Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:35

Op je eigen billen slaan hoort volgens mij bij een heel ander spelletje. Op je paard is op je laars slaan een betere optie. Het klinkt goed en doet (je paard) toch geen pijn. Win-win.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 22:59

petraaken schreef:
Hé die ga ik onthouden om op je laars te slaan. :)* Maakt inderdaad veel kabaal. Ik heb al eens een paar keer op mijn Eigen billen geslaan. Deed ook geen deugd. :+

Ik ga je al leed besparen: kuit voelt ook niet leuk…. En fysios uitleggen hoe je aan die rare blauwe plek komt is ook vragen om uitgelachen worden. :j

Het vergt wel even oefenen om het snel te kunnen als ze willen draaien trouwens want dan verschuift je raakpunt zeg maar. (Hand tov laars) en dan krijg je dus idd potentieel dat je op je eigen billen mept. Als je dan ook je zadel mee hebt, heb je iig het geluid nog voor je moeite… _O-

Het gaat tegen je zelfbehoud in maar zorg dat je zweep lang genoeg is. Je wil raken op je onderbeen… niet op je knie of bovenbeen… daar zit geen laagje leder… langere zweep komt eerder aan je onderbeen.

pien_2010 schreef:
_O- _O- dat vind ik niet verstandig. Die laars is sympathieker.

_O- ik denk dat Petraaken ons iets wil bekennen. :j

Maflinger_S schreef:
Op je eigen billen slaan hoort volgens mij bij een heel ander spelletje. Op je paard is op je laars slaan een betere optie. Het klinkt goed en doet (je paard) toch geen pijn. Win-win.

:j je hebt er ook wel twee meewerkende partijen voor nodig dus ik snap de verwarring wel… :))

Het is handig in de zin die jij beschrijft. Iets minder handig is dat Rêve nog net niet gaat zitten op stem commando en je in de proef je kop moet houden… :+
Ik merkte in de proef hoeveel ik thuis eigenlijk op stem en geluiden doe met haar… :o :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 23:51

In tussentijd ben ik hier ons internet mysterie aan het oplossen. Ik dénk (morgen ben ik zeker) dat ik terug internet op mijn pc heb. Omdat me opviel dat ik WiFi had op de slaapkamer eens naar de modem gaan kijken (nadat ik het acces point gecontroleerd had want die heeft ook al wat jaren op de teller maar dan zou ik geen WiFi mogen hebben op de slaapkamer.) en ja hoor. Slaapkamer is groen lampje en de andere twee rood.

Dus ik denk ‘wat is er anders tussen slaapkamer en woonkamer (waar alle toestellen met internet rechtstreeks naar de modem gaan in theorie.) en toen… :)* er zit een splitter aan mijn pc. Ik heb geen ide meer waarom. Denk dat we daar morgen achter gaan komen want heb de hoofdkabel (die van de router komt) er uit gehaald en rechtstreeks in mijn pc gestoken en… wonder wonder: pc had net internet.

Ik weet niet wat nu officieel zonder kabel zit. Volg morgen die andere wel even naar zn andere uiteinde. _O- (als er ooit een boek uit komt met redenen voor mannen om hun vrouw niet te lang zonder volwassen supervisie te laten staat dit in de top 10 denk ik.) maar ik heb dus een pc met internet.

Tv ging via mijn man zijn gsm die dankzij onze leverancier een maand onbeperkt 4g heeft (ik ben 20 jaar klant bij diezelfde leverancier en heb er gewerkt en kreeg niks :x )
Met een gsm met 4g kan je de gsm laten functioneren als hotspot maar dat vreet natuurlijk data verbruik. Dus manlief kon tv kijken en ik…. Kon nog steeds niks, hence mijn motivatie want ik verwacht foto’s van Rêve.

