Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:21

Thanks Froukje.

Mijn plan is doorrijden, kijken of we een keer naar de merriekeuring kunnen en daarna zie we wel weer.

Tot afgelopen donderdag rustig aan gedaan. Eerste eek 3x kort gereden, zadel lag klote en dat ging niet. Zadelmaker geweest, dag erna tandarts. Woensdag weer bijgezet gelongeerd en donderdag weer gereden. Toen ging ze tot 3x toe gruwelijk uit haar plaat. Vrijdag en zaterdag nog een keer gereden en toen ging het weer goed.
Vandaag vrij. Komende week weer wat lopen. Dinsdag smid, vrijdag zadel terug en vrijdag middag komt de cranio sacraal om haar te behandelen.

Als ze braaf blijdt 3x pw rijden en 1x longeren. Hopelijk kan ze over 14 dagen mee naar het bos.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:41

Wahaha CL, die blooper is briljant :D Hij wisselt wel braaf ja :j Wat een gaaaaaf zadel...fijn dat jullie nu een fijn passend zadel voor beiden hebben!

Knappe Dije weer braaf aan het werk :)

Welkom PSvanLot! Wat sneu voor het dier dat ze zo'n knauw heeft gehad van alles wat er de laatste tijd mee gedaan is, hopelijk trekt ze snel bij! Wat is het er voor een?

Lekker zo dan toch samen bezig voorlopig Froukje :j

Pinda heeft mooi even de spierpijn eruit mogen lopen, we zijn met een clubje jonkies samen even de weg op gewandeld. Mijn dappere dodo op haar gemakje voorop, ze is veruit de grootste maar stapt ondanks haar stelten vrij traag dus de andere twee stuiterden wat door het te relaxte tempo :') Boeit haar niks, ze vindt het zó leuk om zo op pad te gaan, heerlijke theemuts :+:

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:48

Malenka heeft vandaag even een zadeltje mogen testen, is het zadel van mijn fjord en dacht dat het wel een beetje zou passen dit past echt niet. Even sparen en dan de zadelmaker maar laten komen voor een nieuw(gebruikte) zadel.

Reactie was zoals ik al wel verwacht had weer braaf. Geen gebok of gedoe en tijdens het zadelen bleef ze mooi ontspannen staan wachten. Nadat ik de beugels had laten zakken sprong ze even weg toen ze in galop aansprong maar er zit verder weinig actie in dat paard _O-

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:39

Welkom nieuweling! (Sorry naam kwijt).

Gentle een nieuw zadel, heel erg gaaf! En wat loopt hij goed!! Wauwie. Vind dat western zo tof!

Malenka superbraaf! Heel fijn zo!

Vandaag heeft bijrijdster gereden. Pony was aan het uitproberen geslagen en was spontaan z’n stuur kwijt... :x boefje...

Heb as dinsdag zelf les! En wil donderdags proberen om in de buitenbak een stukje af te zetten om te kijken hoe dat gaat :)

Ook voorgenomen om elke week een stukje de weg op te gaan wandelen. Beide vinden we dit nog erg spannend, maar t word aan de andere kant ook wel een keer tijd.
Dus als m’n vriend mee gaat, beginnen we eerst met 10 meter en dan zien we wel waar we belanden.

Daarnaast is afspuiten ook nog een dingetje :+
Dramaking blijft écht níet stil staan want nee daar word je nat van.

Goed we hebben weer genoeg te doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:09

Pinda klinkt echt als een topper, Vientje! Hoe ze alles oppakt en reageert is toch super!

Je blooper valt toch mee, CL! Je hebt een meedenkend paard, soms handig en soms minder handig. :D
Mooi zadel!

XXutopia, paarden voelen zo goed je stemming aan. Ze spiegelen alles :j
Fijn dat Dije nu weer goed gaat.

Welkom, PSvL

Ondanks dat het zadel niet past doet Halen na het best goed. Lekker gas erop maar niet gek :)

Gewoon lekker al kletsend met je vriend een stukje gaan wandelen, Jodym. Niet teveel focussen op hem.

