Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:33

@nynkster, Wel fijn dat er altijd iemand aanwezig is idd! Alleen ben ik vaak ook wel veel rustiger en geduldiger merk ik zelf.

@AnetteFlame,nee precies beter te veel dan te weinig! Ga ook op zoek naar een goede fysio / osteo.

@faline, wat leuk! Mooie pony ook

@pattypaard, ah super fijn zo aan huis idd! Alhoewel ik het extra werk er niet graag bij had, bewust op stalling de mijne nu.
Wel een knappie maar echt nog baby baby! wel schattig ben benieuwd hoe die gaat uitzwaren!

@kabayo, zo leuk om te zien hoe jij zo een band hebt met zilver en alles zo rustig aan doet. Ook gewoon lekker er naar toe en niks doen!

@apple ah kan me voorstellen dat dat geen fijn zicht is, had ook een shetlander met exeem en dat vond ik ook altijd zo rot heel dat deken en alles. Maar ja lijkt erop dat de mijne ook last heeft van pollen dus binnekort heb ik ook een gemaskerd paard waarschijnlijk

Vind het echt geen gek zicht zo op lars valt echt heel goed mee!!

@nynskter, zooo die is knap!!! echt een leuke pony

@murosh, dat herken ik echt zo hard. We waren zo goed op weg met regelmatig longeren enz. Nu na die koude periode lag het weer even helemaal stil, en gaat ook stroef om het op te pakken. Zeker nu met dat schudden.

Zooo maar ineens zit je er toch op in je volgende post! Super goed bezig!!

@ilsey, oh dat herken ik dat onzekere, heb je er begeleiding bij? Dat heeft mij heel veel geholpen!

@nynkster ah ziet er zo tof uit!! Die rode mini getten zijn ook zo tof!

@mellisa! zoo dat is een mooi paard!

@zoe zooo even alles in een keer, de mijne had me vermoord geloof ik haha! Heel fijn dat het goed ging en dat ze alles zo goed laat doen! Let je wel op dat je niet té snel gaat. Mijne was in het begin ook heel braaf omdat ik haar een beetje overdonderd heb met er gewoon op te kruipen. Maar uiteindelijk vind ik het toch belangrijk dat ze alles goed snapt en oke vind en niet puur uit braafheid weinig fout doet.

@sbravour aaaah je maakt het erger zo mooi dat halster!!

@pattypaard hahaha die eerste foto lol, euhm baasje wat is dit nu weer ik ben weg hoor. Ik had dit nu ook wel eerder vast gedaan zodat ze ook in jou vertrouwen kan vinden.

@artifocus wat een bijlees post haha respect!
slim om half af te zetten! Dat heeft mijn merrie ook enorm geholpen. Wij doen nu ook heeel veel schakelen.

@melissa, de mijne durft ook nog wel flippen alleen in de stal. Maar uiteindelijk is het ook gewoon gewenning volgens mij. Ze zou in het begin echt gek worden en nu is ze ook wel zenuwachtig maar het wordt wel beter.

@apple! oh hij ziet er wel heel lief en rustig uit! Ik doe het ook altijd andersom eerst longeren ofzo en dan buiten.

@kabayo echt niet normaal die zilver! je had haar beter goud genoemd zooo een top paard wauw!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:38

Zo bij gelezen! Ik had dus een beetje een hectisch weekend. Had sowieso een heel vol weekend en ineens staat Callista zo te schudden. Ik kon het niet los laten dus heb toch de DA laten komen. Deze was er rond 6 uur, rond 3 uur stond ze nog zo te schudden en toen de DA er was was het volledig over.

