Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hij wisselt wel braaf ja
Wat een gaaaaaf zadel...fijn dat jullie nu een fijn passend zadel voor beiden hebben!

Boeit haar niks, ze vindt het zó leuk om zo op pad te gaan, heerlijke theemuts

boefje...
Hoe oud is hij nu? En fijn een eigen zadel, lekker!
) en een wandeling. Ze was zo blij 

Dexter heeft ook ontzettend veel moeite met galop in de bak. Na 2 jaar wekelijks lessen waren we op het punt dat hij linksom een lange zijde kon galopperen. Ik ben toen na 2 jaar gestopt, hij vond er geen bal aan, ons doel was dat hij recht door zijn lijf liep en in stap en draf deed hij dat, als we het dan daarbij moesten houden nam ik dat maar voor lief. Ook op buitenrit, lange rechte stukken, neemt hij altijd de linkergalop. Maar alles was moeilijk voor hem en we hebben ook alle trucjes geprobeerd. Als hij snel ging draven moest ik hem terugnemen en opnieuw proberen, tot het me de oren uit kwam. Aanspringen vanuit stap, aanspringen vanuit lichtrijden, aanspringen vanuit verlichte zit, fout laten aanspringen en dan maar wisselen maar het lukte langs geen kanten. 

ben ik stiekem toch echt een beetje jaloers op, doe zo verder! 

Berdien schreef:Ach kruimellover, wat een heftig besluit. Maar zo te lezen wel de juiste, als je gevoel zo veranderd is.. Dat is voor niemand leuk![]()
Gefeliciteerd Jodym! Spannend hoor!
Zag nog een aantal knappe paarden voorbij komen, zo leuk om te lezen! Gentle doet het ook al echt goed zegHoe oud is hij nu? En fijn een eigen zadel, lekker!
Welkom PsvanLot! Sneu dat ze zo is afgevallen van alles. Moet zeggen dat ik het ook wel een heel programma vind voor een paard wat net drie is geworden.. Maar daar trekt iedereen natuurlijk zo zijn eigen plan in.
Wat vervelend dat het zo wisselt chadalisa. Hoe is ze als je er iemand anders op laat rijden? En heeft ze zelf wel voldoende kracht om goed aan te kunnen galopperen?
Hier is ook iemand net drie! Feyre is zaterdag drie jaar geworden. Dat hebben we gevierd met een nieuw halster (maatje extra full) en een wandeling. Ze was zo blij
[ Afbeelding ]
Ze is op dit moment weer idioot hard aan het groeien, dus meer dan wandelen en wat aan de hand werken gaan we voorlopig ook echt niet doen. Verder geniet ze van de wei, ze is vriendjes met iedereen.
Ik doe met Joy ook clickeren. Ik vind het vooral heel fijn omdat ze heel erg gefocused is op een (eet) beloning en met die clicker kan je mooi onderscheid maken in belonen.
)
. Maar toch even alle basis dingen gedaan en toen dat goed was afgesloten met iets dat ze goed kan en daarna klaar. Ze heeft geen gekke dingen gedaan, dus ik was heel trots op haar!
Supergefocused, ze deed zo haar best en liep heel geconcentreerd haar rondjes! Ik kon haar zelfs vierkant zetten en een foto maken! Dus daar waren we ook alweer snel mee klaar.

en net aan steekt die kont niet uit

En wat een dikbil, met zo'n maat onderdeken!!
Momenteel zit hij even in een dipje, kan er niet precies mijn vinger op leggen maar hij eet zijn brokken minder goed, is wat minder vrolijk en lijkt wat gestresst te zijn. Morgen komt de tandarts dus kunnen we dat gelijk uitsluiten. Nou staat hij natuurlijk ook pas 1.5 maand op de nieuwe plek, is daar een hoop gebeurd en wordt de kudde nu beetje bij beetje weer samengevoegd, waardoor dat ook wat onrust geeft. Ik kijk het maar even aan. 

Gimme_Joy schreef:Brave Malenka! Ligt dat zeil daar op de grond met een reden (of heb ik eroverheen gelezen?)
Zadel is inmiddels geen enkel probleem meer. Heb vandaag geoefend met stap-galop overgangen aan de longe, dat vind ie echt helemaal geweldig 

Het klinkt alsof het deels ook ontstaat uit onzekerheid en gebrek aan balans bij beiden, waardoor jullie elkaar niet zo goed snappen en kunnen ondersteunen? Zodra er dan iemand in de bak staat die jullie duidelijkheid geeft vanaf de grond wordt dat dan makkelijker. Best slim om dat even een tijdje zo te ondersteunen totdat jullie samen steviger in de schoenen staan 
Dat kan idd te maken hebben met slapheid hoor 
Gefeliciteerd met haar verjaardag!

Ze heeft dezelfde maat als Pinda, en dat terwijl ze iets van 20cm (?) kleiner is toch

Vandaag zouden we gaan rijden, maar er zijn 3 giertanks water over onze bak gegaan vanmiddag (om de zware duinpan weer te fatsoeneren, jippie
) dus dat werd even niet wat. Zijn we maar spannend gaan doen in de paddock: longeren met balkjes! Vorig jaar was ze met geen stok over balkjes te krijgen, en nu stapte, draafde en sprong ze er superbraaf overheen
Wel echt op zijn "dressuurpaards", maar hé ze doet het maar mooi wel
Zelfs met het balkje op 20cm hoogte echt ietsjes gesprongen, het wordt nog wel eens wat!
Ze vond zichzelf duidelijk erg knap