Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:14

Ja het gebeurd en daardoor net dat zoveel paarden en mensen een hoop ellende kennen. Als een paard met zo'n blessure bij de juiste ruiters komt kan zowel paard als ruiter er vast nog een hoop plezier aan hebben.
Als zo'n paard bij een onkundige ruiter komt die dan ook nog eens niet op de hoogte is van het probleem dan is dat zowel voor het paard als ruiter gewoon een gevaarlijke situatie!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:14

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:16

Somebody_ schreef:
Dat meen je niet? Volgens mij staat er toch duidelijk in de wet dat je als koper onderzoeksplicht hebt, maar als verkoper ook meldingsplicht. Oftewel; alles wat je weet (in dit geval Kissing Spines) moet er duidelijk bij vermeldt worden.

En stel dat die stal van de gene waar zij het paard van gekocht hebben, niet de info hebben gekregen dat hij KS heeft, alleen de info die ze nu ook op hun site hebben vermeldt.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:17

Belsje schreef:
Ja het gebeurd en daardoor net dat zoveel paarden en mensen een hoop ellende kennen. Als een paard met zo'n blessure bij de juiste ruiters komt kan zowel paard als ruiter er vast nog een hoop plezier aan hebben.
Als zo'n paard bij een onkundige ruiter komt die dan ook nog eens niet op de hoogte is van het probleem dan is dat zowel voor het paard als ruiter gewoon een gevaarlijke situatie!

Het ligt er ook aan in welke mate hij KS heeft.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:18

steinstein schreef:
Somebody_ schreef:
Dat meen je niet? Volgens mij staat er toch duidelijk in de wet dat je als koper onderzoeksplicht hebt, maar als verkoper ook meldingsplicht. Oftewel; alles wat je weet (in dit geval Kissing Spines) moet er duidelijk bij vermeldt worden.

En stel dat die stal van de gene waar zij het paard van gekocht hebben, niet de info hebben gekregen dat hij KS heeft, alleen de info die ze nu ook op hun site hebben vermeldt.

Melanie is goed bekend met bokt en google hoor!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:20

Die stal bestaat juist door de verkoop van zulke paarden :7 is al vaak genoeg in het nieuws geweest...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:22

listiglistje schreef:
Die stal bestaat juist door de verkoop van zulke paarden :7 is al vaak genoeg in het nieuws geweest...

Inderdaad, en soms heb je geluk.
Komt een paardje vandaan wat toch behoorlijk bekend is/was op bokt.
Maar ik zou er niets kopen.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 20-07-12 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:22

dat was ook mijn gedachten listiglistje..

dat ze nog bestaan.. :o zon stal zou na zoveel slechte reclame toch niets meer verkopen zou je denken :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 10:23

kippiekipp schreef:
Kom net deze site tegen, klik op paarden te koop staat bij
'allrounder' een foto van mijn paard :? ken die site
verder niet, morgen maar even mailen
http://www.horsespot.nl/

Die foto bij fok merries is een hengst die een kennes van me heeft gefokt hier op bokt :(
Vind dat niet kunnen dat ze gewoon fotos van internet af stelen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:25

lisch schreef:
dat was ook mijn gedachten listiglistje..

dat ze nog bestaan.. :o zon stal zou na zoveel slechte reclame toch niets meer verkopen zou je denken :o

Je zal altijd mensen houden die voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten, althans dat denken ze en dan achteraf gaan klagen...ik zie het maar als duur leergeld!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:27

Seven schreef:
kippiekipp schreef:
Kom net deze site tegen, klik op paarden te koop staat bij
'allrounder' een foto van mijn paard :? ken die site
verder niet, morgen maar even mailen
http://www.horsespot.nl/

Die foto bij fok merries is een hengst die een kennes van me heeft gefokt hier op bokt :(
Vind dat niet kunnen dat ze gewoon fotos van internet af stelen.

En de foto van het endurancepaard is een bekende van me. Heb haar maar even getipt. Wat amateuristisch zeg.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 10:29

Ben benieuwd naar fotos frieswietske :j
klinkt als een leuk dier.

Ongelovelijk inderdaad dat paarden zo weer van de hand worden gedaan zonder duidelijke info, maar stal doorstap heeft allemaal van dit soort dieren. Een tijdje terug hadden ze een merrie leuk dier goed gefokt etc maar een navelbreuk niet te zuinig een kennis van me heeft gemaild nee was geen probleem volgens hen etc maar ik wist dat die breuk een hand groot was en dus zeker een risico dier was binnen een maand verkocht.

ik heb dr ook getipt inderdaad

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:32

Doorstap verkoopt regelmatig dravers onder een andere noemer. Ik heb ze al voorbij zien komen als o.a. Duits Volbloed :') Er staat er nu ook een op als Selle Francais, maar dat is een Trotteur Francais, een Franse Draver dus. Heb al een opmerking bij een filmpje gezet op youtube, maar die is verwijderd :+

Belsje

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:35

Ze zal vast ook Frans spreken :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:41