Nu zou je zeggen: je hebt internet. Prima toch…. Ware het niet dat dit voor een deel mijn job geweest is. Je zou nu twee groene lampjes verwachten want er zijn twee ‘uitgangen’ die internet hebben…. Nog steeds 1 groen en twee oranje :+ werkelijke situatie is veranderd en volgens de modem is alles nog zoals het was…

To be continued… heb mijn vader ook al gestuurd.
Morgen eerst kijken waar die andere kabel naar toe gaat van die splitter. :+

Tis een soort van cluedo spelen maar ipv een moord zoek ik de dader van mijn gebrek aan internet.
De factor: muizen is nog niet helemaal uitgesloten trouwens. :+

Voel me iig weer kalmer na mijn smid fiasco van vandaag door mijn onderzoek. :+
Vorige week had ik gevraagd om Sam te doen. Mijn man was er bij ipv ik en hij had gezegd dat Sam nog wel even kon.
Oke.., ik vond van niet maar de laatste keer liep hij mank omdat hij te kort stond Dusja…
Vandaag tijdens het rijden voel ik iets veranderen in zijn draven dus ik zet hem stil en zie een ijzer liggen een paar meter achter ons. >;)
Heb nog dwaas naar zijn voeten gekeken want was 100% zeker dat get er nog zat toen ik zadelde, :+

Sam mee naar binnen. Smid gestuurd. Die maakte eerst een grapje. Tot ik terug stuurde ‘ik heb morgen les en als die zo 1 nacht loopt is m kreupel dat weet ge goed genoeg.’
Toen kreeg ik ineens ‘ik kom nu.’
Goed. Hij komt. Ik pissig. Manlief erbij (kijk. Rêve en ik. Wij lijken een beetje op elkaar. Als we niet kunnen slaan op hetgeen ons ergert bouwen we spanning op die er zelden op het juiste moment uit komt tenzij er iemand is die helpt. :+)

Sam weer op ijzers. Zegt hij voor hij wil vertrekken
‘Ik heb u wel even verwenst toen ge stuurde.’
Dus ik zeg ‘dat is geheel wederzijds.’
Waarop hij ‘op Sam?’
Ik; ‘nee L op u!! Ik vraag u vorige week van hem te doen en ge doet hem niet. Vandaag trapt hij zijn ijzer af. Voor hetzelfde geld had hij zich bezeerd!’
Smid: *kijkt hulpzoekend naar man die een gebaar maakt a la ‘you’re on your own’
Dus hij: ‘jama als ik hem te kort zet is hij ook mank. Ik dacht dat hij nog wel een paar dagen kon.’
Ik: (nog steeds pissig) ‘Jep. Zes dus.’
Mijn man in een poging om te kalmeren ‘moet Joy ook niet binnenkort?’
Smid; ‘toen ik hem zag (toen hij mankte) kon hij nog wel even.)
Mijn man zuchtte al want die wist wat ging komen.
Ik: ‘Dus, tot over zes dagen bij Joy dan?’
Hij wist het toen even niet meer. _O-
Mijn man ook niet trouwens. Hoewel hij me wel gelijk gaf. Maar hij weet nog steeds niet goed wat hij met me moet als ik zo ben. _O-

Vandaag ook een telefoontje gepleegd dat ik al jaren wilde doen. Ben het nog aan het verwerken (heb mijn oud trainster gemaild of ze bereid was om nog één keer in gesprek met me te gaan omdat ik het wilde kunnen afsluiten en dat wilde ze dus we hebben gebeld en dat was een beetje bitter-zoet…. Meer positief dan negatief onder de streep maar toch…

Afbeelding
Gaan nadenken bij gup

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Éindelijk zijn hoofdje met ogen open. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:10

Je gup oogt heel vriendelijk. Zelfs onder het spelen is hij voorzichtig met zijn kameraad. Leuk!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:49

DAt op mijn eigen billen slaan was niet de bedoeling. :)) Ben absoluut geen sm type.:+

DAmn volgens mij wordt die gup groter dan zijn moeder. Of Vigo gaat niet zo'n grote worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 11:00

pien_2010 schreef:
Je gup oogt heel vriendelijk. Zelfs onder het spelen is hij voorzichtig met zijn kameraad. Leuk!