Vandaag na het oefenen in de bak weer stuk buitengereden samen met een stalgenoot. Joya voorop en ze deed het prima. We kwamen veel tegenliggers tegen en werden ingehaald dus genoeg te oefenen maar het was geen probleem. Voelde al zo normaal, heel fijn :)
Woensdag gaan we weer met de trailer richting de duinen! Zin in! *\o/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:22

fransje23 schreef:
XXutopia, paarden voelen zo goed je stemming aan. Ze spiegelen alles :j
Fijn dat Dije nu weer goed gaat.

Dat doen ze zeker :j Zeker zo'n gevoeligerd als Dije..

Donderdag krijgt Kevin z'n eerst les met de lange lijnen, en voor Dije ook de eerste keer :P Ben benieuwd :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:51

Ik ga even morgen een flinke bijlees post weer maken want ik loop heel erg achter had wel even snel terug gelezen om erachter te komen hoe het met kruimel lover ging maar zag dat de keuze al gemaakt is wat ontzettend moedig dat je dit besloten heb! En wat erg van je merrie pfff

Hier gaat mijn gevoel van 0 naar 100 elke dag ... ik ben zo aan alles gaan twijfelen zelfs al meerdere keer met verkoop in mijn hoofd gezeten... syd maakt het mij vooral niet makkelijk nu zegt iedereen dit hoort erbij maar soms denk ik echt gaat het ooit beter worden? Maar ja aan de andere kant ik rij nu 1 hooguit 2x per week dus denk dan krijgt het ook niet echt een kans...

Eerst lag ons probleem van draf naar galop nu ben ik door een beperkte spierkracht snel uit balans dus moet ik echt heel goed zitten wil ik goed aan kunnen galopperen en als ik dan elke kant op wordt geslingerd moet ik toch weer rustig draven en opnieuw beginnen en hier gaat het steeds fout want madam heeft dit door en gaat dan gewoon niet galopperen of ik moet de zweep erbij pakken en dan gooit ze (half) haar kont omhoog waardoor ik ook mijn balans kwijt raak en ze alsnog dr zin heeft ... nu heb ik vorige week weer een poging gedaan en heeft ze dit zelfs verplaatst naar de draf en op momenten ook in de stap want van werken wordt je echt moe dus doe maar niet ... ik raak hier zo gefrustreerd van op de grond gaat het prima alleen erop pfff ... ik ben er echt huilend afgestapt door de frustratie en verdriet ... nu ben ik momenteel wel redelijk snel van de waps door slaapgebrek en spanning ivm sal dus vandaar dat ik ook nu nog geen overhaaste dingen die... vanmiddag weer poging gedaan m’n vriendin in de bak en veel gestapt gestuurd en halt houden en weer weg stappen. Dit ging prima tot mijn vriendin even de bak verliet toen was het in één klap een heel ander paard met geen mogelijkheid vooruit krijgen zelfs steeds achteruit en draaien weg willen schieten en toen ze er weer ging staan over ... nu heeft ze wel de neiging om bij de uitgang de trukendoos open te gooien dus even wat gewerkt met oefeningen om dr daar af te lijden... uiteindelijk kwam stalgenootje erbij staan en hielp ook even mee omdat ze zag dat syd duidelijk de macht over probeerde te nemen dus moest dr echt echt aan het werkt zetten toen ik genoeg vertrouwen had gaf ik been im de galop tegelijk met een tikje en zaten we in galop vielen er wel een aantal keren uit maar zonder protest kreeg ik dr weer terug... ik ben uiteindelijk gestopt omdat ik het fysiek niet meer trok maar niet omdat syd dat wilde ... we hebben zelfs naar achter gedraafd (nooit eerder gedaan want is altijd heel eng) en dit ging super ze viel ook niet terug en werkte gewoon goed mee ... mijn twijfels zijn zeker niet weg maar we hebben we een aantal stappen vooruit gedaan. Volgende keren gaat ze er meteen bij staan en dan steeds een stukje weg lopen kijken of dat verandert ... voor nu is het goed nu proberen wat te slapen voor als het veulentje zich wil aankondigen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:00

Kan je niet proberen vanuit het lichtrijden aan te galopperen? Dan kan je zelf hopelijk wat meer de balans houden ook al gaat ze snel draven en kan je het toch doorzetten. Wel lastig hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:47

Ach kruimellover, wat een heftig besluit. Maar zo te lezen wel de juiste, als je gevoel zo veranderd is.. Dat is voor niemand leuk :n

Gefeliciteerd Jodym! Spannend hoor!

Zag nog een aantal knappe paarden voorbij komen, zo leuk om te lezen! Gentle doet het ook al echt goed zeg :oo Hoe oud is hij nu? En fijn een eigen zadel, lekker!

Welkom PsvanLot! Sneu dat ze zo is afgevallen van alles. Moet zeggen dat ik het ook wel een heel programma vind voor een paard wat net drie is geworden.. Maar daar trekt iedereen natuurlijk zo zijn eigen plan in.

Wat vervelend dat het zo wisselt chadalisa. Hoe is ze als je er iemand anders op laat rijden? En heeft ze zelf wel voldoende kracht om goed aan te kunnen galopperen?

Hier is ook iemand net drie! Feyre is zaterdag drie jaar geworden. Dat hebben we gevierd met een nieuw halster (maatje extra full :') ) en een wandeling. Ze was zo blij :+:
Afbeelding

Ze is op dit moment weer idioot hard aan het groeien, dus meer dan wandelen en wat aan de hand werken gaan we voorlopig ook echt niet doen. Verder geniet ze van de wei, ze is vriendjes met iedereen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 10:08

Oh candalisa dat klinkt zo bekend wat je schrijft :( Dexter heeft ook ontzettend veel moeite met galop in de bak. Na 2 jaar wekelijks lessen waren we op het punt dat hij linksom een lange zijde kon galopperen. Ik ben toen na 2 jaar gestopt, hij vond er geen bal aan, ons doel was dat hij recht door zijn lijf liep en in stap en draf deed hij dat, als we het dan daarbij moesten houden nam ik dat maar voor lief. Ook op buitenrit, lange rechte stukken, neemt hij altijd de linkergalop. Maar alles was moeilijk voor hem en we hebben ook alle trucjes geprobeerd. Als hij snel ging draven moest ik hem terugnemen en opnieuw proberen, tot het me de oren uit kwam. Aanspringen vanuit stap, aanspringen vanuit lichtrijden, aanspringen vanuit verlichte zit, fout laten aanspringen en dan maar wisselen maar het lukte langs geen kanten.

Achteraf denk ik er vaak over na wat anders had gekund, mogelijks paste de instructrice niet zo goed bij ons of nog honderd andere factoren maar voor mij gaf het de doorslag dat Dexter keer op keer slechtgezind werd, zich niet meer liet vangen in de wei etc... ik zeg het niet om je te ontmoedigen want als ik had doorgezet of andere lessen had gezocht was het vast wel ooit gelukt maar ik wilde het niet ZO graag dat het me een ongelukkig paard waard was. Het belangrijkste was dat hij in balans was en dat ik wist hoe ik dat moest onderhouden.

Nog steeds verzet Dexter met moeite 4 passen in STAP als we rijden in de afgesloten weide. Alles wat lijkt op een piste is een dikke nee voor hem.

Vandaar nu al mijn hoop op Duke gezet, die iets gemotiveerder lijkt so far maar als die er ook zo’n hekel aan blijkt te hebben dan ben ik de grootste bofkont bosritruiter met 2 brave pony’s

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:10

Wow Kruimellover dat ging snel! Trek je het een beetje?
Jodym Van harte!!
Welkom PsvanLot.
MF grappig dat Malik dat ook doet met snoep!
Vientje, Pinda gaat lekker dus! En vwb dat snoep, het is ook maar dat Timmie geen drammer wordt van al dat snoep, anders vond ik het ook een stuk minder geslaagd hoor! Maar de zeldzame keer dat hij gaat drammen laat hij zich zo goed corrigeren!
En verder heeft mijn zeef het niet helemaal vastgehouden vrees ik... Geheugenspanne van een goudvis ongeveer...

Maar wij hebben ontdekt dat clickeren ook vreselijk handig werkt bij het aanleren vanvoetjes afspuiten hahaha! hij vond het superspannend, maar (met een beetje hulp) even door kunnen pakken en gelijk op het juiste moment kunnen belonen, echt, dan vind ik het clickeren zoooo handig!
Verder gewoon lekker geknuffeld, gespeeld en af en toe wat kleine werkjes. Hij is wel mooi aan het worden nu hij goed aan het groeien is!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:38

Ik heb zoveel mogelijk proberen meelezen met iedereen, maar soms een beetje moeilijk als je zelf niet veel te vertellen hebt :+

Pinda doet het weer uitstekend <3 ben ik stiekem toch echt een beetje jaloers op, doe zo verder!

