De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:45

Hopelijk word Shym snel beter! Mijn oud paard heeft nu ook wat platte mest maar dat die altijd in de winter als ik voordroog moet geven , want hooi mag die niet ivm allergie...

Morgen voor de eerste keer weer rijden na Siebe zijn castratie, ben benieuwd wat dat geeft want hij is behoorlijk heet :')

Gisteren nog een clinic kunnen scoren , eentje van Olympisch deelneemster Jorinde Verwimp *\o/*

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:51

Wat doen alle jonkies het braaf zeg.
Mijn 3 1/2-jarige staat sinds anderhalve week op zijn nieuwe stal...heerlijk op zijn plekje.
Hij is ruim twee weken geleden ook gecastreerd en het begint sinds een paar dagen pas te verbeteren....nog nooit zo'n megazwelling gezien.
Hij heeft er echt een paar dagen flink last van gehad en liep liever niet dan wel...supersneu.
Binnenkort als alle rotzooi eruit is.. wassen...het lijkt wel cement van prut op zijn benen.
Momenteel doe ik erg weinig met hem...kom voor een aai en een poetsbeurt..meer niet.
Wil hem aan huis laten beleren...maar pas als hij 4- 4 1/2 is.
Heeft er iemand ervaring met laten beleren aan huis.
En hoe vaak komt degene dan?
Mijn paard is qua karakter het liefste dier..maar ik heb geen behoefte om er zelf de eerste tijd op te kruipen..ook niet onder begeleiding.
Vind het altijd hartstikke interessant om jullie vorderingen te lezen.
Lijkt voor ons nog zo ver weg allemaal

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:54

Tyleysmiley: die van mij wordt op het moment ook zadelmak gemaakt vanaf huis. We spreken per week de dagen af, ik moet wel aanwezig zijn ivm veiligheid. De eerste week komt ze 3x, daarna gemiddeld 5x in de week als het goed is.

F_inley: komt wel goed, is even een periode waar jullie doorheen moeten, je hebt al zo'n sterke band met hem!

No_no: hopelijk helpt het bekende voer.. mijn vorige paard heeft ook na een verhuizing een aantal weken moeten wennen...

Nessie: herkenbaar, bij mij spelen er nu ook gewoon veel te veel dingen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:58

Gister voor de eerste keer alleen ingestapt voor de les zonder dat er iemand bij was. En wat liep chameur heerlijk. Dit wierp ooknzijn bruchten af rojdens de les want ik heb hem nog niet eerder zon fijn paard onder mijn kont gehad. Volgende week doen we dit dus weer en als dit zo blijft pak ik hem zelfstandig een keernper week erbij. Dan word het 2 keer rijden en 1 keer longeren in plaats van 1 keer rijden en 2 keer longeren. Zit nog steeds na te genieten van de les van gisteren

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:39

Fijn dat Charmeur zo goed liep en je het vertrouwen krijgt om hem zelf ook 1x per week erbij te pakken.

Whinny doet het ook goed, vandaag hebben ze een begin met sturen gemaakt aan de dubbele longe (lange teugel idee) Pakte ze goed op, en aangezien ze alles zo goed oppakt heeft ze nu even een weekend vrij, volgende week weer verder.

Ben echt zo blij met diegene die haar inrijd, heeft alles echt in stapjes gedeeld en gaat mooi rustig!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:15

Wat gaat het allemaal fijn bij iedereen!
Tyleysmiley: ik heb alles zelf gedaan behalve de eerste drie keer erop. Derde keer dat hij gereden werd ben ik aan het eind ook nog opgestapt en daarna ben ik zelf onder begeleiding gaan rijden.

Irocco is donderdag mee geweest naar de clubles. Het was slecht weer, vreemd terrein en heel veel leuke paarden volgens hem :') maar zodra ik zit is het een mak schaap en hij was zooo lief!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:19

Iemand tips hoe je een paard leert drinken uit een automatische drinkbak?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:22

Stukjes appel of peen erin leggen heb ik wel eens gehoord bij ons op stal

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:30

Hem er mee naar toe nemen en je hand er in doen en dat tegen zijn mond houden en steeds dichterbij proberen te brengen. Zorg er wel voor dat hij het je ziet doen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:30

Ze drinkt er wel uit als ik hem vul en inmiddels ook als ik hem ingedrukt hou, maar ze snapt niet dat ze er tegenaan moet drukken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:02

