Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:09

Ikke wel als er iets op mijn pad kom wat me intresseert dan ga ik kijken...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:13

heb nu weer een paard op het oog, zo'n 150 km van hier...

Het is altijd een gok vind ik, ben ook al 3 uur onderweg geweest voor een paard dus dan is 150 km easy voor mij :)
Je weet nooit of het "het" paard is...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:25

pff wat een afstand, als het goed voelt moet je het zeker doen. Ik zelf ben niet zover gegaan, sta namelijk in een gebied waar veel paarden zijn dus had echt zoiets van eerst hier in de buurt zoeken en als dat niets oplevert kijken we wel verder

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:28

Woow das wel ver... enkel of heen en terug ? Mijn vader was niet blij om zover te rijden vo een paard. Maar ik ben blij dat ik er eentje dichter heb gevonde, scheelt hem in de brandstof die ik moet betalen aan de eigenaars (ze komen hem brengen)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:35

het was een merrie in het noorden van nederland en aangezien ik van belgië ben...

mijn vriend was blij dat we haar niet gekocht hebben... hij wou die afstand niet met trailer doen :D

ik maak er gewoon een daguitstap van :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:11

Door stond ook 130km verder op er 3x wezen kijken.... lange rit en moe dat ik werd

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:19

Mijn lipica laarzen moest ik zo'n 1u20 min rijden.
Die rit heb ik 3 keer moeten doen want mijn laarzen waren de eerste keer niet goed...

Dus zo'n 600 km in totaal... altijd op vrijdagavond.

Afstanden zijn niet echt een probleem, maar het noorden van nederland zie ik niet meer zitten ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:36

Ik heb het liefste paard van de wereld en het een Pion haha. Ben dus niet zo 'bang' voor afstammingen. Hij is dominant maar als je eerlijk tegen hem bent is hij dat ook, echt een schat. Niet alleen knallen tussen hekjes maar ook super lief in het bos :).
Ik ga mn nieuwe volgende week halen waarsch, voor het eerst in de trailer van utrecht naar groningen, best spannend dus..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:14

@Lets tuurlijk zijn er ook super brave paarden met die afstammingen...

Maar van sommige afstammingen is gewoon bekend dat de paarden wel wat sensibeler/heter/lastiger kunnen zijn voor de gewone man. Aangezien ik mijzelf gewone man vind probeer ik bepaalde afstammingen wel uit de weg te gaan.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:38

Mijn paard wat ik net gekocht heb is dus een jazz hihi

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:14

Help help,

Ik zoek een 2,3 of 4 jarig groen paard waar nog niets mee gedaan is. (dressuurpaard met veel potentie voor de sport maar ook voor lekker mee te werken)
Helaas heb ik in april dit jaar mijn geweldige merrie moeten laten inslapen. Zoek al sinds eind juni maar kan echt niks vinden.
De reden waarom omdat het of fantasie prijzen zijn of ze absoluut niet gezond zijn of daarvoor wat ik wil niet geschikt zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:17

Jongens meld me af hier veel succes allemaal verder :wave:

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:25

@zyrina

budget?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:29

Hmm budget ja das een goeie ligt eraan wat het is t/m 5000 vind ik toch echt wel genoeg en daar wil ik hem ook voor gekeurd hebben eigenlijk.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:31

heb uit eigen ervaring geleerd dat dit geen ruim budget is voor "talenten"

zal nog even zoeken worden denk ik :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:38

Neuh hoor heb een paar goeie gezien en liepen ook super. Ging alleen fout bij de keuring 3 stuks 1 had vernauwing in de halswervel, andere vernauwing in de rugwervel en de laatste had helaas een chipje maar lopen dat die konden echt super. Alleen durf ik het niet als er iets aan mankeert om ze te laten opereren heeft me helaas mijn laatste paard gekost veel geld uitgegeven en toch verloren.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:43

ik heb de indruk dat dat juist de prijscategorie is voor de "net niet" sportpaarden
Zo wat de "afdankertjes".
Heb er ook al 2 laten keuren die afgekeurd zijn...

En de echt bewegingstoppers gaan niet weg onder de 7000, zelfs jong niet...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:45

ach soms kun je geluk hebben maar het scheelt aanmerkelijk in prijs of je een net 2 jarige koopt of een 3 jarige die al zadelmak is.

Bij wat voor een paarden ben je wezen kijken dan? heb je advertentie's?

