de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:05

Leuk! Hoe kan ik een vraagprogramma of iets dergelijks zien? En weet je toevallig ook datums anonymous? O:)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:21

Nee weet ik niet. Maar ik denk als je het intikt bij Google dat er misschien het een en ander duidelijk wordt. Er staat ook veel op bokt, , bij Google jonge paarden competities intikken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:51

@ moudenmarc moet je voor horsefood per post inschrijven ? Ik vind maar beetje onduidelijk .

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:22

Ik heb overal foto's van gemaakt en per mail gestuurd.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:30

Ah oke ik kan scannen alleen dat machtigings formulier krijg ik niet scherp uitgeprint dus das wat minder. Dat formulier kan ik ook niet goed downloaden :S

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:23

Ik denk dat ik het nog wel duidelijk heb...zal eens even opzoeken ok. Anders kan ik het je wel mailen ?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:37

Anneruth, ik ben ook wel erg benieuwd naar een filmpje :D!

Leuke foto's zeg hier :) knapperds!

Komt George Clooney van DeJongh Horses? Ik ben er ook naar een paard gaan kijken. Lang getwijfeld. Maar die is het dus niet geworden...

Ik had normaal 15 maart jonge paarden competitie. Met 2 a 3 de ring in. Maar ben op reis... jammer (maar op reis is ook leuk).

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:56

Ja, klopt. Heb George daar gekocht! :j

Vandaag 2e keer naar clubles geweest, weer opstappen zonder te longeren. Vroeg m'n vriend of hij hem voor de zekerheid even wilde vastpakken, ik ging zitten en George kwam omhoog en draaide heel vlug om en kwam nog een keer omhoog. Mijn vriend had hem vast en trok hem keer flink terug, daardoor lag ik er net niet af. Het was al beetje te verwachten met opstappen omdat George vaker gespannen is met opstappen en gaan zitten. Maar baal wel als een stekker... Net voor de jonge paarden competitie... Dus morgen maar tien keer op en af stappen, maar m'n vriend zei al; hij gaat het sowieso morgen weer proberen, dus let op. Echt vervelend want hij doet het dus als je zonder beugel zit... Pffff balen!

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:02

Picassox schreef:
Ja, klopt. Heb George daar gekocht! :j

Vandaag 2e keer naar clubles geweest, weer opstappen zonder te longeren. Vroeg m'n vriend of hij hem voor de zekerheid even wilde vastpakken, ik ging zitten en George kwam omhoog en draaide heel vlug om en kwam nog een keer omhoog. Mijn vriend had hem vast en trok hem keer flink terug, daardoor lag ik er net niet af. Het was al beetje te verwachten met opstappen omdat George vaker gespannen is met opstappen en gaan zitten. Maar baal wel als een stekker... Net voor de jonge paarden competitie... Dus morgen maar tien keer op en af stappen, maar m'n vriend zei al; hij gaat het sowieso morgen weer proberen, dus let op. Echt vervelend want hij doet het dus als je zonder beugel zit... Pffff balen!

Is het een idee als iemand jou een voetje geeft zodat je niet in de beugel hoeft te gaan hangen/staan. Waarschijnlijk vind hij de druk die hij dan op zijn lichaam krijgt eng..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:05

Maar stap al 3 maanden zo op zonder verdere problemen... Hij is vooral gespannen met wegstappen, maar vond het niet zo erg omdat ik al lang blij was dat hij met opstappen braaf was en bleef stil staan.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:10

Hmm oke, zou niet weten wat daar de oplossing voor kan zijn.. misschien toch even logeren zodat de druk er af is? Goofy longeer ik nog steeds een minuut of 5 zodat de eerste druk eraf is..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:23

Ja... Dat doe ik eigenlijk altijd inderdaad, maar op de rijvereniging mag niet gelongeerd worden... Lastig!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:28

He, oliebol Picassox! Snap dat je daarvan baalt. Vervelend dat je daar niet kan longeren. Kan je vriend hem afleiden met een brokje of iets anders? Dat helpt bij een stalgenootje heel goed.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:34

Hm da's wel een idee Anneruth. Moet van m'n instructie morgen heel vaak op en afstappen. Ze komt morgen even helpen. Bah, zie er nu al tegen op...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:38

Snap ik wel.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:00

Fijn dat je morgen hulp krijgt, brokje is een goed idee! Snap goed dat je ervan baalt..

Goofy is vandaag geënt en morgen word mijn startpas aanvraagt! Heb nu al zin om wedstrijden te starten!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:40

Longeren doe ik van te voren niet meer.. Heb ik heel snel afgebouwd zodat ik ook in de avond kan rijden. Mag in de huidige bak niet longeren maar wel bij de buren, die hebben alleen geen verlichting. Hij kan dan wat kribbig zijn als we beginnen maar longeren is niet meer nodig en daar ben ik wel blij om! Stuur rem en gas zijn nu goed bevestigd en zaterdag eerste les!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:57

Ik longeer ook niet meer van te voren. Voornamlijk omdat het te slecht / zwaar is met al die regen. Ik vind longeren als training wel heel fijn dit doe ik nu ook niet ivm de slechte bodem. Dan maar liever lange stukken rechtuit op een groot grasveld onder de man :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:45

Even in de groep gooien hoor: ik had een pb naar een mod gestuurd om de titel van dit topic aan te passen omdat al onze 3-jarige inmiddels 4 zijn of worden.
Ik heb 2 vragen:
1. wat moet de titel worden
2. is het een idee om er een Huiskamertopic van te maken

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:15

Als het topic echt gericht op 4 jarige moet blijven zou ik die 4 jarige wel in de titel verwerken :)

Ik heb gister met Giv en Prada met haar verzorger in het duin gewandeld. DRAMA.
Ze maakte me even duidelijk dat ik dat echt te weinig doe.
Het is ook keen angst of tegenwerken maar ze word er zo blij van dat ze niet meer weet wat ze met die energie moet.
Ik dacht dus de volgende keer eerst te longeren voordat we gaan wandelen om te zorgen dat ze iets minder hyper is. :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:31

Misschien moet je er dan van maken, paarden geboren in 2011..... anders moet je ieder jaar de naam aan laten passen....

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:40

Mijn pony is geboren in 2010, maar mag ik wel meepraten? :D sinds vorig jaar maart is ze onder het zadel, en ik heb haar zelf beleerd. 21 maart hebben we onze eerste 'wedstrijd': de clubkampioenschappen :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:43

Sky_As schreef:
Misschien moet je er dan van maken, paarden geboren in 2011..... anders moet je ieder jaar de naam aan laten passen....

Goed plan :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:53

Huiskamer topic is leuk! :j

En inderdaad, paarden geboren in 2011...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:23

Ja 2011 lijkt me het beste, want sommige zijn net als de mijne later in het jaar geboren dus nog geen 4 jaar