Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:09

Nee dat klinkt idd niet goed Switt, hopelijk komt er iets uit dat bloedonderzoek.
Beterschap Marije!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:47

Gelukkig ben ik niet echt ziek geworden, alleen beetje erg vermoeid.
Beetje rustig aan doen dus maar en als mijn lichaam aangeeft dat ik rust nodig heb, zoals maandag, dan doen we dat maar.
Gisteren wel met een *\%/* Elmo aan het werk geweest. Die had na vrijdag alleen dagelijks op de wei gestaan. Gisteren aan de longeerlijn was hij me toch aan het bokkesprongen maken en rennen! Geloof dat hij wel goed in zijn vel zit nu :D

Het hielp ook niet echt mee dat er naast de paddock twee haflo-arabieren uit hun pannetje gingen omdat hun ingebouwde klok hen vertelde dat het tijd is om naar binnen te gaan.
Hij was zo hoog aan het bokken en hard aan het rennen dat ik dacht, zo ga ik erniet op, ik maak hem wel moe aan de loNgeerlijn en dat is het dan voor vandaag.
Maar toen de twee opruiende buren naar stal waren (na minuut of 10), werd hij weer helemaal zen. Nog even door gelongeerd en toen besloten datie echt zijn ei kwijt was en erop geklommen en lekker even een minuut of 10 rondgestapt en gedraafd. Stuur weer een beetje mee geoefend ook, braaf peerd.
En na afloop op zijn rug van de paddock naar de rijbak gestapt (gevraagd of iemand even de paddock voor me open wilde doen) en daar ook nog een rondje linksom en een rondje rechtsom gestapt. De rijbak is gedraineerd en daardoor is de bodem veel stabieler dan de natte paddock. Maar de rijbak is ong 2x zo lang, ik dacht alsie wél met mij erop nog een keer besluit om een sprintje te trekken, dan kan hij zover rennen voor hij door het hek wordt afgeremd. Dus voor de veiligheid eerst in de paddock gereden.
Volgende keer durf ik wel in de rijbak op te stappen, hij was echt weer gewoon zijn brave zelf. Wel zoeknde in wat ook alweer de bedoeling was met zo'n mens op je rug die je dan eens naar links, dan eens naar rechts wil hebben :D

Switt, wat super balen zeg, datie niet in zijn vel zit. Ik kan je maar 1 advies geven en dat is volg je gevoel! Met Elmo na de operatie vonden al mijn stalgenoten dat hij het zo goed deed, maar ik voelde gewoon dat het nog niet klopte. Hij sjokte veel te braaf met mij mee van en naar de wei. En dat was het dan eigenlijk wel...
En idd, na dus nog een ab kuur van 3,5 week heb ik echt een ander paard dan voor die ab kuur.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:04

switt, lasting hoor. Klinkt inderdaad niet echt als normal gedrag voor een paard van welke leeftijd dan ook. Hoop dat het bloedonderzoek je een aanknopingspunt geeft. heb je al eens eerder bleodonderzoek laten doen? Bijvoorbeeld naar aanleiding van de problemen met zijn achterhand?

Marije, Zo fijn he als je ziet dat zo'n jonkie zoch zo goed herstelt na even van slag te zijn. Vind altijd dat dat heel veel hoop geeft voor een gezellige toekomst samen.

Ik heb mijn guppie toch maar eens gereden met mijn springzadel nadat ik er een breedere boom in heb gedaan. Lijkt niet heel verkeerd te liggen maar heb voor begin januari toch maar een afspraak gemaakt met een zadelpasser. ben wel benieuwd hoe dat gaat want ze geeft aan dat een consult 1,5 tot 2 uur duurt. Hoop dat mijn garnaal zich zo lang kan 'concentrerem'.

Rijden is verder nog lekker wiebelig maar kan wel al een pasje opzij voor mijn been in stap. Nog heel erg over de voorhand weglopend maar vind het wel fijn dat hij reageert op een eenzijdige beenhulp en gister een begin gemaakt met achterwaarts. Nu nog maar 1 pasje maar het begin is er toch al.
Heb hem in januari al een jaar en ben zoo blij met hem :+:

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:56

Weer een Hudson spam hahaha, eindelijk kon ik m'n vriend strikken wat foto's te maken :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:15

Zo wat krijgt hij te eten joh, hij glimt je werkelijkwaar tegemoet!

Ziet er fijn uit hoe jullie door de baan gaan :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:30

Hahaha dank je marije .. Zal ik je vertellen dat ik geen idee heb hahaha ( schaam ) iig 2,5 kilo krijgt ie daarvan .. En na het werk een schep sportsfit van pavo ( dat weet ik wel zeker ;) )

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:11

Knappe Hudson!

Pol: fijn dat het steeds beter gaat!

