Ik ben ook wel benieuwd anneruth, maar snap als je niet zoveel zin hebt om naar mij als nieuweling te sturen
Ik ben sws wel benieuwd naar jullie paardjes... ff rondje foto's doen??
Picassox
Geplaatst: 26-02-15 14:57
Dit is mijn George Clooney (Trento B x Gabor), helaas geen recentere foto's, maar hoop zondag dat DigiShots op de Jonge Paarden Competitie wat mooie foto's maakt! Vind zelf dat hij nu echt zo anders is...
4e keer onder het zadel bij mij
4e keer onder het zadel (lekker opgekropt en pony-achtig)
Aankoopfoto
Aankoopfoto
Laatst bijgewerkt door Picassox op 26-02-15 15:01, in het totaal 3 keer bewerkt
_Anneruth
Geplaatst: 26-02-15 14:58
Ik heb meer filmpjes . De laatste zijn van afgelopen oktober (foto's):
Thanks! Als veulen toen ik hem kocht had ik ingeschat dat hij vrij kort in de rug zou zijn maar dat is me alles mee gevallen.
Picassox
Geplaatst: 26-02-15 15:14
Ja, absoluut! Vind hem juist goed in het model staan voor zover ik hem op die foto kan beoordelen! In tegenstelling tot mijn pony'tje met z'n korte ruggetje...
anonymous1
Geplaatst: 26-02-15 15:46
Filmpje ziet er goed uit Anneruth, knap paard! Fijne draf Leuk paard picassox, ik houd ook erg van veel wit kan niet anders met de mijne natuurlijk. Hoe groot is George Clooney? Echt nog een lekker puppie!
Dit is Guusje op de merrie keuring van afgelopen zomer.
Afgelopen weekend, en dus bijna 9 maanden drachtig en een dikke vacht
Ik schat zo ongeveer 25e keer ohz ook van het weekend.
Voor de foto heb ik dr even wat hoger ingesteld, ik rijd dr normaal gewoon wat relaxter zeg maar, even 1 lange zijde wat meer bijgedreven en madame gaat zitten en vertrekt, snel de knop van het foto toestel ingedrukt houden en voila, zo lijkt het al een heel paard haha.
George is 1.66, nee dat zou je inderdaad niet zeggen, hij is echt nog mega-puppy... Ik hoop dat het nog een beetje bijtrekt, dat hij iets meer body gaat krijgen. Qua hoogte is hij prima voor mij, maar hij mag wel wat meer paard worden. Zeker op de foto's hierboven!
Ga je jonge paarden competitie rijden picassox? Leuk, ik ben benieuwd naar je ervaring. Waar ga je heen en waarom jonge paarden competitie?
Picassox
Geplaatst: 26-02-15 16:41
Ja, ga Jonge Paarden Competentie rijden aanstaande zondag! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het is, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik kan verwachten. Ik ga starten in Berlicum (Stal van de Sande Dressuurtalent 2015), en waarom... Omdat ik het gewoon leuk vind! George en ik hebben niet bijster veel talent, maar hoop gewoon dat we een leuke ervaring opdoen!
Mijn instructeur raad het zelfs aan om aan jonge paardencompetities mee te doen. Omdat de paarden dan ervaring krijgen met het op pad zijn maar geen verplichte proef hoeven af te leggen. Je kan je dan beter richten op het opleiden van je paard dan dat je je moet focussen op wat je waar moet laten zien.
Ja, daar ben ik het heel erg mee eens Anneruth. Ervaring opdoen en op de juiste manier opleiden, veel tijd besteden aan de basis, dan is zo'n proef natuurlijk een koud kunstje. Ik ga ook niet proefgericht rijden, ookal kent George al wel alle onderdelen van een B of L proefje. Zo'n jonkie moet je niet verplichten alles achter elkaar te laten zien. Als de basis straks voor elkaar is, is het een makkie!
ik heb ook Prinsenstad en onze eigen KWPN interland fokdag meegereden. Ze leren er zoveel van zonder dat de druk van het "moeten rijden van een dressuurproef" ik mag ook geen B meer starten dus echt ideaal!
Wat was verder jouw ervaring peetje82? De niveaus van de jonkies zijn ook erg uiteenlopend denk ik, of niet?
anonymous1
Geplaatst: 26-02-15 17:11
Ik vroeg het omdat ik er zelf ook aan zat te denken om jonge paarden competities te gaan rijden. Ik hoef ook niet meer alle klasse uit te rijden, dus ik dacht dit is weer eens wat anders. Zijn ze lekker op pad, kunnen zo ervaring opdoen en je ziet vergelijkbare paarden qua leeftijd dan. Bestaat er een soort lijstje van jonge paarden competities? Ik moet alleen op het najaar wachten. Guusje is 9 mei uitgerekend, dus voor ik een beetje op pad kan zal het oktober/november zijn denk ik.
Ik heb het KWPN erover gebeld, omdat ik inderdaad ook meerdere Jonge Paarden Competities wilde rijden, maar zij zeiden dat er geen lijst van bestond. Via startlijsten.nl kun je zien waar er Jonge Paarden Competitities zijn. Da's niet heel overzichtelijk dus... Ik weet dat de Horsefood Competition binnenkort is, en in het najaar/winter is er in Gelderland de Gelderland Cup en natuurlijk de Subli Cup. Maar mijn jonkie is daar echt nog te groen voor, pasje wijken vind ik nu nog wat te veel gevraagd. Een paar pasjes lukt wel, maar niet zoals zij het al willen zien.
Ik doe ook de horsefood mee. Mijne wijkt ook net een paar pasjes maar trek er me weinig van aan. Zullen er gerust meer zijn die dat nog niet helemaal door hebben.
Kady1
Geplaatst: 26-02-15 18:05
ik mag ook klasses overslaan dus lijkt mij ook heel leuk om jonge paarden competities te rijden, alleen idd dat wijken wat bij veel al moet. Die twee Gtjes van mij zijn nog maar net 2 mnd onder het zadel. Ik ben daar helemaal nog niet mee bezig.
@ maudenmarc wanneer is die Horsefood? Mijn hengst gaat namelijk wel heel goed de trailer op wellicht zou ik hem in kunnen schrijven. En met Go gaat het ook wel lukken maar daar heb ik nog ff tijd voor nodig.
Dit is een Facebook link naar degene in Berkel Enschot. Wordt ook in Tolbert en Aalsmeer verreden.
Kady1
Geplaatst: 26-02-15 18:17
De link doet het niet maar berkel enschot is niet zo heel erg ver voor ons zal eens gaan zoeken in startlijsten enz...
edit: Gevonden, denk dat ik maar ga inschrijven lijkt me leuk leerschool voor paardje ondanks dat ie nog niet L klaar is. En heb ik wat om naar toe te werken altijd leuk haha