Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:23

Die manen, geweldig :)

En leuk om haar eens in actie te zien. Er is trouwens niet echt een overschot aan Shetten tegenwoordig.
En om mee te mennen zijn ze geweldig.

Zou er zo weer een willen maar de vriend waren onze paarden staan heeft, zeer terecht, geen zin om hectares aan weiland Shet proof te maken.

marga1

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:35

Nou als de buitenste heining maar shet proof is dan kan het met 1 draadje op de juiste hoogte met voldoende stroom erop. Dat lukt hier wel. Heb er 3 en de oudste heeft niet veel respect voor stroom.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:56

Oh die derde foto geweldig!
Nou laat het allemaal even bezinken en ik heb wel het idee dat je echt heel graag een veulen wilt. Hoewel ik vind dat dat met Skyla, kan is Sterra misschien een betere optie.
Temperament is naar mijn idee meer erfelijk dan bv dominantie/onzekerheid naar andere paarden. Ik heb heb het stoute veulens uit brave moeders gezien en omgekeerd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:55

marga1 schreef:
Nou als de buitenste heining maar shet proof is dan kan het met 1 draadje op de juiste hoogte met voldoende stroom erop. Dat lukt hier wel. Heb er 3 en de oudste heeft niet veel respect voor stroom.

Mijn Giant heeft daar eerst een tijd wel gestaan maar die brak regelmatig uit. En ze staan op wisselende weides. Weet niet precies hoeveel land maar minstens 10 hectare. Dat is dus geen doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:52

Wat een heerlijke foto's van de kleine diva!

Ze ziet er fantastisch uit <3

En wat betreft de veulenwens:
Een veulen kopen is ook nog een optie, hè?
Heb je toch de vreugde van iets jongs op je erf zonder de risico's!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:12

Heerlijk die actiefoto's! <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:18

Ponytante schreef:
[Andrelon] foto 2 <3

Stel, in 2027 komt iemand eerste keer op Bokt. Staat in de actieve onderwerpen Mogelijk winterveulentje op komst deel 8 :') We geven niet op!

Omdat het een soort traditie is een rijmpje in langlopende topics te hebben:

"Mogelijk winterveulentje op komst deel 8. Wij staan nog steeds in de wacht!" :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 15:42

Dat ik graag een veulentje had gewild na al het hopen en wachten klopt maar dat betekent natuurlijk niet dat het ook moet. Ik zing voor de kinderen dan altijd "You can't always get what you want" en dat geldt natuurlijk ook voor mij :D
Voor nu is het goed zo, dromen over de toekomst is super leuk natuurlijk. En in dat kader heb ik dus al eens wat zitten rondkijken en fantaseren maar dat is niet voor nu en zeer waarschijnlijk blijft het bij dromen.

Ik zie het al voor me zo'n lang lopend topic op bokt met bijbehorend rijmpje :') Maar het topic mag in iedergeval niet op dit subforum blijven staan (logisch natuurlijk want er komt geen veulen). Gelukkig mag het topic nog even blijven staan totdat we op 13 maart hopelijk meer duidelijk hebben zodat iedereen die dat wil de definitieve afloop nog wel mee kan krijgen. Daarna wordt het topic verplaatst naar een beter passende plek, wel zonde van alle zeer wetenschappelijke kennis en ervaring die dan verloren gaat op dit subforum :+

Skyla bootcamp dag twee, een paar keer springen en een beetje rennen. En de ongeplande start van Skyla haar kudde rehabilitatie traject :oo Eén van de IJslanders vond het wel een goed idee om dwars door het het tussen de twee paddocks heen te rennen 8)7 Skyla stond met Sterra in de grote paddock en de rest van kudde kwam daar dus ook weer naartoe. Het gaat tot nu toe heel goed, willen jullie allemaal heel hard duimen dat dat zo blijft?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:54

Mooie springtechniek heeft ze.
Terug denkend aan de boeken van Henry Blake destijds, die zag dat paarden waar vaak mee gewerkt werd een hogere , semi beschermde status in de kudde hadden. Zou het kunnen dat werken met Skyla helpt om haar veiliger te doen voelen in de kudde zodat ze niet meer denkt te moeten slaan als oplossing?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:02

Mooie springtechniek idd!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:10

En die manen tijdens het springen <3

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:28

Ik lig dubbel om de suggesties die worden genoemd. En 13 maart duurt nog even dus tot die tijd blijven we gewoon nog even hier.