Hij heeft haar helemaal na gekeken, neus, drukpunten op haar hoofd, rug, nek,..... Alles was oke hij vond haar gewoon een mooi gezond paard. Hij dacht ook aan head shaking syndrom. Zeker omdat hij de filmpjes ook had gezien (ik blij want toen hij er was was er niks aan de hand). Eerst wou hij haar cortisone inspuiten, dit wou ik niet. Hij had haar onderzocht in de stal, heb dan gevraagd of we even naar buiten konden om dan te kijken. Was niks aan de hand dus geen spuit laten zetten uiteraard. Ook aan de longe liep ze mooi los over de rug volgens hem.

Even een dagje op stal, en dan moest ik vandaag even bellen. Vandaag dus buiten gezet in de piste half uurtje en niks aan de hand. Heb nog staan filmen maar er gebeurde niks. Heb ze 2 keer wat zien doen maar ik denk dat ik mezelf gek aan het maken ben.

Ik ga nu gewoon een osteopaat laten komen en ze gaat nu volledig zonder dekens enz buiten. Ik wil even kijken of het getriggerd wordt door bepaalde weers omstandigheden,.... Even uitzoeken welke bomen er naast de weide staan,.. Hopelijk was het eenmalig. Ik ga sowieso even kijken voor een pollen netje voor op de weide en voor mee te rijden.

Heb nog een fimpje van vandaag, heel saai maar hier zie je wel dat er niks aan de hand is. Buiten dat ze een en al modder is :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:54

Km Oh wat een opluchting zeg, dat het toch allemaal goed lijkt nu. Scheelt heel wat gedoe en onderzoek!

Kabayo, jeeeeeeej wat is ze braaf! Ben je er zo los opgesprongen? :D

Melissa Over verlatingsangst, mijn enige tip: negeren. Mijn merrie is ook een dagje onrustig/schrapen na verandering box, maar voelt zich nu heerlijk in het rustige hoekje. Gewoon laten staan, worden ze makkelijk van! Juist het niet allemaal tegelijk naar buiten is goed!

Art Ook top dat Limo zo goed mee werkt nu! Wat is hij positief verandert laatste maanden goed bezig!

Apple, ach je moet maar zo denken; goede oefening weer geweest! Leert hij zich ook bij andere omstandigheden gedragen. Alleen maar goed dus. Gelukkig is het goed gegaan!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:24

Verlatingsangst kent die van mij echt niet. Boeit haar echt niks als je haar weghaalt bij haar vriendinnetje, die overigens wel wild wordt en haar steeds roept

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:39

Nynk stoer is hij wel hoor die Lars. Volgende keer idd eerst laten rennen en dan pas wandelen :)

Melissa, helaas geen echte ervaring met verlatingsangst. Toch niet met eigen paarden. Heb helaas geen tips.

Kabayo wat leuk weer. Zalig dat je zo vrij erop kan zitten <3

K_m hopelijk kan je iets vinden wat het hoofdschudden triggert.

Sbravour, limo is idd echt positief veranderd. Vooral na de osteopatische behandelingen gaat het ontspannen ook véél beter.
Hij is in omgang ook rustiger, alleen niet bij iedereen is laatst nog gebleken toen mijn zus hem wou buiten zetten. Liep zus omver en recht de paddock in :'). Maar daar hebben ze dan met vier man achter hem gevangen voor hem te halsteren. Dom dom dom natuurlijk is hij dan over de zeik. Stalbaas zei ook tegen mij dat hij mijn zus erover gesproken heeft gehad.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:58

Heerlijk Kabayo dat ie het allemaal zo fijn oppakt!
Singel vond ze wel even spannend maar deed er weinig op :)

KM gelukkig wordt die van jouw steeds rustiger. Het is natuurlijk ook niet gek. Altijd met vriendjes gestaan, laatste paar weken paar keer van stal veranderd.

Gelukkig lijkt het hoofdschudden over!