:j Was dat andersom ook maar zo... : Vigo is niet zo voorzichtig met hem helaas. Hij pakt 'm ook steeds zijn maskers enz af, daarom staan ze nu zonder halster, was geen doen meer met Vigo. En die sul van mij liet hem maar bezig. :(:)

petraaken schreef:
DAt op mijn eigen billen slaan was niet de bedoeling. :)) Ben absoluut geen sm type.:+

DAmn volgens mij wordt die gup groter dan zijn moeder. Of Vigo gaat niet zo'n grote worden.

Vigo komt uit een merrie van 1.65 ongeveer en zijn vader is special agent Amour, dus die is niet echt klein gefokt zeg maar... :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:30

Goed dat je je oude trainster nog even had gesproken, staat me iets bij dat dat toen raar eindigde nadat zij Rêve niet meer op stal wilde, zeg ik dat goed?
Wel erg jammer dat dingen dan zo lopen. En moet je eens zien wat die terrordame nu presteert op dr eerste wedstrijd. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 11:45

Mars schreef:
Goed dat je je oude trainster nog even had gesproken, staat me iets bij dat dat toen raar eindigde nadat zij Rêve niet meer op stal wilde, zeg ik dat goed?
Wel erg jammer dat dingen dan zo lopen. En moet je eens zien wat die terrordame nu presteert op dr eerste wedstrijd. <3

Klopt, alleen heb ik nooit geweten hoe dat zo is geëscaleerd. We zijn toen een heel weekend op wedstrijd geweest samen (za en zo) en zondag hadden we nog af gesproken dat ik dinsdag haar jonge paard zou gaan rijden. (maandag rustdag voor mij :') ) en dinsdag krijg ik ineens telefoon dat Rêve weg moest maar die zou normaal in het weekend al verhuisd worden. Nu dat stuk "snapte" ik ergens ook nog, ik was niet akkoord met de gang van zaken maar ik begreep vanwaar ze kwam. Wat ik niet begreep was dat ze me na die telefoon ontweek en we blijkbaar ineens ruzie hadden.

Dat heb ik haar ook eerlijk gezegd aan telefoon, dat ik haar niets wilde verwijten, dat ik gewoon wilde kunnen afsluiten en dat het voor mij voelde alsof ik gewoon een heel stuk gemist had omdat ik normaal haar jonge zou gaan rijden en ineens die telefoon kwam en we daarna nooit meer gesproken hebben en dat ik oprecht nooit geweten heb wat ik gedaan/gezegd heb of wat er gebeurt is waardoor ze zo boos op me was, want ik weet dat dat niet haar normale manier van doen was, wispelturig, ja, maar niet op die manier, niet bewust mensen pijn doen op die manier. Daar moet ze razend voor geweest zijn en ik heb nooit geweten waarom.

Nu wel, al is niet alles klaar duidelijk maar goed dat houd je toch met zulke dingen zeker na zoveel jaren, tijdlijn vervaagt enigszins. De partijen die genoemd zijn verbazen me niks. Het enige dat ik nu nog jammer vind is dat ze het toen niet met me uit gepraat heeft maar aan de andere kant: dat heb ik ook niet gedaan. Het waren heel kwetsende dingen die haar verteld zijn maar de gehele situatie was, in het grotere plaatje, zo banaal (en ik denk dat zij dat ook besefte doorheen het telefoon gesprek want op het einde vroeg ze hoe het met Sam en Rêve was en met mij zelf, vertelde ze (op mijn vraag) dat ze een nieuw paard had, dat de paarden die ze nog had op de oudste na allebei gezond en wel waren en dat ze een nieuwe vriend en plannen had voor een nieuwe zaak.) dat we gewoon samen hadden moeten gaan zitten. Kaarten op tafel en uit praten. Ik snap dat ze daar te boos en gekwetst voor was op dat moment, net zoals ik op dat moment zo vreselijk boos en gekwetst was. Maar dat is eigenlijk wat we hadden moeten doen... Hindsight is 20/20