Die spring foto van Skyla, echt fantastisch. Het is echt een leuke shet

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:30

Prachtige foto. Hoe je dat voor elkaar kreeg?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:28

Andrelon model!
Wat heeft ze toch een prachtige bos manen

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:14

Wel een prachtpony <3

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:41

Kijk haar springen dan! Ik denk niet dat ze dit hoogdrachtig zo mooi voor elkaar gekregen had. _O-

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:21

Whahaha wat een haardos!
Oh Pam…. euhhh Skyla gooi je manen los!

Hoe geweldig we het allemaal ook zouden wensen, geen veulen is denk ik op alle fronten het beste voor Skyla. Het enige wat misschien opgelost zou kunnen zijn was het gesnauw naar de kudde. Maar het kan zomaar zijn dat als ze nu meer en meer moet gaan werken voor haar pretty status en haar voer dat ze wat gaat inbinden in reactie.

Ik ben echt heel erg benieuwd wat voor conclusie 13 maart getrokken zal worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:22

Ze kan goed springen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:34

Dat springen had nou eens echt spectaculaire uierfoto's opgeleverd!
Gemiste kans, Swift, jammer... -O-

Maar mijn duimen draaien mee, hoor!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:15

Schijnzwangerschap komt bij paarden ook voor. Inclusief dikke buik en uiers. Misschien is ze wel drachtig geweest en heeft ze heel vroeg verworpen, maar denkt het lichaam dar het nog drachtig is

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 00:13

De meeste reacties van alsnog een veulentje zijn ook met een grote korrel zout te nemen.
De enige die daar beslissingen over kan nemen zijn Swift en haar gezin.

Geweldige foto's!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:29

Een gezellige maandag morgen voor alle bokkers ! :D :D :D

Ik kijk voortaan wel alleen naar de foto's <3 *\o/*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:20

Moderatoropmerking:
Er zijn wederom een paar berichten verwijderd die alleen ingingen op elkaars manier van schrijven. Opnieuw: er worden ook wel eens andere overwegingen gepost in een topic, dat is niet verboden en TS gaat daar meer dan prima mee om. Ga niet in de verdediging, ook niet voor een ander, daarmee verziekt de sfeer in een topic. We hebben een foei functie voor als je berichten van mensen niet kunt waarderen. Verder voor iedereen dus de vraag om waar het je nodig lijkt te TeMmen, maar er in het topic dan verder niet op in te gaan. TS en ook andere meelezers hebben niets aan berichten met persoonlijke gesprekken, wil je op persoonlijke noot ergens op doorgaan, doe dit dan via PB.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:36

Oh, alle heisa gemist :')

Mooi sprong zo met wapperende manen! Je nam de aanstaande-moeder-tijd zéér serieus met analyses en 24/7 surveillance. De bootcamp-aanpak blijft er zeker niet onder! ~~}>

Had ik maar ook zo'n personal trainer, mijn goede voornemens om samen met Skyla te lijnen blijven nog achter. Zouden de buren het erg vinden als ik een paar hindernissen neerzet op het gazon? Toen ik klein was was hobbyhorsing nog niet uitgevonden maar zonder stok tussen mijn benen heb ik destijds wel menig parcours gesprongen. 8-)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:43

Misschien nog een tip voor in Skyla's webshop dan: een hobbyhorse met haar nagebootste hoofd inclusief wapperende manen!

Het laatste uiteraard alleen als extra bonus als de gebruikster hard genoeg haar best doet >;)