Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monique1963 schreef:Hello, heb een poos geslapen op een stapel pijnstillers. Dank voor jullie opbouwende reacties.
Tja. Ga ik Callas tekort doen als ik haar als grasmaaier houd en haar alleen in een bak rijd. Neuh, dat denk ik niet. Denk het zelfde als jij
Ga ik mezelf tekort doen? Ja, in eerste instantie wel. Maar ik zet mijn ego maar even opzij. Dat is de keuze die ik maak. Maar als ik er net zo'n paard voor terugkrijg als Thor op het einde, dan is het die moeite wel waard. Ik ben van zover gekomen. Ik kreeg een paard waarvan ik niet eens het hoofd kon aanraken. Nu houdt ze van knuffelen. Ok, siert je
En is dit paard bij een ander beter af? Denk ik niet. Ik geloof niet dat ik een verkeerde manier van aanpakken heb. Ik vraag me af of dit een ander ook niet zou overkomen. Ik denk zelfs dat als ze gisteren door Kots Bruno gereden zou zijn, hem dit ook zou zijn overkomen. Dat stukje onberedeneerde angst dat haal je niet weg met leider zijn, volgens mij. Ik geloof, dat ook al ben je nog zo ontzettend leider van je paard, dat je paard nog steeds kan schrikken. Ik geloof ook niet dat het hier om gaat. Ik denk dat iedereen er inderdaad van af valt als ze zo doet, maar dat jongeren gewoon weer opstappen en verder gaan met hun leven.
Misschien dat iemand die heel goed kan spinnen op een paard het uitgezeten had. Ik beschouw mezelf als een gevorderde ruiter. Ik kan goed rijden vind ik. Ik heb enorm veel spatjes van haar uitgezeten. Er zijn meen ik, tussen de eerste val en gisteren nog twee van zulke snelle omdraaiingen geweest en die heb ik wel uitgezeten. Ik had gewoon pech gisteren.Eens, ik weet dat je goed kan rijden en dat het daar niet aan ligt. Alleen bij vallen breek jij vlug iets en een jonger iemand niet.
En ja, helaas heb ik zowel erfelijke osteoperose als beginnende artrose, dus ook een breekbaar poppetje. Vandaar ook die beroerde rug. Heb ik ook nog scoliose bij (gedraaide ruggengraat) wat de pijn in mijn heup veroorzaakt en de lage rugpijn. Wist ik niet, maar ik vermoedde het wel. Je breekt te gauw iets.
Magnesium, ik zat er net op te surfen, ook toevallig. Mijn vriend vroeg namelijk kun je haar niet laten steriliseren. Een ruin castreer je ook om het karakter te verzachten. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat bracht me weer wel op het idee van kalmerende magnesium. Dus ja, dat ga ik doen. Dat was me al eerder aangeraden in dit topic en nu ga ik het doen. Iemand nog een supergoed adres hiervoor? Ik ga per meteen haar bananen geven. Lijkt me een heel goed idee. Ben erg benieuwd.
Nog een paard erbij, gaat qua financiën wel, omdat mijn eigen bedrijfje goed loopt, maar het is meer het werk qua uitmesten wat me mogelijk gaat opbreken. Begrijp ik, en wat ongelooflijk fijn dat je bedrijfje goed loopt!
Dus vooralsnog ga ik doen wat ik in mijn gedachten heb. Voorlopig 6 weken niet rijden. Dan grondwerk en training op het veldje oppakken en als we een bak hebben, daar het uitbreiden. Daarna gaan we verder zien. Ik duim dat je daarmee de juiste keuze maakt.
Monique1963 schreef:Hey die Tinka. Ik heb gelukkig stalen zenuwen, ben er vrij cool onder en stap ook zo weer op. Ben nog nooit bang erdoor geworden. Ik geloof niet dat het daarom gaat. Dat is mee genomen, maar een feit blijft dat Callas een linkerd blijft en je dus risico loopt op breuken.
Laten dekken heb ik ook al eens gevraagd in dit topic of mensen ervaring hadden dat hun paard ten goede veranderde omdat ze dan volwassener worden. Ik ben er nog niet over uit.
En dank voor je gangenpaard, nee, inderdaad op dit moment is alles nog te impulsief.
ik ga eerst dat magnesium proberen, naast alle plannen die ik nu gesmeed heb. We gaan het beleven. Van de zomer moet je maar weer eens komen kijken hier. Misschien nog wat naaldjes zetten tegen angst
Citaat:Pien, je hebt met Jes denk ik een ander voor je, ik heet echt Jet en ik heb je nooit een shet in je handen geduwd. Maar ik bedoelde inderdaad dat ik door die 15 jaar met Lou, met Elvee heel erg op mijn hoede was, zeker de eerste twee jaar.