Sbravour bedankt voor je tip. Morgen zal ze ook weer even alleen staan als de andere 2 naar verenigingsles gaan. Inderdaad maar gewoon negeren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:06

Dankjewel allemaal! Weet niet meer wie het vroeg, maar foto's van Nina dr veulentje heb ik wel in mijn profiel :j ze was afgelopen jaar gouden boktveulen :D

Doet iedereen het beleren hier zelf trouwens of alleen het voorwerk?
Ik heb met Nina afgelopen jaar veel grondwerk gedaan, maar was zelf lichamelijk nog niet klaar om zelf ook echt er op te gaan. Dat wil ik straks met Auri wel gaan doen. Die is ook een beetje makkelijker dan Nina vermoed ik. Staat iets minder hoog in het bloed en is vrij chill met alles.

Vroeg me af of er ook iemand een goed adres in het noorden weet voor het laten betuigen? Ik wil in de toekomst graag Nina en Auri in het dubbelspan hebben maar zelf niet de kunde om ze daarin te beleren.

Ik zal een dezer dagen ook nog even fatsoenlijke bijleespost doen hoor! Komt anders ook zo ego over! Maar zit veel op mijn mobiel en dan is dat lastiger. Lees wel alles hoor :D
Echt super om te zien hoe iedereen het hier aanpakt :j en prachtige paarden ook!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:13

Limo beleer ik zelf. Wel met hulp bij voorbereidend werk (grondwerk)

Ps ik reageer áltijd op mobiel. Ben te lui om de laptop/computer op te starten.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:14

Faline schreef:
Dankjewel allemaal! Weet niet meer wie het vroeg, maar foto's van Nina dr veulentje heb ik wel in mijn profiel :j ze was afgelopen jaar gouden boktveulen :D

Ik heb met Nina afgelopen jaar veel grondwerk gedaan, maar was zelf lichamelijk nog niet klaar om zelf ook echt er op te gaan. Dat wil ik straks met Auri wel gaan doen. Die is ook een beetje makkelijker dan Nina vermoed ik. Staat iets minder hoog in het bloed en is vrij chill met alles.

Vroeg me af of er ook iemand een goed adres in het noorden weet voor het laten betuigen? Ik wil in de toekomst graag Nina en Auri in het dubbelspan hebben maar zelf niet de kunde om ze daarin te beleren.

Ik zal een dezer dagen ook nog even fatsoenlijke bijleespost doen hoor! Komt anders ook zo ego over! Maar zit veel op mijn mobiel en dan is dat lastiger. Lees wel alles hoor :D
Echt super om te zien hoe iedereen het hier aanpakt :j en prachtige paarden ook!!

Wij hebben een Friese merrie toen naar Udo de haan gehad. Zou ze niet weer heen brengen als ik heel eerlijk mag zijn.
In Stadskanaal zit Xander Tuitjer, hij beleert ook voor de wagen en is tevens ook men instructeur en tandarts. Hij komt hier voor de gebitten van mijn pony’s en als Lina beetje gewend is voor de wagen komt hij ook de instructie doen. Zelf rijdt ie ook marathon en dergelijke dus heeft wel ervaring ook. Hele rustige jongen die niet zo over de top gehaast is. Gewoon normaal.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:30

Faline schreef:

Ik doe alles zelf behalve voor de wagen zetten.

Ik zou Richard Hofstra aanraden. Aardige jongen. Rustig naar de paarden. Veel ervaring met pony's

Nynke. Udo de haan is ook geen pony beleerder dus dat wordt m ook niet.

Dankje Melissa. Ze is erg leergierig
Mooi dat het singeltje goed ging :D

Marijke jaa vond ik ook! Durfde het thuis nooit haha.

