Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:48

Martie gefeliciteerd!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:12

Iedereen gefeliciteert met de goedgekeurde paarden geniet er van ik kan wel van de lijst gister heerlijk buitengereden denk dat deze blijft tis echt een topper voor mij

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:20

He wat fijn ship!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:53

bedankt allemaal!
wow alledrie goedgekeurd gisteren, dat had ik dus echt niet durven hopen! *\o/*
Martie ook gefeliciteerd :j heb je foto's?
fijn om te lezen dat het met Ship ook goed gaat!
Chelsea veel succes vandaag, ik hoop dat vandaag ook een goede dag is om te keuren! +:)+
Mandy: wat leuk om je hier ook tegen te komen! Djep maakt het goed hoor. vandaag mag hij op de wei! :):)
welkom bruceandnoon! je moet tegenwoordig inderdaad heel erg op je hoede zijn en niets voor waar aannemen, jammer hoor. maar als je dat maar in je achterhoofd houdt dan kom je denk ik al een heel eind! succes met de verkoop van de huizen.
Pattypaard: wat fijn dat de les goed ging en dat je er veel aan hebt, het komt dus wel goed met deze combinatie! :D nu duimen dat ze goedgekeurd wordt!
Joyced: ik vind die zwarte van het filmpje heel mooi maar ik vind dat hij best stijf is met buigen, waar dat door komt kan ik niet beoordelen. (verder zie ik er niks aan maar ik ben geen dressuurkenner...)
Babootje schreef:
Grappig die vertraging in het filmpje. Geloof me dan loopt die van mij ook zo.
Maar het lijkt me een fijn paard. Achterhand moet een beetje bij. Geen idee hoe oud ie is????
De ruimte in de beweging is er. Maar hij lijkt een beetje traag in t achterbeen. Dus ik zou een filmpje met gewone snelheid willen zien.
mee eens! we hebben het natuurlijk al uitgebreid over vertraging in filmpjes gehad maar ook ik vind het behoorlijk vervelend en vertekenend!
Sasalover: gewoon verderzoeken! er komt wel een paard zonder bokhoef die je ook past!
melkbus schreef:
LindseyM gefeliciteerd, leuk paardje en mooie kleur (ik ben stiekem vos fan)
hihi, ik ook! := altijd vosjes gehad!

zal ik de lijst bijwerken met de nieuwe zoekers erop en Ship, Welmoed en ikzelf eraf? *\o/* of doet iemand anders dat?
als ik het doe wordt het vanavond pas maar ik wil het best doen hoor. nu eerst naar school en naarna naar Djeppie, lekker rijden! het is inmiddels precies een jaar geleden dat ik voor het laatst op mijn eigen paardje gereden heb! :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:58

Waarom struikelt iedereen toch zo over die bokhoefjes? Ik heb inmiddels 7 paarden met een bokhoefje gereden en altijd probleemloos. Mijn gepensioeneerde ruin heeft zelfs jarenlang op hoog niveau mee gelopen met een flink steile bokhoef. Voor een beetje basissport tot aan het Z vormt dat echt geen enkel probleem; Feitelijk heb je vaak een ontzettend leuk paard voor ook nog eens een leuke prijs. En naar mijn ervaring laat een bokhoefje zich vaak ook nog redelijk goed begeleiden naar wat verbetering.

Iedereen van harte met de goedgekeurde paardenbeestjes!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:09

Ik zou er ook niet aan beginnen. Diverse gevallen van dichtbij meegemaakt welke veel te vroeg naar de groene weides zijn gegaan. En dan praat ik over paarden boven de 15.000,-.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:28

Martie en ship gefeliciteerd!
Succes Chelsea, hopelijk heb jij ook geluk.
Fijn Patty, dat de les zo goed ging.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:28

Gefeliciteerd mensen met nieuwe paarden!! :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:30

grauwman schreef:
Ik zou er ook niet aan beginnen. Diverse gevallen van dichtbij meegemaakt welke veel te vroeg naar de groene weides zijn gegaan. En dan praat ik over paarden boven de 15.000,-.

Ik zou ook nooit 15.000,- betalen voor een paard met een bokhoef. ;)
Maar bovenstaand paard is gewoon een gemiddeld/doorsnee paard, geen fantasieprijzen en prima geschikt voor het doel dat men ermee heeft. Dan zie ik het probleem echt niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:13

Pinda_Dipje schreef:
Waarom struikelt iedereen toch zo over die bokhoefjes? Ik heb inmiddels 7 paarden met een bokhoefje gereden en altijd probleemloos. Mijn gepensioeneerde ruin heeft zelfs jarenlang op hoog niveau mee gelopen met een flink steile bokhoef. Voor een beetje basissport tot aan het Z vormt dat echt geen enkel probleem; Feitelijk heb je vaak een ontzettend leuk paard voor ook nog eens een leuke prijs. En naar mijn ervaring laat een bokhoefje zich vaak ook nog redelijk goed begeleiden naar wat verbetering.

