Wat fijn dat het weer goed gaat met Unique Nobel01! Je kunt je ook altijd doodschrikken van zo'n hoefzweer, ze hebben er zoveel pijn dat het wel lijkt alsof het nooit meer goed kan komen.
Wat een heerlijke foto's van Alano

@Laura, toen je vertelde over het mest eten en het zoutblok in no time op hebben, dacht ik meteen: Zal ze op stro staan?
Ik heb een aantal jaar terug precies hetzelfde gehad met een merrie. Ik betrapte haar er heel vaak op dat ze mest stond te eten en de Himalaya stenen vlogen er ook door heen. Toen inderdaad ook begonnen aan het bijgeven van zeewier en allerlei supplementen, maar weinig verandering.
Een tijdje later was een kennis haar paard flink ziek, die bleek na veel onderzoek extreem vitamine te kort te hebben doordat hij veel stro at. Blijkbaar bleven de vliesjes van het stro aan de binnenkant van de darmwand kleven en kon daardoor de vitamine uit zijn eten niet goed worden opgenomen in zijn lichaam. Ik dacht.. wellicht komt het bij die van mij daar ook vandaan, dus ben toen overgegaan op zaagsel als bodembedekking. En misschien is het toeval, maar sinds dien heb ik haar nooit meer mest zien eten.
Het is dus puur mijn eigen theorie en ik heb geen idee of het medisch gezien echt klopt..

Ik krijg stiekem de laatste weken telkens een beetje een naar gevoel als ik dit topic omhoog zie komen

Het is vooral een kwestie van tijd.. Druk met werk.. Ik heb nog een jong paard staan die ik dagelijks probeer te rijden.. mijn eigen grote moet ook nog gereden.. en mijn vader is druk met verbouwen in huis. Nu een weekje vakantie dus hopelijk kunnen we een beetje doorpakken

Gelukkig hebben we het wel heel gezellig samen

Die beugels hangen zo'n eind van de grond..