Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:18

@Driebergen: op de foto's vind ik het meevallen die korte rug, maar op het filmpje zag ik dat ook. Maar hoe betrouwbaar zijn foto's en een heel kort filmpje. Het is een eind rijden, maar ben nieuwsgierig naar dit paard.

Idd, niet verliefd worden op een foto, dat heb ik ook ondervonden met de Santano. Het was het eerste paard wat ik op internet tegenkwam waarvan ik dacht wauw! Heb zeker 1,5 maand gewacht met gaan kijken (dom!). In mijn hoofd was het paard al tot grote hoogte gestegen. De waarheid was toch iets anders. Ik heb hiervan geleerd, dat je snel moet gaan kijken voordat de foto's een eigen leven gaan leiden in je hoofd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:23

Hallo,
ik ben opzoek naar een ander paardje, ik heb zelf nu nog een merrie maar het klikt gewoon echt niet. Ik heb het gevoel dat het niet werkt en zo gaan we niet verder komen. Ik v erkoop haar voor een zacht prijsje dus als iemand interesse heeft, dit is de advertentie: http://link.marktplaats.nl/522587523.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:21

Lyydiiax schreef:

Grappig dat niemand de 1ste leuk vindt!
Ik ga er zondag bij kijken,mooie zelfhouding en fijn achterbeen voor zo kort onder het zadel.
Heb al contact gehad,is goedgekeurd voor de sport maar heeft piep klein chipje in de kogel.
Dat houd mij nog een beetje tegen,maar goed het is er ook zo uit natuurlijk.

De 2de spreekt mij compleet niet aan,vooral de presentatie niet.Maar bont vind ik ook echt heel lelijk.

De 3de vind ik te jong om al zo onder het zadel te lopen.Mits hij nu net 3 is geworden natuurlijk.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:24

Die eerste lijkt idd al heel fijn te lopen!
Het zijn alleen geen goede/mooie foto's en daar knappen veel mensen op af denk ik.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:25

Leuk Amber ook een Tango 8-) zijn we tenminste niet alleen tussen al die Metalls tijdens de KNHS week :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:27

Ik mail vaak even met wat ik zoek en of het paard daar geschikt voor is.
De echte verkopers,dis dus geen tijd over hebben,zijn dan wel eerlijk.
Ik laat ook geen mensen voor een juniorenpaard komen kijken als hij de wissels niet goed springt.
Das zonde tijd van beide kanten.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:55

Ambre: ik vind die Tango erg leuk juist. Hij is alleen op 4 jarige leeftijd al 1.66. Dus wordt voor mij te groot. Heb jij dit probleem niet? Jij zocht toch ook juist een kleintje?

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:36

ambre schreef:
Lyydiiax schreef:

Ik ga er zondag bij kijken,mooie zelfhouding en fijn achterbeen voor zo kort onder het zadel.
Heb al contact gehad,is goedgekeurd voor de sport maar heeft piep klein chipje in de kogel.

De 2de spreekt mij compleet niet aan,vooral de presentatie niet.Maar bont vind ik ook echt heel lelijk.

De 3de vind ik te jong om al zo onder het zadel te lopen.Mits hij nu net 3 is geworden natuurlijk.

mijne heeft ook een kleine chip in de kogel, geen bezwaar bij 2 goede klinieken.
verzekering doet er ook niet moeilijk over

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:56

ambre schreef:
Lyydiiax schreef:

Ik wel hoor :j Heb zelfs al een paar keer contact gehad met de eigenaren. Maar toen kreeg ik zoveel berichten van mensen hier op Bokt die hele slechte ervaringen hadden met de verkopers, dat ik 't wel best vind.. En inderdaad ik hoef geen paard met een chip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:14

@lovestimba, wat doet je paard niet wat jij van haar vraagt? Hoe oud is ze?
Het is een mooi dier om te zien.
Wat zoek je nu voor paard?

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:43

chippie is niet zo erg hoor. Ligt aan waar het zit en hoe groot. Er zijn legio's hengsten met (weggehaalde) chip. Ehh, Bretton Woods toch? Ook kunnen merries PROK ggk worden e.d. Ga vooral op advies van (goede) dierenarts af. Zonde om een goed paard daarvoor te laten staan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:53

Tjuppie schreef:
Lyydiiax schreef:

Ik wel hoor :j Heb zelfs al een paar keer contact gehad met de eigenaren. Maar toen kreeg ik zoveel berichten van mensen hier op Bokt die hele slechte ervaringen hadden met de verkopers, dat ik 't wel best vind.. En inderdaad ik hoef geen paard met een chip.

