Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:22

Leuk, lief en grappig de 2 pubertjes.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:38

Je ziet het typische hengstengedrag er in komen. Aan alles prutsen met hun tanden. :+ Merrieveulens zijn op dat gebied toch makkelijker. Allé, die die ik heb gehad. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 12:28

Morganlefay schreef:
Overigens heel wijs een hengstenketting.
Beter mee verlegen dan om verlegen.

:j Wij zeggen hier ook altijd: "beter er omheen en 'm niet nodig hebben dan 'm nodig hebben en 'm er niet omheen hebben."
zeker als je met twee jaarlingen staat die mogelijk wel kunnen bedenken dat ze eigenlijk wel wat beters te doen hebben dan staan wachten. :D
Vigo is echt een zok wat dat betreft. Die stond gewoon te wachten, als ik niet moest voorkomen dat Joy zijn ketting pakte om mee te spelen was ik hem aan het aaien. :+

N vroeg wat ik zou doen als hij idioot zou doen terwijl hij dat ding tussen zijn tanden had. (ik gok dat ie het zou los laten maar dat terzijde) dus ik zeg terwijl ik zijn voorlok goed leg en hem liefdevol aai "melktandjes uit trekken waarschijnlijk, de echte moeten toch nog komen. :+" kwam ze niet meer bij. :))
Elke keer als hij gespannen werd en om keek liet hij de ketting los dus ik maakte me niet zo veel zorgen om dat scenario. _O-

pien_2010 schreef:
Leuk, lief en grappig de 2 pubertjes.

:j Vigo stond een beetje te maffen. Die moest eerst niks weten van de hooibaal, ben benieuwd of hij die angst gaat houden want dan gaat het geen chill buiten rijpaard worden vrees ik. _O-

petraaken schreef:
Je ziet het typische hengstengedrag er in komen. Aan alles prutsen met hun tanden. :+ Merrieveulens zijn op dat gebied toch makkelijker. Allé, die die ik heb gehad. :)

Normaal wel idd. Hengsten en ruinen zijn normaal van het prullen met alles. Ik heb een uitzonderlijke merrie die dat ook doet (ze kan de stroomdraad open doen met het handvat. :roll: Ze heeft er niks aan want er staat nog een poort voor omdat we daar op berekend waren met haar. Maar ze kan het dus ze doet het. :+ ) maar over het algemeen is dat inderdaad meer iets van hengsten en ruinen. :j

Ik vind dat op zich wel leuk. heb ooit eentje gereden die je uit de wei haalde en dan moest je hem zijn eigen touw geven. Dan liep die zo met je mee. _O- En als je dat niet deed liep ie ook mee maar dan was ie beledigd. _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:31

Hier ook een ruin die het liefst zijn eigen touw in zijn mond heeft :D Ik vraag hem dus ook weleens of hij even zijn eigen touw vasthoudt als ik weer eens iets moet pakken ofzo. Handig hoor :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 12:34

ja Sam doet dat dus niet he. :+ Ze weten hier wel allebei dat als ik het touw over de hals leg dat ze moeten blijven staan waar ik ze neer gezet heb. Maar touw vast pakken doet Sam niet. Rêve maakt knopen los. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:01

Lijkt me dat je het zo netjes doet qua huurverhoging. Gewoon eerlijk naar elkaar zijn, met begrip voor elkaars positie en zonder verwijten. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze de huur zou verhogen, het is in principe alleen kale weidehuur toch? Of zit er ook hooi / voer bij en is het vanwege een prijsstijging daarvan?

Hopelijk vinden jullie een fijne oplossing die voor alle partijen als fair en prettig voelt :)

Ik denk dat het voor haar ook wel goed is om mee te rekenen dat ze tot nu toe wel een hele goede aan jou gehad heeft, en dat je wellicht nog verdere goede diensten kan bewijzen in de opvoeding van Vigo.

