Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:39

zijn best veel mensen die dat wel doen lies!
en ik heb mensen op fb :) die een veulen/paard van ons hebben..
anderen via mail 1a2 keer per jaar berichtje ;)

maar dat zal wel niet bij ieder vanzelfsprekend zijn..

bij een handelsstal lijkt me dat niet.. als je erg begaan bent met je paard is een handel stal niet eerste keus lijkt me:o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:41

Niet officieel te koop en eigenlijk nog niet eens, maar mocht er iemand hier geïnteresseerd zijn in een zéér lieve, brave en rustige e-pony/klein paard, draver (net onder het zadel, galop zit er al bijna op) van 5 jaar oud, pb me :D
Ze heeft een mooie zwartbruine kleur en maakt een mooie sprong, voldoende vermogen! Nog nooit een stap verkeerd gezet, nog nooit geschrokken, heer eerlijk beest, zoals al vermeld zijn wij allemaal verliefd op haar <3

Ik weet dus nog niet of ze wel weg gaat, omdat we haar zelf leuk vinden :') , maar mochten we hier een droomhuisje tegenkomen ga ik met mijn nichtje overleggen, omdat ik aan haar merk dat een pittig NRPS'ertje haar meer ligt. Ze hoeft dus ook niet veel op te leveren ;)

[RT-P] Paard met te rustig karakter toch actief meewerkend krijgen
Dit topic gaat over haar. (graag helemaal doorlezen want het begin komt niet zo positief over, ze is niet lui maar rustig :o )

Ze blijkt namelijk iets te rustig te zijn voor ons, maar het is een fijne pony/paard (volgensmij net nog een e-pony) voor een bange ruiter of een recreatieruiter die wilt genieten van rustige ritjes.

Onze zoektocht is nu dus eigenlijk rustig, soms kijk ik nog wat op internet en die sla ik op, mochten zij over een paar maanden nog te koop staan weet ik bij welke ik wil kijken als de draver toch weg gaat.

Maar mocht er iemand nog een pony weten dan graag een pb! :D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:42

Lisch nee eigenlijk niet, hoe meer paarden ik kijk hoe kritischer ik word geloof ik. Maar heb er ook geen haast mee. Paard in mijn profiel is niet van mijzelf en is helaas niet meer helemaal fit, was eigenlijk nog niet 'klaar' met hem, maar door blessure nu dus eerder dan gepland op zoek naar een eigen paard...

Lies nee helaas geen leuke. 1 ging nog wel, maar die had naar mijn mening een belachelijke vraagprijs.

Seven, ohhh jij ook al. Voortaan bel ik voor vertrek nog wel even, zeker als het zo ver rijden is.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:48

haha! toch eigenlijk belachelijk.. even bellen voor vertrek of het paard er nog is! ik snap de gedachten van zulke mensen ook niet!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:48

Soms houd het inderdaad op naar enkele berichtjes, maar ik wil ook zeker niet elke week roepen om fotos dat moet ook wat vanuit de nieuwe eigenaren komen :j

Maar voor vragen etc kunnen ze altijd bij me terecht, ik heb ook altijd contact met de fokkers van mn dieren.

Ja das vaak wel verstandig mijn aller ergste verhaal is dat we 3 uur in de auto zaten richting belgie vanaf drenthe, kwamen we daar zoals altijd ruim van te voren daar aan.
We lopen naar binnen zie ik het aangeboden paard volledig opgezadeld en ingepakt klaarstaan al flink bezweet die was dus al gereden, ik heb het dr niet over gehad wel egzegd dat ik dr eerst los wou zien bewegen, nou toen ging het zadel dr af ben me kapot geschrokken. (de bak was licht en de plaats waar ze stond opgezadeld erg donker dus had dr nog niet goed kunnen bekijken) Ze was broodmager, had open wonden en plukken dikkere vacht overal. Dat arme dier tis dat de ruiter zich aan de prijs moest houden (6500) anders had ik dr gelijk mee genomen arm dier, de ruiter gaf aan dat de eigenaar de stalling niet meer betaalde en hij dus ook geen da wou betalen zooo triest

