Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:mee eens! we hebben het natuurlijk al uitgebreid over vertraging in filmpjes gehad maar ook ik vind het behoorlijk vervelend en vertekenend!Grappig die vertraging in het filmpje. Geloof me dan loopt die van mij ook zo.
Maar het lijkt me een fijn paard. Achterhand moet een beetje bij. Geen idee hoe oud ie is????
De ruimte in de beweging is er. Maar hij lijkt een beetje traag in t achterbeen. Dus ik zou een filmpje met gewone snelheid willen zien.
melkbus schreef:hihi, ik ook!LindseyM gefeliciteerd, leuk paardje en mooie kleur (ik ben stiekem vos fan)
grauwman schreef:Ik zou er ook niet aan beginnen. Diverse gevallen van dichtbij meegemaakt welke veel te vroeg naar de groene weides zijn gegaan. En dan praat ik over paarden boven de 15.000,-.
Pinda_Dipje schreef:Waarom struikelt iedereen toch zo over die bokhoefjes? Ik heb inmiddels 7 paarden met een bokhoefje gereden en altijd probleemloos. Mijn gepensioeneerde ruin heeft zelfs jarenlang op hoog niveau mee gelopen met een flink steile bokhoef. Voor een beetje basissport tot aan het Z vormt dat echt geen enkel probleem; Feitelijk heb je vaak een ontzettend leuk paard voor ook nog eens een leuke prijs. En naar mijn ervaring laat een bokhoefje zich vaak ook nog redelijk goed begeleiden naar wat verbetering.
Pinda_Dipje schreef:Waarom struikelt iedereen toch zo over die bokhoefjes?
Chelsea1691 schreef:JAAAAAAAAA ZE IS GOEDGEKEURD:D!!!
Ze is klinisch gekeurd en geen opmerkingen!
Alleen dat het te zien is dat er weinig mee gedaan was de laatste tijd.
Maar verder geen belemmeringen:)!
Koopcontract en betaling net voldaan, zaterdag kan ik haar pas ophalen.
(mag zelf niet met een trailer rijden nml, dus moest even iemand anders regelen)
Zal dan ook wel een fotootje plaatsen!
Pinda_Dipje schreef:Laat ik het zo zeggen, dat is te ervaren en zou voor mij geen reden zijn om uberhaupt niet te gaan kijken.
Mijn wedstrijdpaard hebben ze destijds gewoon langere tijd op de drafbaan laten lopen om te controleren op onregelmatige danwel kreupele passen, en slaagde met vlag en wimpel. Uit voorzorg hebben we hem zelf preventief links/rechtsom op asfalt galopspas laten maken. Hij werd in tegenstelling tot het genoemde paard echter aangekocht voor de hogere sport; ZZ en hoger. Wellicht is het een kwestie van geluk hebben, maar het per definitie afwimpelen terwijl je wens bij basissport ligt vind ik echt kul.![]()
Maargoed misschien heb ik geen recht van spreken als vrij eenvoudig denkend paardeneigenaar. Ik maak een risico-afweging tussen gelopen niveau/prijs/gebrek/mijn voorgenomen doel, en deins echt niet terug voor een 1,5cm diepe OCD terwijl het paard zich al jarenlang moeiteloos bewijst op hoog niveau. Speelt ervaring wellicht ook een grote rol in, een onervaren paardeneigenaar speelt sneller op safe dan iemand die inmiddels doorgewinterd is natuurlijk. Maar van sommige zoekende paardeneigenaren vind ik de reacties toch behoorlijk hilarisch, en doodzonde dat er zoveel mensen zijn die een perfect passend paard laten staan omwille van een klein gebrek dat prima te overzien is en hiermee hun budget vaak alleen nog maar verder verkwanselen omdat ze een paard van nog geen 3.500 euro voor de meest uitgebreide keuring brengen en bij afkeuring zelf steeds (een deel) betalen.
Deze week ook een paar reacties gehad op mijn pony voor 2750 euro inclusief toebehoren, of ze dan de meest uitgebreidde sportpaarden x-ray op hem los mogen laten. Dan denk ik; Jemig waar begin je aan? En dan nog een verontwaardigde reactie krijgen ook als ik zeg dat ik alles prima vind, maar zeker niet op mijn kosten. Ik kan je zo al wel vertellen dat hij niet goedgekeurd wordt als sportpaard, maar daar is de prijs ook naar is het niet?Maargoed dat ben ik, net zoals LindseyM ook zegt; Iedereen zijn eigen ervaringen en criteria. Persoonlijk denk ik gewoon dat het zonde is om een dier met een bokhoefje op voorhand al uit te sluiten, oogde als een leuk paard! Zeker als de prijs ernaar is.
Gefeliciteerd Chelsea!