Wellicht als we toen samen waren gaan zitten was het helemaal anders gelopen. Want het waren helemaal geen issues tussen ons twee. Maar issues die door mensen rondom ons gecreëerd zijn. Het was heel gek dat we op het einde zeg maar een beetje in "oude routine" vielen kwa praten. en dat is het bitterzoete deel... Zelfs na al die jaren en al dat kwaad bloed (want ik ben ook echt furieus geweest, vooral omdat ik gekwetst was.) passen onze karakters nog steeds bij elkaar zoals vroeger. Typische uitspraak-reactie manier van doen die we altijd hadden. Ze zei iets waarop ik een antwoord gaf dat eigenlijk een oude grap tussen ons twee was toen... Toen waren we ook allebei even stil.

Ik denk niet dat een van ons nog de intentie heeft om terug iets op te bouwen. En dat is het bitterzoete deel... Die vriendschap, die was zo uniek, ze is ook de enige waarmee ik altijd face to face heb kunnen praten. Over alles. De partijen die er tussen zaten had ik voor het 95% al gegokt, ik heb haar gewoon rechtuit gezegd dat ik namen wilde omdat ik nog steeds op wedstrijd ga en wilde weten wie ik kan vertrouwen en wie niet en dat vond ze ook fair en de namen die ze gaf had ik eigenlijk allemaal op mijn mentale lijstje staan.

Het is gewoon... Zonde... Dat is een understatement... We vielen allebei zo snel terug in die oude manier van doen, daaraan merkte je hoe zeer we eigenlijk bij elkaar paste als vriendinnen. Maar je veranderd niks aan het verleden en niet alles is opnieuw op te pakken.. Hoe mooi het ook zou zijn. Ik denk dat dit één van die dingen is. Er is te veel gebeurt, ook al begrijpen we elkaars positie nu. Maar ik ben bang dat dat niets veranderd aan wat is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:46

Goed dat jullie er hebben kunnen over praten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:51

Wat zonde inderdaad dat een goede vriendschap klapt door factoren van buiten en dan niet meer tot de communicatie komen met elkaar. Maar zo te horen hebben jullie beiden wel je zegje kunnen doen en op een volwassen manier tot meer wederzijds begrip gekomen.
Heb je wel een beter gevoel nu over hoe je hebt afgesloten met haar? Ik kan mij indenken dat het een intense tijd was, zulke situaties vreten energie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 23:25

petraaken schreef:
Goed dat jullie er hebben kunnen over praten.

Eerlijk gezegd is het een last van mijn schouders dat we dit gesprek hebben kunnen voeren...

Mars schreef:
Wat zonde inderdaad dat een goede vriendschap klapt door factoren van buiten en dan niet meer tot de communicatie komen met elkaar. Maar zo te horen hebben jullie beiden wel je zegje kunnen doen en op een volwassen manier tot meer wederzijds begrip gekomen.
Heb je wel een beter gevoel nu over hoe je hebt afgesloten met haar? Ik kan mij indenken dat het een intense tijd was, zulke situaties vreten energie.

Ja, veel beter, dit was echt zo'n ding dat ik "mee droeg". Iets waar voor mij heel veel negatieve emoties aan vast hingen die ik niet kon verwerken omdat ik gewoon niet snapte hoe het geëscaleerd was. En als ik situaties niet snap, dan gaan mijn hersenen rondjes maken zeg maar en blijf ik er in hangen. Ik begrijp nu vanwaar zij kwam. Ik hoop (en denk) dat zij nu ook beseft dat ik die dingen niet gezegd heb die haar verteld zijn. Ik ben het type dat zwijgt of het in je gezicht zegt. Er is niets dat ik over mensen zeg, dat ik ze niet in hun gezicht gezegd heb. Ik kon ook zo gokken welke personen zich gemoeid hadden overigens. :+

