Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sasja0705 schreef:Ff offtopic (of niet) : ik was bij de wk jonge paarden en oh man, wat ik daar gezien heb heeft mij echt te tenen laten krommen.
Allemaal zijn ze dan wel de sterren van de hemel gelopen maar 80% miste de simpelste basis vanuit de grond.
Dat jonge paarden op vreemd terrein nerveus zijn, ok, uiteraard mag dat.
Maar als er 3 mensen omheen moeten treken vasthouden, die de paarden nog gekker maken en soms niet zachtaardig.
Als je zowat geen een paard ziet dat kan stilstaan bij opsteigen, dan ontbreekt echt de simpelste basis van opleiding.
Dan is het imo puur erop en gaan met de banaan voor de centen.
En het waren geen incidenten, het was het grootste gedeelte.
Daar krijg ik echt medelijden met de jonkies
sasja0705 schreef:Ff offtopic (of niet) : ik was bij de wk jonge paarden en oh man, wat ik daar gezien heb heeft mij echt te tenen laten krommen.
Allemaal zijn ze dan wel de sterren van de hemel gelopen maar 80% miste de simpelste basis vanuit de grond.
Maar als er 3 mensen omheen moeten treken vasthouden, die de paarden nog gekker maken en soms niet zachtaardig.
Als je zowat geen een paard ziet dat kan stilstaan bij opsteigen, dan ontbreekt echt de simpelste basis van opleiding.
pol013 schreef:sasja0705 schreef:Ff offtopic (of niet) : ik was bij de wk jonge paarden en oh man, wat ik daar gezien heb heeft mij echt te tenen laten krommen.
Hmm, ik heb poepie brave paarden maar die hebben daar toch ook echt tijd voor nodig gehad voor ze dat altijd en onder alle omstandigheden zo deden. En dat was zeker nog niet zo bevestigd op die 'jonge paarden' leeftijd in zo'n setting.
Kon het thuis nog zo perfect gaan. Had ik hem nog zo netjes laten wennen door even aan de hand rond te stappen van te voren. Ontplofte hij toch nog even bij het opstappen op een vreemd cross terrein. Is gewoon wat het is in het begin.
Dat is gewoon jonge paarden.
Of ze het dan daar perfect NH proof aanpakken daarna weet ik natuurlijk niet. Ik was er niet bij. Maar dat een onrustig paard altijd ligt aan geen voorbereiding of bereidheid daartoe zou ik zeker niet durven zeggen.
Elisa2 schreef:Ik was ook bij het WK jonge dressuur paarden en vond juist merendeel erg prettig met de paarden omgaan en rijden. Natuurlijk zijn het jonge en soms wat sensibele dressuur paarden en veel jonge hengsten ook. Dat is toch net ff wat anders dan het gemiddelde recreatie paard.
sasja0705 schreef:"Doodoefenen" ? Nee, gewoon een gezonde basis leggen voordat je zadelmak maakt.
Ik heb in mijn leven genoeg paarden zadelmak gemaakt en mijn eerste vereiste voor uberhaupt opstappen was "hoh is hoh" en ook meer zien als alleen de eigen bak.
En met deze gewoon, simpel geleerde basis heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad, duurt alleen ff 1 a 2 weken langer voorbereiding... en dat past niet in het commerce of beter inmiddels ratrace
Elisa2 schreef:Wat was er niet meer leuk aan? Wat gebeurde er precies?
Ja Ponytante, dit geeft aan dat dit filmpje bewust is uitgebracht om CD van de spelen te weren inderdaad. Zoals al gelijk gezegd werd, de timing..daar ging het om en niet om het welzijn, dat demonstreert deze mevrouw nu even heel erg goed.
Janneke2 schreef:...de waarheid vertellen mag altijd.
Maar puur praktisch: zonder bewijs wordt het "zijn woord tegen het jouwe",
in principe vind ik 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niet verkeerd -
dus spreek pas belastende woorden als je bewijs hebt.
Polar schreef:Het punt is ook dat ik denk dat er heel veel mensen op Bokt zitten die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt, als buitenstaander.
Die dit heel graag zouden willen vertellen, maar weten dat zodra ze dit doen, ze op een aangifte wegens smaad kunnen wachten.
Een bedrijf of persoon bij naam noemen en feitelijk vertellen wat je hebt gezien, met of zonder bewijs, is strafbaar.
Janneke2 schreef:...de waarheid vertellen mag altijd.
Maar puur praktisch: zonder bewijs wordt het "zijn woord tegen het jouwe",
in principe vind ik 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niet verkeerd -
dus spreek pas belastende woorden als je bewijs hebt.