Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:06

Allemaal tandjes wisselende paarden lees ik hier. Dat is inderdaad iets waar we niet altijd meteen aan denken.

Wat gaat Mac goed! En Timmie ook een leuke les gehad. Ik zie echt een hoop enthousiaste en positieve berichten. Goed om te lezen!

Bij mij is het ff een beetje anders. Afgelopen zondag ben ik op een krukje naast Guinness gaan staan en kwam ik er achter dat mijn val en onze communicatiestoornis oid toch wel flinke impact hebben gehad. Ik durfde echt niet meer. Daarop heb ik besloten om hem te verkopen.
Dat ging sneller dan verwacht en sinds gisteren is ie dus al weg. Wel heel moeilijk, want het is een grote lieverd. Maar rijden zat er voor mij niet meer in en daar had ik hem wel voor.
Vandaar dat het ff stil was van mijn kant. Ik heb het er best moeilijk mee.

Bij de dierenarts bleek vervolgens dat mijn merrie een flinke peesschedeontsteking heeft en een blessure aan de diepe buigpees. Dus dat gaf echt de doorslag, want daar komen weer veel kosten aan. :$

Ik vind het leuk om jullie avonturen mee te blijven lezen, maar zal dus zelf niks meer delen.

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:42

Ahnee wat een vervelend besluit om te hebben moeten nemen :(:) dikke knuffel!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 18:46

kruimellover schreef:
Allemaal tandjes wisselende paarden lees ik hier. Dat is inderdaad iets waar we niet altijd meteen aan denken.

Wat gaat Mac goed! En Timmie ook een leuke les gehad. Ik zie echt een hoop enthousiaste en positieve berichten. Goed om te lezen!

Bij mij is het ff een beetje anders. Afgelopen zondag ben ik op een krukje naast Guinness gaan staan en kwam ik er achter dat mijn val en onze communicatiestoornis oid toch wel flinke impact hebben gehad. Ik durfde echt niet meer. Daarop heb ik besloten om hem te verkopen.
Dat ging sneller dan verwacht en sinds gisteren is ie dus al weg. Wel heel moeilijk, want het is een grote lieverd. Maar rijden zat er voor mij niet meer in en daar had ik hem wel voor.
Vandaar dat het ff stil was van mijn kant. Ik heb het er best moeilijk mee.

Bij de dierenarts bleek vervolgens dat mijn merrie een flinke peesschedeontsteking heeft en een blessure aan de diepe buigpees. Dus dat gaf echt de doorslag, want daar komen weer veel kosten aan. :$

Ik vind het leuk om jullie avonturen mee te blijven lezen, maar zal dus zelf niks meer delen.

Sterkte met jouw beslissing en met de blessure van je merrie! Vreselijk is dat :(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:52

Sterkte met de blessure en knappe beslissing! Daar ook heel veel sterkte mee want is nooit makkelijk maar als de klik er niet meer is dan is het denk ik wel de juiste beslissing hoe hard, moeilijk en zwaar die ook is.

Hier ook wat stil maar dat is meer omdat ik het gewoon druk heb en op m'n foon bokt open en dan gaan lange bijlees posten gewoon niet makkelijk....

Maar... hier gaat alles goed en Gentle loopt echt heel lekker <3

Vandaag wist een stalgenoot deze 2 foto's te maken en ik ben hier al zo blij mee :D
Afbeelding
Afbeelding

Morgen gaan we lessen op locatie en ben benieuwd of mn trainster verschil ziet (welke kant op dan ook ;) )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:03

:(:) Kruimellover!
Zal wel op.uchten dat de kogel door de kerk is?
Denk je dat je helemaal niet meer durft te rijden of alleen niet meer op Guinness?
Sterkte ook met je andere paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:35

Heftig Kruimellover, maar waarschijnlijk wel verstandig en vooral ook een dappere beslissing. Sterkte ook met je merrie :(:)

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:12

Jeetje wat heftig kruimellover, en wat snel gegaan zeg! Heb je een fijn huisje voor hem kunnen vinden?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:20

Jeetje wat heftig kruimellover! Heb ik iets gemist?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:03

Kruimellover; wat een dapper besluit, maar ik denk wel de goede keuze. Als het gevoel er niet meer is dan houd het op. Dan is dit de beste keuze voor beiden.

Hier een ander nieuwtje; ik ben zwanger!
Nu 16 weken. De keuze gemaakt om voorlopig toch maar in de mini binnenbak te blijven rijden, want wil er niet afkieperen :+
Zorgt wel voor minder spanning, merk gewoon dat ik buiten bijna niet durf, helemaal niet als er ook een ander aan het rijden is. Misschien over een paar weken met een stuk afgezet eens proberen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:14

Gefeliciteerd Jodym!!
Is je paard nu 3 of 4? Als ze 3 is zou ik gewoon nu rijden tot je niet meer durft en dan pauze geven.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:37

Jodym gefeliciteerd!
En het buiterijden gaat wasrschijnlijk makkelijker als het wat warmer wordt. :)

Kruimellover moeilijke keuze.. :(:)
Maar als het niet goed voelt schiet het ook niet op.
Beterschap met je andere paardje.