Dat het klikt tussen jou en haar. En tussen de paardjes. En dat ze zelf ook Joy leuk vindt.
Als je er 1 of andere etterbok voor terugkrijgt met een zure of veeleisende muts van een eigenaresse dan ben je ook niet blij :=

Maarja je wil logisch gezien toch ook goed uit de kosten komen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 22:23

Er zit hooi en voer bij in maar ik weet wat ik hier zelf voer (zelfde merk enz). Daarom wil ik haar ook wel helpen om goedkoper hooi te vinden (en betere kwaliteit)

Op het eind van de dag is dat inderdaad wat haar keuze is hè… :) mogelijk niet zoveel winst maken als ze hoopt (verlies maakt ze niet. Dat geloof ik niet. Niet op die twee veulens als ze iets van 25 vol pensioners heeft staan voor 85 euro meer dan ze mij nu wil vragen. Als ze verlies maakt gok ik dat ze het daar moet gaan zoeken.)

Of ze zet door, wat haar goed recht is en no hard feelings. Sterker nog. Ik heb nog een weide. Mijn man en ik willen eventueel kijken of we die hengst-proof kunnen maken en dat Vigo samen met Joy daarheen gaat met hetzelfde regime als nu alleen doe ik het dan en betaald zij de 175 euro aan mij. Dan hoeft zij niet op zoek naar een opfok, moet ze niet vrezen dat het niet klikt en dat Vigo in vreemde handen komt. Ze weet hoe ik met Vigo om ga. En hij staat dan nog steeds bij haar om de hoek dus ze kan zo gaan kijken. Ik doe het wel voor 175 hoor.

Ik wil echt niet het kreng uit hangen, integendeel. Maar ik ga ook mezelf niet in mijn vingers snijden. We zitten in dezelfde streek. Ik weet wat hooi en voer hier kost. En ik heb opties. :) ik ben 1 keer in mijn leven voor blok gezet met mijn paarden en dat overkomt me nooit meer. Ook nu niet. Ik kan Joy op halen dus de feiten zijn gewoon dat ik kan zeggen dat ik niet akkoord ga en zij dan voor een nieuwe keuze staat. Die wat jij noemt. En ondanks dat iedereen kennelijk vind dat ik rechtuit ben (soms te) zijn ze om een of andere reden elke keer verbaasd als ik nee zeg als iets mij niet redelijk lijkt. _O-

Maar goed. Daar zullen we nu de komende maanden dus uit moeten komen. Gewoon blijven praten. :) als we elk ons eigen pad terug gaan zal dat op een nette manier zijn als het van mij af hangt (wil haar helpen zoeken naar een nieuw vriendje als de weide niet kan.) als de rollen veranderen dan betaald zij gewoon wat ik haar altijd betaald heb en dan blijven Vigo en Joy samen.

Terror is vandaag mee op uitstap geweest, even een crash-course in vrachtwagen rijden en op verplaatsing gaan. :))

Ze kwam rustig aan, liet zich daar braaf rijden en wachtte braaf op de vrachtwagen (met haar bal en hooi blokken) terwijl we praatten.
Op weg naar huis heeft ze zich ook niet zo op genaaid en ze kwam heel rustig van de vrachtwagen alsof ze al haar hele leven een goed opgevoed paard is. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 00:58

Foto vergeten van mijn mop. :+:
Afbeelding
Had je twee maanden geleden gezegd dat we dit zo gingen doen had ik je voor gek verklaard. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 06:57

Nou, dat klinkt alsof je een nieuwe uitdaging nodig hebt, haha, goed man :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:24

Geweldig verhaal. Ik vind 175 euro voor 1 veulen al erg veel. Dus ik geef je groot gelijk!.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:32

Ik zie zo'n ballonnetje boven het hoofd van Reve: "Waar heb ik de verkeerde afslag genomen? >;) "

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 12:37

pmarena schreef:
Nou, dat klinkt alsof je een nieuwe uitdaging nodig hebt, haha, goed man :D

Al sinds ik Joy heb zeg ik dat ik een kleine opfok (Max 5tal veulens) wel leuk zou vinden. :j
Als alles mee zit kan het zijn dat die mogelijkheid er sowieso komt.

pien_2010 schreef:
Geweldig verhaal. Ik vind 175 euro voor 1 veulen al erg veel. Dus ik geef je groot gelijk!.