Mooi nieuw zadel Gentle!

Welkom degene die nieuw is :D

Joya wordt zo meteen een echte wandelpro! Zo leuk dat Joya zo flink is.

Veel sterkte met je besluit Kruimel :(:)

Wat goed Jodym! Gaat lekker zo.

Misschien een idee om er even iemand anders op te zetten Candalisa? Zeker blijven oefenen, snap dat het frustrerend is maar zulke dingen vergen tijd en oefening vrees ik.

Marie is intussen echt aan het genieten van haar luizenleven. Buiten eens lekker poetsen en wat aan de hand lopen moet ze niet veel doen. Ze is ook eindelijk een beetje aan het uitzetten aan haar buik/poep, en weer flink aan het groeien!

Afbeelding
En natuurlijk ook lekker knuffelen :o
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:08

Berdien schreef:
Ach kruimellover, wat een heftig besluit. Maar zo te lezen wel de juiste, als je gevoel zo veranderd is.. Dat is voor niemand leuk :n

Gefeliciteerd Jodym! Spannend hoor!

Zag nog een aantal knappe paarden voorbij komen, zo leuk om te lezen! Gentle doet het ook al echt goed zeg :oo Hoe oud is hij nu? En fijn een eigen zadel, lekker!

Welkom PsvanLot! Sneu dat ze zo is afgevallen van alles. Moet zeggen dat ik het ook wel een heel programma vind voor een paard wat net drie is geworden.. Maar daar trekt iedereen natuurlijk zo zijn eigen plan in.

Wat vervelend dat het zo wisselt chadalisa. Hoe is ze als je er iemand anders op laat rijden? En heeft ze zelf wel voldoende kracht om goed aan te kunnen galopperen?

Hier is ook iemand net drie! Feyre is zaterdag drie jaar geworden. Dat hebben we gevierd met een nieuw halster (maatje extra full :') ) en een wandeling. Ze was zo blij :+:
[ Afbeelding ]

Ze is op dit moment weer idioot hard aan het groeien, dus meer dan wandelen en wat aan de hand werken gaan we voorlopig ook echt niet doen. Verder geniet ze van de wei, ze is vriendjes met iedereen.

In het werk is ze in minder dan een half uur klaar. Kort longeren en daarna nog wat draven onder het zadel. Aan het einde een kort galopje van 2 rondjes en dan is het gedaan. Krijgt ze nog geen natte rug van haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:22

Leuke foto's Mrs_Midnight en van Marie <3 :+:

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:48

Jeutje jullie gaan snel! Ik heb geprobeerd alles bij te lezen, maar als ik dan ga posten vergeet ik de helft weer... Dus sorry als ik niet reageer op je post, ik heb hem wel gelezen!

Wauw Marie zit goed in haar vel hoor! Ik hou van zwart <3

Gefeliciteerd voor Feyre! Wat gaat het snel he...

Knappe buffel Mrs_Midnight *\o/* Ik doe met Joy ook clickeren. Ik vind het vooral heel fijn omdat ze heel erg gefocused is op een (eet) beloning en met die clicker kan je mooi onderscheid maken in belonen.

Dappere Joya! Supergoed hoor! _/-\o_

Welkom PSvanLot! *\o/*

Brave Malenka! Ligt dat zeil daar op de grond met een reden (of heb ik eroverheen gelezen? :+ )

Eergister gereden en dat ging voor het eerst niet zo. Joy had veel spanning in haar lijf, waardoor we alles maar op halve kracht konden doen. Maar elk paard was een beetje "on edge". Het hielp ook niet dat er vlak voor het rijden een stoet shets aan een touwtje voorbij kwam, en er een trekker op het lans stond. JA dan is het natuurlijk dubbel feest :') . Maar toch even alle basis dingen gedaan en toen dat goed was afgesloten met iets dat ze goed kan en daarna klaar. Ze heeft geen gekke dingen gedaan, dus ik was heel trots op haar! <3

Gister wat in-hand geoefend en dat was een verschil met eergister! :wow: Supergefocused, ze deed zo haar best en liep heel geconcentreerd haar rondjes! Ik kon haar zelfs vierkant zetten en een foto maken! Dus daar waren we ook alweer snel mee klaar.