Op het moment zelf was ik zelf ook te boos/gekwetst. Mijn hersenen hebben toen wel e.e.a op geslagen waardoor ik nu, nu niet meer "in die emotie" zat 1 en 1 bij elkaar kon op tellen zeker met de ontbrekende info die zij me dan nu gaf. Ik kan de tijd niet meer terug draaien. Ik heb ook een aandeel hierin. Ik had ook kunnen zeggen "Joh, V, wat gebeurt hier allemaal? Kunnen we het hier over hebben asjeblieft?" en dat heb ik niet gedaan omdat ik gekwetst en pissig was en verschrikkelijk koppig.... En zij was ook gekwetst, en pissig en ze is even koppig als ik. _O- (dat is overigens iets dat ik vanaf de 2e les over haar gezegd heb in haar bij zijn. Daar hebben we aan telefoon nog over gegrapt, omdat ik zei dat er maar 1 roddel was die ze kon geloven en dat is dat ik altijd beweer dat ze koppig is waarop zij in de lach schoot en zei "Kath, dat zei je na les twee al terwijl ik langs je stond." _O- )

Het is jammer, enerzijds heb ik meer vrede, echt. De vretende gevoelens zijn nu weg. Anderzijds gleden we zo gemakkelijk terug in onze oude manier van communiceren met elkaar dat het haast eng was. Zo zeiden we bv op een gegeven moment allebei tegelijk echt in exact dezelfde woorden "hoe jammer het ook is, misschien moeten sommige dingen gewoon gebeuren om plaats te maken voor andere dingen die ook mooi zijn." (omdat we allebei nu een pad bewandeld hebben waarvan we weten dat we dat niet gedaan hadden als die ruzie niet gebeurt was. Ik had Rêve dan bv al met een andere hengst gedekt waardoor Joy niet geboren was en zij zou haar nieuwe paard waarschijnlijk niet gekocht hebben en daardoor haar huidige vriend niet ontmoet hebben want dan zouden we nu volop bezig geweest zijn met dat paard dat tóen jong was en nu in zijn optimale leeftijd zou zitten kwa wedstrijd.)

Dus ik besef wel dat hoe pijnlijk het ook is en hoe zeer ik haar ook mis (en ik mis haar oprecht nog steeds.). De ruzie ook gezorgd heeft dat ik een pad bewandeld heb dat me, met veel hindernissen, onafhankelijker en zelfzekerder gemaakt heeft wb mijn paarden. En me ook de kans gegeven heeft om me echt op elk gebied te ontwikkelen tot wie ik nu ben... Het feit dat ik contact met haar opgenomen heb is een testament van het feit dat ik vergevingsgezindheid ontwikkeld heb of aan het ontwikkelen ben (waar ik altijd erg wrokkig ben/was) en dat ik ook aan het opgroeien ben (eindelijk :+) en gesprekken durf aan gaan/aan ga die ik eigenlijk liever zou vermijden. Want pfoeh, toegeven dat iemand me gekwetst heeft, dat zou ik een jaar geleden nooit gedaan hebben en zeker niet aan de persoon zelf... Ik weet natuurlijk niet wat het háár gebracht heeft. Maar ik besef wel dat zowel de vriendschap met haar die zo intens was, als de ruzie die dat ook was, mij op het pad gezet hebben dat ik nu bewandel en waar ik geleidelijk aan mijn weg in aan het vinden ben... En ik dénk... Als ik zo arrogant mag zijn... Dat ik mijn huidige "ik" leuker vindt dan de ik van pak 'm beet, 4 jaar geleden. Ik ben er nog niet. Ik heb nog veel te leren. Maar ik ben wel op weg.... En dat besef kwam eigenlijk toen ik het hele gesprek aan het verwerken was... Ik ben op weg...

