De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:28

Azmay schreef:
Gelukkig maar, die gekke beesten verzinnen altijd wat nieuws om je de stuipen op het lijf te jagen :(:)

Nou inderdaad vooral deze extreem nieuwsgierige drol haha

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:21

Vanmiddag na het rijden even onde het solarium en buiten gaan wandelen buiten wed hij erg jolig morgen maar even met de fiets op pad kan hij z'n ei kwijt.

Afbeelding
Afbeelding

CrazyCat

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:27

Hier vandaag na een poetsbeurt maar eens de barebackpad opgedaan. Heeft mevrouwtje niks van.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:37

Hier is het nu bijna 2 weken geleden dat Siebe geruind is. Van het hengstengedrag is al zogoed als niets meer over, en hij is bijna helemaal genezen. Eind volgende week gaan we weer aan de slag aangezien we eind november onze eerste clinic gaan rijden, heel spannend vind ik het *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:08

Wat fijn! Bij shympie heeft het heel lang geduurd. De genezing en het hengstengedrag >;)
Wat voor clinic hebben jullie? Spannend hoor!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:25

Wij gaan een clinic doen bij dressuurruiter Maarten van Stek. Deze man rijdt op het hoogste niveau, met 1 arm! Ben heel benieuwd :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:12

Ach CrazyCat, wat een pech met Nova! Is het al een beetje weggetrokken? Ik hoop het maar! Die beesten zijn er inderdaad goed in om je weer goed de schrik aan te jagen, he.

Bontesok, wat een leuk ding is Zine toch, die manen staan hem prachtig! Ik wou dat Mish zo'n bos had, haha!

Ah, daar is het lekkere koppie van Finley weer! Wat een blij ei is dat!

Lindsey, wat fijn dat het hengstengedrag weggetrokken is al zo vlot, dat is wel fijn. En gelukkig is de genezing ook goed gegaan, dat is toch altijd even spannend :) Knap, zo hoog rijden met maar 1 arm trouwens! Ben ook benieuwd!

Met Mish gaat het hartstikke fijn! We hebben inmiddels les van een heel fijne instructrice die ons hartstikke veel leert en Mish gaat per keer vooruit.

Afbeelding

Bovendien genieten we zo nu en dan van de fijne natuur hier om de hoek.

Afbeelding

Ik had ook weer een EJL-ITP topic aangemaakt, zoals ik elk jaar probeer te doen :)
[EJL-ITP] Het eerste jaar vanaf de rug van S.A. Mishkaljiyah!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:04

Wat fijn, zulke natuur om de hoek!! Daarvoor moeten wij toch echt de trailer pakken...

Hier 1 2013 paardje minder.. Iris is afgelopen dinsdag verkocht.. Het was vrij onverwacht, maar ze heeft een geweldig plekje gekregen. Nu hier alle tijd voor Maggie (en alle anderen ;) ) en de a.s. verbouwing van ons bedrijf

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:09

Wauw wat fijn om daar te rijden met mish! Ga zo je topic bekijken.

Donja wat fijn dat ze een goed huisje heeft gekregen stond ze wel te koop of helemaal niet?

Ik heb Fin gisteren voor de tweede x geschoren hij zat alweer zo bizar dik in z'n vacht niet normaal.mwas de eerste x dat ik zelf een paard scheer dus het verdient geen schoonheidsprijs maar hij loopt ook niet voor banketstaaf haha. Hij heeft lekker een vrij weekend gehad beetje dollen en springen in de paddock en verder niks.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:39

Erg leuk topic geworden van Mish en jou Aleeneh! :j

Donja, fijn dat iris een fijn plekje heeft. Raar dat ze weg is?

F_inley,vond hij het scheren spannend of viel dat mee? Zine heeft ook al een lekkere winter vacht maar die scheer ik nooit.

Wat een pleurisweer he! :brr:

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:49

Nee boeid hem niks alleen z'n benen vind die niet tof maar met praaf laat hij ook dat toe. Gisteren merkte ik wel dat het bijna voertijd was dan word hij nogal ongeduldig haha

Inderdaad wat een weer opeens!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:42

Nee, ze stond eigenlijk niet te koop. Ik was wat aan het twijfelen wat ik met haar wilde. Ik had haar als opvolging voor haar moeder, die nu 20 jaar is, maar die is nu nog superfit. Daarnaast heb ik Maggie natuurlijk, waar veel tijd in gaat zitten (al rijd een vriendin van me Maggie en mijn 5 jarige Goodie voornamelijk) en een eigen bedrijf en willen we volgend jaar verbouwen.. Maar vond het ook zonde dat Iris niets stond te doen, terwijl ze er zo langzamerhand wel aan toe was iets te gaan doen.

