slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XWorlino

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:41

katiavl schreef:
hangt af van welk middel. Heb bv al in men hele cariere als assistente nog geen paard gehad dat vocht. En het zijn er veel spijtig genoeg Huilen

dat is zo niet waar paarden mogen niet geslagt worden geen slager !!!
dan mara met een spuitje als het egt hard nodig is

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:44

Zolang je paard gezond leeft moet je ervan genieten! Tuurlijk heeft het paard niet het eeuwige leven! Je moet er altijd aan denken dat hij op een dag dood kan/zal gaan Ach gut Zo is het leven nu eenmaal.

XWorlino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:46

ik zou wel eerst een lekkere leuke dag met hem/haar maken hoor Lachen

XWorlino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:46

anders is het wel banketstaaf

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:53

XWorlino schreef:
anders is het wel banketstaaf

Banketstaaf? Verklaar je nader? Verward

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:00

Sterker nog ze kunnen helemaal niet dat soort dingen denken[/quote]

idd een paard kan niet speculeren. Hetzelfde dat als wij langs een afgrond lopen we onszelf al "zien" vallen. Een paard ziet gewoon de diepte en zal er zonder angst langslopen.[/quote]

maar een paard word allicht zenuwachtig en dat hij dan zijn laatste levens uren zenuwachtig moet zijn en niet rustig op zijn trouwe plekje kan blijven vind ik al genoeg om hem niet te laten slachten ook als een paard er zwaar aan toe is en dan nog een trailerreis naar de slact moet maken vind ik niet leuk voor een paard

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:39

XWorlino schreef:
katiavl schreef:
hangt af van welk middel. Heb bv al in men hele cariere als assistente nog geen paard gehad dat vocht. En het zijn er veel spijtig genoeg Huilen

dan mara met een spuitje als het egt hard nodig is

verklaar je nader?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:56

*humpf...Katleen en quotes Haha! *
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 26-05-07 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:58

massy schreef:
mij kan je niet overtuigen als ene paard op zo´n slachtplaats staat zullen zeniet denken ik krijg een uitgebreide poetsbeurt hoor!! als ze op hun eigen plekje zijn is hun einde een stuk vrediger

Verklaar je nader.
Ooit een slachthuis binnen geweest?
Ooit verschillende paarden zien geslacht worden?

Ik persoonlijk trouwens ook niet hoor. Maar ga eens navragen bij de verschillende mensen hier op bokt die wel voor die keuze hebben gekozen. Negen van de tien zeggen je allemaal: Hij liep zo braaf en rustig naar binnen, hij had geen flauw idee wat er aan de hand was, hij was al weg voordat hij de kans had om te panikeren, hij stierf met een snoepje tussen zijn tanden..... En van die 1/10de waarvan het paard wel verkeerd reageerde, is het maar de vraag of het ook niet aan de gespannen omstaanders lag (als je paard moet slachten voel je je niet bepaald vrolijk als eigenaar, maar dan zal je die negativiteit net zo hard uitstralen als de DA was langsgeweest met het spuitje).

Citaat:
maar een paard word allicht zenuwachtig en dat hij dan zijn laatste levens uren zenuwachtig moet zijn en niet rustig op zijn trouwe plekje kan blijven vind ik al genoeg om hem niet te laten slachten ook als een paard er zwaar aan toe is en dan nog een trailerreis naar de slact moet maken vind ik niet leuk voor een paard

Tweede rij vanonder beginnen op je toetsenbord.
Helemaal uitertst links, daar staat normaal zo'n pijltje.
helemaal rechts van het rijtje heb je hetzelfde pijltje. Als je een van die twee tegelijk met een letter indrukt, krijg je dit: HOOFDLETTER.
Verder staat er onder de drie ook nog een punt. Of je kan het pijltje weer indrukken en op de toets waar de puntkomma en de punt staan drukken, werkt ook Knipoog .

Verder hangt het er maar vanaf welk paard je hebt. Mijn paard is 21 en van jongs af aan van de ene plek naar de andere gesleurd. Honderden wedstrijden, buitenritten, nieuwe weien, nieuwe paarden...die kijkt nergens meer vanop. Als ik op wedstrijd ben ik haal haar de trailer af, doet ze niet eens de moeite om eens rond te kijken. Dadelijk het gras grazen, geen greintje spanning of zenuwen.