Ik vond dat ook al veel maar daar kon ik nog mee leven. 200 ging me echt te ver.

Rocamor schreef:
Ik zie zo'n ballonnetje boven het hoofd van Reve: "Waar heb ik de verkeerde afslag genomen? >;) "

_O- wij zeiden ook al… Volgens mij wil Rêve opnieuw onderhandelen over haar contract. _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:19

oei 175 voor een veulen in weideseizoen is echt al behoorlijk aan de prijs. Ik dacht dat het in België goedkoper was in NL, maar het is zelfs duurder dan de meeste adressen in de zomer dan die ik al ken. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:25

Ayasha schreef:
[ [url=m/rN57rQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Had je twee maanden geleden gezegd dat we dit zo gingen doen had ik je voor gek verklaard. :+

Ze lijkt wel zo’n deftige madam die de manager wil spreken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 17:45

Mer1980 schreef:
oei 175 voor een veulen in weideseizoen is echt al behoorlijk aan de prijs. Ik dacht dat het in België goedkoper was in NL, maar het is zelfs duurder dan de meeste adressen in de zomer dan die ik al ken. :=

Het ís hier ook goedkoper. Daarom dat ik ook gewoon niet 200 euro wil gaan betalen. Ik weet wat mijn paarden kosten en Rêve is een bodemloze put. Als ze met 175 euro geen winst maakt op Joy doet ze echt iets mis. Ik vrees dat ze die 175 voor de twee rekent en dán nog eens winst wil maar zo werkt het natuurlijk niet als je maar 2 veulens hebt staan he. Als je je eigen veulen er al uit hebt (en onder de tafel he) dan is dát ook winst IMO. Maar goed, dat is mijn redenering, dat hoeft niet de hare te zijn. Daarom: als het zo ver komt dat ze echt zegt van 200 of weg. Dan gaat ons plan B in werking en kan ze kiezen om hem met Joy mee te laten gaan of ze zoekt zelf een andere opfok.

Mars schreef:
Ayasha schreef:
[ [url=m/rN57rQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze lijkt wel zo’n deftige madam die de manager wil spreken

Ik denk dat dat ook een beetje haar wens was. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:35

Manlief kwam vandaag thuis met een prachtig diep bruin lederen halster voor mijn verjaardag morgen. (Ik kreeg het vandaag omdat we elkaar pas morgen avond weet zouden zien, ik spendeer mijn verjaardag morgen nl in het ziekenhuis. Hij slaapt voormiddag door zijn nachtshift. Als hij wakker is ben ik in het ziekenhuis en tegen dat ik thuis kom is hij trainen met de honden, _O- dus ik kreeg een 30+2 pre-verjaardagscadeau :+: )

Ik heb hier een lederen halster op hangen in mijn zadelkamer met dezelfde kleur en die is van het paard geweest dat mijn eerste grote verdriet geweest is.

Dat paard hadden we via de neef van mijn man (ja, mijn man en ik kenden elkaar als kind al.)

Hij heeft met dat paard gesprongen en herkende meteen het halster en vroeg hoe ik daar aan kwam. Hij wist nl wel dat dat paard verkocht was maar wist tot die dat niet dat hij naar ons gekomen was. Dus ik zei ‘dat is met Holly mee gekomen. Ik heb het altijd een prachtig halster gevonden dus heb het mee genomen toen we de paarden op haalden.’
Daar was hij blij om want Holly was voor hem ook een speciaal paard dus via via is een stukje van Holly nu altijd in ons huis… (dat was Holly zijn wedstrijd halster.)
Het is voor mijn echt onmogelijk om niet in een vorm van ‘lot’ of ‘groter’ geheel te geloven… alleen al door het feit dat mijn man en ik samen gekomen zijn en alle ‘toevalligheden’ die we inmiddels al ontdekt hebben. :+