Nog even de onderdekens gepast voor komende winter. Want ze gaat echt geschoren worden. Ze heeft het heel snel heel war, en nu ze wat meer in het werk staat is dat gewoon niet handig.

Afbeelding
Afbeelding

Onderdeken is een maatje kleiner dan de buitendeken. Maar als nog een maat 198 :oo en net aan steekt die kont niet uit :=
Afbeelding

Ik ben gewoon weer verliefd op haar geworden als ze er zo bij staat <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:56

Ook al van die knappe foto's!! <3 En wat een dikbil, met zo'n maat onderdeken!! :oo :+:

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:31

Kruimellover balen dat het niet lukte tussen jullie, maar dan wel een betere keus hem weg te doen. Wel supersnel dat hij nu al weg is, is hij naar een bekend of had je hem gewoon te koop gezet?

Gentle gaat goed! Leuk filmpje ook dat hij het even niet snapt. Hij doet wel super zijn best *\o/*

Jodym gefeliciteerd met de zwangerschap! Prima om dan zelf in de binnenbak te blijven rijden, je bijrijder rijdt wel in de buitenbak toch?

Super dat de les met Pinda zo lekker ging!

Leuk dat Kevin en Dije samen kunnen leren met lange lijnen!

Gefeliciteerd met Feyre, nu een echte grote meid (njah groot was ze natuurlijk al)

Candalisa, vervelend als het even niet wil, heb je ook les?

Joy ziet er goed uit!

Misschien moet ik met Koda inderdaad wat meer leiding geven onder het zadel, maar vind het met jonge paarden ook fijn om ze zelf wat uit te laten zoeken en ze echt op eigen benen leren lopen. Daarentegen vind ik ervandoor gaan dan weer niet zo handig :') Momenteel zit hij even in een dipje, kan er niet precies mijn vinger op leggen maar hij eet zijn brokken minder goed, is wat minder vrolijk en lijkt wat gestresst te zijn. Morgen komt de tandarts dus kunnen we dat gelijk uitsluiten. Nou staat hij natuurlijk ook pas 1.5 maand op de nieuwe plek, is daar een hoop gebeurd en wordt de kudde nu beetje bij beetje weer samengevoegd, waardoor dat ook wat onrust geeft. Ik kijk het maar even aan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:54

Ik ga ook proberen op zoveel mogelijk mensen te reageren maar als ik iemand vergeet dan is dat niet expres!

Berdien, Gentle is 4 :)

Wellom PSvanLot!

Gefeliciteerd met je zwangerschap Jodym!

Pinda die ook super gaat <3

Gefeliciteerd met Feyre dat word n wandel pro :D

Candalisa wat vervelend dat het zo wisselend voelt... kan het niet zo zijn dat jullie even beide uit balans zijn en is er niet iemand in je omgeving die er even op kan om te kijken of het aan jullie beide logt of bijvoorbeeld omdat ze aan het groeien is? Ik merk bijv bij Gentle ook heel goed wanneer hij aan het groeien is, dan wil hij of niet aangalopperen of galopeerd bijvoorbeeld verkeerd aan... hopelijk komen jullie er doorheen want vind jullie n hele leuke combinatie!

Damn, daar hebben we spekbil Joy weer! Wat ziet ze er goed uit!!! <3

Knappe Marie zag ik ook nog voorbij komen...

s1993 ik wilde net vragen of de tandarts al geweest was vanwege zn dipje maar zie net dat die dus morgen komt... zou heel goed kunnen zijn dat hij wat last van het wisselen heeft. Hm, ik zou ook niet blij worden van ervandoor gaan nee.

Hopelijk is hij snel weer uit zn dipje en kunen jullie weer echt gaan genieten!

