Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:28

Dank je, ik ook.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:45

Het is goed als een osteo zegt ik zou foto’s maken van de rug want ik vermoed iets. Maar hij mag nooit een diagnose stellen. En zeker niet 1 waarbij het alleen vastgesteld kan worden met een röntgenfoto als gouden standaard.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:50

Ik vind ook dat hij best advies mag geven om het na te laten kijken, dat is een prima advies. Maar ik denk dat je als osteopaat beter geen suggesties kan gaan geven, je kan het nooit weten wat daar zit dus daar zou ik geen uitspraken over doen. Wel super dat je het na laat kijken, verstandig!

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:56

Dat heeft hij dan ook niet gedaan. Hij vermoed een rugprobleem dat op foto of scan te vinden is en dat zou onder andere KS kunnen zijn. Het leek hem verstandig dat eerst ofwel te bevestigen ofwel uit te sluiten voordat er andere behandelingen op los werden gelaten.

Ik heb zelf gevraagd wat het zou kunnen zijn en had zelf ook al een paar vermoedens, dat lijkt me ook vrij logisch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:59

Alleen maar goed dat hij zegt eerst nakijken voordat hij er aan gaat zitten. Zo hoort dat, ipv gaan behandelen terwijl je niks weet. Zou elke behandelaar moeten doen.

Ik hoop dat het meevalt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:03

MairiMacBran schreef:
kyrkelover schreef:
Tita ik denk dat je mijn bericht negatiever op pakt dan ik bedoel.

Neem nou hier bij een stal stukje verderop. Dierenarts keurt gewoon 2 ponys af en adviseerd in laten slapen omdat hij kissing spines vermoed. Zonder röntgen oid. Ene pony 2 jaar oud nooit iets mee gedaan. Andere pony functioneert nu elders prima. Ik vind dat zeer ernstige zaken. Er zitten voortaan hele verdien modellen achter. Wat dat betreft is de geneeskunde bij dieren niet veel anders meer dan bij mensen. Eerlijke en realistische dierenartsen zijn steeds schaarser. Dus als hij bij de vorige eigenaren tot dag vd verkoop altijd prima gefunctioneerd heeft en ze hem eerlijk verkocht hebben, zullen ze ook geen problemen hebben hem terug te nemen. Ik zou er in ieder geval met al mijn tot nu toe verkochte paarden geen probleem mee hebben. Wat ik echter nu uit het verhaal van MMB op maak is dat het verhaal steeds verandert en het allemaal een beetj vaag is.

Overigens het buiten staan was een algemene opmerking. Loop in de winter maar eens rond op veel stallen. Kan helaas niet ontkennen dat mij het huilen dan nader staat dan het lachen. Om nog maar te zwijgen over hoeveel problemen het veroorzaakt. Denk aan die vrouw met artrose die van de arts het advies krijgt vooral niet stil te gaan zitten. Maar denk ook aan het verwerken van afvalstoffen en stimuleren van bloedsomloop etc. Al regelmatig meegemaakt dat daardoor bepaalde mankementjes die eerder geen probleem waren dan wel op gaan spelen. Maar goed dat is bij dit paard niet het geval.

Hij heeft slechts twee weken bij de vorige eigenaar gestaan. Ze hebben er vanwege zijn belabberde conditie heel weinig mee gedaan.
Afspraak was dat ik bij problemen zou bellen en in het contract staat dat hij binnen drie maanden “omgeruild” mag worden. Mits hij even goed terug komt als hij weg ging.
Ik heb dus netjes gebeld en kreeg al heel snel de opmerking dat hij bij ons op stal vast moet hebben gelegen of zijn hoofd gestoten heeft, omdat ze hem zo niet kent. Ze raadde aan een osteopaat erbij te halen. Dat heb ik dus gedaan, met deze bevindingen.
En om duidelijkheid te krijgen gaat ie volgende maand door de rontgen en wat dies meer zij.

2 weken op vorige stal soort van omruil garantie dan verwacht ik dat het handel is.
Dan heb je dus gewoon garantie en is het aan hun te bewijzen waar het vandaan komt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:07

Ja dat is wel een punt: handel is anders dan particulier maar ik weet niet binnen hoe korte tijd je dan een “ gebrek “ dient aan te tonen..

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:13

Daar gaan we mee bezig als we een diagnose hebben. Het is idd handel maar kon niets negatiefs vinden op social media, ook hier niet. Inmiddels wel pb’s gehad en daar komt iets heel anders uit.
Maar ik wil hem niet terug brengen. Dan staat ie binnen twee weken weer bij een ander met zijn zere rug, dat vind ik echt ontzettend sneu.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:17

Muze schreef:
Ja dat is wel een punt: handel is anders dan particulier maar ik weet niet binnen hoe korte tijd je dan een “ gebrek “ dient aan te tonen..

In het contract staat 3 maanden. We hebben ruim binnen die tijd contact opgenomen met klachten en ze weet ook dat hij doorgelicht gaat worden, maar de diagnose komt als die drie maanden verstreken zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:59

MairiMacBran schreef:
Daar gaan we mee bezig als we een diagnose hebben. Het is idd handel maar kon niets negatiefs vinden op social media, ook hier niet. Inmiddels wel pb’s gehad en daar komt iets heel anders uit.
Maar ik wil hem niet terug brengen. Dan staat ie binnen twee weken weer bij een ander met zijn zere rug, dat vind ik echt ontzettend sneu.

Voordat je ermee bezig gaat iets mee doen. 6 maanden garantie zit er dan op.