Het verhaal zal anders worden als je een driejarige hebt die nog nooit zijn erf is afgeweest, laat staan een trailer heeft gezien. Ja, als je die gaat vervoeren, dat wil wel eens met meer problemen gaan.

Maar zoals ik eerder zei, ook niet elk paard is even vrolijk bij het ruiken van een DA. Het paard wat ik beschreef was ook bloednerveus zolang de man in de buurt was, moest hij hem die dag hebben ingeslapen dan zou het inslapen voor het paard ook een bijzonder angstige ervaring zijn geweest.

Citaat:

Inderdaad! Weg met de slager! Leve de doe-het-zelvers! Go jij! Go jij!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:50

doe het zelvers Haha!

Tuurlijk waar kan ik een spoedcursus volgen de mijne is 24 mag hopen dat ie nog vers is

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:36

idd dat is ook een goeie,paarden die bang zijn voor de DA zijn dan ook angstig als ze ingeslapen worden,en wat zou je dan doen?

en wie weet komt er wel een doe-het-zelf cursus van de keurslager!
mijn opa was slager,misschien wil die wel een cursusje geven

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:55

Moderatoropmerking:
Kunnen jullie aub normaal op elkaar reageren?
Ik heb enkele reactie's gezien die ik toch wel een tikkeltje overdreven vind. Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:27

Sylleke, dat is al 80 pagina's lang geprobeerd.
Maar als je na 1454878 keren uitleggen hoe de slager echt in zijn werk gaat nog altijd ononderbouwde meningen krijgen "nee geen slager da tis sielugh!" of twee posts nadat je hebt verteld dat je kan kiezen of je paard voor consumptie geschikt is "bah je moet er toch niet aan denken dat je paard op iemans zijn bord ligt Misselijk ", dan heb je geen zin om het nog eens voor de 1454879de keer vriendelijk te blijven uitleggen, tot drie posts later weer de volgende "mensuh die hun paart naar du slacher brenge hebbe geen hart voor hn paard!!! Boos! Boos! -:( ". verschijnt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:28

Sellyke zou je gewoon ook willen zeggen wie er overdreven reageert

voordat ik weer een ow heb Boos!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:36

En anders zou ik graag hebben dat ik alle ononderbouwde of valse meningen mag temmen en dat die allemaal verwijdert worden. Zal wel een leeg topic worden, maar dan moet ik me ook niet meer moe maken Haha! .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:39

HIHIHI ja en dan die penny's die overdreven reageren een ow geven ............dan ben je wel een uurtje zoet denk ik Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:51

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:53

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:10

en waar gebeurd dit allemaal (heeft niet gekeken hoor) anders moet je maar eens hier op bokt kijken bij excursies slachterijen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:29

Die site is niet zo schokkend als men zegt daa hangen koeien dan geloof ik het ook

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:55

Ik zie het schokkende ook zo niet.
Gewoon een tekstje over wat er gebeurd nadat je paard voor consumptie geslacht is (en dat 1/3 van de snacks paardenvlees bevat is ook al langer bekend).

Vraag me ook af in hoeverre de tekst betrouwbaar is aangezien er ergens staat dat in de trant van "dat shets geen sportpony's zijn en alleen maar nuttig voor de wei af te grazen, en eens de eigenaren ze beu zijn naar de slacht worden gebracht."

De sheteigenaars hier moesten het eens horen Haha! .

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:02

xKatleentjex schreef:
Gewoon een tekstje over wat er gebeurd nadat je paard voor consumptie geslacht is (en dat 1/3 van de snacks paardenvlees bevat is ook al langer bekend).

Vraag me ook af in hoeverre de tekst betrouwbaar is aangezien er ergens staat dat in de trant van "dat shets geen sportpony's zijn en alleen maar nuttig voor de wei af te grazen, en eens de eigenaren ze beu zijn naar de slacht worden gebracht."

En vaak zijn dat soort sites als Wakkerdier e.d. ook erg ongenuanceerd. Ze plaatsen vaak alleen wat in hun straatje past Lachen.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:23

xKatleentjex schreef:

Ik ben een sheteigenaar en ik moet er eigenlijk alleen maar om lachen ROFL

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:40

en sommigen vinden het dus vreselijk als er paarden in snacks zitten,maar niet dat er koetjes en varkentjes in verwerkt worden?

hypocriet hoor

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:49

De link staat al een hele tijd bij het gastenboek van onze manege.