Vandaar de stukjes appel en peen als ze die proberen te pakken drukken ze er vaak tegen en zo leren ze het dan

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:03

Misschien niet vullen maar leeg laten. Wel in de gaten houden natuurlijk. Ze krijgt vanzelf dorat dat ze haar neus erin duwt en per ongeluk op de lepel duwt en beseft dat er dan water uit komt. Ik wil dus niet zeggen dat je haar moet laten uitdrogen maar ze vind dit misschien wel makkelijk. Jij vult en zij drinkt. Even een paar uren leeg laten en kijken wat ze dan gaat doen. Je ziet het wel als er een laag water in komt dan weet je dat ze drint

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:08

Wat gaat het goed bij iedereen!
Hier begint Maggie uit te proberen.. Het ging ook steeds bijna te makkelijk :') We doen zo'n 2 a 3 x in de week wat met haar en 1x per 2 weken les, maar dat laatste is nu ook wel echt even nodig.

Als ze al snapt dat het water daar vandaan komt, en ze niet schrikt van het geluid van het stromende water, dan komt het vanzelf

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:07

Whinny haar eerste stapjes onder het zadel zijn een feit!

Donja; boefjes kunnen het zijn, dan is die regelmaat met les wel fijn inderdaad!

Finley: gaat het nu weer beter voor de wagen?

Lindamusters: fijn dat Irocco lief was tijdens de clubles!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:45

Vanavond maggie weer mee op wedstrijd. We verwachten niets, het gaat gewoon om kilometers maken op vreemd terrein met vreemde paarden eromheen. Nu ze zo in haar uitprobeerfase zit, willen we daar wel aan werken.

Netjes urosa!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:53

Knappe winny zo onder het zadel!

Succes vanavond donja!

Fin gaat weer goed kan alweer met een paar andere paarden rijden moeten er niet teveel zijn haha.

Vandaag stond er een hindernis in de bak denk niet dat het ooit een springpony word _O-

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:13

Finley: fijn dat het weer wat beter gaat! Haha misschien moet hij de lol er nog van in zien.

Donja: hoe is het gegaan?

Whinny ook haar eerste draf! Lijkt wel een geboren rijpaard <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:17

Wat leuk! Heb je er zelf ook al opgezeten?

Fin houd niet van balken haha. Hij heeft 1x gesprongen en toen hoorde hij eigenlijk niet te springen
Dus hij kan het wel hihi

Afbeelding
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:26

Heb er zelf nog niet opgezeten, ze wordt eerst bevestigd in stap, draf en galop. Dan kan ik haar overnemen en verder zelf doorrijden.

Ow haha, de sloot is al geen probleem :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:07

Het was helaas alleen de bedoeling dat hij er doorheen liep ipv sprong haha

O dan kan je bijna zelf aan de slag!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:17

maggie was wel wat gespannen (er waren veel meer paarden dan verwacht aan het losrijden), maar bleef goed contoleerbaar, eerste proef geen, maar tweede proef zelfs een wp!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:18

Wat goed gefeliciteerd

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:23

Hier waren de paarden vandaag mega druk Fin heeft een weekend vrij en geniet er zichtbaar van haha

Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:56

Afgelopen woensdag weer les gehad. Mijn oude staeigenaren kwamen ook even kijken. Chameur.is.tot.nu toe super braaf geweest met beleren en doorrijden. En uitgerekend woensdag was hij fris hahahha. Aangaloperen werd gevolgd door een beste reeks.met bokken. Ach ja ben blijven zitten en gewoon door gegaan. De pude staleigenaren vonden dat ik goed voorruit was gegaan. En waren erg blij voor me. Ik en chameur hebben deze les ook weer heel veel geleerd. De laatste paar lessen zijn er bij beiden heel veel knpojes omgedraaid en hebben we een behoorlijke sprong vooruit gemaakt. Het is zon heerlijk paard om mee te werken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:02

meisje2000: Dat zal je altijd zien haha :P
F_inley: Wat een leuke foto's en filmpje :) Lekker zo aan het stoeien ! En leuke foto's van de training :)
Donja: Gefeliciteerd met je winstpunt!
urosa: Ziet er goed uit :)

Eston gaat ook goed :) Hij doet het braaf, het is wel wennen zulke enorme passen dat hij maakt :P Maar hij doet het braaf, ook tussen andere paarden (ruinen en merries!) let hij keurig op jou.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding