[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:22

iemand hier nog tips van sites om te kijken naar leuke paardjes in de normale prijsklasse?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:22

Kwaliteit heeft een prijs en in dit geval vrij hoog :P

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:24

Cayenne schreef:
Kwaliteit heeft een prijs en in dit geval vrij hoog :P

Haha ja goedkoper hebben ze ze nooit volgensmij :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:15

Maar ik ben het wel eens met Laura1982 dat je met een ander eisenpakket ook in een lage(re)prijsklasse een leuk, en goed in elkaar stekend paard kan kopen hoor! Zeker op dit moment, als je bijvoorbeeld naar niet zo'n piepjonkie kijkt die gewoon al lekker bevestigd is en een fijn leerpaard kan zijn. Moet rond de 4000 moet dan best goed lukken hoor Laura!
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 04-11-12 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:17

ff een vraagje tussen door.
Er staat ergens in een advertentie dat een paard ecxeem heeft en hierdoor angstig is.
Maar kan dat uberhaupt?
Volgens mij niet namelijk..
Een paard wordt niet angstig van ecxeem toch?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:18

Misschien als de huid echt pijn doet?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:21

Laura1982 schreef:
nee ik zeg alleen dat als je meeer te besteden hebt anders kijkt. en ik vind een 4 jarige die niets kan voor tussen de 4 en de 6 duizend gewoon te duur. ik heb geen budget van 10000 euro ik heb maar 4000 en ik wil voor dat geld geen paard wat nog niet zadelmak is. voor dat geld wil ik een paard wat braaf is doorgereden en verkeersmak en een mooi kopje is leuk maar geen must.

Dat moet lukken :) je moet er net tegenaan lopen. Deed ik ook ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:21

Maar het lijkt me niet dat je er een algeheel angstig paard van krijgt..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:24

Pletje123 schreef:
Laura1982 schreef:
nee ik zeg alleen dat als je meeer te besteden hebt anders kijkt. en ik vind een 4 jarige die niets kan voor tussen de 4 en de 6 duizend gewoon te duur. ik heb geen budget van 10000 euro ik heb maar 4000 en ik wil voor dat geld geen paard wat nog niet zadelmak is. voor dat geld wil ik een paard wat braaf is doorgereden en verkeersmak en een mooi kopje is leuk maar geen must.

daarom er is nog hoop en hoef hem morgen niet te vinden mag best wat langer duren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:32

Pletje123 schreef:
Laura1982 schreef:

Ik heb even in je profiel gespiekt, ik neem aan dat het om de zwarte gaat, dat is inderdaad een plaatje van een paard! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:33

Ik dacht ook lang te moeten zoeken.. maar toen ik BP op mp staan zag wist ik het direct: dát is em! Toen ging het ineens heel snel. Hij was het eerste en dus enige paard wat ik bekeken heb.. en nog steeds voldoet hij!

Faline, ja :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:34

Elke keer als ik BP zie staan moet ik denken aan een paard dat ik heb gereden.
Hij heette ook BP (Beauty Pearls), maar hij kreeg veel bijnamen.
Benzine Pomp, Bruin Paard, Bolle Pony en ga zo maar door :P

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:27

Zoals ik eerder al aangaf; voor 4000 kun je echt wel een leuk paard vinden.

Stalgenootje heeft net een nieuw paard gekocht binnen die prijsklasse. Persoonlijk geen dier wat ik zou kopen maar zij en het paard zijn echt een leuke match.

Wil je een met 'extra' dan ga je meer betalen naar mate de hoeveelheid 'extra' stijgt.
Logisch en het is dus ook maar net wat je zoekt.
Zolang je eisenpakket maar past bij je bestedingsbudget.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:36

ieder paard heeft natuurlijk zijn eigen waarde.
als jij recreatief rijd hoef je geen paard te hebben van 10.000 euro,
maar als jij echt de top wil bereiken dan heb je vaak een heel ander prijs kaartje aan dat paard hangen (hoeft niet altijd).
het is mooi dat je dat dan kan betalen maar de meeste mensen niet.
en je kan echt wel een leuk paard kopen voor een niet al te dure prijsklasse.
waar je er ook wel mee komt.
maar ik vind altijd hoe duur of goedkoop het paard is geweest als diegene er blij mee is dan is het toch goed

en een paard van 20.000 euro hoeft echt niet altijd beter te doen dan een paard van 6000 euro,
want deze gevallen ken ik ook wel.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:43

Ben ik het inderdaad mee eens. Je moet er ook net even tegenaan lopen, maar er zijn in de huidige markt an sich wel leuke paarden voor wat minder te vinden :j

Hoewel je voor een goed paard altijd blijft betalen natuurlijk. (En dan bedoel ik dus inderdaad de paarden die voorheen ook al in die hogere prijsklasses vielen.) En voor iets speciaals qua kleur wordt ook nog wel geld gegeven. :j Hoewel ik veel geïnteresseerden voor ons champagne merrieveulen krijg die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Hoef geen hoofdprijs, maar ze gaat zeker niet voor niks weg. (Gelukkig staat ze ons niet in de weg.)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:53

Faline ik heb net jou advertenties bekeken maar ik vind het bedrag voor het merrietje ook best wel..euhm..hoog. :+

Het hengstje vind ik minstens zo leuk en die is een stuk minder duur. :?

