[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:36

Oke ja ik had de inhoud mss niet moeten zeggen, maar ik heb ook maar een klein deel gezet. Was gewoon wederom enorm geïrriteerd door de gang van zaken en dat ze van de ene op de andere dag plots van gedachte veranderd. Om dat nou meteen achterbaks te noemen... :+
Een stal slecht praten terwijl ze die mensen niet heeft zien rijden vind ik net wat achterbakser maar oke.

Ik ga dit topic ook maar ontstippen, dan geraak ik niet meer gefrustreerd en doe ik geen achterbakse dingen meer :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:40

Niemand heeft het achterbaks genoemd, gewoon niet zo netjes en dat geef je zelf ook aan.. Zie het probleem niet.

Uiteindelijk denken we allemaal hetzelfde. Maar het is gewoon de manier waarop het soms gebracht wordt die extreem is. Ik vind het net netjes dat je het via pb vraagt hoor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:42

Ik had eerst achterbaks geschreven maar dat weer direct aangepast omdat ik dat ook net te overdreven vond :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:01

Waarom reageert iedereen nog? Ze leest het toch niet. :') bespaar de moeite :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:06

Daar is iedereen vrij in :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:06

Jeetje, dit is echt typisch bokt gewoon... Zo jammer dit -O-!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:38

Vealosz schreef:
Jeetje, dit is echt typisch bokt gewoon... Zo jammer dit -O-!

Voor je dit soort nutteloze oneliners komt gooien in een topic dat bijna 100 pagina`s lang is, kan je misschien eerst even lezen waar het over gaat. Of heb je zonet het hele topic doorgenomen? Want ook dat is weer ‘typisch bokt’, niet echt weten wat de aanleiding voor een discussie is maar wel gewoon een reactie plaatsen waar dan een conclusie in getrokken wordt. Lekker bezig +:)+

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:45

Ik volg dit topic al vanaf het begin. Dus voordat jij zo'n nutteloze reactie plaatst, moet je je mening even baseren op feiten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:11

Dan heb je het topic dus wel doorgenomen, excuses. Ik vind het heel gek dat je dan nog steeds dat soort reactie plaatst als je effectief alles gelezen hebt. Maar goed, daar zal ik niet over beginnen discussiëren.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:50

Ik vind het ook gewoon jammer voor Art zelf dat ze zo moeilijk besluiten neemt en haar oren naar iedereen laat hangen.Naar mijn mening wilt ze best wel leren en Limo wegbrengen naar zo'n stal zou ideaal zijn om zelf alles bij te leren en goede begeleiding te krijgen.Het is een gemiste kans,niet alleen voor de pony maar ook voor haar.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:34

Ik vind het erg jammer voor Limo. Het is zo'n leuke pony waar je zoveel plezier aan kan hebben. Een maandje goede training en je kunt met hem doen wat je zo graag wilt. Nu zorgt het voor spanning en frustraties van beide. Limo heeft laten weten dat hij gevoelig en niet de makkelijkste is ( al vind ik hem super braaf over komen op de filmpjes, zo hoef ik niet op mijn paard te stappen en een normaal rondje bak verwachten )

Onwijs jammer dat je ineens ( weer ) het topic de rug toekeert terwijl iedereen je wil helpen en tips geeft. Ik zelf was zo benieuwd hoe hij zou zijn na goede training. Ik denk dat je er een super leuke en mooie pony aan zal hebben. Op de manier nu schiet het totaal niet op, je had al lekker met hem rond moeten kunnen rijden, zonder longe en zonder moeilijkheden.

Ik hoop dat we nog updates mogen krijgen van Limo en dat het in de training vooruit mag gaan en je met hem kunt gaan doen wat je zo graag wilt. Ik ben alleen bang dat je dit met goede begeleiding niet gaat bereiken. Ik herken je ''zoeken '' naar lichamelijk problemen ook. Als je de kunde niet hebt om iets met handigheid op te lossen ga je overal een excuus in zoeken, benen niet goed, oren niet goed, mond niet, rug niet. Maar eigenlijk is er weinig aan de hand en moet je gewoon aan de slag gaan en niet steeds denken dat er iets is.

Edit: ik heb zelf een Limo in merriepaard vorm. Super gevoelig, onzeker en een onvoordelig lichaam. Ik heb hulp gehad en wat heb ik nu een fijn paard aan haar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:17

Lielle schreef:
Ik snap wel dat het moeilijk is om in bv dit topic een lijn vast te houden, als je zelf nog (te) weinig basis en ervaring hebt. Het komt vaak over alsof iedereen wat anders roept (tikje overdreven) en dan is het lastig om te zien dat in de kern wel hetzelfde gezegd wordt. Daarom raad ik Art idd om met een of twee mensen (zie bv het aanbod van Miezelke) contact te houden en daarbij te laten.

Lielle schreef:
en ik lees al heel lang mee en kan me daar alleen maar bij aansluiten. Zoek een of twee mensen aan wiens oordeel je waarde hecht (bij voorkeur niet online maar IRL) en praat met hen over hoe het gaat en wat je het beste kunt doen of laten. Volgens mij heb je veel meer aan een stabiel lange termijn plan waarbij ik de precieze invulling echt niet zo belangrijk vind, dan steeds weer iets nieuws bedenken op aanraden van deze of gene.

en dit blijf ik dus vinden.

