Donderdag was ik 'vrij' maar ik moet dan altijd zo veel doen wat de rest van de week blijft liggen dat eigenlijk alsnog de hele dag is volgepland. Alleen liep ik deze week voor de middag al voor op schema en na de middag besloot ik 1 van de taken te schrappen en nog eens lekker met Duke wat te klooien. Was te lang geleden alweer en het komt er nooit van.
Dus lekker Duke uit de wei gepakt en ik wilde graag proberen of hij kon sturen op neckrope. Had niet de illusie dat dat van de eerste keer goed zou gaan maar idioot dat ik ben, leek het me blijkbaar wel een goed idee om dat maar gelijk zonder zadel en zonder hoofdstel te testen

Ik doe niet zo veel meer zonder zadel na mijn toeter van Dexter maar om de een of andere reden ben ik op Duke zonder zadel meer op mijn gemak dan op Dexter ondanks dat hij nog zo jong is. Dus er op geklommen/geklauterd (het was niet erg elegant) en hupsakee.
Alleen lag er dus nog een stapel hooi in de paddock dus Duke ging in een rechte lijn van het krukje waar ik moest opstappen terug naar de hooibaal en daar zijn we eigenlijk niet meer weg geraakt

Echt een top idee was dat.
Ik heb zelfs de truc geprobeerd met de wortel aan een stok maar maakte hier de fout dat mijn stok te kort was en hij dus gewoon aan de wortel kon zonder te moeten stappen. Wederom, super idee langs mijn kant.
Maaaar, hij was wel braaf en voor een jonkie dat misschien 2x gereden is de afgelopen 3 maanden heb ik geen seconde gedacht hé dit gaat niet goed.
Ik had de Pivo bij dus hier zijn wat screenshots uit een filmpje;

Lol met je knol

Vandaag kwam de vriendin van de hoefsmidschool voor het eerst de paardjes kappen. Ik moest zelf werken maar haar vriend kon wel mee komen om de paardjes vast te houden en dat vond ze zelf fijner dan een donderdag na haar werk, wat ik wel begrijp. Ze kent de paarden bijna net zo goed als ikzelf en haar vriend is een topvent dus ik heb er alle vertrouwen in

Dexter was super braaf geweest zei ze! Terwijl dat normaal wel eentje is van het type 'als ik nu mijn voet neerzet kun jij daar helemaal niks tegen'. Duke was iets meer uitdaging, die had blijkbaar rondjes moeten draaien en voeten terugtrekken

Maar ze had het nog snel gepiept en het ziet er super uit! Dexter zijn schimmel was alweer een heeeeel stuk uitgegroeid, gaat echt de goede kant op nu. En Duke heeft weer minder lange tenen, zijn hoeven groeien altijd zo bizar snel hé.
Allemaal weer netjes dus! Dexter stond er nog net niet bij te slapen toen ik even ging piepen

En donderdagavond nog even 13 trekpaarden terug richting de juiste kant van de draad moeten sturen

Altijd wat hé, als je paarden hebt. Ze houden je wel bezig. Is het niet die van mij die uitbreekt, dan zijn het wel die van mijn vriend