Vandaag weer een mooi moment erbij. Moest er zelfs een traantje van weg pinken... emotionele doos. Was trots op Nick en zijn verzorgmeisjes. Op Dag van het paard in Buurse hebben ze beide dressuur gereden en gesprongen. Voor Nick de eerste keer een springparcours! Tijdens het inspringen zakte de moed ons wat in de schoenen. Hij sprong niet. Teveel indrukken? Maar nadat hij er 1 keer over ging, was het goed! En zelfs in het parcours met beide meisjes geen weigering. Wel een balkje. Maar dat geeft niet. Hij deed het boven verwachting goed! Heel mooi moment! Foto’s volgen later. Zit nog op het terrein. Peerd al naar huis gebracht. Nu wachten op prijs uitreiking.
Dat teveel indrukken is blijkbaar iets waar je bij Nick soms even rekening moet houden? Ik denk ook aan die buitenrit waar hij niet zomaar de trailer op kon. Terwijl als hij duidelijk heeft wat de bedoeling is, dan gaat hij er ook echt helemaal voor, is de indruk die ik van de foto's krijg! Geweldig in elk geval.
Ja hij moet even de kat uit de boom kijken en daarna gaat ie maar door! Hij vond het springparcours ook echt leuk leek het wel! Toen hij eenmaal doorhad wat de bedoeling had ging het heel erg goed! Echt super braaf.
Dressuur punten waren 190 en 198
Echt boven verwachting goed gegaan vandaag! Net met zijn allen uit eten geweest als afsluiter. Zo eerst de stal doen en daarna ga ik met de foto’s aan de slag
Hij was tussen al die tentjes, vlaggen en andere paarden trouwens heel relaxt. Verzorgster reed op een gegeven moment naast een wild vreemde combinatie. Die twee waren lekker aan het kletsen en die paarden liepen naast elkaar alsof ze dat elke dag doen. Nick is echt heel sociaal, wat super fijn is.
Verder ook nergens van geschrokken ofzo, helemaal niks. Maar je moet hem wel even de tijd geven. Niets onder druk, gewoon vanuit rust en dan gaat ie voor je door het vuur.
Wat een super pony is het toch. Het plezier spat eraf!
Victory-Boy
Geplaatst: 09-09-19 10:30
Hartstikke leuk! Echt inderdaad een super pony. Jij wilde zelf toch gaan crossen met hem of staat dat even op een lager pitje nu vanwege jou eigen gezondheid?
Wauwie! Wat een topper is Nick toch en wat een leuke verzorgmeiden heb je. Van jouw posts straalt altijd zoveel plezier af. Heerlijk
En ik hoop niet dat je het als een belediging ziet, maar ik zie/herken zoveel terug van Nick in mijn eigen haflinger Storm. De goedheid die ze uitstralen en zijn, maar soms ook de overtuigingskracht die nodig is om ze over te halen en vooral het ''leunen'' en vertrouwen op de ruiter/leider.
Ben ook nog steeds super trots! Dankjewel allemaal. Ging echt heel leuk zo. Nick zit op dit moment ook goed in zijn vel, en zijn spat is goed onder controle. Regelmatig bewegen, bult op en af, spieren sterkt houden en suplementen doen hem erg goed. Hopelijk kunnen we dat in de winter ook zo houden.