Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MairiMacBran schreef:kyrkelover schreef:Tita ik denk dat je mijn bericht negatiever op pakt dan ik bedoel.
Neem nou hier bij een stal stukje verderop. Dierenarts keurt gewoon 2 ponys af en adviseerd in laten slapen omdat hij kissing spines vermoed. Zonder röntgen oid. Ene pony 2 jaar oud nooit iets mee gedaan. Andere pony functioneert nu elders prima. Ik vind dat zeer ernstige zaken. Er zitten voortaan hele verdien modellen achter. Wat dat betreft is de geneeskunde bij dieren niet veel anders meer dan bij mensen. Eerlijke en realistische dierenartsen zijn steeds schaarser. Dus als hij bij de vorige eigenaren tot dag vd verkoop altijd prima gefunctioneerd heeft en ze hem eerlijk verkocht hebben, zullen ze ook geen problemen hebben hem terug te nemen. Ik zou er in ieder geval met al mijn tot nu toe verkochte paarden geen probleem mee hebben. Wat ik echter nu uit het verhaal van MMB op maak is dat het verhaal steeds verandert en het allemaal een beetj vaag is.
Overigens het buiten staan was een algemene opmerking. Loop in de winter maar eens rond op veel stallen. Kan helaas niet ontkennen dat mij het huilen dan nader staat dan het lachen. Om nog maar te zwijgen over hoeveel problemen het veroorzaakt. Denk aan die vrouw met artrose die van de arts het advies krijgt vooral niet stil te gaan zitten. Maar denk ook aan het verwerken van afvalstoffen en stimuleren van bloedsomloop etc. Al regelmatig meegemaakt dat daardoor bepaalde mankementjes die eerder geen probleem waren dan wel op gaan spelen. Maar goed dat is bij dit paard niet het geval.
Hij heeft slechts twee weken bij de vorige eigenaar gestaan. Ze hebben er vanwege zijn belabberde conditie heel weinig mee gedaan.
Afspraak was dat ik bij problemen zou bellen en in het contract staat dat hij binnen drie maanden “omgeruild” mag worden. Mits hij even goed terug komt als hij weg ging.
Ik heb dus netjes gebeld en kreeg al heel snel de opmerking dat hij bij ons op stal vast moet hebben gelegen of zijn hoofd gestoten heeft, omdat ze hem zo niet kent. Ze raadde aan een osteopaat erbij te halen. Dat heb ik dus gedaan, met deze bevindingen.
En om duidelijkheid te krijgen gaat ie volgende maand door de rontgen en wat dies meer zij.
Muze schreef:Ja dat is wel een punt: handel is anders dan particulier maar ik weet niet binnen hoe korte tijd je dan een “ gebrek “ dient aan te tonen..
MairiMacBran schreef:Daar gaan we mee bezig als we een diagnose hebben. Het is idd handel maar kon niets negatiefs vinden op social media, ook hier niet. Inmiddels wel pb’s gehad en daar komt iets heel anders uit.
Maar ik wil hem niet terug brengen. Dan staat ie binnen twee weken weer bij een ander met zijn zere rug, dat vind ik echt ontzettend sneu.
StalNollie schreef:2 weken op vorige stal soort van omruil garantie dan verwacht ik dat het handel is.
Dan heb je dus gewoon garantie en is het aan hun te bewijzen waar het vandaan komt.
Babootje schreef:StalNollie schreef:2 weken op vorige stal soort van omruil garantie dan verwacht ik dat het handel is.
Dan heb je dus gewoon garantie en is het aan hun te bewijzen waar het vandaan komt.
Een handelaar is pas een handelaar als hij/zij bij de KvK als handelaar staat ingeschreven.
Zo niet, is het particulier die in paarden handelt.
Als je wil aantonen dat het een handelaar is, zul je op zijn minst moeten kunnen aantonen dat er frequent wordt gehandeld bv met advertenties.
ruitje schreef:MairiMacBran schreef:Dat is het ook. Astrid Bos zit in Emmeloord en ik heb gehoord dat als er iets te vinden is, zij dat dan ook vindt op foto of echo. Dat zou dan mooi zijn, want dan kunnen we verder.
Astrid vertrouw ik blind, enorm kundige vrouw en veel ervaring met dravers.
Luusje_Kviek schreef:Zo spannend! De zoektocht lag een tijdje stil, maar maandag bij een leuk paard gekeken. Heel braaf te rijden. Wel dressuurmatig wat werk aan, maar goed doorgereden. Ook kan hij goed springen en op buitenrit. Precies dus wat ik zoek! Een bonte ruin![]()
Er komen vanmiddag mensen om 14:30 kijken... Als zij hem niet meenemen ga ik vanmiddag om 16:30 nog even langs en dan waarschijnlijk de koop rond maken![]()
Wel even spannend dus nog, maar was mijn eigen beslissing omdat ik zelf echt 2x wou kijken en goed wou nadenken....
Luusje_Kviek schreef:Zo spannend! De zoektocht lag een tijdje stil, maar maandag bij een leuk paard gekeken. Heel braaf te rijden. Wel dressuurmatig wat werk aan, maar goed doorgereden. Ook kan hij goed springen en op buitenrit. Precies dus wat ik zoek! Een bonte ruin![]()
Er komen vanmiddag mensen om 14:30 kijken... Als zij hem niet meenemen ga ik vanmiddag om 16:30 nog even langs en dan waarschijnlijk de koop rond maken![]()
Wel even spannend dus nog, maar was mijn eigen beslissing omdat ik zelf echt 2x wou kijken en goed wou nadenken....
Babootje schreef:StalNollie schreef:2 weken op vorige stal soort van omruil garantie dan verwacht ik dat het handel is.
Een handelaar is pas een handelaar als hij/zij bij de KvK als handelaar staat ingeschreven.
Zo niet, is het particulier die in paarden handelt.
Als je wil aantonen dat het een handelaar is, zul je op zijn minst moeten kunnen aantonen dat er frequent wordt gehandeld bv met advertenties.
StalNollie schreef:Nee hoor zo zwart wit is het niet