En ik heb het al een beetje besproken met rocamor hier op bokt... Maar eigenlijk zou ik haar graag nog één mail willen zenden, deels om haar dat te zeggen... Omdat ik vind dat ze mag weten dat ze een belangrijke rol gespeeld heeft om me op de weg te zetten die volgens mij leidt naar zelfontplooiing, zelfacceptatie en ik hoop, uiteindelijk tot een goed mens dat in staat is om te vergeven en empathisch te zijn. Ik weet niet of iemand anders me op die weg gezet had gekregen. Ik was zó, zó boos op de wereld en iedereen er in door mijn verleden, mijn infarct, mijn lichaam... en ik realiseer me dat zij degene is geweest die mij de eerste stappen heeft doen zetten om die woede te erkennen en ook degene die me gemotiveerd heeft om te praten met mijn fysio, me ondersteund heeft in die eerste moeilijke maanden van die gesprekken...

en we kunnen niet terug naar wat we hadden, onze levens zijn te veel veranderd. Maar ik zou via die mail wel de deur op een kier willen zetten om terug contact te hebben. Niet zoals toen, maar gewoon... elkaar niet afdoen als iets wat "geweest is" maar gewoon twee mensen die een rol gespeeld hebben in elkaars leven en die met elkaar kunnen praten wanneer het zo uit komt/nodig is. Daarvoor hoeven we niet elke week/maand/jaar bij elkaar op de koffie te gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:23

Wat een mooie ontwikkelingen allemaal. Goed dat je het gesprek bent aangegaan en dat je dat verder wilt afsluiten. Wat je hier schrijft is al heel mooi en heel herkenbaar.

Aan de foto met Joy kan ik ook zien dat je veel beter in je vel lijkt te zitten dan een paar weken geleden. Joy is toch echt wel een leuk binkie aan het worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 16:01

zo, vandaag vroeg op gestaan en Rêve los gereden, ze had sinds zondag niets meer gedaan omdat mijn lijf vond dat ik te veel gevraagd had. :+

Terwijl ik haar aan het op zadelen was stond ze een beetje voor zich uit te turen en ofwel was ze zich aan het afvragen hoe ze het abonnement stop kon zetten. Ofwel was ze aan het denken dat als ze toen geweten had wat ze nu weet, ze zich niet zo makkelijk zadelmak had laten maken. _O-

De spanning zat nog wat in haar lijf maar we hebben rustig onze rondjes gemaakt tot ze ging proesten en ademen en het los liet. :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:06

Optie 3: we want more, we want more.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:59

Echt diep respect voor het gesprek dat je bent aangegaan. Kan me zo voorstellen dat dat veel energie scheelt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:25

Reve moest duidelijk het een en ander verwerken.

Blij dat er gewicht van je schouders is gevallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 19:02

Zo, N wil de prijs weer omhoog doen.

Rêve is braaf mee gegaan naar de les, Chris uitte zijn verbazing over hoe mooi ze geworden was. En hoe positief ze veranderd was kwa gedrag. :+:
Ze kwam daarna ook weer mee terug. :j Even zweepje gewoon laten zien en ik kreeg een blik van "ja ja! IK ga al!"

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:24

Rêve begint het te begrijpen, heerlijke post!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:23

De prijs omhoog klinkt niet positief?

De les wel! Reve wordt nog een echte dressuur pony... tot haar grote spijt waarschijnlijk :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:42

De prijs van de opfok?

Rêve kan het gewoon allemaal. Nu nog doen ... maar ook dat lijkt te gaan lukken. Zo leuk om te lezen hoe enthousiast Chris altijd is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:53

Wat gaaf dat jullie naar Chris zijn geweest en dat ze het zo te lezen heel goed deed daar!
Toppers :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 22:19

pien_2010 schreef:
Rêve begint het te begrijpen, heerlijke post!

:j
We komen daar aan en mijn man laat haar los binnen de poort maar ze moet dan nog een stukje tot de bak. Sam vindt dat stukje ook eng.
Chris staat aan de ingang, slaat op zijn bovenbenen en zegt ‘kom dan meisje, kom dan!’
Rêve stopt echt, kantelt haar hoofd zodat ze mij kan zien. 1 oor op Chris. 1 naar mij en ze zucht eens diep. _O-
Chris zei zelf ‘die denkt echt, die gek? Ben je wel heel goed bij je hoofd?’

