Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cioccolato schreef:Kelan schreef:Je wil zelf als verkoper toch ook een inschatting? En dan even iets meer dan mondeling?
Dat wilde ik in ieder geval. Zodat ik weet wat ik te koop aanbied (en dan indien nodig de prijs er op aan pas).
En andersom ook: als ik iets koop en het is geadverteerd als "rontgenologisch is ie ok", dan verwacht ik er een rapport bij. Niet een "he we hebben wel foto's en kijk zelf maar wat je er van vindt".
Maar dat is dus vooral mijn verwachting lees ik hier. Even iets bijstellen dus
Je krijgt uitleg bij de foto's dus je weet wat je hebt en verkoopt
Audesta schreef:Dus moet koper je op je mooie ogen vertrouwen?
Nee dat is voor mij ook een no go.
Frydis schreef:Bij een standaard RX keuring hoort altijd een plastic geseald keuringsrapport te zitten. Indien het keuringsrapport ontbreekt en niet bij de RX foto's zitten, dan heb ik geen interesse meer in het paard van de verkopende partij.
Gulpje schreef:Een bijbehorend keuringsrapport is niet zaligmakend. We lieten een paard keuren. Ze was in november al rontgen gekeurd. Er zat een rapport bij met alleen maar 1tjes en 2tjes, en de opmerking: geen significante afwijkingen hals/rug. Maar mijn dierenarts vond wel degelijk afwijkingen in de rug en spronggewricht-foto's. Dus kortom, altijd alles laten checken door je eigen dierenarts.
Seven schreef:Kelan
Als je zulke ervaringen hebt word het ook heel lastig mensen te vertrouwen.
Hier helaas ook een flinke deuk op gelopen door zo'n verkoper/ oplichter.
Ze leest vast mee dus
Kelan schreef:Maar...... ik weet inmiddels ook dat een (hopelijk klein) deel niet zo eerlijk is. Zo als bv bij bovengenoemde keuring. En ik heb ook wel eens een kennisje een paard zien adverteren als "fijn leerpaard, braaf in parcours en in het bos". Terwijl ik wist dat ze er in het bos regelmatig af lag. Of paarden die als 1.20 geklasseerd geadverteerd worden, en dan zijn ze 1.20-4. Mensen hebben vaak toch de neiging het iets mooier te maken dan het is.
Dus altijd zelf blijven nadenken en zo veel mogelijk checken.
Padoertje schreef:Frydis schreef:Bij een standaard RX keuring hoort altijd een plastic geseald keuringsrapport te zitten. Indien het keuringsrapport ontbreekt en niet bij de RX foto's zitten, dan heb ik geen interesse meer in het paard van de verkopende partij.
Tegenwoordig ontvang je alles digitaal. Is ook fijner met doorsturen naar een andere arts. De tijd van een disk met foto’s en een papieren rapport zijn echt allang over.
Frydis schreef:Bij een standaard RX keuring hoort altijd een plastic geseald keuringsrapport te zitten. Indien het keuringsrapport ontbreekt en niet bij de RX foto's zitten, dan heb ik geen interesse meer in het paard van de verkopende partij.
Padoertje schreef:Frydis schreef:Bij een standaard RX keuring hoort altijd een plastic geseald keuringsrapport te zitten. Indien het keuringsrapport ontbreekt en niet bij de RX foto's zitten, dan heb ik geen interesse meer in het paard van de verkopende partij.
Tegenwoordig ontvang je alles digitaal. Is ook fijner met doorsturen naar een andere arts. De tijd van een disk met foto’s en een papieren rapport zijn echt allang over.
Gulpje schreef:Een bijbehorend keuringsrapport is niet zaligmakend. We lieten een paard keuren. Ze was in november al rontgen gekeurd. Er zat een rapport bij met alleen maar 1tjes en 2tjes, en de opmerking: geen significante afwijkingen hals/rug. Maar mijn dierenarts vond wel degelijk afwijkingen in de rug en spronggewricht-foto's. Dus kortom, altijd alles laten checken door je eigen dierenarts.