Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:50

Wellicht kan ook dit bericht aangepast worden Tienus63. Dit is onjuiste informatie verspreiden, wat een kwalijke zaak is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:54

Nog kwalijker. Mensen die dan geen 3 berichten kunnen lezen op een forum. Het is duidelijk genoeg dat er twijfel is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:19

Ze heeft de linkjes er toch bij geplaatst? Als je die leest dan wordt al snel duidelijk dat ze een vergissing gemaakt heeft door te schrijven dat het een wolf was. Ook dat kan gebeuren. Maar om dat nu gelijk een kwalijke zaak te noemen is wel erg overdreven.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 17:23

Ja, beschrijving was herder met verkeerde kleur vacht. Dat kan dan een kruising geweest zijn van 2 hondenrassen, hybride of wolf. Gezien de omschrijving was het in elk geval een grote(re) hondachtige en is het een wolvengebied waar als ik het goed begrijp 2 roedels actief zijn, mogelijk territorium conflict? want dat zou ook agressie opleveren naar niet eigen roedel wolven en hondachtigen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:35

Ik neem aan dat ze ook dna bij de man zijn verwondingen kunnen afnemen om te testen of het een wolf of hond was.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:49

Tinka schreef:
Ik neem aan dat ze ook dna bij de man zijn verwondingen kunnen afnemen om te testen of het een wolf of hond was.

Ja, staat in het linkje van Jet

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:54

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:47

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:13

DuoPenotti schreef:
Nog kwalijker. Mensen die dan geen 3 berichten kunnen lezen op een forum. Het is duidelijk genoeg dat er twijfel is.

Kun jij mij alsjeblieft weer op de foei lijst zetten? Dat lijkt me wel zo fijn voor jou.

Dreamboy schreef:
Ze heeft de linkjes er toch bij geplaatst? Als je die leest dan wordt al snel duidelijk dat ze een vergissing gemaakt heeft door te schrijven dat het een wolf was. Ook dat kan gebeuren. Maar om dat nu gelijk een kwalijke zaak te noemen is wel erg overdreven.

Je moest eens weten hoeveel mensen enkel de kop van een artikel lezen. In het artikel is duidelijk te lezen dat het onduidelijk is of het een wolf of een hond betreft. Waarom zou je dan zelf zeggen dat het een wolf betreft? Afgelopen week heeft ze ook al aangegeven dat een honden eigenaar bedreigd is, dat was ook onjuist. Een foutje maken kan, maar zorg dat het foutje hersteld wordt. Het lijntje met juiste informatie is toch al zo dun en niemand is hierbij gebaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:25

Voor jou bedoel je?

Misschien het wat meer bij jezelf houden dan bepalen wat en hoe andere hier moeten reageren volgens jou...
Want dat is het enige waarmee je bezig bent.

En als het je allemaal zo ergert. Er zit een kruisje rechtsboven.

Kaja schreef:
DuoPenotti schreef:

Kun jij mij alsjeblieft weer op de foei lijst zetten? Dat lijkt me wel zo fijn voor jou.

Dreamboy schreef:

Je moest eens weten hoeveel mensen enkel de kop van een artikel lezen. In het artikel is duidelijk te lezen dat het onduidelijk is of het een wolf of een hond betreft. Waarom zou je dan zelf zeggen dat het een wolf betreft? Afgelopen week heeft ze ook al aangegeven dat een honden eigenaar bedreigd is, dat was ook onjuist. Een foutje maken kan, maar zorg dat het foutje hersteld wordt. Het lijntje met juiste informatie is toch al zo dun en niemand is hierbij gebaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:35

@kaja
Ik meen dat de bokt regels dusdanig zijn dat je een beknopte samenvatting moet geven en de bron moet linken in een post.

De bron vermelding van wie bedreigt werd, was onduidelijk. En ik was rap met het doorgeven van dat bericht.
Nadien heb ik het bericht aan laten passen.

En nee, ik ben geen beheerder van welke alert groep of Facebook pagina/groep.
Ik vind dat er geen plek is voor de wolf in Nederland. Behoudens in een dierentuin.

In het geval van Duitsland is het een hondachtige geweest. Dus een wolf/wolf/hybride
Politie zegt daar dat er rekening gehouden wordt met een wolf vanwege de aanwezigheid van twee roedels in die omgeving.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:58

tienus63 schreef:
@kaja
Ik meen dat de bokt regels dusdanig zijn dat je een beknopte samenvatting moet geven en de bron moet linken in een post.

De bron vermelding van wie bedreigt werd, was onduidelijk. En ik was rap met het doorgeven van dat bericht.
Nadien heb ik het bericht aan laten passen.

En nee, ik ben geen beheerder van welke alert groep of Facebook pagina/groep.
Ik vind dat er geen plek is voor de wolf in Nederland. Behoudens in een dierentuin.

In het geval van Duitsland is het een hondachtige geweest. Dus een wolf/wolf/hybride
Politie zegt daar dat er rekening gehouden wordt met een wolf vanwege de aanwezigheid van twee roedels in die omgeving.

Ik begrijp absoluut dat je geen misinfomatie wilt geven, maar daarnaast vind ik dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn met het verspreiden van informatie. Zeker met zeer gevoelige onderwerpen als deze.

In het geval van Duitsland is er onduidelijkheid of het een hond of een wolf betreft. Insinueren is niet nodig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:05

Als ik zou willen insinueren, dan had geen bronvermelding bijgevoegd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:11

Misschien kunnen we er iets meer vanuit gaan dat mensen het goed bedoelen ipv dit gebash.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:29

Dat dus!!
En nu weer door.

Agree to disagree is ook prima.