Het gaat hier volgens mij veel minder om Limo, maar om TS zelf.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:05

Inderdaad ook mijn punt helemaal, TS doet zichzelf steeds opnieuw verdriet en wordt daar nog onzekerder van. De stap naar begeleiding op de trainingsstal gaat haar echt goed doen. Meer zelfvertrouwen en leren vertrouwen op haar eigen oordeel. Dat is vooral wat er zou moeten gebeuren inderdaad. Want de wereld zal echt niet stoppen met draaien als limo niet beleerd wordt. Het is 'maar' een paard, TS is een persoon die ook gewoon vrede met zichzelf moet kunnen hebben. Dit is een heel grote stap voor jou, TS. MAar je zal blij zijn als je hem gezet hebt, geloof me :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:11

Heleennn schreef:
Dan heb je het topic dus wel doorgenomen, excuses. Ik vind het heel gek dat je dan nog steeds dat soort reactie plaatst als je effectief alles gelezen hebt. Maar goed, daar zal ik niet over beginnen discussiëren.

Omdat het niet nodig is om met heel wat mensen op 1 persoon te gaan. Dat is gewoon diep triest. Of ik er mee eens ben of niet is helemaal niet belangrijk. Wat ik wel belangrijk en totaal onnodig vind is dat iedereen op 1 persoon gaat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:10

Vealosz schreef:
Heleennn schreef:

Omdat het niet nodig is om met heel wat mensen op 1 persoon te gaan. Dat is gewoon diep triest. Of ik er mee eens ben of niet is helemaal niet belangrijk. Wat ik wel belangrijk en totaal onnodig vind is dat iedereen op 1 persoon gaat.

Ze opent zelf een topic en mensen reageren daar op.Persoonlijk vind ik dat sommige posten wel netter richting de ts kunnen,maar over het algemeen zijn het motiverende posten om de juiste keuze voor haar en het paard te maken.
Naar mijn mening zijn posten als die van jou van veel minder nut in dit topic,ze zijn volkomen niks zeggend en leiden helemaal tot niks.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:08

Dat scheelt dat ik ze ook niet persee om die reden plaatst. Maar blijkbaar is het de normale gang van zaken om met alle op 1 te gaan. Prima.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:50

Vealosz schreef:
Dat scheelt dat ik ze ook niet persee om die reden plaatst. Maar blijkbaar is het de normale gang van zaken om met alle op 1 te gaan. Prima.

Met welke reden dan wel? Gewoon bladvulling? Ik vind het echt heel extreem om te zeggen dat iedereen hier op 1 persoon gaat, dat is wel wat anders dan wat hier gebeurt. Maar dat doet er eigenlijk verder ook niet toe, ts heeft steeds voldoende goeie reacties gehad die gewoon uit bezorgdheid komen. Net zoals er nog steeds reacties komen dat het geen ramp is als het paard niet nu beleerd wordt. Dus van elks is er wat, helemaal niet "met alle op 1". Dat had je toch moeten zien als je alles gelezen had.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:14

Blader dan even gerust pagina`s terug.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:18

Vealosz schreef:

Dan is het misschien een goede optie dat jij de topics van ts eens gaat bekijken, ze eindigen namelijk echt allemaal hetzelfde. En dat ligt niet aan de posters maar aan ts zelf.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:20

Vealosz schreef:

Om wat te vinden precies?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:23

Jongens, kunnen we het niet gewoon even laten voor wat het is? Iedereen ervaart dit topic anders en dat mag ook. Laten we nu niet over en weer dingen gaan roepen.

Het is ts haar paard, zij heeft nu aangegeven niet te willen reageren, dus laten we gewoon afwachten. Paard heeft zijn natje en droogje en gaat niet dood van niet gereden worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 15:38

Kom op elkaar nu niet gaan "aanvallen" (weet even geen beter woord).

Laat het topic even voor wat het is.

ALs jullie echt nog vragen hebben naar mij toe mag dat via pb. Maar hier in het topic ga ik even nergens meer op reageren.
Voor mijn eigen gezondheid want door de stress icm ziekte ben ik 4kg afgevallen vorige week dwz dat ik nu op het randje zit van ondergewicht.
Meer stress door vervelende posts die enkel op "pushen" of blijven in herhaling vallen kan ik er gewoon echt niet meer bij hebben.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:18

Laat dit dan ook voor wat het is art. Want je leest dus alsnog mee. Gewoon niet doen. Gewoon alleen even op jezelf richten. Wij vechten het onderling wel uit hier :') Nee grapje.

Maar ik meen het wel, je wilt niet meer reageren in je topic, doe het dan ook niet. Ook niet bijlezen. Als het je gezondheid zo schaadt dan moet je dat gewoon niet doen.

En wij wisten immers al dat je niet meer ging reageren. Dat had je al gezegd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 20:36

Moet er daarom nog door blijven geramd worden als er toch al geweten is da ik normaal niet zou reageren?
En ik mag ten alle tijden mijn topics lezen. Ik doe dat om de bruikbare tips en adviezen eruit te halen zonder erop te reageren.

Misschien even vermelden dat de stress die ik ervaar niet alleen van hier op bokt komt maar ook van nare situatie in RL.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:54

Jij mag ten alle tijden lezen, en iedereen mag hier ten alle tijden reageren. Ook als jij dat zelf niet meer doet. Zo werkt het nou eenmaal.

Maar als het je zoveel stress geeft raadt ik het je wel af. Sterkte met alles!