slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:51

BitchyWitchy schreef:
IKbenEllen schreef:
Ben nog niet helemaal wakker Gaaaap

Mond dicht, je weet nooit wat erin vliegt Bloos!

WAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ROFL Huilen van het lachen

*klimt weer op de stoel* Huilen van het lachen

En nu weer ontopic, dames Nors opkijken
*kijkt streng*

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:07

Nerwen schreef:
BitchyWitchy schreef:

Mond dicht, je weet nooit wat erin vliegt Bloos!

WAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ROFL Huilen van het lachen

*klimt weer op de stoel* Huilen van het lachen

En nu weer ontopic, dames Nors opkijken
*kijkt streng*

Ik weet dat oude gewoontes moeilijk af te leren zijn maar je moddie-days zijn over toch?? Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:14

BitchyWitchy schreef:
Ik weet dat oude gewoontes moeilijk af te leren zijn maar je moddie-days zijn over toch?? Haha!

Ja , maar het zou jammer als dit topic naar de HK verplaatst wordt Nagelbijten / Gniffelen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:16

Nerwen schreef:
BitchyWitchy schreef:

Ja , maar het zou jammer als dit topic naar de HK verplaatst wordt Nagelbijten / Gniffelen.

Da's waar, het krikt nu mijn aantal berichten tenminste nog lekker op Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:17

Oh, en Nerwen, dat is al herhaaldelijk gevraagd, maar modjes willen niet Haha!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:32

Ik ben ook niet van plan om jullie meningen te gaan veranderen of wat dan ook, maar die man van wie dat paard was, t was zijn lang, en hij had er toestemming voor gekregen op 1 of andere manier. en als ik dat graf nu zie, denk ik ahh Reitske ligt vredig daar. en ik ken nog een fries, die is helaas naar de slacht gegaan, en elke keer als ik nu een stukje vlees zie denk ik aan haar.. zelf ben ik gelukkig vegetarier dus eet ik dr niet op. en je kan niet zeggen dat paarden niet kunnen denken zoals mensen. dat kan je gewoon niet weten..

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:32

ik bedoel LAND

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:43

Whoehaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!! Ik pies bijna in mijn broek van het lachen!!!

Toen ik de mijne vroeg wat ze wou, zei ze; Geen bloemen, geen koffietafel, en niet onder de grond please!

*Gaat weer naar de DPS, iemand nog een frikandel?*

We zullen dat veulentje Flash van jou is in een broodje shoarma stouwen Duivel Boos!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:33

Te laat just_eva flash is al gebbqed.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:20

jUst_eVa schreef:
en ik ken nog een fries, die is helaas naar de slacht gegaan, en elke keer als ik nu een stukje vlees zie denk ik aan haar.. zelf ben ik gelukkig vegetarier dus eet ik dr niet op.

Als je je paard naar de slacht brengt kan je aangeven of je je paard voor consumptie beschikbaar stelt. Het hoeft dus echt niet zo te zijn dat je geslachte paard op iemand's bord beland...

jUst_eVa schreef:
en je kan niet zeggen dat paarden niet kunnen denken zoals mensen. dat kan je gewoon niet weten..

Als paarden net zoals wij konden denken, hadden ze ons nooit op hun rug laten rijden Gaaaap...

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:32

ik vind de plaats waar het dier dood gemaakt word niet geschikt op zijn eigen trouwe plekje vind ik stukken beter wat er daarna mee gebeurd weet hij zelf niet want dan leeft hij al niet meer!! paarden ruiken het bij de slacht ook al wat er met ze gebeurd!! op zijn eigen trouwe plekje is dat anders!! daarom ben ik tegen slachten ook al word niet ieder paard opgegeten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:49

hoe kom je er toch bij dat ze ruiken wat er met ze gaat gebeuren?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:20

Iid je kunt s'morgens vroeg gaan dan ruiken ze geen bloed.

Weet ik vind die mensen die zo tegen de slager zijn zo egoistische.
Helemaal als ze een reden hebben dat het sielug is voor het paard.

Hoe denken jullie dan over de koetjes en varkens en schapen en kalveren, lammeren, kipjes?????????????
Das niet zo erg zeker want daar heb je geen band mee hoezo egoistisch..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:27

paarden ruiken waar ze naar toe gaan???
Ik denk wel dat een paard weet dat er iets gaat gebeuren, maar betwijfel het of hij weet dat het einde nabij is. Jij loopt te huilen, iedereen is verdrietig.
Bij ons werden de paarden naar een zeiltje gebracht en daar gebeurde het. De paarden op het land hadden wel wat in de gaten. Ik betwijfel of ze wisten dat hun soortgenoot niet meer terugkomt.

Maar of paarden weten dat ze naar de slacht gaan? Nee sorry

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:05

Ze kunnen wel ruiken dat het niet goed is, dierenartsen hebben ook een aparte lucht, die mogen ze vaak ook niet!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:14

avanti4ever schreef:
is een centraal topic over geloof ik....