Het is wel raar, ineens een paard minder

Floor_maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:31

Ik heb al heeel lang niets meer geschreven, bij deze!
We hebben vorige week onze aller eerste buitenrit gemaakt, en wat was hij braaf!! We zijn alleen een keer het veld ingevlogen omdat zijn vriendinnetje begon te hinniken := Ook weeer een nieuw zadel moeten kopen omdat meneer veel te snel groeit. Hoe vaak rijden jullie de paarden? Ik probeer nu 2 a 3 keer per week met hem te rijden.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:18

2 a 3x per week, maar soms ook maar 1x

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:33

Floor_maya: gaaf zeg, al zo'n eerste buitenritje!

Donja: toch gefeliciteerd met de verkoop!

Aleeneh: dat hoofdje van Mish <3

Whinny haar beleertraject is vandaag officieel begonnen, erg leuk om als baasje alles mee te krijgen. Ze deed het knap vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:52

finley, wat een mooi halster!
liindsy wat leuk! Volgens mij heb ik wel vaker over die man gehoord.
Mish is bijna jarig toch? gaaf hoor, dat je zo lekker met haar bezig bent!
Donja, soms lopen dingen nou eenmaal zo. En als je paardje een goede plek heeft gekregen is dat toch geweldig? Neemt het gemis niet weg natuurlijk maar geeft wel een beter gevoel.\
Floor, wat goed zeg, een buitenritje! Knap paard ook!
Winny vind ik een heel mooi paardje. Spannend dat ze nu echt is begonnen!

Shym is verhuisd naar onze woonplaats. Verhuizing is goed verlopen gelukkig. De trailer was wel spannend want het was een nieuwe (rook nog nieuw) en had hij nog nooit in gestaan. Maar zo dapper als mijn kleingrote kleuter is vertrouwd hij mij dan toch en loopt hij na een paar minuutjes toch achter mij aan de trailer in.
Na een kort ritje van een goed kwartier hebben we hem direct uitgeladen. We hadden het zeiltje dicht gedaan voor meer rust maar door de regen en de spanning werd het een stoomcabine :oo
Uitladen ging perfect! Keurig achterwaarts +:)+ en geheel uit zich zelf. Voor mij een teken dat zijn achterhand sterker aan het worden is.
Even door de bak gelopen om de afrastering te laten zien en de rest van de wereld tot hij onrustig werd en begon te hinniken.
De andere ponys er bij gezet, een arabier-oma en een een kleine schimmelpony. Hij begrijpt de paardentaal inmiddels, dat was een groot probleem, dus dat was een opluchting. Geen gejaag, geen paniek, heerlijk dus!
De nacht in zijn stalletje doorgebracht, ging ook goed. Gisteren heeft hij staan kroelen met de kleine pony
Hij staat nu aan de voet van de sallandseheuvelrug <3, bij een drukke weg en vlak bij het spoor. Meneer zal daar wel verkeersmak raken vermoed ik :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:03

Ziet er goed uit met whinny!
Shym lekker dichter bij, altijd fijn.

Met Diva heb ik mijn eigen idealen moeten laten varen, mevrouw heeft een winterdeken op :\
Ik heb er een hekel aan, loop me continu druk te maken over inregenen en of ze het te warm of koud heeft. Het probleem was alleen dat ik het gevoel weer had dat ze af aan het vallen is, en meer voeren gaat eigenlijk gewoon niet. Ze hebben min of meer 24/7 hooi met stro en dan krijgt Diva nog een kilo pulp(droog gewicht) en een kilo lucernebrok bij die ik overgiet met water en wat olie.

Hopelijk zorgt de deken ervoor dat ze wat energie over houd om vetjes te krijgen.
Afbeelding
Dief heeft er iig geen hekel aan :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:45

Knappe whinny ben benieuwd naar het verloop van het beleren!

