Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:54

Marum is vanaf het paard ongeveer net zo ver als Garijp dus Marum zou zeker ook een optie zijn. Zegt ook wel wat, lijkt mij, dat ze ook voor KWPN keuren.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:00

Dat wordt zeker een klimaat shock * kijkt naar buiten :brr: *

Nee, ben niet wezen kijken. Riskant, I know, maar ik vertrouw volledig op een vriendin/bekende Lusitano fokker die hem in het echt heeft gezien. Ik ken de lijn,de fokker, de paarden van de fokker.
Ben ook van mening dat een 'klik' moet groeien.
Maar goed, das de discussie niet :D

Nu afwachten of hij wordt goed gekeurd. Zaterdag groen licht gegeven voor de keuring, dus verwacht dat hij deze week wordt gekeurd.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:04

Ohw, ik wilde ook geen discussie starten hoor. Ik vroeg me alleen af hoe zo'n koop in Portugal geregeld wordt. Ik zal voor je duimen voor de keuring, dat is toch altijd een spannend iets.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:07

Nee weet ik :D Maar wilde een eventuele discussie even direct de kop in drukken, hahaha. Ik ben Bokt lang genoeg inmiddels, wahaha.

Valt mij eigenlijk best mee, zo'n koop. Op advies van de fokker hier in Nederland me verdiept, filmpjes/foto's etc. bekenen. Als hij wordt goed gekeurd krijgt hij zijn paspoort mee ( blauwe boekje volgens mij ). Hij zal in NL eerst naar de fokker gaan, wordt hij gecastreerd en zodra hij hersteld is gaat hij naar mij toe.
Zodra hij hier is, moet ik een formulier invullen en die terug naar Portugal sturen. Dan wordt hij op mijn naam over geschreven en that's it.
Natuurlijk wat meer werk dan een koop in Nederland, maar het valt mee.
( en prijs technisch is het ontzettend gunstig om daar nu een paard vandaan te halen!! )
Zal zo even spammen.

*edit*
Even een foto uit een ander topic gepakt:
Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:12

Gaaf! Naast de fries vind ik PRE's/Lusitano ook enorm gaaf! Zo eentje komt er later ook nog wel eens denk ik <3
maar voor nu een lekkere fries :D
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 28-02-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:13

Ahum.... Lusitano ;) Hahaha.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:17

Gaaf beest Limo! Hoe oud is ie, en hoe ver afgericht?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:20

Die is gaaf Limonade!

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:22

Waratje schreef:
Het bekende antwoord: goede les nemen! ;)

ja nou ik ben vergeten te zeggen dat ik al les heb!
en er is ook nog iemand die mij nog prive les wil geven dus dat komt wel goed.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:23

5 jaar, geen idee hoe ik zijn africhting in niveau moet uitdrukken, maar alle knoppen zitten er goed op. Beheerd tevens Spaanse pas en piaffe.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:30

Ilsemarie schreef:
@galopje2000: rij je momenteel? heb je vaste instructie? Misschien is het handig om die mee te nemen naar de pony, die kan vast goed een inschattig maken of dat te verbeteren is.

Ik wil nog niet teveel verklappen maar heel onverwacht is gister de vonk overgesprongen tussen mij en een ontzettend leuke fries. Ik ga in ieder geval er deze week nog een keer op, hopelijk klikt dat weer net zo goed... en wie weet heb ik dan binnenkort ook wel leuk nieuws na een wel hele korte zoektocht ;) de adrenaline stroomt me in ieder geval goed door het lijf :')

heb een prof meegenomen en die zei dat het een leuke pony was!
de pony had ook L gelopen

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:30

Noon schreef:
Uit nieuwsgierigheid, van vinden jullie van deze?

http://www.stalarends.nl/?page=handelstal

Hier een (nu niet meer) stille meelezer: ik ben niet zo lang geleden bij deze stal geweest. Paarden worden in mijn ogen veel te jong aan het werk gezet. En niet zo'n beetje ook. Paard dat ik gezien heb moest nog drie worden en werd stevig vastgeknoopt met een slofteugel in een longeerton rondgejaagd. Paarden worden standaard met slofteugel gereden en ook de pensiongasten en lesklanten reden vrolijk met slof rond.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:36

mireilledons schreef:
Noon schreef:
Uit nieuwsgierigheid, van vinden jullie van deze?

http://www.stalarends.nl/?page=handelstal

Hier een (nu niet meer) stille meelezer: ik ben niet zo lang geleden bij deze stal geweest. Paarden worden in mijn ogen veel te jong aan het werk gezet. En niet zo'n beetje ook. Paard dat ik gezien heb moest nog drie worden en werd stevig vastgeknoopt met een slofteugel in een longeerton rondgejaagd. Paarden worden standaard met slofteugel gereden en ook de pensiongasten en lesklanten reden vrolijk met slof rond.