Er zijn ook zulke paarden zijn die erg onregelmatig worden in de verruimingen, alleen daarom zou ik ze al laten staan.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:19

Pinda_Dipje schreef:
Waarom struikelt iedereen toch zo over die bokhoefjes?

struikelen over bokhoefjes _O-
oh wat flauw, blame it on the roze wolk! :x

wel grappig om te zien dat iedereen zo d'r eigen ervaringen en criteria heeft.
ik zelf zou met mijn ervaringen met paarden om mij heen geen paard met bokhoefje kopen omdat het toch een belemmering kan zijn maar als iemand anders het wel aandurft ga ik daar ook niet over muppen, als de prijs er dan maar wel naar is...

ik ben benieuwd naar de keuring van Chelsea!!!

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:22

Proficiat Martie!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:23

ik zou ook geen paard kopen met bokhoef vooral omdat er genoeg te koop zijn die het niet hebben :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:25

ik ben weer redelijk bij gelezen..
Ik ben super blij dat ik 3 mensen kan feliciteren met hun nieuwe paard dus bij deze: GEFELICITEERD allemaal!!
ben wel erg nieuwsgierig naar foto's en filmpjes!!!(ja oke ik weet het ik heb het ook nog steeds niet geplaatst)
die van mij heb ik nu anderhalve week en dat gaat nog steeds toppie, steeds beter zelfs! ze komt steeds meer tot rust en ze is tot nu toe zeer braaf! ze doet goed dr best onder het zadel en zodra ze wat meer in balans is ga ik lekker starten, maar totaal geen haast ik hou dr goed in de gaten wat ze allemaal aan kan!:-)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:25

Alja schreef:
ik zou ook geen paard kopen met bokhoef vooral omdat er genoeg te koop zijn die het niet hebben :)

Inderdaad!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:32

Ik zou het er ook nooit voor betalen maar er zijn mensen die het wel doen.

Als iemand het wel aan durft moet je het gewoon doen maar ik heb genoeg ellende gezien.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:35

Over de bokhoeven.. dat hangt geheel af van de ernst.
Mijn paard had maar een klein verschil tussen de hoeven, maar werd wel een bokhoef genoemd terwijl ze der geen last van had.
Ken wel een ander paard die heeft een wat steilere hoef die daar wel problemen van ondervindt.
Daarnaast moet je gewoon goed opletten of het paard goed ''over z'n teen rolt'' met een bokhoef. Doet ie dat niet, dan is er een grotere kans op problemen ja.

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:53

JAAAAAAAAA ZE IS GOEDGEKEURD:D!!!
Ze is klinisch gekeurd en geen opmerkingen!
Alleen dat het te zien is dat er weinig mee gedaan was de laatste tijd.
Maar verder geen belemmeringen:)!

Koopcontract en betaling net voldaan, zaterdag kan ik haar pas ophalen.
(mag zelf niet met een trailer rijden nml, dus moest even iemand anders regelen)
Zal dan ook wel een fotootje plaatsen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:54

Gefeliciteerd Chelseu!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:57

Wat vinden jullie van deze? We hebben gebeld! Klonk allemaal perfect, 1 dingetje: Hij heeft een bokkepoot/bokhoef/weidevoet (hoe je het ook wil noemen) Ze heeft er nooit problemen mee gehad. Is dit verstandig?
[/quote]Ik zou liever op zoek gaan naar eentje die dat niet heeft.
Wat is jouw doel met het paard?[/quote]
Ja.. Heel jammer, hij leek zo perfect.. Ik wil wel de wedstrijden met hem in, vooral springen.. Dat gaat hem niet worden he?[/quote]

Hoeft geen probleem op te leveren, wij hebben twee paarden staan met een stijlvoetje , beide lopen succesvol in de sport ( ZZ pony''s en de ander in M paarden )

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:01

PROFICIAT CHELSEA!!! *\o/*

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:02

Chelsea1691 schreef:
JAAAAAAAAA ZE IS GOEDGEKEURD:D!!!
Ze is klinisch gekeurd en geen opmerkingen!
Alleen dat het te zien is dat er weinig mee gedaan was de laatste tijd.
Maar verder geen belemmeringen:)!

Koopcontract en betaling net voldaan, zaterdag kan ik haar pas ophalen.
(mag zelf niet met een trailer rijden nml, dus moest even iemand anders regelen)
Zal dan ook wel een fotootje plaatsen!

Gefeliciteerd!! :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:05

Laat ik het zo zeggen, dat is te ervaren en zou voor mij geen reden zijn om uberhaupt niet te gaan kijken.