Hier ook een leuke vooruitgang. Ze laat zich steeds beter rijden en blijft daar ook ontspannen in :) deze week al twee keer met een grote glimlach afgestapt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:47

Coberlina, wat kunnen ze je een goed gevoel geven he, Hudson zit op het moment niet zo lekker in z'n lijf ( of liever gezegd nog steeds niet ) merk het vooral met rijden. Hij wil in het eerste drafje alleen maar galloperen maakt steeds een huppel zeg maar. In januari komt er sowieso weer iemand naar het zadel kijken maar denk zelf dat dat het niet is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 05:59

Hier ook vuurdoop gehad. Eraf gedoken. Tikte na opstappen op een of andere manier t krukje aan schrok en ging los. Schrok toen weer van mij... Had martingaal vast gegrepen om beter in balans te blijven maar zat daardoor ook dichter bij zn hals die ik dus in mn gezichtbkreeg wn toen dook ik eraf. Ik zie eruit of ik het huis doorgemept ben. Bont en blauw gezicht, onder mn oog geplakt, dikke botox lippen. Scans van hoofd nek en rug wel allemaal goed gelukkig. Mu gekleurd de kerst in. Gelukkig kon ik de ruiter bellen die hem toen doorgereden heeft en is het "Opgelost". Nu even wakker en ben goed brak. Val zelf eigenlijk weinig aan overgehouden :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 06:45

Jeetje Vencedor dat is heftig zeg :(:) zo balen dat ze vaak gewoon ook niet meer stoppen met val als gevolg , gelukkig is er met hoofd nek en rug niets op de vreselijke spierpijn na denk ik .
Gelukkig kon je de ruiter bellen die hem gereden heeft.
Sterkte de komende dagen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:04

Ja klopt. Ze schrikken en dan nog harder van de ruiter. Ik kreeg nog complimenten dat ik het zo lang vol hield. Hij was zelf ook echt goed geschrokken bij andere ruiter eerste keer opstappen [er de zeik. Gereden en daarna nog een paar keer op en af en toen was het weer oke. Dat is het nadeel van een sensible. Andere ruiter pakt hem zondag nog een keer en dan wil ik van de week zelf er weer op. Ga wel heel kleurrijk de kerst in.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:30

Wauw moniek! Wat een mooie plaatjes. Ben er maar trots op!
bij dit soort plaatjes moet ik mijzelf echt even tot de orde roepen, nee, ik hoef mij niet te schamen dat die van mij niet zo loopt, ja dat was een bewuste keuze, ja volgend jaar mag je hem ook echt gaan opppakken wahahahaha

Vecendor, balen! Jammer van je kleurrijke kerst. Dan wil je er niet al te letterlijk 'op je paasbest' uitzien. Wel fijn dat je gelijk hebt kunnen laten doorpakken. oliebol happens zullen we maar zeggen :(:)

Coberlina, die glimlach is de beste graadmeter toch?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:58

Pol, maar dat geeft toch ook helemaal niet dat die van jou niet zo loopt , dit zijn maar een paar foto's van de 184 die " gelukt " zijn .. ( laat ik het zo zeggen " forum waardig " ) de rest is ook met z'n hoofd te diep of verkeerde beenzetting .. Ik die weer eens belabberd kijk hahaha het blijven moment opnames ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:37

Wow, top, Coberlina!

Oeps, vencedor, wat balen zeg! Gelukkig sta je er alleen gekleurd op en verder niks. En fijn dat je iemand hebt die je paard even door kon rijden na jou stuiter.

Elmo heb ik gisteren aan de longeerlijn gehad om energie kwijt te raken en daarna nog een kwartiertje aan de hand aan buiging en gehoorzaamheid gewerkt.
Wil er straks weer een rondje opklimmen en als het goed is komt manlief dan even foto's maken.
Die heeft een nieuwe camera en ik heb me geheel vrijwillig opgeworpen als model omte oefenen :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:50

Hij is gaaf moniek! Ziet er goed uit.

Elmo mooi op de foto straks.

oliebol idd. Ben wat brak maar kom ergoed vanaf oogt erger dan het is. Geen vent die nu naast mij durft te lopen lijkt wel of ik rond getikt ben hihi

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:52

Hahaha Marije , hier ook zon vriend ;) eindelijk hadden we een moment dat we en samen vrij waren en de kleine op het KDV was .. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:26

Moniek, I know. Maar het ziet er zo gaaf uit bij jullie :D

Ik kies er nu ook nog bewust voor om hem heeeeeeel langzaam op te pakken. Het is ook nog echt zo'n ei.....
Besteed mijn rijtijd vooral aan mijn 19 jarige mafkees. Die is nog zo fit dat ik die misschien nog eens in het Z2 wil gaan starten. Maar dan moet hij eerst ophouden met bokken als hij ook maar denkt dat er een wissel aan komt :+

Vecendor, briefje op je rug plakken met uitleg??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:34