Cuba dat ziet er goed uit!
Veel plezier met les.

Mac een goed gebit, super!
Wat is hij braaf, helemaal goed!

Prazani al een stuk meer gewend aan het zadel, mooi zo!

Vientje wel goed hoor dat je er toch aan kon werken met alle spannende dingen.
En Pinda's oren van dichtbij bekeken. :D
Toen bleef ze ook wel braaf want mijn vorige paard die met mijn dochter nooit eenvstap verkeerd zette zwaaide haar wel van zijn nek in zo'n zelfde situatie. :')

Phuddle fijn dat Jolijn lekker gaat.
En met beleren ook, grappig soms dat ze juist van de vrkeerde dingen schrikken. :D
Lekker meloentje!

Mrs Midnight dat doet Malik ook, het snoepje niet in je hand want dan gaat hij ervoor. _O-
Maar gewoon pas pakken als het moet.

Koda is ondervhet zadel nog wat onzeker, wel heel logisch!
Niemand ernaast, dan voelen ze zich toch wat alleen.
Misschien toch nu nog wat meer de leiding nemen erop totdat hij wat zekerder is? (ik weet niet precies hoe je hem rijdt, omdat je zegt dat je niet constante aanleuning wil, dat kan voor hem misschien voelen als geen leiding)

Joya is idd laat, Malik is nu 4 jaar en drie maanden en bezig met zijn hoeksnijtanden. Het andere paard op de wei is iets jonger en is ook precies zo bezig, gaat gelijk op met eerst dezelfde die doorkwamen.

Rudi zo braaf, fijn!

Hier ook bitloos, bevalt nog steeds!
Gister ging het niet lekker met gronwerk.
Hij zat constant in mijn nek, was bijterig en afgeleid en ik werd er echt ongeduldig van.
Heb hem maar wat meer laten galopperen aan de longe en ook vooral met draf liet hij wel hele fijne ontspanning zien dus dat was wel fijn.
Volgende keer maar kijken of het weer normaal gaat.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:40

Jodym wat leuk gefeliciteerd!! Eerste kindje? <3

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:47

Sizzle schreef:
Gefeliciteerd Jodym!!
Is je paard nu 3 of 4? Als ze 3 is zou ik gewoon nu rijden tot je niet meer durft en dan pauze geven.

Hij word begin augustus 4 jaar :D

Eerste kindje inderdaad! Er gaat veel veranderen :+

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:12

Gefeliciteerd Jodym! :)

Wat ziet Gentle er goed uit!

Bedankt voor het meeleven. Het geeft wel rust moet ik zeggen. Wel gek, zo heb je 3 paarden en dan binnen een dag nog maar 1 thuis. M’n merrie is namelijk voor twee weken naar de kliniek voor een intensieve laserbehandeling. Dus alleen m’n Quarter is nog thuis.

Oh en ik durf nog wel paard te rijden denk ik hoor. Ik begreep Guinness gewoon niet goed en hij mij ook niet denk ik. Dat is wat spanning veroorzaakte. Denk ik nu hè. Ik heb nog niet op een paard gezeten sinds m’n val, omdat het echt nog niet gaat. Maar met de andere twee is het heel erg vertrouwd, dus daar voel ik ook geen spanning.

Net voor m’n val zat ik ook nog zonder zadel, Hoofdstel of halster op m’n Quarter in de wei. Ik denk dat ik dat nu ook gewoon weer durf.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 12:18

Jodym schreef:
Kruimellover; wat een dapper besluit, maar ik denk wel de goede keuze. Als het gevoel er niet meer is dan houd het op. Dan is dit de beste keuze voor beiden.

Hier een ander nieuwtje; ik ben zwanger!
Nu 16 weken. De keuze gemaakt om voorlopig toch maar in de mini binnenbak te blijven rijden, want wil er niet afkieperen :+
Zorgt wel voor minder spanning, merk gewoon dat ik buiten bijna niet durf, helemaal niet als er ook een ander aan het rijden is. Misschien over een paar weken met een stuk afgezet eens proberen.

gefeliciteerd!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:29

Sterkte Kruimellover, blijft lastig zulke keuzes :(:)

Gefeliciteerd Jodym! Je maakt het beleren en inrijden zo wel extra spannend :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:45

Gefeliciteerd Jodym!

Gelukkig dat je niet helemaal bang bent om te rijden, kruimellover. Dat zou zonde zijn!

MF, heeft hij het voorjaar in zijn bol of een soort puberfase?

Zou nog een foto van Joya met het nieuwe kaptoom plaatsen. Bij deze:
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:48

Das wel gelijk een mooie foto zo met de bloemen. <3
Ik moet ook eens een fotootje maken van Malik zijn hoofdstel!
Die gebruik ik nu vaker omdat het niet zo schuift met longeren.
Ik hoop dat we gewoon beide onze dag niet hadden, hij was een beetje druk en ik ongeduldig dus dat werkt niet zo. :')

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:55

Gefeliciteerd!!! Super leuk, voel je je nog wel oké verder? Niet ziek?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:05

MirandaFuego schreef:
Das wel gelijk een mooie foto zo met de bloemen. <3

Heb meer foto's met de bloemen [ITP] Mijn Spaanse dame voor de rhododendron.