@Nathe heel soms misschien als je geluk hebt?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:49

@ Nathe
Hmm ja ik weet het ook niet meer. Was al aant denken om toch maar eens mijn budget te gaan verhogen zolang ik niet koop stijgt dat natuurlijk. (zal bij jou ook wel zo zijn)

Maar als ik dan de berichten lees over dat de paardenmarkt op zijn gat zou liggen nou ik merk er echt niks van.
Weet een hele goeie fokker bij ons in de buurt maar die heeft helaas dat niet staan wat ik zoek misschien is dat iets voor jou. Die heeft echt ontzettend leuke paarden. kijk maar eens http://www.paardenfokken.nl/profiel/sho ... bleid=1592

Bij hem is het wel verstandig om van te voren ff te bellen wat hij precies heeft staan verkoopt ze nogal snel

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:57

Zo, beste afstanden die sommigen afleggen.
Wij gaan alleen rond de 150km als we meerdere die dag kunnen kijken op de route, tot nu toe alleen de eerste keer gedaan. Willen het nu eerst een beetje dichter bij huis houden, behalve als we iets echt leuks te koop zien staan.

Zag een lijstje met enkele eisen van iemand, ongeveer hetzelfde als ik heb!
En ik vind het ook nogsteeds apart dat er zo weinig zich hier in laat passen.
Ik merk dan ook niet veel van die paardenmarkt die op zn gat zou moeten liggen, want zoals ik ook van wat mensen hoor die wel wat handelen in duurdere paarden, zijn er nog veel mensen die eigenlijk wat hoog zitten met een vraagprijs. Ze zeggen dat je voor die prijs zeker een leuk jong paard zou moeten kunnen vinden.

Ik ga morgen bij twee kijken. Hier in buurt heeft iemand een stal, en ze had een heel erg leuk paard te koop staan maar die zat boven de prijsklasse (terecht, zo'n gaaf paard met super gangen, een perfect plaatje). Maar thuis had ze nog wel wat staan. Ik ben benieuwd :) Weer ervaring opdoen in ieder geval.
En vanavond weer lessen met het paard van een vriendin van mij, gewoon om lekker weer aan het rijden te zijn en wat te wennen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:02

De paarden handel in de categorie vanaf 3000 oid ligt echt niet op zijn gat. De meeste mensen zoeken namelijk een leuk braaf dier tot een max van 5000/6000 euro en blijkbaar is daar gewoon weinig in te vinden.

Voor mij is paardenrijden gewoon hobby en weigerde het om over mijn budget heen te gaan, want dan blijf je bezig...bv dan ga je denken ach 500 euro meer..naja 1000 dan..ach die van 2000 kan ook nog wel.....

Terwijl je ook rekening moet houden met andere kosten, bv zoals een goed passend zadel...etc

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:05

Ben eigenlijk allang blij dat blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem dacht echt dat ik langzaam gek aant worden was.
Een kennis heeft me aangeraden om eens in groningen en friesland bij enkele opfoks te gaan kijken. Dat is allen zo extreem lang rijden vanuit Limburg met trailer denk ik wel 4,5 uur dus denk dat dat een weekendje wordt. Hopelijk vinden we allemaal snel wat. Bij mij kriebelt het toch echt begin me te vervelen. Mag wel van een vriendin 2x per week haar fries rijden maar daar zit voor mij geen uitdaging in die heeft alle knopjes er al op.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:30

tita schreef:
studiemiep schreef:

:n dat paard heb ik in real life gezien toen ik met Door naar de kliniek ging hij staat daar vlak bij, sterker nog heb hem 2x gezien toen ze met hem bezig waren. Niet de moeite waard

Kun je mij vertellen wanneer jij dit paard gezien hebt dan?? Heb er namelijk nog geen mensen bij gehad,paard is nog niet geprobeerd geweest kan me jou ook niet herinneren dus vertel ben benieuwd........enne zeg niet dat je hem met langs rijden hebt gezien want dat is knap herkennen dan met een hoge omheining erom heen en tig bruine paarden op stal......

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:37

@joop007

Leuk paard waarom moet jij nou net zo ver weg wonen verdorie. Uhmm heb je filmpje zou hem graag willen zien lopen voordat ik zo'n mega afstand ga rijden.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:58

Zyrina_MF schreef:
@joop007

Leuk paard waarom moet jij nou net zo ver weg wonen verdorie. Uhmm heb je filmpje zou hem graag willen zien lopen voordat ik zo'n mega afstand ga rijden.

dank je wel. maar nee sorry heb geen video clipje. mocht een keer in de buurt zijn ben je altijd welkom. Reageer eigenlijk nooit op bokt maar werd hier echt pissig van. Een beest af te kraken terwijl je hem niet echt bekeken hebt of geprobeerd.