Persoonlijk heb ik de indruk dat er meer aanvallen zijn in deze periode dan vorig jaar.
Ik baseer me op de whatsapp alert voor Noord-Nederland.
Vorig jaar was het 1e helft november schering en inslag, daarna werd het rustiger.
Voor mijn gevoel was het dit jaar nog betrekkelijk rustig in de herfst en nemen de aanvallen en slachtoffers nu toe.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:47

Ik heb vannacht zelfs gedroomd over een of meerdere wolven in mijn stal en wat ik zou doen.
Lees ik vanmorgen op nog geen km hemelsbreed een zichtmelding van een wolf vannacht. Hoe toevallig....

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:26

stal_HD schreef:
Ik heb vannacht zelfs gedroomd over een of meerdere wolven in mijn stal en wat ik zou doen.
Lees ik vanmorgen op nog geen km hemelsbreed een zichtmelding van een wolf vannacht. Hoe toevallig....

Verschrikkelijk toch? Ik slaap ook een stuk minder goed nu ze steeds dichterbij komen. Nu slaap ik altijd al erg licht maar het lijkt bijna wel of er 1 oor altijd alert is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:54

Benzz schreef:
Misschien kunnen we er iets meer vanuit gaan dat mensen het goed bedoelen ipv dit gebash.

Mwah; er zijn verschillende veel-posters die alleen maar hoogst tendentieus anti wolf kunnen schrijven: ongenuanceerd geen enkele wolf in NL kunnen begrijpen. Puur respectloos tegen de belangen/meningen van anderen zijn.

Kijk, dat je geen wolf in NL wil is één, een goed recht, doch datzelfde recht van anderen met een andere mening verketteren... nee, dat is imo geen goed bedoelen.

Maar goed, terug naar de wolf in NL, Be, Du.
Ík vind dat de regering de NL wet al lang had moeten aanpassen tot wat er binnen EU kader gewoon mogelijk is.
Of er al sprake ís van een of meer probleemwolven in NL is nog discutabel. Vroeg of laat echte gáát er een onontkenbaar probleem zijn. De wet dient erop voorbereid te zijn. Had dat allang moeten zijn.
De wolf zit er al een halve eeuw aan te komen. Dat daarbij tegenstrijdige mensenbelangen spelen is óók niets nieuws. Dat speelt al zo lang de mens met de wolf in concurrentie leeft.
Het is zowel de overheid als de dierenhouders aan te rekenen hier niet op geanticipeerd te hebben. Daarbíj is de overheid heel duidelijk tekort geschoten in voorlichting van de dierenhouders.

Zonder op wel/niet van de situatie nu in NL in te gaan vind ik dat de overheid het beleid onevenwichtig heeft gebaseerd op informatie vanuit natuurbeschermingsorganisaties. Ja, dat zijn de experts mbt tot natuur doch zo is de kapper dat ook mbt kapsels en als je aan de kapper vraagt of je haar geknipt moet worden ....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 01:18

En wat wil je ermee zeggen hc?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 01:39

Als de vos passie preekt, boer pas op je kippen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 01:55

Wij van wc eend adviseren ...

Ja, en dan vooral het puur op de kaart met lineaal uitmeten hoeveel roedels er passen op Xkm2 Nederland. Zonder zichzelf eerst de vraag te stellen of het hier wel geschikt is voor een wolf. Gezien de constante en aardig consequente afwijkingen van wat de experts zeggen dat normaal wolvengedrag is, is dit gebied niet geschikt. Wolf kan geen normaal wolfgedrag tonen, maar gedraagd zich afwijkend wegens ongeschikte omstandigheden. Is dat geen dierenmishandeling? Plus dat er in de EU-wet gewoon een clausule als ongeschikt gebied aangemerkte optie staat. Toepassen dus, dierenmishandeling is immers verboden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 06:24

:D sommige mensen hier kunnen zo rechterhand van Dhr Loos worden. Doen wolven vast niet, wacht onderzoek maar af, neem maar wolf werende omheining, er is wel samen te leven hier met wolven.... dit alles in allerlei bewoording en stelling vast blijven ondanks steeds meer blijkt dat het echt anders is.

Weet niet wat onwaarschijnlijker is. Hond met baas wordt door wolf aangevallen in wolven territorium en gebied waarin 2 verschillende roedels leven.
Of hond en baas zijn in gebied waar 2 wolven roedels leven aangevallen door een alleen lopende hond die groter is dan een herder en lijkt op een wolf. Deze hond is erg agressief en weet te overleven in een gebied met 2 wolven roedels...
Of deze agressieve hond was toevallig uit zichzelf vrijwillig een wolven gebied in gelopen om eens een confrontatie op te zoeken en wolven een lesje te leren.

Laten we het onderzoek gewoon af wachten ipv ons hier net zo agressief te gedragen.

Er is nu eenmaal niets onlogisch aan dat een wolf uit een gevestigde roedel een hond aan valt op zijn/hun territorium. Dat deze man en hopelijk ook de hond het na kunnen vertellen daar mogen ze van geluk spreken! Ook dat het bij 1 wolf gebleven is qua aanvallen als het een wolf was.
Hier op de veluwe en overal waar roedels zitten wordt deze kans met het jaar ook groter en groter. Zeker richting de paartijd en zeker net als bij honden op de grens van het territorium....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:14

Goed geschreven dierenfan :j

En idd op die plek is het niet ondenkbaar dat het een wolf is geweest. Niet voor niets dat ze ook dna afgenomen hebben.
Was het wel een hond dan is ook de vraag waarom was hij zo opgefokt en waar komt hij vandaan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:30

En zou het een wilde hond geweest zijn, hoeveel kans heeft die dan om te overleven in het territorium van meerdere wolven?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:32

Of we krijgen nog wat meer hybriden