Ja sbravour :D alleen halstertje

Fijn km!! Dat er niks was
Hihi dankje. We hebben echt een band inderdaad <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:32

Hij had toen ook ander spul dan Friezen staan voor beleren. Dus misschien toch wel. Maar ook maar beter. Krijg je het paard ook goed beleerd terug haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:33

Nynkster schreef:
Hij had toen ook ander spul dan Friezen staan voor beleren. Dus misschien toch wel. Maar ook maar beter. Krijg je het paard ook goed beleerd terug haha

Was vast lang geleden dan :P

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:43

Richard hofstra hoor ik ook alleen maar goede verhalen over!
Over het wel of niet zelf inrijden. Hoe langzaam wij ook gaan, het plan is wel dat ik haar zelf ga inrijden onder leiding van mijn instructrice natuurlijk!
Ik ben eigenlijk afgelopen week gewoon met mijn handen over haar rug over haar heen gaan hangen(gewoon vanaf de grond hoor) en dan een beetje leunen enzo tegen haar aan. Daar gaf ze niets om gelukkig.
Maar het echte hangen gaat nog weken duren voordat we echt daar aan toe zijn, wij willen eerst nog dubbele lijnen doen met haar! :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:47

Ik doe ook alles zelf. Hangt ook wel van het karakter af natuurlijk. Lars is niet zo moeilijk :D

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:07

Faline, ik doe het voorwerk deel zelf en een deel met iemand die ik naar mij toe laat komen. Als hij gewoon chill blijft tijdens eerste keren zadel erop doe ik het allemaal zelf anders laat ik weer iemand anders komen om hem ruitermak te maken of breng ik hem weg als hij heel heftig blijkt te zijn

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:32

Pagina 95

@_Zoe
Ziet er super uit!
Fijn dat ie zo rustig is

@SBravour
Wat een knap dier!

@Pattypaard
Wat een leuk paard heb je zeg
En ziet er verder echt wel relaxt uit, fijn dat ie zo er aan kan wennen zonder al teveel gedoe

@xApple & @Kabayo
Dagje niks doen is ook heerlijk! Gewoon lekker tutten en genieten hihi

@Dawson123
Fijn dat ie zo braaf was

@AnnetteFlame
Ziet er heerlijk ontspannen uit!

@Art_Ificious
Klinkt goed

@xApple
Wat een leuke fjord <3 normaal gaat mijn voorkeur er niet naar uit maar deze is wel echt leuk!

@melissa_93
Hmm ik heb niet echt tips daarvoor hihi, wij maken geen gebruik van stallen.
Ben benieuwd hoe ze de longeersingel gaat vinden!

Pagina 96

@Kabayo
Ziet er leuk uit!
Mag ik je wat tips geven? (Je kunt altijd nog denken: laat dr maar kletsen ik luister er niet naar hahah)
Ik zou met het buigen de spagaat nog wat wijder vragen, ze bolt nu heel erg dr rug en zet nog veel gewicht op haar voorhand, terwijl de rug juist wat moet ontspannen en wat door moet zakken (niet te ver in 1 keer) en het gewicht voor 75% op de achterhand hoort te liggen :)

Verder ziet t er echt leuk uit en volgensmij leert ze ook wel snel!

@k_m
Hmm fijn dat het nu wel een soort van over is, maar wel balen dat je nog niet weet wat het is

@Nynkster
Hahah ja bij mij precies hetzelfde, Amado geeft er niks om
Vind dat persoonlijk ook wel heel fijn, scheelt zoveel gestress

@Faline
Ik ga Amado zelf voor de kar beleren (gaat pas met 4,5/5 onder het zadel dus dit jaar niet)
Uiteraard kijken er wel mensen mee en kan ik altijd terecht voor hulp. Maar in principe doe ik alles zelf
Ook omdat de meeste menners hem niet voor de kar willen zetten, omdat ik bitloos wil hahah

————

Gisteren heb ik niks anders gedaan dan knuffelen met Amado, ff een ‘ons momentje’.
Vandaag gaat paardlief weer aan het werk
Hij is zó chill en rustig
Toen hij voor t eerst een singel om kreeg deed ie niks, mentuig erop: helemaal niks. En dan nu voor t eerst lange lijnen geprobeerd en ging echt super voor de eerste keer!
Ben wel trots op mn lieve dier en ik kan niet wachten tot de zomer :D (dan gaan we m echt voor de kar zetten)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:32

Kabayo schreef:
Moonprayer leuk filmpje op insta. Wel zou ik hem volgende keer even laten vasthouden. Voor de veiligheid (en een cap!)