Bedoel je die van de 1e link? Dan ben ik wel benieuwd naar de verhalen, kan mezelf er absoluut niet in vinden. In tegendeel zelfs.. Kan je gerust gaan kijken. Paard beweegt goed.
Jammer dat de 3e wat klein is, verder mooi paard. De 2e spreekt mij niet echt aan.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:37

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:40

pollux:bij voorkeur een kleine,maar als hij me past maakt het niet uit.

Wbt het chipje,uit meerdere studies is gebleken dat een chipje altijd schade toebrengt.
Dat sommige er mee lopen snap ik,maar wanneer ik zo'n paard africht en ik wil hem voor groter geld verkopen wordt er wel degelijk moeilijk over gedaan.
Hij zal er dan dus uit moeten.Dan moet ik hem wel heeeel leuk vinden,want dat is en een risico en weer meer geld.

En wat de slechte verhalen betreft,ik ben er gelukkig zelf bij en geen leek.Weet wat te doen dus.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:23

Ik ging gisteren kijken voor een 16 jarige ervaren ruin, en kom thuis met en... 5 jarige onervaren vlotte merrie (dutchboy), maar wat een geweldig dier is dit zeg!! Aan de hand zo kalm en vriendelijk en dan stap je op.. dan veranderd ze in een heet werkwillend paard wat super betrouwbaar overkomt!! Ben helemaal verliefd!! (gelukkig mag ik haar wel 2 weken op proef anders weet ik niet of ik het wel aan gedurfd had haha).
Ik zal zo snel mogelijk eens wat foto's maken en uploaden

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:27

@Ambre: Vraag eens naar de ervaringen van DA Jan Greve van kliniek De Watermolen in Haaksbergen.
Deze nuchtere DA, hengstenhouder, fokker, handelaar, welke kinderen heeft die deelnemen in de paardensport, vind ik zelf een zeer goede en nuchtere kijk hebben op klinische en röntgen (aankoop) keuringen alsmede de gevolgen van chippies en dat soort zaken.
Aantal dingen zijn ook zéér aan 'mode onderhevig'.
Tuurlijk is een bemerking niet fijn, maar dat hoeft nog geen beperking op te leveren.
Daarbij veel zaken operabel voor een euro of 1000,00.
Soms kan een chip oorzaak zijn van een véééél lagere prijs voor een goed paard en dan kan die 1000,00 optie best interessant zijn.....

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:46

ambre schreef:
Wbt het chipje,uit meerdere studies is gebleken dat een chipje altijd schade toebrengt.
Dat sommige er mee lopen snap ik,maar wanneer ik zo'n paard africht en ik wil hem voor groter geld verkopen wordt er wel degelijk moeilijk over gedaan.
Hij zal er dan dus uit moeten.Dan moet ik hem wel heeeel leuk vinden,want dat is en een risico en weer meer geld.

Precies mijn idee. Voor een evt. verkoop is het gewoon ongunstig en dan moeten ze wel heel veel compenseren, wil ik dat aandurven.
Ik bekijk het altijd maar zo; er zijn d'r ook zat zonder chip!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:53

Hallo zoekende Bokkers! Ik bezoek dit topic al een tijdje geregeld maar ga nu voor het eerst een berichtje plaatsen.
Nadat ik, na 2 jaar af en aan blessureleed, afscheid heb moeten nemen van mijn eerste paardje, ben ik nu langzaam weer om me heen aan het kijken. Ik weet nog niet zeker of ik wel echt een éigen wil, aangezien ik een bijrijdpaard heb en er ook nog wat aangeboden heb gekregen, en leasen is ook een mogelijkheid, maarja, een eigen paard is toch ook wel superleuk :-)

Het belangrijkste voor mij is dat ze gezond zijn, vooral na mijn ervaringen met mijn vorige paard. Ik verwacht geen topsportprestaties, ik houd het meest van buitenrijden, maar een sprongetje en een mooi rondje door de bak moeten wel kunnen. Ik heb nog steeds een zwak voor westernrijden, maar ik zoek niet specifiek naar een westernpaard. Ik wil wel graag een betrouwbaar paard, het hoeft geen suffe kikker te zijn, maar wel eerlijk. Ik heb nu de mensen van deze advertentie gemaild: http://link.marktplaats.nl/515967843
Kent iemand dit paard of de eigenaren?? Is het wat??