Zolang mensen hun paard bij een handelaar te koop aanbieden, en zo lang er mensen zijn die daar paarden blijven kopen heeft 'ie bestaansrecht. Er zullen vast ook goede paarden tussen staan, maar om die te vinden zul je er zelf veel verstand van moeten hebben of iemand anders mee moeten nemen. Laten keuren en vervolgens hopen dat je paard lang gezond blijft, want de keuring is en blijft een momentopname. En verder hoort er naar mijn idee, zoals bij ieder mens en dier, altijd ook een beetje geluk bij. Of het dier nou van een particulier afkomstig is, van een erkende fokker of van een handelsstal met een twijfelachtige reputatie.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:45

Er staat bijna elke keer bij "De vorige eigenaar wil contact houden met het nieuwe baasje"
Dan werken ze toch een beetje tegenstrijdig ??
Men kan zo in contact komen met de vorige eigenaar, de 'mankementen' bespreken en dan inzien dat stal doorstap je heeft opgelicht.
Of ben ik nu verkeerd ?? xD

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 10:51

Dat is volgens mij meer een zin om je vertrouwen te geven, o kijk zelfs de vorige eigenaar wil contact met me houden :D

Stond ook bij de merrie nou kende ik die eigenaar (had dr niet naar deze stal verkocht maar aan een andere handelaar) en die wou helemaal geen contact en de handelaar voor deze stal vast ook niet :=

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:51

Leuk die ervaringen van zowel kopers als verkopers te lezen!

Ik ben ook op zoek naar een paard (2 eigenlijk), laatst in Belgie een afspraak gemaakt om een paard te bekijken. Van tevoren afgesproken dat ze me zouden bellen als het paard in de tussentijd verkocht zou worden....kom ik daar na bijna 3 uur rijden aan en wordt (alsof het de normaalste zaak van de wereld is) gemeld dat het paard verkocht is....uiteraard hadden ze nog wel een paar andere leuke paarden staan die ik mocht proberen :+

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:19

tes82.. dat meen je! wat zul je boos zijn geweest :o (zou ik wel zijn igg)

wat zoek je voor paard tes?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:28

Seven schreef:
Dat is volgens mij meer een zin om je vertrouwen te geven, o kijk zelfs de vorige eigenaar wil contact met me houden :D

Stond ook bij de merrie nou kende ik die eigenaar (had dr niet naar deze stal verkocht maar aan een andere handelaar) en die wou helemaal geen contact en de handelaar voor deze stal vast ook niet :=

Ik had wel gedacht dat het was om je vertrouwen te geven...:+
Maar als ik nu eens heel eerlijk mag zijn, welke verkoper heeft/wil nog contact met de koper ??
Als de koper en verkoper contact houden is het toch vaak een teken dat het een paard is met problemen of iets dergelijks ?
Nu ja, bij mijn gevoel toch. :)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:29

Ja ik was behoorlijk pissig. Op de weg terug in de auto, stond op hun site ineens verkocht bij dat paard, terwijl dat sochtends nog niet het geval was...ze heeft ons dus echt bewust laten komen....ik gok dat hij ook echt de dag ervoor verkocht was, want hij stond daar nog op stal.. :+

Ik zoek bij voorkeur een ruin, rond de 1.70, 3 of 4, goed zadelmak (maar hoeft verder niet veel te kunnen), braaf in de omgang, werkwillig onder het zadel, extra beweging (doel dressuur) prijsklasse afhankelijk van paard :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:31

Tes82 schreef:
Leuk die ervaringen van zowel kopers als verkopers te lezen!

Ik ben ook op zoek naar een paard (2 eigenlijk), laatst in Belgie een afspraak gemaakt om een paard te bekijken. Van tevoren afgesproken dat ze me zouden bellen als het paard in de tussentijd verkocht zou worden....kom ik daar na bijna 3 uur rijden aan en wordt (alsof het de normaalste zaak van de wereld is) gemeld dat het paard verkocht is....uiteraard hadden ze nog wel een paar andere leuke paarden staan die ik mocht proberen :+

Wow, daar zou ik ook echt niet mee kunnen lachen :(
Gelukkig waren er nog andere paardjes ^.^
maar bij mij zou het vertrouwen in de stal toch al deels weg zijn dan...

Heb je iets leuks gevonden daar ?? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:32

Ik heb met al mn verkochte dieren nog contact :) Is zeker niet door blessures maar omdat ik wil weten hoe t gaat :j

Ik heb dat ook 1 x gehad nou ik blijf altijd netjes maar toen schoot ik uit mn slof grrrr 3.5 uur voor niets gereden daar word ik vrij boos van :(

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:32

lies..

nou dat lijkt me niet hoor! ik weet bijna al mijn verkochte paarden/veulens ook te staan en krijg af en toe een berichtje hoe het gaat ;) vind dat juist erg leuk!

tes82 zonde van je tijd en echt niet netjes! heb je nog wat op het oog dan? en als opvolger van uniek?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:34

Seven schreef:
Ik heb met al mn verkochte dieren nog contact :) Is zeker niet door blessures maar omdat ik wil weten hoe t gaat :j

Ah oké x)
Mooi van de kopers dat ze ook daadwerkelijk contact houden :) Er zouden er veel zijn die er na enkele foto's gewoon mee ophouden denk ik :)
Maar als je je paard aan een handelsstal verkoopt, dan is 'contact houden met de koper' toch niet direct je vereiste ??