:j amen, jahoor absoluut mee eens. maar het kwam er gewoon van :P ik heb ook nog geen concrete plannen voor een volgende keer :o

ik volg jou ook op insta, super leuk om te zien :D team building

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:05

@xAppie, ook al vond ie het een beetje spannend, toch wel stoer van Lars dat je al met hem helemaal alleen naar buiten kan. Dat is niet met elk paard evident.

@Art, leuk dat het goed gaat met Limo!

@K_m, ja hoor, ik doe alles onder begeleiding. Maar mijn onzeker gevoel heeft mijn begeleiding helaas niet in de hand :D

@Faline, hier met begeleiding dus... maar ik heb wel chance met een lesgever aan huis. Heb een huis met grond aan gekocht samen met ander koppel waarmee we gaan co-wonen, de co-bewoonster geeft mij les :o maar iets wat ik dan geleerd heb ga ik ook wel zelf zonder begeleiding verder oefenen hoor.

@Kabayo, niets doen is toch ook eens zalig! Ik geniet soms het meest van gewoon niet doen en kijken naar Floyd en de kudde. Leuke foto's!

@Amado, leuk dat eerste keer lange lijnen zo vlot verlopen is!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:08

Ik volg je nu ook Elina!
Wauw amado! Wat een braverd zeg!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:24

Amado dankje voor de tips..bij de eerste buiging klopt het. Tweede buiging stond ze goed in de spagaat. Het is natuurlijk niet in 1 x geleerd. Dit is tweede keer dat ik het van haar vraag. En verder oefen ik nooit vrijheidsdressuur zonder les (dit is een uitzondering)
Super zeg van je paardje!!

Leuk sbravour!

Ilsey thanks! :)

Moonprayer haha herkenbaar hoor! Leuk!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:17

Faline ik doe alleen het voorwerk zelf. Het 'ruiter'mak maken besteed ik uit. Er gaat sowieso eerst 2 a 3 keer een jongen op die veel zadelmak maakt en als ze dan braaf is doet me zusje het verder, en dan zie ik wel hoe snel ik er zelf op kan

Amado fijn dat hij alles zo braaf oppakt!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:50

Ik doe het voorlopig samen met mijn instructeur, ik heb zelf echt niet zo veel ervaring dus ben er wel heel eerlijk over. Als het niet lukt dan gaat de instructeur er op. En eventueel echt laten doorrijden indien nodig.

Vandaag weer niets te zien buiten een modder monster. Als ik zaterdag niet langs was geweest had ik waarschijnlijk nooit wat gemerkt van het schudden :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:53

Ik doe het voorbereidende werk zelf en het ruitermak maken doet een kennis van me die dit vaker heeft gedaan en waar ik vertrouwen in heb. We doen het wel echt samen en ik luister daarbij naar mijn eigen gevoel wat veilig voelt en wat niet (ik wou zaterdag wel even op haar zitten maar stappen nog even niet, dat hoop ik komend weekend te durven).

Oh instagram? Dat heb ik sinds 2 dagen ook, alleen begrijp ik er nog niet zo heel veel van. groningerhorse veronia heet mijn insta.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:01

Gelukkig is Kylie weer opgeknapt, ze is niet meer zo sloom en ze eet en drinkt goed. Ze heeft wel vaker een dipje, dus ik hou haar sowieso wel in de gaten, maar ik denk dat het bij d'r hoort. Tenzij ze het steeds vaker en meer krijgt...

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:03

Ik doe het voorbereidende werk ook zelf en dan in april vraag ik mn instructrice voor les en hulp vanaf de grond :D