Alvast bedankt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:02

Mijn nieuwe pony's komen morgen, ook helemaal blij! Al moet ik wel eerst sochtends mijn paardje wegbrengen naar nieuwe eigenaar, even wat minder leuk :+

En ik ga wel af op foto's en tekst ja, als er lelijke foto's bij staan die onduidelijk zijn, of tekst waar je amper wat uit kan halen, sla ik het al snel over, tenzij het me toch echt wat lijkt dan mail/bel ik wel.
Goede foto's en nette tekst is gewoon ook belangrijk. Scheelt je ook vele mailtjes beantwoorden van vragen van mensen, nu kreeg ik voor mijn paard alleen maar serieuze mensen omdat alles over het paard al in de advertentie stond. En mooie foto's lokken ook.
Filmpje is ook altijd fijn, vooral voor mensen die lang moeten rijden..

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:05

Melanie, veel succes morgen!
Ik hoop dat de nieuwe pony's snel aan hun nieuwe plek gewend zijn.
En sterkte omdat je toch je paard moet wegbrengen..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:23

Komt je nieuwe tweespan morgen? Leuk!! Plaats je wel even foto's?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:59

Welke heb je nu gekocht dan Melanie (heb er vast overheen gelezen :o )

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:04

Maeve schreef:
Hallo zoekende Bokkers! Ik bezoek dit topic al een tijdje geregeld maar ga nu voor het eerst een berichtje plaatsen.
Nadat ik, na 2 jaar af en aan blessureleed, afscheid heb moeten nemen van mijn eerste paardje, ben ik nu langzaam weer om me heen aan het kijken. Ik weet nog niet zeker of ik wel echt een éigen wil, aangezien ik een bijrijdpaard heb en er ook nog wat aangeboden heb gekregen, en leasen is ook een mogelijkheid, maarja, een eigen paard is toch ook wel superleuk :-)

Het belangrijkste voor mij is dat ze gezond zijn, vooral na mijn ervaringen met mijn vorige paard. Ik verwacht geen topsportprestaties, ik houd het meest van buitenrijden, maar een sprongetje en een mooi rondje door de bak moeten wel kunnen. Ik heb nog steeds een zwak voor westernrijden, maar ik zoek niet specifiek naar een westernpaard. Ik wil wel graag een betrouwbaar paard, het hoeft geen suffe kikker te zijn, maar wel eerlijk. Ik heb nu de mensen van deze advertentie gemaild: http://link.marktplaats.nl/515967843
Kent iemand dit paard of de eigenaren?? Is het wat??

Alvast bedankt!

Leuk dat je op zoek bent! Ik ken dit paardje via-via en het schijnt een heel leuk/lief dier te zijn. Ik weet er het fijne niet vanaf, ben er ook niet achteraan gegaan omdat zijn bouw me niet zo aanspreekt zoals ik vanaf de foto's zien kan.

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:35

Pollux schreef:
Lyydiiax schreef:

Die derde heb ik ook gezien. Ik kreeg deze aangeboden via PB. Vind dit een heel leuk paard en qua maat en type zou hij bij mij passen. Ben nieuwsgierig en zou deze wel in het echt willen zien. Maar 2,5 uur rijden voor mij... Misschien dat ik wel ga kijken dit weekend. Heb ook een filmpje gevraagd: http://www.youtube.com/watch?v=DsgYffvrHdg. Hij lijkt wat kort te bewegen vanuit de schouder, maar ik kan het niet heel goed zien, vind het filmpje een beetje in elkaar (hoe zeg je dat...). Helaas geen filmpje onder het zadel.

Ik had gebeld en heb toen gevraagd om een filmpje tegen mij werd gezegd dat ze die helemaal niet hadden? Beetje raar.. Voor mij ook 2,5 uur rijden en vind het toch best raar dat ze hier niet eerlijk over geweest zijn. Als je er geweest ben ben ik wel benieuwd wat je er van vond. Helaas is hij voor mij ook wat aan de dure kant, vandaar dat ik er nog niet heen ga.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:30