Ships, de pakketbezorger gooit roet in het eten...
Die komt precies vanmiddag op het tijdstip dat ik op stal ben.
En later gaan heeft geen zin voor foto's, dan is het te donker. Wordt dus nog even uitgesteld.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:11

Wauw moniek21, wat een mooi paard!! :D

Ik heb hier al een paar x eerder wat geplaatst over Flash en m'n moeder ook :j

Vorige week zaterdag hebben wij les gehad. We gingen samen rijden/lessen met ons andere paard Lips. Sindsdien is flash helemaal veranderd! De dag erna konden we samen met een ander paardje van stal rijden (wel nog met hulp vanuit het midden). En maandag heb ik samen met mijn vader gereden, dus met niemand in het midden. Ik heb toen zelfs een stukje kunnen draven en we hebben een rondje op het pleintje voor de bak gestapt. Dee hij heel braaf, totdat we een plas met water tegen kwamen :') toen wou hij niet meer, maar met lips voor ging hij weer lopen. Donderdag geprobeerd alleen te rijden.. Het begon goed, maar toen schrok flash en wou hij geen stap meer vooruit zetten :'). Dus toen toch maar even m'n vader erbij geroepen :). En vandaag ging ik samen met m'n moeder rijden. We gingen draven en na een tijdje sprong flash ineens aan in galop! *\o/*
Daarna hebben we nog een paar rondjes gegaloppeerd, maar dan dat m'n vader hem in galop zette. En de laatste x dat we in galop gingen heb ik de beenhulp erbij gegeven :)
Dus de galop gaan we voortaan ff een rondje doen!

Wat fotootjes :D :D (sommige zijn wat wazig, maar dat zijn screens uit een filmpje)

Afbeelding

Afbeelding

Normaal loopt ie wel iets meer ontspannen in draf.. (Heb ik nog wel foto van, maar ik weet niet hoeveel foto's je mag plaatsen := )
Afbeelding

Afbeelding

En ik heb ook nog een filmpje (ik hoop dat ie het doet :D ) :
https://www.facebook.com/maartje.langer ... tif_t=like

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:30

Wat een leuk paard. En heerlijk dat het zo goed gaat. Dat je met dit warme weer nog met zo'n dekentje rijdt.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:32

fokfanaat schreef:
Wat een leuk paard. En heerlijk dat het zo goed gaat. Dat je met dit warme weer nog met zo'n dekentje rijdt.

Hihi het dekentje is meer voor de leuk en dat ie overal een beetje aan went ;) :j

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:53

Fokfanaat: we gingen vandaag zo op in de galopmodus, dat we 'm er helemaal zijn vergeten af te halen.
Het is idd best warm, naar Maartje wil Flash graag laten wennen aan allerlei attributen en daarbij tuigt ze 'm graag op als kerstboom, want daar ben je natuurlijk 15 voor. We zijn supertrots op hoe zij en haar zusje het doen met Flash!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:01

Elmo heefr vandaag voor het eerst gebokt en een galopsprintje getrokken.
Na het lezen van enkele verhalen hier was ik erg blij met mijn eigen reflex naar het bokriempje en dat ik de bok goed uitzat.
Om te remmen toch weer bokriempje losgelaten en op de zit en teugels terug kunnen nemen.
Gelukkig dus boven gebleven.

Zijn galop zat eigenlijk best lekker, alleen initieer ik dat dan liever zelf.
Later schoot hij nog een keer 3 galopsprongen weg.
Hem dus flink laten draven en veel voltes gereden en hem door stelling te vragen etc bij de les weten te houden.
Pas 10 minuten later, had ik door wat de oorzaak was: geiten bij de buren die je net tussen de bomen door ziet, als ze ineens bewegen :D

Ach, vond het op dat moment wel spannend, maar we zijn weer een ervaring rijker en het liep goed af.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:21

Kiddiekat, wat zijn jullie heerlijk bezig met Flash.. En wat een lieverd is dat zo te zien.
Hihi idd Marije .. De galopknop is toch leuker als je hem zelf aan zet ;) gelukkig alles goed gegaan .

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:53

Moniek......wat is hij toch knap he, ziet er fijn uit hoor!!
Coberlina.....fijn dat het rijden zo goed gaat!
Vencedor....Oei balen! Fijn dat je even een ruiter achter de hand hebt.
Kiddiekat....Ziet er fijn uit hoor!
MArije...Gelukkig ben jij erop blijven zitten hahaha

Wij zijn vandaag weer op wedstrijd geweest. Eerst even aan de longe en daarna erop. Ze voelde braaf aan, eigenlijk naar mijn idee beetje te braaf en dan komt ze wat te diep en op de voorhand maar he voor een 3 jarige dik tevreden. Waren eerste met 207 en 2de met 201 dus weer een dikke 4 winstpunten erbij...