Was onze activiteit van vandaag!

Joya was van de week, zo waar, erg geschrokken. Was met haar naast fiets op pad toen we langs een weiland gingen waar kalfjes erg enthousiast reageerde.. Ze waren echt aan het dartelen
Dat was toch wel erg spannend. Ze dook naar de andere kant van mijn fiets maar kon haar wel met 1 hand houden. Daarna gewoon door gegaan en alles was weer oké.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:57

Gefeliciteerd Jodym! Dubbel spannend met rijden nu dus, maar lekker in de comfortzone blijven :)

Jeetje Kruimellover, wat heftig en snel is dat gegaan zeg. Heel jammer dat het niet heeft mogen zijn, maar als ik jouw uitleg zo lees is het een hele juiste keuze... Blij dat het je zo'n opluchting geeft en je Guinness een baasje gunt die wel de klik met hem heeft :) Dappere keuze! En natuurlijk stërkte met de blessure van je andere paard :(:)

Wat een mooie kaptoom, en prachtige foto! <3

Malik met een drakendag }> Soms heb je dat...hopelijk is hij de volgende keer wel weer zoet! :)

Wat een gave foto's van Gentle, stoer hoor!!

Van bijna tussen de zandkorrels, zit ik nu weer op een roze wolk <3 Zo fantastisch fijn gelest met Pinda vandaag, gewerkt aan leren hand volgen en frame verlengen (lichaamsgebruik), ze puzzelde en puzzelde en toen opeens viel het kwartje. Sjouwen dat ze deed <3 Ze doet zo enorm haar best, toppaard :+: Rechtsom gaat ook weer veel vertrouwder gelukkig, geen pijn meer aan het mondje :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:36

Gister stond er een druk dagje op het programma van Gentle (en mijn man en ik).... van half 11 tot half 6 op pad geweest

Eerst gaan lessen op locatie bij onze trainster, wat echt heel erg goed ging maar waar we ook wel echt n mega blooper gehad hebben :)

We hebben geoefend op wisselen, wat helemaal niet slecht ging maar dat bleef dus wel even in zijn systeem zitten waardoor we op de lange lijnen terwijl we eigenlijk de stops gingen oefenen n error hadden want Gentle dacht te moeten wisselen, deed dat dus perfect maar ik wilde stoppen... resultaat is dan dit:

Ik lag dus helemaal in n deuk en moest mezelf eerst bij elkaar rapen voordat ik überhaupt verder kon rijden _O-

Maar hij deed t super! Dus ik had niets te klagen...
Afbeelding

Daarna stond zadelcheck op het programma.... en waar ik al bang voor was werd de waarheid, mn zadel lag net niet helemaal lekker. Niet schrikbarend slecht maar ja, niet goed is niet goed! Dus na mn beide zadels gepast te hebben en dus beide niet goed bleken te zijn kreeg hij n billy cook op zijn rug en die lag goed maar was voor mij te hard en zakte voor mijn gevoel voor teveel. Dus op naar het volgende zadel: n Jim Taylor en die lag perfect maar zat ook voor mij perfect! Dus happy en nu heeft hij dus zn 1e echt eigen zadel <3
Afbeelding

Hij was blij om thuis te zijn en eerlijk gezegd ik ook ;)

Vertroeteld en met n heel fijn gevoel naar huis gegaan.

Vandaag mag manlief er weer op en staat er n rondje bos op t programma :D

Ga zo bijlezen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:45

Wat een moedige beslissing Kruimellover... :(:)

Gefeliciteerd Jodym!!

En leuke blooper :')

Wij van de week weer voorzichtig wat gaan doen met Dije.. ben een poos best van slag geweest en dat had duidelijk z'n weerslag op de paarden, maar dit ging weer goed en hij pakte hem zelfs zelf aan <3

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:52

Ik wil me hier ook graag aansluiten. Heb een driejarige kwpner aanschaft begin mei.

Zadelmak en een paar keer gereden voor ik haar kocht. Behoorlijke binnenvetter. Hartstikke mager door het steeds verhuizen, zadelmak maken etc.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:11

Haha die blooper _O-

Leuk om te horen dat Pinda de les zo fijn opgepakt heeft!

Wat is Dije toch knap <3

En welkom PSvanLot. Sneu dat ze zo'n klap heeft opgelopen van het verhuizen en beleren. Wat is je plan?

Ik heb besloten dat ik er straks maar gewoon een zadel op leg en dan maar kijk wat het word. Ik kan echt totaal niet tegen longeren. Word er hondsberoerd van, al dat rondjes draaien.

Dus we houden je lekker bij spelen aan de longeerlijn, balkjes leren kennen ed. en de eerste reacties op het zadel testen, maar het echte werken doe ik straks onder het zadel wel.

Malenka vind serieus blijven aan de longeerlijn ook maar lastig, die heeft de dikste lol _O-