Ik ben hier nog steeds stille meelezer.. Maar wat knap je hier dan op af zeg! Vind er leuke paarden tussen staan maar dat ze voordat ze 3 worden al zo aan het werk moeten en met slof in de krul worden geknoopt.. Dan gaat je paard denk ik niet onwijs lang mee als je hem daar vandaan haalt :n

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:39

@ Mireilledons: ligt dat aan de stal of aan de markt? Ik denk dat deze stal inspeelt op wat de markt vraagt en helaas is dat bij voorkeur een 4 jarige die L2 loopt (en liefst M1 klaar is zodat per 01-04 lekker doorgestroomd kan worden ahum......)
Tja ik ben er ook geen voorstander van, maar gebeurt helaas wel ( ik gun paarden liever de tijd dat scheelt je in de toekomst vaak een hoop blessureleed).
Maar is de stal daarom slecht? Kijk er door heen en als er een leuk paardje tussen staat waar een ander wat mee kan, wat dan nog? Jij hoeft deze toch niet met slof te rijden?

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:22

@ Ilsemarie ga voor je duimen!

@ Limonade wat een stoer paard. Schelen die prijzen echt zo met nl en hef je dat dan niet op door het transport? (alleen nieuwsgierig hoor ik heb een hele leuke merrie in nl op het oog)

@ Snoekiej wanneer is jou keuring?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:43

Limonade; mooi paard, ik duim voor je!

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:45

Hier ook een stille meelezer.

@ Noon
Ik heb een tijd in pension gestaan op stal Arends, ik zou daar echt geen paard kopen als ik eerlijk ben.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:52

@proudje waarom niet? Ook vanwege het op jonge leeftijd/deze manier van beleren?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:54

Wat zonde om te lezen dat ze zo jong belast worden enzo... want ziet er zo op het eerste gezicht wel netjes uit! Maar die slof op het voorbeeld filmpje viel me ook op toen ze zichtbij door de bocht reed, verderweg zie je dat ook slecht natuurlijk.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:59

Okay, bedankt voor de info en meningen. Ik ben/was voornamelijk benieuwd naar wat men van het paard vindt, vind zelf namelijk de moederlijn wel leuk :P

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:03

vandaag werden toch nog meer paarden gekeurd? ben benieuwd!!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:30

Torius16 schreef:
@ Mireilledons: ligt dat aan de stal of aan de markt? Ik denk dat deze stal inspeelt op wat de markt vraagt en helaas is dat bij voorkeur een 4 jarige die L2 loopt (en liefst M1 klaar is zodat per 01-04 lekker doorgestroomd kan worden ahum......)
Tja ik ben er ook geen voorstander van, maar gebeurt helaas wel ( ik gun paarden liever de tijd dat scheelt je in de toekomst vaak een hoop blessureleed).
Maar is de stal daarom slecht? Kijk er door heen en als er een leuk paardje tussen staat waar een ander wat mee kan, wat dan nog? Jij hoeft deze toch niet met slof te rijden?

Ik zeg helemaal niet dat het een slechte stal is! Doe er verder ook geen uitspraken over. Of ik een paard wel of niet met slofteugel rijd, doet niet ter zake. Ik zou in ieder geval geen 3 of 4 jarig paard kopen dat dagelijks met slof gereden wordt. Ook keer ik terug in de meeleessatus. Excuses voor het posten in dit topic.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:37

Krijg deze week een filmpje van een 9 jarige merrie op M1 niveau van Plansky (denk stiekem dat ze Polansky bedoelen). Ben benieuwd :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:50

@Limonade. Ik heb in Spanje gewerkt met paarden die verkocht werden naar oa nederland. Het verschilt enorm per bedrijf maar ik heb nog nooit gezien dat iemand kreeg wat ie gekocht heeft!
De een kreeg er een die idd alle knoppen had maar een zware blessure achter de rug had en de ander kreeg er een die gewoon echt niet mak was. Ik hoop voor je dat ik het mis heb maar na 10 maanden in Spanje heb ik heel veel gezien!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:02

@ Limonade wat een gave schimmel! Hopelijk komt hij door de keuring. Wat zijn je plannen met hem? Wedstrijden?