Mijn wedstrijdpaard hebben ze destijds gewoon langere tijd op de drafbaan laten lopen om te controleren op onregelmatige danwel kreupele passen, en slaagde met vlag en wimpel. Uit voorzorg hebben we hem zelf preventief links/rechtsom op asfalt galopspas laten maken. Hij werd in tegenstelling tot het genoemde paard echter aangekocht voor de hogere sport; ZZ en hoger. Wellicht is het een kwestie van geluk hebben, maar het per definitie afwimpelen terwijl je wens bij basissport ligt vind ik echt kul. :')

Maargoed misschien heb ik geen recht van spreken als vrij eenvoudig denkend paardeneigenaar. Ik maak een risico-afweging tussen gelopen niveau/prijs/gebrek/mijn voorgenomen doel, en deins echt niet terug voor een 1,5cm diepe OCD terwijl het paard zich al jarenlang moeiteloos bewijst op hoog niveau. Speelt ervaring wellicht ook een grote rol in, een onervaren paardeneigenaar speelt sneller op safe dan iemand die inmiddels doorgewinterd is natuurlijk. Maar van sommige zoekende paardeneigenaren vind ik de reacties toch behoorlijk hilarisch, en doodzonde dat er zoveel mensen zijn die een perfect passend paard laten staan omwille van een klein gebrek dat prima te overzien is en hiermee hun budget vaak alleen nog maar verder verkwanselen omdat ze een paard van nog geen 3.500 euro voor de meest uitgebreide keuring brengen en bij afkeuring zelf steeds (een deel) betalen.

Deze week ook een paar reacties gehad op mijn pony voor 2750 euro inclusief toebehoren, of ze dan de meest uitgebreidde sportpaarden x-ray op hem los mogen laten. Dan denk ik; Jemig waar begin je aan? En dan nog een verontwaardigde reactie krijgen ook als ik zeg dat ik alles prima vind, maar zeker niet op mijn kosten. Ik kan je zo al wel vertellen dat hij niet goedgekeurd wordt als sportpaard, maar daar is de prijs ook naar is het niet? :') Maargoed dat ben ik, net zoals LindseyM ook zegt; Iedereen zijn eigen ervaringen en criteria. Persoonlijk denk ik gewoon dat het zonde is om een dier met een bokhoefje op voorhand al uit te sluiten, oogde als een leuk paard! Zeker als de prijs ernaar is.

Gefeliciteerd Chelsea!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:23

Gefeliciteerd Chelsea

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:32

Pinda_Dipje schreef:
Laat ik het zo zeggen, dat is te ervaren en zou voor mij geen reden zijn om uberhaupt niet te gaan kijken.

Mijn wedstrijdpaard hebben ze destijds gewoon langere tijd op de drafbaan laten lopen om te controleren op onregelmatige danwel kreupele passen, en slaagde met vlag en wimpel. Uit voorzorg hebben we hem zelf preventief links/rechtsom op asfalt galopspas laten maken. Hij werd in tegenstelling tot het genoemde paard echter aangekocht voor de hogere sport; ZZ en hoger. Wellicht is het een kwestie van geluk hebben, maar het per definitie afwimpelen terwijl je wens bij basissport ligt vind ik echt kul. :')

Maargoed misschien heb ik geen recht van spreken als vrij eenvoudig denkend paardeneigenaar. Ik maak een risico-afweging tussen gelopen niveau/prijs/gebrek/mijn voorgenomen doel, en deins echt niet terug voor een 1,5cm diepe OCD terwijl het paard zich al jarenlang moeiteloos bewijst op hoog niveau. Speelt ervaring wellicht ook een grote rol in, een onervaren paardeneigenaar speelt sneller op safe dan iemand die inmiddels doorgewinterd is natuurlijk. Maar van sommige zoekende paardeneigenaren vind ik de reacties toch behoorlijk hilarisch, en doodzonde dat er zoveel mensen zijn die een perfect passend paard laten staan omwille van een klein gebrek dat prima te overzien is en hiermee hun budget vaak alleen nog maar verder verkwanselen omdat ze een paard van nog geen 3.500 euro voor de meest uitgebreide keuring brengen en bij afkeuring zelf steeds (een deel) betalen.

Deze week ook een paar reacties gehad op mijn pony voor 2750 euro inclusief toebehoren, of ze dan de meest uitgebreidde sportpaarden x-ray op hem los mogen laten. Dan denk ik; Jemig waar begin je aan? En dan nog een verontwaardigde reactie krijgen ook als ik zeg dat ik alles prima vind, maar zeker niet op mijn kosten. Ik kan je zo al wel vertellen dat hij niet goedgekeurd wordt als sportpaard, maar daar is de prijs ook naar is het niet? :') Maargoed dat ben ik, net zoals LindseyM ook zegt; Iedereen zijn eigen ervaringen en criteria. Persoonlijk denk ik gewoon dat het zonde is om een dier met een bokhoefje op voorhand al uit te sluiten, oogde als een leuk paard! Zeker als de prijs ernaar is.

Gefeliciteerd Chelsea!

Je kan heus wel geluk hebben en er hoeft absoluut niks te gebeuren, maar er staan tegenwoordig zoveel paarden te koop dat er ook vast wel een hele leuke staat zonder bokhoef dus waarom toch een risico lopen, ookal is dat risico misschien HEEL klein..
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik zou ook niet gaan kijken.. straks word je verliefd op een paard maar twijfel je later alsnog over dat bokhoefje, ik zou gewoon nooit naar een paard gaan kijken waar ik van te voren al over denk "mmm is dat verstandig?"