Shym lekker dicht bij huis en gelijk op z'n gemak fijn was je al aan het werk met hem?

Als het beter is voor diva dan heb je geen keus hopelijk blijft ze nu een beetje op gewicht.

Fin is vreselijk na ons ongelukje alles is eng hij is mega gestresst wil flippen op alles vandaag zelfs met optuigen was hij vreselijk gespannen. Heb nu magnesium besteld hoop hem hiermee een beetje te kunnen helpen wat rustiger te zijn want dit is ook niks voor hem dit gedrag. Ik ben inmiddels terug bij af en gewoon echt bang op de wagen dus rij alleen onder begeleiding vorige week wel 2x alleen gereden dat ging goed maar vandaag was het dus echt weer drame baal er ernorm van.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:41

Eston wordt op dit moment beleerd. Hij doet het braaf en heeft mooie gangen :) Hij is in mijn vakantie weggebracht, we kennen deze stal al jaren en weten dat het goed en met respect gebeurd. Ik zelf heb er gewoon geen tijd voor om hem te beleren, inclusief het leren rijden tussen andere paarden etc (wat uiteraard wel prettig is met een hengst). Kan er binnenkort zelf op (krijg eerst daar begeleiding en daarna ga ik hem verhuizen naar zijn nieuwe stal). Maar ben trots op hoe mijn mannetje het doet :)

Afbeelding

F_inley: Wat vervelend.. Hopelijk komt het met de begeleiding weer goed :) . Fijn dat hij het scheren braaf deed!
Azmay: Een warm dekentje kan haar inderdaad hopelijk helpen bij het behouden van haar krachten.
No_No: Shym is knap! Fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
urosa: Whinny is knap! Ze doet het braaf zo te zien :)
Donja: Fijn dat ze een goed plekje heeft gekregen, soms lopen dingen gewoon anders. Nu kan je je lekker focussen op je andere knappe paard :)
Aleeneh: Heerlijke foto zo op buitenrit! Kan niet wachten dat ook te doen :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:44

Gaaaf eston onder het zadel! Echt een paard waar ik zo benieuwd naar ben wat hij in de toekomst gaat doen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:19

Ja ik ben ook heel benieuwd natuurlijk :D Wil hem vanaf volgend jaar gaan starten, maar uiteraard eerst nog even 'thuis' kilometers maken.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:26

Nessie: wat loopt ie al stoer onder het zadel! Een vertrouwd adres is goud waard. Ben benieuwd naar de eerste keer dat je hem zelf gaat rijden.

Finley: wat balen zeg! Hopelijk hebben jullie beiden snel het vertrouwen weer terug...

Azmay: een deken kan wel een boel schelen, hopelijk helpt het Diva dit jaar beter de winter door...

No_no: fijn dat de verhuizing goed is verlopen. Hij kan stoer draven!

Whinny is vandaag gelongeerd met zadel en klapperende beugels, ze vond het spannend, maar ging niet rennen of bokken. Vrijdag weer een stapje verder.. morgen een dagje vrij om het te verwerken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:35

Fijn dat het zo goed gaat! Spannend altijd de 1e x erop. Ik heb mijn Haflinger destijds zelf beleerd met hulp, was heel leuk om te doen. Toen had ik alleen wat meer vrije tijd :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:42

Eston, braaaaaf! Ziet er goed uit zeg!
Whinny is zo te lezen ook stoer!
Fin.. Wat jammer.. Hopelijk is er vertrouwen snel weer terug..
Diefa met jas. Hoe dik is de deken? Als ze lauw warm voelen onder de deken is het goed. Beetje inregenen is geen probleem hoor.

Shym heeft behoorlijk diarree, opgetrokken buik en eet slecht. Tempnis goed dus ander voer gehaald en een baal hooi wat hij gewend is. Voer schrokte hij naar binnen dus dat is mooi. Hopelijk eet hij vanavond ook goed van het hooi..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:22

Fijn dat winny goed gaat!

Ik moet ook weer vertrouwen in hem krijgen maar elke x als we weer zover zijn gebeurt er weer iets waardoor het weer naar beneden keldert en om nou altijd maar helemaal alleen te rijden zonder andere paarden is ook niet de bedoeling.

Balen van Shym hopelijk knapt hij snel op!