Anyhow, Dat ik dat halster zo mooi vind herinnerde hij zich blijkbaar nog want vandaag kwam hij met een halster in dezelfde kleur maar iets mooier afgewerkt (en in Rêve haar maat. Holly was 1,78 met bijhorend hoofd. _O-) voor Rêve. :+:

‘Want nu gaat ze op verplaatsing en heeft ze haar eigen nette halster nodig zonder bontje.’

(Sam heeft een zwart lederen met een bontje dat Sam altijd mooi op zijn plek laat zitten maar dat Rêve binnen vijf minuten altijd aan haar oog heeft zitten ipv achter haar oren. _O- )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heel donkerbruin dus. Geen zwart. :+:

Ik heb ook de gewoonte om halsters van overleden paarden niet te ‘hergebruiken’. De Rooie zijn halster hangt hier ook. Dat van Holly olie ik om de zoveel tijd in dat het mooi blijft maar het voelt fout om ze voor andere paarden te gebruiken. :o Mijn man accepteert die eigenaardigheid en Rêve heeft nu dus haar eigen mooie diep bruine halster..

Ik heb het nooit gepast maar ik denk dat dat van Holly in principe ook gepast zou hebben op zijn kleinst maar… Het hoort bij Holly.. :o

Komt nog bij dat het enige dat ik niet zelf koop voor mijn paarden lederen (vaak dure) halsters zijn ómdat ik die gewoonte heb… dus de traditie is nu dat eens een paard zijn ‘eindmaat’ bereikt heeft, mijn man een halster koopt voor ze. :+ en hij weet altijd precíes wat bij ze past. :+

Sam zijn halster is smaller, fijner. Rêve kan een wat zwaarder halster hebben. :+:

De Rooie is helaas nooit tot het ‘lederen halster’ punt gekomen. Van hem hangt hier een stoffen dat ik van mijn toenmalige bijrijdster gekregen heb zodat we het halster waar hij mee gekomen was van hem af konden doen. ‘Figuurlijk de slechte herinneringen weg gooien’ :+

Vond dat zo’n mooi gebaar van haar dat het me niet kan schelen dat het een stoffen is. :+: (ze kwam er spontaan mee aanzetten na een paar dagen.)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 00:43

Wauw wat staat dat gaaf <3
En heerlijk zo’n man die weet wat jij mooi vindt en ook nog eens mooi bij je paard staat. Dat diep donkerbruin staat toch net even wat chiquer bij een lichter paard.

Gefeliciteerd met je verjaardag [&]

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:30

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

En inderdaad het is echt een prachtig halster <3

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:44

Gefeliciteerd! Wat een waardevol cadeau!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:18

Gefeliciteerd met je verjaardag !
En wat een mooi cadeau van je man.

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:19

Gelukkige verjaardag!

Wat een prachtig geschenk.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:48

Van harte gefeliciteerd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:43

Gefeliciteerd, wat een geslaagd cadeau, schot in de roos +:)+

Hihi nafkedemi ik vind op 1 of andere manier die Norse Booskat op jouw avatar zo grappig zitten altijd, moet er altijd om grijnzen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 10:48

Thx jonges! :+:

Net even met de pup op de zetel gezeten, dadelijk de paarden hooi geven en dan mag ik in het ziekenhuis gaan vieren. _O- Misschien krijg ik een cupcake los van de hoofdverpleger. _O-

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:57

pmarena schreef:
Gefeliciteerd, wat een geslaagd cadeau, schot in de roos +:)+

Hihi nafkedemi ik vind op 1 of andere manier die Norse Booskat op jouw avatar zo grappig zitten altijd, moet er altijd om grijnzen :D

Bedankt voor dit compliment!
Sorry Ayasha dat ik ff in breek...