Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebody_ schreef:Dat meen je niet? Volgens mij staat er toch duidelijk in de wet dat je als koper onderzoeksplicht hebt, maar als verkoper ook meldingsplicht. Oftewel; alles wat je weet (in dit geval Kissing Spines) moet er duidelijk bij vermeldt worden.
Belsje schreef:Ja het gebeurd en daardoor net dat zoveel paarden en mensen een hoop ellende kennen. Als een paard met zo'n blessure bij de juiste ruiters komt kan zowel paard als ruiter er vast nog een hoop plezier aan hebben.
Als zo'n paard bij een onkundige ruiter komt die dan ook nog eens niet op de hoogte is van het probleem dan is dat zowel voor het paard als ruiter gewoon een gevaarlijke situatie!
steinstein schreef:Somebody_ schreef:Dat meen je niet? Volgens mij staat er toch duidelijk in de wet dat je als koper onderzoeksplicht hebt, maar als verkoper ook meldingsplicht. Oftewel; alles wat je weet (in dit geval Kissing Spines) moet er duidelijk bij vermeldt worden.
En stel dat die stal van de gene waar zij het paard van gekocht hebben, niet de info hebben gekregen dat hij KS heeft, alleen de info die ze nu ook op hun site hebben vermeldt.
listiglistje schreef:Die stal bestaat juist door de verkoop van zulke paardenis al vaak genoeg in het nieuws geweest...
kippiekipp schreef:Kom net deze site tegen, klik op paarden te koop staat bij
'allrounder' een foto van mijn paardken die site
verder niet, morgen maar even mailen
http://www.horsespot.nl/
lisch schreef:dat was ook mijn gedachten listiglistje..
dat ze nog bestaan..zon stal zou na zoveel slechte reclame toch niets meer verkopen zou je denken
Seven schreef:kippiekipp schreef:Kom net deze site tegen, klik op paarden te koop staat bij
'allrounder' een foto van mijn paardken die site
verder niet, morgen maar even mailen
http://www.horsespot.nl/
Die foto bij fok merries is een hengst die een kennes van me heeft gefokt hier op bokt
Vind dat niet kunnen dat ze gewoon fotos van internet af stelen.
Seven schreef:Dat is volgens mij meer een zin om je vertrouwen te geven, o kijk zelfs de vorige eigenaar wil contact met me houden
Stond ook bij de merrie nou kende ik die eigenaar (had dr niet naar deze stal verkocht maar aan een andere handelaar) en die wou helemaal geen contact en de handelaar voor deze stal vast ook niet
Tes82 schreef:Leuk die ervaringen van zowel kopers als verkopers te lezen!
Ik ben ook op zoek naar een paard (2 eigenlijk), laatst in Belgie een afspraak gemaakt om een paard te bekijken. Van tevoren afgesproken dat ze me zouden bellen als het paard in de tussentijd verkocht zou worden....kom ik daar na bijna 3 uur rijden aan en wordt (alsof het de normaalste zaak van de wereld is) gemeld dat het paard verkocht is....uiteraard hadden ze nog wel een paar andere leuke paarden staan die ik mocht proberen
Seven schreef:Ik heb met al mn verkochte dieren nog contactIs zeker niet door blessures maar omdat ik wil weten hoe t gaat