*een inslaapspuitje is niet per definitie vrediger dan de slacht er zijn genoeg paarden die onwijs tegen t spuitje vechten*

vechten voor hun leven dus

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:18

meliiSsatjje schreef:
Ze kunnen wel ruiken dat het niet goed is, dierenartsen hebben ook een aparte lucht, die mogen ze vaak ook niet!

Ik wilde het net zeggen Haha! .

Vreemd dat sommigen die nog nooit een slachthuis van dicht bij hebben gezien, laat staan een paard er hebben heengebracht (want dat is GeMeEn) bij hoog en bij laag blijven beweren dat paarden wel degelijk het bloed ruiken en doodsangsten doorstaan (terwijl er momenteel dankzij de excursie een filmpje staat van een paard die zijn laatste seconde op de slachtplaats staat en die ziet er echt niet doodsbang maar juist doodrustig uit).

Doodsbang voor de DA, daar wordt er echter geen woord over gerept. Mijn vorig paard was een mensentrekker, deed alles om in de spotlights te staan. Iedereen moest bekeken, besnuffeld en afgelebberd worden. Hoe meer aandacht, hoe beter. Helaas na een slokdarmverstopping een wat mindere ervaring met de DA gehad (je zou zelf ook behoorlijk boos op die man zijn als ze je een praam op je neus en een darm door neus duwen Ach gut ). Tijdje later moest hij weer terugkomen voor een routine-inenting. Paard stond op stal, keek vrolijk op toen de deur openging, zag de DA, veranderde het gezicht in onweer en kon niet snel genoeg in de achterste hoek van de stal vliegen. Niks vrolijk, niks nieuwsgierig, de gehele tijd dat de DA aanwezig was in de stal een grote spanning alsof ze op elk moment wilde wegvluchten.

En zo ken ik meerdere paarden die absoluut niet blij zijn met het zien van de DA, maar daar hoor je niemand over. Mij lijkt het dat het paard in het bovenstaand verhaal juist veel meer stress zou hebben gehad bij een DA dan in een slachtplek. DA vond ze een vreselijke man (Oh nee hé, weer die enge man. Wat gaat hij nu doen? Wat haalt hij boven? hij gaat weer vervelend doen, ik voel het,ik voel het!) , vreemde plekken vond ze ook 'eng', maar vrolijk eng (hé, wat is dat daar? en daar? en daar? en hier? Wow!)

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:32

mij kan je niet overtuigen als ene paard op zo´n slachtplaats staat zullen zeniet denken ik krijg een uitgebreide poetsbeurt hoor!! als ze op hun eigen plekje zijn is hun einde een stuk vrediger

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:59

als ze niet meteen neergaan dan niet hoor. Bovendien moet je per paard kijken wat je uiteindelijk beslist. Als je paard niet trailermak is of hij is niet te vervoeren dan is de slager niet echt een optie. Is jouw paard net als bovenstaand verhaal doodsbang voor de da. Wat doe je dan? Ga je hem dan als nog laten inslapen door een da? Terwijl je weet dat hij heel erg bang is?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:00

ik denk dat ze daar helemaal niet bij stil staan,juist omdat het zo snel gaat

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:10

Wat een enge topic zeg, ik zie ze liever levend: lekker galopperen door de wei, wat grazen, lekker snuffelen aan je jas en dan flink wat kilometers over het strand galopperen... HEERLIJK! Daar al eens aan gedacht?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:12

tuurlijk, maar ooit komt de tijd dat je voor een beslissing staat. Daar gaat dit topic oa over. Ik hoop eigenlijk dat mn viervoeters op een oude leeftijd doodliggen op de wei of in stal. Dan hoef ik die beslissing niet te nemen. Maar zoals ik al eerder heb ondervonden gebeurd dat niet op verzoek.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:20

massy schreef:
mij kan je niet overtuigen als ene paard op zo´n slachtplaats staat zullen zeniet denken ik krijg een uitgebreide poetsbeurt hoor!! als ze op hun eigen plekje zijn is hun einde een stuk vrediger

Sterker nog ze kunnen helemaal niet dat soort dingen denken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:21

Paardenmaf1 schreef:
Wat een enge topic zeg, ik zie ze liever levend: lekker galopperen door de wei, wat grazen, lekker snuffelen aan je jas en dan flink wat kilometers over het strand galopperen... HEERLIJK! Daar al eens aan gedacht?

denk jij dan dat paarden eeuwig leven?
helaas kom je soms voor die beslissing te staan,of je nu aan lekkere strandritten wil denken of niet.

welcome to the real world!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:38

tita schreef:
massy schreef:

Sterker nog ze kunnen helemaal niet dat soort dingen denken

idd een paard kan niet speculeren. Hetzelfde dat als wij langs een afgrond lopen we onszelf al "zien" vallen. Een paard ziet gewoon de diepte en zal er zonder angst langslopen.