Halfweg de les:
*zet paard stil*
Chris *bezorgd* ‘wat is er?’
Ik *laat teugels vallen en klooit met zweep* ‘ik zit met mijn zweep vast in haar manen.’
Chris lag haast met stoeltje en al op de grond. _O-

Overgangen gingen al stukje rustiger. :j

Muga schreef:
De prijs omhoog klinkt niet positief?

De les wel! Reve wordt nog een echte dressuur pony... tot haar grote spijt waarschijnlijk :+

Nee. Als ze nog omhoog gaat kan ik hem zo ongeveer vol pension stallen hier in de omgeving. Dat vind ik nogal te gek worden voor een 1,5j die op weide staat. Dus als ze dat echt wil door drijven komt hij naar huis vrees ik. Ik weet ook niet of ik dan weer met hem wil gaan sleuren.

Ik vrees dat ze haar abonnement graag zou willen op zeggen ja. _O-

Maflinger_S schreef:
De prijs van de opfok?

Rêve kan het gewoon allemaal. Nu nog doen ... maar ook dat lijkt te gaan lukken. Zo leuk om te lezen hoe enthousiast Chris altijd is.

Ja, die van de opfok. En die is al niet mals voor hier in de omgeving. Bovendien als ze nóg omhoog gaat zit ze dicht bij haar eigen vol pension prijs. Dat vind ik nogal overdreven.

Chris is echt een hele leuke man. Hij is zo nuchter. Hij is heel kordaat maar wel fair. En hij snapt mijn humor, _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:29

Volgens mij gaat Chris nog vaak omvallen van het lachen met jou en je paarden/pony's. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 23:38

petraaken schreef:
Volgens mij gaat Chris nog vaak omvallen van het lachen met jou en je paarden/pony's. :D

Hij moest net als velen even wennen maar volgens mij mag ie me wel nu. _O-

Terror gaat morgen mee naar een vriendin.

N en ik zijn er nog niet echt uit gekomen. Ik heb laten weten dat ik haar begrijp maar dat ik Joy ga op halen als ze de prijs verhoogd dus dat we dan een datum moeten afspreken dat Vigo even op stal kan want die gaat door de draad anders. Dat begreep ze maar schrok ze wel van. Denk dat het toen door drong dat Vigo dan ook naar een opfok zou moeten óf dat ze een nieuw vriendje moest zoeken. :=

Heb haar zelfs gezegd dat ik iemand wist die een opfok zocht maar dat veulen is van dit jaar. Heb aangeboden dat ik haar nummer wilde doorgeven maar toen zei ze dat ze het nog twee maanden wilde aankijken.

Mijn man en ik zijn verschillende opties aan het bespreken nu. :) Dat ze het twee maanden wil aankijken komt mij goed uit. Dat geef ik wel toe. Dat geeft mij tijd om e.e.a uit te werken. (En hopelijk in de meest ideale situatie N ineens mee uit de nood te helpen.)
Uiteindelijk kon ik Joy ook brengen toen ik in nood was dus ik wil haar niet in problemen brengen maar ik doe te veel ten koste van mezelf. Ik wil niet weer uitgebuit worden en in mijn mening is dat in deze situatie wel wat gaat gebeuren ook al is dat N haar intentie niet. (Daar ben ik ook overtuigd van. Ze bedoelt het echt goed.) the road to hell is paved with good intentions after all.

Anyhow. Er is e.e.a duidelijk gemaakt kwa standpunten en N wil bedenktijd. Wat ik prima vind. :) zij moet doen wat in haar mening redelijk is máár ik ook.

Vandaag was een zware dag maar hij is om, thank the universe.

Beetje leuk afsluiten:

Afbeelding
Hij had Vigo zijn touw vast. :+ (ik had het touw vast tussen Joy en de ketting voor Vigo zijn rust. _O- )

Hier heb ik in gegrepen. _O- Vigo zou een attack krijgen als ie zo aan zijn ketting zou sleuren. :))

(Ja ik stond binnen 15 min met twee hengsten ipv elk 1 paard. :+)

Het moest verder open van Joy. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:45

Overigens heel wijs een hengstenketting.
Beter mee verlegen dan om verlegen.