OH wacht er is contract 3 maanden getekend dus binnen 3 maanden grmeld garantie.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:24

Hebben we gedaan. Twee weken geleden hebben we geappt en gebeld en na het bezoek van de osteopaat gisteren ook weer. Ze weet ook dat we naar Emmeloord gaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:44

MairiMacBran schreef:
Hebben we gedaan. Twee weken geleden hebben we geappt en gebeld en na het bezoek van de osteopaat gisteren ook weer. Ze weet ook dat we naar Emmeloord gaan.

Wat heb jezelf gedaan aan onderzoeksplicht?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:06

Hij is niet gekeurd. Ik heb uiteraard wel naar zijn gezondheid gevraagd.
Uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit. Hij gaat niet terug naar haar en dat is wel wat er in het contract staat wat betreft “garantie”. Mochten er zaken aan het licht komen die ervoor zorgen dat ik hem niet kan gebruiken waar ik hem voor heb gekocht moet hij terug en heb ik recht op een vervangend paard.

Ik ben nu zelf financieel de sjaak, maar het paard niet in ieder geval.

Of ik het een eventueel volgende keer anders ga doen, dat denk ik wel.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:35

@MairiMacBran mijn complimenten! Fijn te lezen dat er nog mensen zoals jij bestaan. Neemt niet weg dat het voor jou ontzettend zuur en verdrietig is allemaal. Hopelijk is er iets te vinden wat behandelbaar is.....

Gister op FB weer een paar weidemaatjes gezien waar ze vanaf willen (na jaren....) waar ze zelf niet meer voor willen zorgen. Die zo stuk zijn dat ik dat gewoon niet wíl begrijpen. Zo ontzettend sneu voor die paarden

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:24

StalNollie schreef:
2 weken op vorige stal soort van omruil garantie dan verwacht ik dat het handel is.
Dan heb je dus gewoon garantie en is het aan hun te bewijzen waar het vandaan komt.

Een handelaar is pas een handelaar als hij/zij bij de KvK als handelaar staat ingeschreven.
Zo niet, is het particulier die in paarden handelt.
Als je wil aantonen dat het een handelaar is, zul je op zijn minst moeten kunnen aantonen dat er frequent wordt gehandeld bv met advertenties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:25

MairiMacBran schreef:

Je moet alles schriftelijk melden. Een appje wordt al moeilijk qua bewijs. Liever via mail.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:32

Babootje schreef:
StalNollie schreef:

Een handelaar is pas een handelaar als hij/zij bij de KvK als handelaar staat ingeschreven.
Als je wil aantonen dat het een handelaar is, zul je op zijn minst moeten kunnen aantonen dat er frequent wordt gehandeld bv met advertenties.

Nee hoor zo zwart wit is het niet

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:54

Zo spannend! De zoektocht lag een tijdje stil, maar maandag bij een leuk paard gekeken. Heel braaf te rijden. Wel dressuurmatig wat werk aan, maar goed doorgereden. Ook kan hij goed springen en op buitenrit. Precies dus wat ik zoek! Een bonte ruin 8-)

Er komen vanmiddag mensen om 14:30 kijken... Als zij hem niet meenemen ga ik vanmiddag om 16:30 nog even langs en dan waarschijnlijk de koop rond maken *\o/*

Wel even spannend dus nog, maar was mijn eigen beslissing omdat ik zelf echt 2x wou kijken en goed wou nadenken....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:19

ruitje schreef:
MairiMacBran schreef:
Dat is het ook. Astrid Bos zit in Emmeloord en ik heb gehoord dat als er iets te vinden is, zij dat dan ook vindt op foto of echo. Dat zou dan mooi zijn, want dan kunnen we verder.

Astrid vertrouw ik blind, enorm kundige vrouw en veel ervaring met dravers.

Of Ellen, echt een vakvrouw.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:20

Luusje_Kviek schreef:
Zo spannend! De zoektocht lag een tijdje stil, maar maandag bij een leuk paard gekeken. Heel braaf te rijden. Wel dressuurmatig wat werk aan, maar goed doorgereden. Ook kan hij goed springen en op buitenrit. Precies dus wat ik zoek! Een bonte ruin 8-)

Er komen vanmiddag mensen om 14:30 kijken... Als zij hem niet meenemen ga ik vanmiddag om 16:30 nog even langs en dan waarschijnlijk de koop rond maken *\o/*

Wel even spannend dus nog, maar was mijn eigen beslissing omdat ik zelf echt 2x wou kijken en goed wou nadenken....

Spannend!!!!!!!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:25

Spannend zeg, ik ga voor je duimen!

Ik heb een afspraak voor volgende week zaterdag staan. Ik wilde dit weekend komen maar ze zijn er het weekend niet. Verder kunnen ze door de week overdag, maar dan werk ik.... duimen dat hij niet weg is voor zaterdag

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:27

Luusje_Kviek schreef:

Fingers Crossed!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:31

Succes Luusje_Kviek, duimen!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:24

Babootje schreef:
StalNollie schreef:

StalNollie schreef:
Nee hoor zo zwart wit is het niet

Waarom denk je dat? Obv mijn ervaring nl wel.
Op deze manier glippen veel amateur handelaartjes door de mazen ven de wet. 1 x zelf meegemaak en meermalen in mijn omgeving. Dus ik weet vrij goed waar ik het over heb. Mensen denken er meestal niet bij na advertenties ed goed te bewaren in case of

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:48

Is het niet handiger om juridische vraagstukken over te laten aan de mensen die daar ook daadwerkelijk voor geleerd hebben? :D

Luusje_Kviek: Spannend! Veel succes!