Hier vandaag heerlijk gereden, mn nieuer zadel zit hemels MAAR Gentle loopt ook echt veel beter :D

Ik kreeg van stalgenootjes te horen dat ik ook veel beter zit in dit zadel *\%/*

Morgen hebben we weer les maar vandaag heeft n vriendin wat foto's gemaakt met mijn camera dus wil er een paar laten zien :)

Is bij lange na nog niet perfect! Ik ben nog heel erg aan het zoeken naar mn houding in mn nieuwe zadel maar dat zal binnen 1 week wel weer helemaal goedkomen... er liepen nog 2 andere paarden in de bak en voor mezelf had ik m soms net wat meer teugelruimte mogen geven maar goed, dat is het stukje perfectionist in mij ;)

En toch ben ik hier al heel erg trots op

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:06

Gimme_Joy schreef:
Brave Malenka! Ligt dat zeil daar op de grond met een reden (of heb ik eroverheen gelezen? :+ )

Hahah die was nog van de soort van schriktraining.
Ik wil geen paard dat bij de eerste de beste stukje plastic uit zijn plaat gaat dus we werken er gewoon op en naast zodat het de normaalste zaak van de wereld word.

Daarom liggen de balkjes er ook nog. Al is Malenka geen springtalent _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:17

Ik vind je zadel echt heel vet CL!

Prazani begint zowaar al wat spiertjes te krijgen :D Zadel is inmiddels geen enkel probleem meer. Heb vandaag geoefend met stap-galop overgangen aan de longe, dat vind ie echt helemaal geweldig _O-

Knappie <3
Afbeelding

En met zadel lijkt het al heel wat :))
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:21

Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat met Syd Candalisa :(:) Het klinkt alsof het deels ook ontstaat uit onzekerheid en gebrek aan balans bij beiden, waardoor jullie elkaar niet zo goed snappen en kunnen ondersteunen? Zodra er dan iemand in de bak staat die jullie duidelijkheid geeft vanaf de grond wordt dat dan makkelijker. Best slim om dat even een tijdje zo te ondersteunen totdat jullie samen steviger in de schoenen staan :j
De moeite met galop is hier trouwens ook, wij moeten nog echt aangalopperen met zit verlichten en alleen vanuit de hoek de lange zijde op. Anders komen de benen in de knoop en wordt er gehupst :o Dat kan idd te maken hebben met slapheid hoor :j

Knappe Feyre met een megahalster :D Gefeliciteerd met haar verjaardag! *\o/*

Timmie is mooi uit aan het vouwen :)

Marie is ook aan het uitdijen, ze wordt mooi! Sjiek paardje om te zien :j

Joy is een buffel :D Ze heeft dezelfde maat als Pinda, en dat terwijl ze iets van 20cm (?) kleiner is toch := :wow:

Hoe was het met Koda bij de tandarts?

Mooie plaatjes CL, fijn dat het zadel zo goed bevalt!

Prazani lijkt inderdaad aardig volwassen zo met zadel op, hij wordt mooi rond ook! Staat hem goed :)

Pinda is zeker een topper, zo'n tof dier <3 Vandaag zouden we gaan rijden, maar er zijn 3 giertanks water over onze bak gegaan vanmiddag (om de zware duinpan weer te fatsoeneren, jippie *\o/* ) dus dat werd even niet wat. Zijn we maar spannend gaan doen in de paddock: longeren met balkjes! Vorig jaar was ze met geen stok over balkjes te krijgen, en nu stapte, draafde en sprong ze er superbraaf overheen *\o/* Wel echt op zijn "dressuurpaards", maar hé ze doet het maar mooi wel -:) Zelfs met het balkje op 20cm hoogte echt ietsjes gesprongen, het wordt nog wel eens wat!

En heb haar getrakteerd op haar eerste echte eigen hoofdstel, ipv steeds maar oude hoofdstelonderdelen van haar moeke lenen :Y) Ze vond zichzelf duidelijk erg knap :D
Afbeelding

Kiekeboe :wave:
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:22

Staat moooooi :D :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:28

Tof hoofdstel!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:31

Thanks allebei! Ben er ook erg blij mee, heeft een heel fijn kopstuk (laat de atlas aardig vrij) en neusriem, en zulk mooi leer <3 Pinda was meteen weer wat stabieler in de aanleuning met longeren, dus volgens mij waardeert zij hem ook (al moet hij bij de neusriem nog een beetje vormen hoor) :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:35

Oh dat is echt een prachtig hoofdstel!