Laura het moet vast lukken!
Het paard van Pletje is ook hardstikke leuk. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:57

Tja... met een merrie kun je fokken, daarnaast heeft die ook nog een redelijk bijzondere kleur.

De hengst moet je nog maar afwachten of hij goed genoeg wordt voor een hengstenkeuring en de markt voor palominos is tegenwoordig al dusdanig, dat ook dat niet echt bijzonder meer is...

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:01

Suelza schreef:
..........De hengst moet je nog maar afwachten of hij goed genoeg wordt......

Dat geldt voor de merrie toch ook?

Ik vind het hengstje veel leuker maar smaken verschillen. :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:03

Iessie schreef:
Suelza schreef:
..........De hengst moet je nog maar afwachten of hij goed genoeg wordt......

Dat geldt voor de merrie toch ook?

Ik vind het hengstje veel leuker maar smaken verschillen. :D

Maar daar kun je met een goede hengst wel weer leuk mee fokken ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:03

Staat een prijsklasse bij. Geen exacte prijs. :P
Maar dan nog, er staan (stonden?) andere champagne veulens op voor 4000 euro en meer. Daar zit ik ruim onder. Verder is het niet alleen een leuk kleurtje maar ook echt wel een pony waar je straks wat mee kunt, plus een goed karakter :j (En contacteer voor de grap Falkenhorst eens voor de prijzen, staat ook een amber creme merrietje te koop van dit jaar. Zelfde type, (is ook familie) alleen meer arab bloed. ;))
/edit; en ik kan het me ook permitteren om meer te vragen aangezien ze gerust nog 3 jaar kan blijven staan hier en misschien ook wel gewoon blijft dan als fokmerrie, afhankelijk van wat de volgende veulens worden. :j

Hengstje inderdaad een ander verhaal en zit in een compleet andere prijsklasse. Het is een erg leuk aansprekend beestje, maar inderdaad afwachten of het keuringsmateriaal wordt.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:09

Ik zeg ook niet dat het te duur is hoor. Ik vind het alleen een aanzienlijk verschil met het hengstje dat ik minstens zo leuk vind.

Suelza een merrie moet toch ook naar een merrie keuring? Ik heb geen verstand van al dat keurings gedoe hoor. :P (we dwalen nu ook een beetje af haha)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:13

Merrie hoef je niet te keuren om veulens met papier te krijgen, maar met een ongekeurde of niet ggk hengst krijg je geen papier.

Het verschil zit m verder puur in de kleur, champagne is nou eenmaal zeldzaam, zeker in de 'gewone' sportpony's. Er zijn wel andere champagnes in NL, maar dan heb je het over gangenpaarden of westernpaarden. Dan zit je in een heel ander type.
Ik vind het hengstje zelf ook erg leuk, maar hij is wat 'gewoner' als palomino. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:15

hallo,
weten jullie toevallig nog een leuk paardje of grote pony voor een kennis van mij.
hoeft niet de mooiste te wezen hoeft ook geen sportpaard.
als zij er maar een klik mee heeft en mag een bemerking hebben als het paard zich hier mee niet erg belemmerd.
zij zoekt echt een maatje voor het leven en is ook voor weel wandelen, wat rijden, buitenritten. poetsen enz.
krijgt echt een zeer goed te huis met heeeeel veel aandacht.
en komt iedere dag buiten in het weiland met soortgenoten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:16

Ah ok weer wat geleerd. :) ik dacht namelijk dat een merrie ook gekeurd moest worden. Maar nu snap ik het al wat meer. Bedankt.

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:18

Suelza schreef:
Deze heeft half oktober ook al op marktplaats gestaan: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/606941832-zeer-brave-vivaldo-ruin.html

Dus vraag me af waarom die nu bij een handelaar terecht is gekomen. Hij stond bij een particulier die niet even de moeite nam om de afspraak met ons af te zeggen toen dit paard verkocht was. Wij zagen zelf dat deze ruin van MP af was en zijn toen gaan bellen.

Is er afgehaald?[/quote]

Deze Vivaldo ruin zou verkocht zijn en verdween half oktober van MP. Nu staat hij er dus weer op. Wij hadden er een afspraak om deze ruin te gaan bekijken, toen bleek hij verkocht te zijn en nu staat hij dus opnieuw op MP bij een andere verkoper en voor minder geld.