ik sta dan ook heel goedkoop gestald. Je moet toch zo'n 400 euro per maand rekenen geloof ik.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:43

Silly1972 schreef:
bromfiets schreef:
Alice: Is onze Milkyway niks voor jou? Heb even je oproep gelezen en herken haar er wel in :)

[EA-TK-PP] Lieve werkwillige 5 jarige schimmelmerrie van Arco Polo

staat die al sinds oktober te koop?? Hoe kan dat, is toch een leuk beest!

Het is een heel leuk paard :j Maar dat is de enige advertentie die is gezet, ze staat ook niet op marktplaats of sporthorses oid. Dan komen er gewoon minder mensen op af.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:51

ja zeker als je geen nieuwe maakt haha, dus o graag wil je niet van haar af.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:54

Joycebunny schreef:
ik heb stalgeld (150 euro p/m), voer, strooisel en hooi inbegrepen.
Hoefsmid : 75 euro elke 6 weken
inenting : 20 euro elke twee maanden (ongeveer)
lessen heb ik momenteel niet (meer)
tandarts 100 euro per jaar.

dus zonder bijkomende DA-kosten ben ik denk ik zo'n kleine 250 euro kwijt, maar ik sta dan ook heel goedkoop gestald. Je moet toch zo'n 400 euro per maand rekenen geloof ik.

Dan heb je ruim gerekend (al vind ik de stalling erg goedkopr, maar ja ik woon in de randstad.

hoefsmid gaat er echt geen elke 6 weke nieuwe ijzers onder slaan (meestal eens in de 8 weken, maar bij mij kostte dat 90 euro rondom)

inenting is max 2x per jaar 30 euro
Tandarts kost echt geen 100 per keer, zeker niet als er geen tanden getrokken moeten worden (is meestal rond de 30-40 euro per keer, voor nakijken, bijvijlen etc) (mits nodig)

dus als je dat aanhoudt zit je prima!

Ohh en vergeet je wormenkuur niet

Geen verzekering erbij?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:55

Silly1972 schreef:
ja zeker als je geen nieuwe maakt haha, dus o graag wil je niet van haar af.

Is dat zo raar dan?
Ik heb er ook eentje te koop maar bespaar je de moeite om de advertentie te zoeken; die bestaat niet.
Als ik de koper goed genoeg vind, dan mag die het paard kopen en tot die tijd blijft ie lekker staan. Ik heb een heel fijn "pennymeisje" voor hem en hij staat absoluut niet in de weg, dusse........

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:11

Hier hetzelfde, ze hoeft niet per se weg dus ze blijft staan tot er een goede koper voorbij komt.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:01

om die reden had ik zelf een advertentie paard gezocht gezet hier op bokt,
er zijn heel veel mensen die hun paard wel willen verkopen maar niet te koop zetten..

en weetjeee:

Ik mag weer paarden gaan bezichtigeeeeeeeeen alleen mag ik nu nog niet rijden dus moet even kijken hoe ik dat ga fixxen (ik loop op loopgips en moet eigenlijk met krukken lopen omdat mijn voet is gekneusd) en dat duurt nog tot 27 juni (van 2juli tot 16 juli moet ik ponykampen begeleiden en heel veel paardrijden haha)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 22:03

Nou ik kom ook weer es langs.... Heb je het paard van je dromen gevonden, kun je geen vervoer regelen, zucht...

*Overweegt serieus om naast haar weekend nog 2 dagen vrij te pakken en dan in 4 dagen die 100 km maar te voet af te leggen.*
't zou een vliegende start van onze band zijn. :+