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:50

ohh seven wat verschrikkelijk! arm paard.. dat mensen zo met de dieren om gaan..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:54

Ja ik vond het zo erg, de ruiter leek me een goede man daar niet van maar heb hem aangeraden het dier toch echt te laten nakijken.
Het was een jonge jongen die naar mijn idee ook niet zo goed wist wat ie moest doen dier spookt nog door mn hoofd.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:54

Om eerlijk te zijn had ik dat niet verwacht dat zoveel kopers contact blijven houden. En ik had ook niet verwacht dat verkopers ook liefst contact houden...
Maar uiteraard wel tof dat het zo is :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:56

ik denk idd dat je je daarop verkijkt dan lies!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:59

lisch schreef:
ik denk idd dat je je daarop verkijkt dan lies!

Blijkbaar :)
Maar ik heb dan eigenlijk ook enkel ervaring met handelsstallen en niet met 'persoon tot persoon' verkoop.
En een handelsstal houdt niet meteen contact met kopers hé :p

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:59

Seven schreef:
Ja ik vond het zo erg, de ruiter leek me een goede man daar niet van maar heb hem aangeraden het dier toch echt te laten nakijken.
Het was een jonge jongen die naar mijn idee ook niet zo goed wist wat ie moest doen dier spookt nog door mn hoofd.

Zo'n dier zou je dan gewoon meenemen uit liefdadigheid... Als de prijs wat redelijker was geweest.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:02

Seven, dat was dus ook al in belgie, misschien een andere mentaliteit daar ;) En dan ook nog zoiets aantreffen!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:06

:+ tja belgen...

haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:08

ja belgie inderdaad, maar het kan ook heel anders mijn dame komt ook uit belgie en die stond er super bij :j
Even heel offtopic de merrie is woensdag geinsemineerd en vandaag gaat ze weer het eitje was nog niet weg nou duim ik zoooo voor een veulen volgend jaar.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:10

mijne staat ook bij hh seven! maar heb er weinig vertrouwen in,..

donderdag ei van 4 cm maandag weinig verandering dus spuit gehad vandaag gescant nog niet ei weg.. maar wel vooruitgang..
als ze nu niet dragend word stop ik ook en ga ik volgend jaar optijd weer beginnen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:12

Hier net zo word ze niet drachtig is het helaas en gaan we volgend jaar rond april weer beginnen. Zal wel heel fijn zijn als ze wel drachtig word :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:15

hier nog een die een merrie heeft met plakeieren, vorige kleer heeft ze er 6!! dagen aan gestaan (met spuit) en is 3 x geinsemineerd
nu gelukkig 3 dagen, en 2 x gedekt (weer spuit) dus hoop maar dat het nu raak is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:17

nou we zitten er allemaal op te wachten dus, jij kreeg toch ook een nest pichers FF of haal ik je door de war met iemand anders?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:18

er zijn ook erg veel guste merries dit jaar!
En het weer zit ook niet mee...

Ik hoop natuurlijk echt heel erg op een dracht maar we zullen zien....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:19

ja had alleen 2 dode pups helaas.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:20

De dames hebben meer zon nodig denk ik :+

Net gebeld voor een paard. Was helaas te duur, maar verkoper zei me wel het paard in de gaten te houden. Gat tussen vraagprijs en budget vond hij nog wel overkomelijk als ze er over 2 maand nog stond.

Ga er nog eentje bellen vandaag denk ik. Tja en dan gaan we alweer bijna op vakantie dus laten we het maar weer een beetje rusten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:20

Ja ik hoor zelfs van dieren die elk jaar goed een veulen krijgen dat ze dit jaar niet drachtig worden, zo jammer.

FF ach wat jammer zeg dat verwacht je ook niet :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 12:21

Waarom dan nu niet over de prijs heen komen naar een bezoekje denk ik dan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:22

vorig jaar was de merrie met 1 x insemineren drachtig! tja beetje pech denk ik.
nee was een grote teleurstelling, ook heel sneu voor de teef.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:28

Seven schreef:
Waarom dan nu niet over de prijs heen komen naar een bezoekje denk ik dan.

Paard staat sinds gister te koop dus daar kan ik nog wel inkomen.